Wat is jullie mening van paardenvlees?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:18

Zelf eet ik geen paardenvlees (en gans en eend) uit principe, natuurlijk kan het zijn dat ik ooit wel een stukje verwerkt in iets heb gegeten maar ik moet er niet aan denken dat mijn paard of pony voor me op mijn bord zou liggen dus waarom wel die van iemand anders?

Ik heb natuurlijk begrip voor (paarden) mensen die wel paardenvlees eten maar zelf zou ik er gewoon niet toe in staat zijn om paard te eten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:37

vuurneon schreef:
Moet je eens een kip met een wondje hebben := arme kip is dan letterlijk een lopend buffet!

Nou dat is echt ongelooflijk, ik heb er zelf een paar. 1 had een wondje op de rug door een nog onbekende oorzaak. De andere dreven haar gewoon in een hoekje om in de wond te kunnen blijven pikken.
Heb haar maar apart gezet tot het wondje dicht was. En ze krijgen hier gewoon voldoende gevarieerd te eten!

xKim97

Re: Wat is jullie mening van paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:44

Ik eet al langere tijd geen vlees meer, maar voordat ik vegetarisch was, wilde ik NOOIT paardenvlees eten. Ik zag paarden als mijn matties, waarom zou ik die gaan opeten, ook was ik altijd bang dat ik dan een paard zou eten wat ik kende wat dan was ingeslapen. (toen wist ik niet dat niet alle doden paarden in worstjes werden veranderd) Nu eet ik helemaal geen vlees meer om verschillende redenen, oa dierenliefde. Achteraf denk ik alleen wel dat paardenvlees eigenlijk zo slecht nog niet is, de meeste paarden hebben een beter leven gehad dan de varkens koeien en kippen uit de bioindustrie. Dus als je dan toch vlees wilt eten, is paard nog best een goede optie.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:43

xKimss schreef:
Ik eet al langere tijd geen vlees meer, maar voordat ik vegetarisch was, wilde ik NOOIT paardenvlees eten. Ik zag paarden als mijn matties, waarom zou ik die gaan opeten, ook was ik altijd bang dat ik dan een paard zou eten wat ik kende wat dan was ingeslapen. (toen wist ik niet dat niet alle doden paarden in worstjes werden veranderd) Nu eet ik helemaal geen vlees meer om verschillende redenen, oa dierenliefde. Achteraf denk ik alleen wel dat paardenvlees eigenlijk zo slecht nog niet is, de meeste paarden hebben een beter leven gehad dan de varkens koeien en kippen uit de bioindustrie. Dus als je dan toch vlees wilt eten, is paard nog best een goede optie.

zo zie ik het ook, het is hetzelfde als dat je elke dag naar een vriendengroep gaat, waar je op je vrienden op je rug kan zitten, en dan is er een oude vriend waar je niet meer op de rug kan, en die word dan afgemaakt, en dan eet jij m op, dat is toch raar?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:47

Een paard met pijn in het land laten grazenis niet raar...?
Als hij niet meer pijnvrij kan leven houdt t op.
Kogel werkt snel en pijnloos.
In één x klaar.

En om zijn vlees dan weg te gooien.
Nee... zonde.
We moeten recyclen... dan daar ook maar mee.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:51

anemoonlena schreef:
xKimss schreef:

zo zie ik het ook, het is hetzelfde als dat je elke dag naar een vriendengroep gaat, waar je op je vrienden op je rug kan zitten, en dan is er een oude vriend waar je niet meer op de rug kan, en die word dan afgemaakt, en dan eet jij m op, dat is toch raar?

Wat ga jij raar met je vrienden om zeg....wij gaan echt niet op elkaars rug zitten..... :+

Maw deze vergelijking raakt kant nog wal.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:02

lizy29 schreef:
anemoonlena schreef:

Wat ga jij raar met je vrienden om zeg....wij gaan echt niet op elkaars rug zitten..... :+

''Het is hetzelfde als dat je elke dag naar een vriendengroep gaat, waar je lekker met z'n allen niks doet, gewoon beetje eten en slapen. En dan is er een jonge vriend... Waar eigenlijk helemaal niks mis mee is, en die word dan afgemaakt, en dan eet jij m op, dat is toch raar?''

Ik heb hem even vertaald van paard naar koe, varken, kip, schaap :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:04

anemoonlena schreef:

Nee, die eet ik niet op omdat wij geen mensen eten.
Ik snap best dat er mensen zijn die geen bepaalde dieren eten, en ook dat je geen paardenvlees wilt.
Andere die wel paardenvlees eten, zouden nooit en eigen paard kunnen eten en anderen eten met liefde hun eigen dier(en) op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:12

lizy29 schreef:
anemoonlena schreef:

Nou... Sommige mensen kunnen mijn rug wel op hoor }> }> }>

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:20

Goed punt....maar dat zijn meestal niet de mensen die ik tot mijn vriendengroep reken :=

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:27

kip, varken, koe eet ik wel maar paard op een of ander manier niet... geen idee, niet dat ik het niet zielig vind voor de anderen maar geen idee -O-

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:28

Ik vind paardenvlees niet lekker maar moest ik het lekker vinden dan zou ik het ook eten.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:29

Ik eet geregeld paardenrookvlees op mijn brood :o . Heb geen moeite met paard eten, ik eet ook graag kip en rund. Varkensvlees vind ik dan weer niet lekker. Belangrijk vind ik wel dat een dier een goed leven heeft gehad.

famkesoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:53

Ik zelf eet het nooit tenminste dat denk ik ..
Je hoort natuurlijk wel dat het in frikandellen zit.
Maar toch denk ik dat ik het net zo lekker vind als
rund en kip.

