Hoever ga jij op het welzijn van je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:03

[***] schreef:
Ivonka schreef:
Ik heb hem een jaar of 2 gehad maar hij is door de DA van Bodegraven toen helemaal afgekeurd. Hij had versleten nekwervels door het luchtzuigen en liep daarom altijd onregelmatig. Ook is zijn hoefgewricht door een ontsteking versleten. Hij is als weide maatje bij mij weggegaan.

Intussen ben ik van mening dat je dergelijke paarden beter kan laten inslapen als je niet in staat bent om hem zelf te houden, Ivonka, dit is geen persoonlijke reactie op jou, want ik heb dezelfde ervaring. Mijn afgekeurde paard is ook weggegaan als weidemaatje, maar uiteindelijk ook gewoon weer in de handel terecht gekomen met alle gevolgen van dien. Dier is in 2 jaar tijd 11 keer verhandeld, tot ik hem uiteindelijk weer op MP vond en hem terug heb gekocht. Nu blijft hij hier, maar als het niet anders kan (als hij bijv pijn krijgt) dan gaat hij gewoon naar de paardenhemel. Ik ga er in ieder geval geen duizenden euro's (meer) aan uitgeven.

Dit paard is dus helemaal niet in orde, is weggegaan als weidemaatje, iemand anders zag er nog wel "handel" in, dier is nu al een tijdje bij TS en die heeft niets anders dan ellende met het dier en het arme paard schiet er al helemaal geen moer mee op.

Verder sluit ik mij compleet aan bij Juangi.

Idd. Ik kan me nu wel voor mijn kop slaan. Hij heeft zo'n geweldig karakter en gaf mij zo'n vertrouwen toe ik de eerste keer na een hernia operatie op hem zat (mijn schimmel was erg pittig). Hij ging slecht lopen bij mij door een hoefgewrichtontsteking en ik heb hem na een paar behandelingen een paar maanden op de wei gezet bij vrienden. Daar viel hij zo vreselijk af dat ik hem terug haalde. Uiteindelijk second opinion gevraagd in Bodegraven en die keurde hem helemaal af. Hij komt niet aan door de pijn.

Zo hoor hij te zijn...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:13

Jeetje Ivonka.. Dan schrik je je ook rot..

Heb even zitten zoeken en vergelijken..

othelloster @ [MD] (volgtopic) De vorderingen van Othello.

Maar vind 'm er toch wel verdomd veel op lijken..

TS: ik kan je niet adviseren wat je wel of niet moet doen, ik zit immers niet in die situatie. Maar ik zou wel even met Ivonka contact opnemen om te achterhalen of dit hetzelfde paard is. Als dat zo is, dan zou voor mij de keus wel duidelijk zijn..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-16 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:16

Wauw, das toch wel een erg sterke gelijkenis. Vooral de sneb die onderaan nog een lichtbruine vlek heeft en de kol die op een schuin streepje lijkt. Precies dezelfde benen even hoog wit. Dezelfde naam en ik lees ook dezelfde leeftijdsrange? TS schreef ergens 19 jaar en bij jouw profiel staat 1996, dus zou ie 20 worden dit jaar... Dat lijken mij teveel "toevalligheden" en dat zit TS dus met een 'kapot' paard. :(

Sterkte TS. Hoever een ieder gaat ligt aan zoveel factoren... Dierenwelzijn en financiën zijn er daar zeker 2 grote van...

Ivonka

Re: Hoever ga jij op het welzijn van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:20

Ja ik herken hem gelijk.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:29

Dan schrik jij je ook wezenloos, Ivonka... Dat was niet wat je in gedachten had voor hem, toen hij als weidemaatje weg ging... Sterkte hoor.

Brrr, je paard weg doen als weidemaatje blijkt wel echt enorm onbetrouwbaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:39

Het word inderdaad schrijnend als een kompleet afgekeurd en kapot paard bij een boer terecht komt en er een paar pennys op loslaat die er regelmatig op rijden en er ook nog mee springen...hier kunnen de pennys niets aan doen trouwens

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:16

En daarom laat ik ze dus liever hier in slapen als het er op aan komt dan dat ik ze "kapot" aan iemand mee geef. Ook als ie nog zonder pijn op weide zou kunnen. Als ik ze dat niet zelf zou kunnen bieden gaan ze hemelen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:27

Precies. Een kapotte blijft hier of ze gaan hemelen.
Al die mooie verhaaltjes en loze beloftes van wordt weide paard geloof ik al lang niet meer.
Voor hetzelfde geld staat er een gezond paard. Dus de kans dat een groot paard echt als weide paard blijft is bijzonder klein.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:34

Ik zie in een oude post van TS dat 'haar' Othello van Juventus x Bonnelineke (v Ariban) is, dat lijkt me het laatste spoortje twijfel wel wegnemen -O-

Vreselijk zeg, zowel voor TS als voor de oude eigenaresse :(:) Zo krijgt het verhaal wel een andere wending.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:42

Ik heb niet alles gelezen, maar ik denk dat als er iemand ver gaat, ik wel in de bovenste rij sta...
Mijn paardje is bijna zijn gewicht in goud waard, als ik alle rekeningen bij elkaar zou optellen. Alleen daar al om zou ik hem nu nooit meer verkopen...

