[***] schreef:Ivonka schreef:Ik heb hem een jaar of 2 gehad maar hij is door de DA van Bodegraven toen helemaal afgekeurd. Hij had versleten nekwervels door het luchtzuigen en liep daarom altijd onregelmatig. Ook is zijn hoefgewricht door een ontsteking versleten. Hij is als weide maatje bij mij weggegaan.
Intussen ben ik van mening dat je dergelijke paarden beter kan laten inslapen als je niet in staat bent om hem zelf te houden, Ivonka, dit is geen persoonlijke reactie op jou, want ik heb dezelfde ervaring. Mijn afgekeurde paard is ook weggegaan als weidemaatje, maar uiteindelijk ook gewoon weer in de handel terecht gekomen met alle gevolgen van dien. Dier is in 2 jaar tijd 11 keer verhandeld, tot ik hem uiteindelijk weer op MP vond en hem terug heb gekocht. Nu blijft hij hier, maar als het niet anders kan (als hij bijv pijn krijgt) dan gaat hij gewoon naar de paardenhemel. Ik ga er in ieder geval geen duizenden euro's (meer) aan uitgeven.
Dit paard is dus helemaal niet in orde, is weggegaan als weidemaatje, iemand anders zag er nog wel "handel" in, dier is nu al een tijdje bij TS en die heeft niets anders dan ellende met het dier en het arme paard schiet er al helemaal geen moer mee op.
Verder sluit ik mij compleet aan bij Juangi.
Idd. Ik kan me nu wel voor mijn kop slaan. Hij heeft zo'n geweldig karakter en gaf mij zo'n vertrouwen toe ik de eerste keer na een hernia operatie op hem zat (mijn schimmel was erg pittig). Hij ging slecht lopen bij mij door een hoefgewrichtontsteking en ik heb hem na een paar behandelingen een paar maanden op de wei gezet bij vrienden. Daar viel hij zo vreselijk af dat ik hem terug haalde. Uiteindelijk second opinion gevraagd in Bodegraven en die keurde hem helemaal af. Hij komt niet aan door de pijn.
Zo hoor hij te zijn...
Zo krijgt het verhaal wel een andere wending.