( varken eet ik niet)

luunz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:09

Ik eet zelf helemaal geen vlees maar dit is hoe ik over paardenvlees denk :)
Tot zover ik weet worden paarden niet speciaal gefokt voor de slacht waardoor het paard een normaal leven heeft gehad. Paarden worden volgensmij alleen naar de slachterij gebracht omdat de eigenaar geen toekomst meer ziet voor het paard. Daarom vind ik paardenvlees misschien wel minder erg dan bijvoorbeeld varkensvlees die voor de slachterij leven. Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben maar zo denk ik erover :o

DebbieNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 01:28

Uit de reacties op mijn bericht kan ik 1 ding opmaken..
Je voelt je aangesproken..
Ik wordt gewoon boos bij t idee dat je het geen waar je van houd gewoon op eet..
Misschien een rare vergelijking maar kan t niet helpen om aan kannibalisme te denken.. (net zo walgelijk)
En zoals ik al zei.. ja met een koe heb ik niks dus ook geen moeite om die te eten.. beter lezen dus!
Het gaat mij om t idee dat iedereen hier (neem ik aan) van paarden houd.. levende paarden..
Hoe kan je t dan eten.. vind dat gewoon niet kunnen..
Mensen die niks om paarden geven daar begrijp ik t wel van..
Al zie ik liever dat paardvlees gewoon helemaal geen optie meer is maarja..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 02:06

Wat een onzin, natuurlijk voel ik me aangesproken als jij me voor schoft uitmaakt omdat ik paardenvlees eet. Wie ben jij dat je je verheven voelt boven mij, terwijl ik jou voor hypocriet kan uitmaken omdat je blijkbaar onderscheid maakt in dieren. 'All animals are equal, but some animals are more equal than others?' Een koe is niet meer of minder dan een paard. En je bent nog mijn leeftijd ook! Ik dacht dat je 12 was. Wauw.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 23-03-16 02:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 02:08

Ik ga morgen voor het eerst paardenvlees eten en ben ontzettend benieuwd :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 02:09

Smee__ schreef:
Ik ga morgen voor het eerst paardenvlees eten en ben ontzettend benieuwd :D

Heb je het zelf gehaald of ga je uit eten?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 02:11

Zelf gehaald bij de slager :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 02:12

Noms. Ik heb het echt al een tijd niet meer gegeten, kwam het vroeger nog wel eens tegen maar ik ben nu verhuisd. Is het biefstuk?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 02:14

Ja ik had het er een tijdje geleden met een vriend over dat we het allebei wel eens wilden proberen dus morgen hebben we lekker paardenbiefstuk :D

Het zal mij een worst wezen (ha ha :') ) van wat voor dier mijn vlees komt. Als het een beetje een eerlijk leven heeft gehad kan ik er alleen maar van genieten :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 05:36

DebbieNL schreef:
Ik wordt gewoon boos bij t idee dat je het geen waar je van houd gewoon op eet..
Misschien een rare vergelijking maar kan t niet helpen om aan kannibalisme te denken.. (net zo walgelijk)
En zoals ik al zei.. ja met een koe heb ik niks dus ook geen moeite om die te eten.. beter lezen dus!
Het gaat mij om t idee dat iedereen hier (neem ik aan) van paarden houd.. levende paarden..

Tsja, ik ben ook gek op koeien, en op varkens, kip, en op schaap. Dan zou ik dus helemaal geen vlees meer mogen eten?? :')
Wij hebben thuis deze dieren, fokken ze zelf (wel alleen voor ons gezin en aanhang hoor, geen hele boerderij ofzo) en eten ze zelf op. Dusja, ik heb mijn eigen vlees geboren zien worden, ik heb t geknuffeld en gevoerd en geborsteld, op de wei gezet, etc. En dan als t groot genoeg is beland t op mijn bord. Als we een keer wat anders willen (bijv. Paard) bestellen we wildernisvlees, van 'wilde' dieren dus. Of we gaan jagen :j
Ik zou mijn eigen paard trouwens ook op eten denk ik. Liever ikzelf dan iemand die t niet weet te waarderen denk ik dan :')

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 05:37

Ik eet geen paard.
Reden. Een paard slooft zich voor je uit hij is bereid alles voor je te doen.
Krijgt hij iets waar door hij niks meer kan krijgt hij als dank dat hij op je bord beland.
En niet alleen dat zo'n paard kan van alles ingespoten hebben gekregen om goed te presteren in de hoge sport... Wat niet in het paspoort staat aan gegeven.
Lijkt me een reden genoeg om geen paard te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 05:53

DebbieNL schreef:

Ik eet ook geen paardenvlees, ook vanuit het gevoel dat het vrienden zijn. Maaaar, anderen hebben wel het recht om een andere mening te hebben en zo lang ze mij mijn mening laten hebben, laat ik iedere mens in zijn waarde. En ook al ben ik tegen slachten, toch zie ik nog liever een paard dat in een slachthuis beland als de eigenaar er niet meer voor kan/wil zorgen, als dat het verwaarloosd wordt. Ieder land heeft volgens mij dan ook slachthuizen nodig waar zulke paarden terrecht kunnen, anders krijg je Amerikaanse situaties waar paarden gedropt worden of op een horror transport gaan. Als mensen toch paard blijven eten, zie ik liever vlees in de rekken vanuit onze slachthuizen, als die vanuit de Latijns-Amerikaanse landen trouwens..