Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vuurneon schreef:Moet je eens een kip met een wondje hebbenarme kip is dan letterlijk een lopend buffet!
xKimss schreef:Ik eet al langere tijd geen vlees meer, maar voordat ik vegetarisch was, wilde ik NOOIT paardenvlees eten. Ik zag paarden als mijn matties, waarom zou ik die gaan opeten, ook was ik altijd bang dat ik dan een paard zou eten wat ik kende wat dan was ingeslapen. (toen wist ik niet dat niet alle doden paarden in worstjes werden veranderd) Nu eet ik helemaal geen vlees meer om verschillende redenen, oa dierenliefde. Achteraf denk ik alleen wel dat paardenvlees eigenlijk zo slecht nog niet is, de meeste paarden hebben een beter leven gehad dan de varkens koeien en kippen uit de bioindustrie. Dus als je dan toch vlees wilt eten, is paard nog best een goede optie.
anemoonlena schreef:xKimss schreef:Ik eet al langere tijd geen vlees meer, maar voordat ik vegetarisch was, wilde ik NOOIT paardenvlees eten. Ik zag paarden als mijn matties, waarom zou ik die gaan opeten, ook was ik altijd bang dat ik dan een paard zou eten wat ik kende wat dan was ingeslapen. (toen wist ik niet dat niet alle doden paarden in worstjes werden veranderd) Nu eet ik helemaal geen vlees meer om verschillende redenen, oa dierenliefde. Achteraf denk ik alleen wel dat paardenvlees eigenlijk zo slecht nog niet is, de meeste paarden hebben een beter leven gehad dan de varkens koeien en kippen uit de bioindustrie. Dus als je dan toch vlees wilt eten, is paard nog best een goede optie.
zo zie ik het ook, het is hetzelfde als dat je elke dag naar een vriendengroep gaat, waar je op je vrienden op je rug kan zitten, en dan is er een oude vriend waar je niet meer op de rug kan, en die word dan afgemaakt, en dan eet jij m op, dat is toch raar?
lizy29 schreef:anemoonlena schreef:
zo zie ik het ook, het is hetzelfde als dat je elke dag naar een vriendengroep gaat, waar je op je vrienden op je rug kan zitten, en dan is er een oude vriend waar je niet meer op de rug kan, en die word dan afgemaakt, en dan eet jij m op, dat is toch raar?
Wat ga jij raar met je vrienden om zeg....wij gaan echt niet op elkaars rug zitten.....![]()
Maw deze vergelijking raakt kant nog wal.
anemoonlena schreef:zo zie ik het ook, het is hetzelfde als dat je elke dag naar een vriendengroep gaat, waar je op je vrienden op je rug kan zitten, en dan is er een oude vriend waar je niet meer op de rug kan, en die word dan afgemaakt, en dan eet jij m op, dat is toch raar?
lizy29 schreef:anemoonlena schreef:
Wat ga jij raar met je vrienden om zeg....wij gaan echt niet op elkaars rug zitten.....![]()
Maw deze vergelijking raakt kant nog wal.

) van wat voor dier mijn vlees komt. Als het een beetje een eerlijk leven heeft gehad kan ik er alleen maar van genieten

DebbieNL schreef:Uit de reacties op mijn bericht kan ik 1 ding opmaken..
Je voelt je aangesproken..
Ik wordt gewoon boos bij t idee dat je het geen waar je van houd gewoon op eet..
Misschien een rare vergelijking maar kan t niet helpen om aan kannibalisme te denken.. (net zo walgelijk)
En zoals ik al zei.. ja met een koe heb ik niks dus ook geen moeite om die te eten.. beter lezen dus!
Het gaat mij om t idee dat iedereen hier (neem ik aan) van paarden houd.. levende paarden..
Hoe kan je t dan eten.. vind dat gewoon niet kunnen..
Mensen die niks om paarden geven daar begrijp ik t wel van..
Al zie ik liever dat paardvlees gewoon helemaal geen optie meer is maarja..
DebbieNL schreef:Uit de reacties op mijn bericht kan ik 1 ding opmaken..
Je voelt je aangesproken..
Ik wordt gewoon boos bij t idee dat je het geen waar je van houd gewoon op eet..
Misschien een rare vergelijking maar kan t niet helpen om aan kannibalisme te denken.. (net zo walgelijk)
En zoals ik al zei.. ja met een koe heb ik niks dus ook geen moeite om die te eten.. beter lezen dus!
Het gaat mij om t idee dat iedereen hier (neem ik aan) van paarden houd.. levende paarden..
Hoe kan je t dan eten.. vind dat gewoon niet kunnen..
Mensen die niks om paarden geven daar begrijp ik t wel van..
Al zie ik liever dat paardvlees gewoon helemaal geen optie meer is maarja..