En weet je... ik zou het zo allemaal weer doen. Volg je gevoel.... <3

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:44

Ik heb voor al te doen met het paard en de ts.
Sorry voor mijn botheid, niet met de verkoper.
Onderhand door internet is wel bekend dat kapotte paarden weg geven gewoon stom is.
Dat is als eigenaar je verantwoording niet nemen. Niets anders.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:52

Oh ik verwacht geen medelijden. Ik vind het ook vreselijk voor Othelo maar ook voor TS. En nee ik kreeg het niet over mijn hart nog een paard te laten inslapen. Egoïstisch? Ja eigenlijk wel maar het is (nu 10 jaar geleden) gebeurt en kan het niet terug draaien helaas.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:55

amyz schreef:
Ik zie in een oude post van TS dat 'haar' Othello van Juventus x Bonnelineke (v Ariban) is, dat lijkt me het laatste spoortje twijfel wel wegnemen -O-

Vreselijk zeg, zowel voor TS als voor de oude eigenaresse :(:) Zo krijgt het verhaal wel een andere wending.

zooo dit is inderdaad wel een hele andere wending van het verhaal.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:56

@Ivonka, heb je al zelf al contact gehad met TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:08

Citaat:

Het is inderdaad erg vervelend, maar volgens mij weet TS allang dat dit paard niet in orde is (gezien de vele ellende die ze al heeft meegemaakt en topics die ze al heeft geplaatst).

Het is in mijn ogen allemaal niet zo ingewikkeld....
TS heeft een paard waarvan ze nu zeker weet dat het nooit meer een normaal (gezond) rijpaard zal worden. Aan haar de keus of ze hem een fijn pensioen wil en kán geven (in financiële zin) of dat ze toch liever een gezond rijpaard wil (wat ik overigens heel goed begrijp, want dat zou ook mijn keuze zijn).

In het eerste geval, is het belangrijk dat hij redelijk pijnvrij "paard" kan zijn. In het tweede geval kan ze hem beter zsm laten inslapen. Anders kost het onnodig veel geld en is het paard er ook niet mee geholpen. En als ik de geschiedenis van het paard zo lees, moet je je überhaupt afvragen of het zinvol is om dit dier nog in leven te houden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:12

Als ik het zo lees was hij tien jaar geleden al toe aan de eeuwige groene weides.

Soms blijf ik het jammer vinden dat de gebrandmerkte A niet meer de schouder op mag.
Dan blijft paarden dit leed bespaart.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:15

riegje schreef:
@Ivonka, heb je al zelf al contact gehad met TS?

Nee ik heb alleen hier gereageerd. Ik kwam gister toevallig op dit topic terrecht. Ik hoop dat zij de keuze kan maken die ik destijds niet kon.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:36

He bah wat een nare wending. Het is inderdaad hetzelfde paard. Wat zonde dat dit heeft moeten gebeuren. Precies de reden dat mijn paard tot haar dood blijft. Ik zou dit zelf nooit willen meemaken en voor mij'n paard ook niet. Helaas hoor je het inderdaad vaak genoeg. Ik hoop wel dat othello als nog opknapt en zijn laatste paar jaren nog fijn kan slijten bij ts. Het zal nooit een makkelijke keuze zijn

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 12:48

Dit is dit paard...

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:28

othelloster schreef:
Dit is dit paard...

Owjee, niemand kan iets voor je beslissen.
Maar ik denk wel, dat dit de dingen in een wat ander perspectief plaatst.
ik wens je veel wijsheid toe

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:43

Jeetje wat een wending aan het verhaal..
Heel veel sterkte verder Ts.. ik denk wel dat dit voor jou een hele hoop duidelijk maakt en je kan helpen bij je beslissing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:46

Ik wil je heel veel sterkte en wijsheid toewensen TS, wat een hard gelach is dit zeg voor jou en je lieve Othello.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:25

Wat een wending opeens! Een héle nare, want Othello was tien (TIEN!) jaar geleden dus al medisch niet goed. Vreselijk dat die gewoon weer in de handel is gekomen zonder dat iemand iets wist, waardoor een eigenaresse nu zich werkelijk súf zoekt naar mogelijkheden om Othello te helpen.
Ik heb zeer te doen met TS, maar ook met Othello, want beiden kregen geen eerlijke kans samen.
Ik denk dat TS ook geshockeerd is door dit nieuws en dat zij nu de toestand met Othello idd. in een veel realistischer perspectief kan zien.
Wens TS veel sterkte, wát zij ook mocht besluiten.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 14:48

Ik denk zelf dat het beste is voor Othello om zijn eeuwige rust te geven,,ik.wil hem een week op pijnstiller kijken of hij dan anders doet, vrolijker..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:54

Dat lijkt me idd. het enige wat je nu nog zo'n beetje kunt proberen. De problemen die hij heeft bestaan al zó lang, het lijkt me evident dat hij daar nu inmiddels erge last van heeft.
Ik vind dit echt een onthutsende wending, maar het verklaart (hoe wrang ook) TS, wel hoe je steeds maar van het ene in het andere viel met Othello, en eigenlijk niets duurzaam resultaat bracht.
Hoe vaak hoor je het niet: gemankeerde paarden die tóch weer in de handel terecht komen. Triest, in en in triest, dit...