Wie heeft hier nog meer een Grote Vriendelijke Reus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ik voel me op mijn gemak bij grotere paarden.

Ja.
224 (55%)
Nee.
36 (8%)
Sommigen wel, sommigen niet.
145 (35%)

Totaal aantal stemmen: 405

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:55

Afbeelding
Mijn grote reus <3

AlwaysH

Re: Wie heeft hier nog meer een Grote Vriendelijke Reus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 20:04

<3

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:12

Heb nee gestemd... Had een reus van meer dan 1.80 en ik had echt het gevoel dat ik een kilometer van de grond zat. :D
Niet mijn ding dus, maar wel mooie combinaties die hier voorbij komen. +:)+

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:16

:o Ik heb gisteren mijn GVR even ingeruild voor een Fries van 1.65. Was flink wennen, ook al was ze net zo breed. En toen ik daarna weer naast m'n eigen meisje stond dacht ik. Oja, ze is echt wel groot, haha!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 20:33

Haha! Ik heb afgelopen winter nog de Ijslanders van mijn vriendin gereden, kon amper lichtrijden en ze waren zo klein voor mij! Hihi!

Femkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:42

Leuk topic! Ik heb zelf ook een GVR, lang niet zo groot als andere hier. Hij is, gok ik, over de 1.75, maar eigenlijk moet ik hem nog steeds een keer opmeten. :o Zelf ben ik 1.80 dus het valt niet zo op dat hij groot is. :D Maar het was in het begin wel enorm wennen aan van die reuze gangen! Hebben meer mensen daar last van?

Meet Apollo (DelatioxGribaldi):
Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 20:48

Ja :+

Ik zat eerst zo lelijk, nu vind ik het wel meevallen, maar god wat moest ik wennen!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:59

Was voor mij ook enorm wennen. Mn vorige merrie was 1.62 en heel vlak. Boy is 15 cm groter en niet zo vlak

De eerste x galop leek ik wel gelanceerd te worden...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:09

Ik kwam van een tibker van 145 af. 180 was een groot verschil met giga gangwerk. De eerste keer rijden kwam ik telkens achter hem aan. Inmiddels weet ik niet beter.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:38

Zaterdag had ik geruild met stalgenoot, haar paard is eigenlijk ook al een GVR, maar die van mij is toch nog hoger. En we hadden allebei het idee dat ie van mij meer oppervlakte had. Het kunnen uitzitten is niet perse door het formaat van het paard, toch? Die van mij gooit wel hoog op, vond stalgenoot ook, doorzitten is echt een dingetje, maar kon dat op paard van vriendin wel (nu wel spierpijn van, haha). Maar aangezien we nog volop bezig zijn met te leren hoe zijn lijf goed te gebruiken hoop ik dat het nog wel beter wordt.. Vast ijdele hoop. :P
Wel vind ik het soms lastig dat ik met een paar stappen al aan de overkant van de bak lijk te zijn. Als paardlief goed en dus mooi ruim loopt, en er rijden nog meer mensen, heb ik het idee dat ik ze continu op hun kont kom te lopen. Wel goed voor de afwisseling in lijnen, want ik kan dus bijna nooit een lange zijde afrijden tenzij ik alleen ben.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:49

Ik heb een verzorgpaard van +/- 1.85
Het is een verschrikkelijke knuffel! Komt altijd van ver af naar me toe, volgt me overal en geeft ook knuffels en kriebels terug. Denderde in het begin nog wel eens door ne heen maar nu de band zo super is doet hij dat niet meer. Meet armani, roepnaam Arie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 07:06

Ugh die foto's doen het alweer niet...

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:28

Hier mijn Grote Vriendelijke Reus van 1.82m. O'Jasper x Lector.
Geweldig dier, zeer voorwaarts en sterk. Ben zelf 1.83m dan valt het niet zo dat ik op een groot paard rij.

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 19:28

Mooi dier! Dan valt het niet zo op kee, haha!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:47

Winner was weer lekker subtiel vandaag :+ . Wilde hem in het land zetten bijt ie in zn halster en vervolgens niet meer los laten hé.. Dus eerst de rest in t land en dan hij, liep ie te hinniken en te rennen uiteindelijk gelokt met mijn voerbak en zn halster omgekregen. Resultaat: voerbak stuk(ik zette hem op de bovenkant van een paal.. oeps :P) en heb zijn touwhalster maar omgedaan want hij was niet te hárden. En om de 2 stappen stilstaan hielp godzijdank. Nou nu komt het hoor, meneer stond in het land en wilde dolgraag naar zijn vriendje. Normale procedure ik doe eerst het bovenste draadje dicht voordat meneer zo weer aan de andere kant staat en toen liep ie al te trekken en moest ik hem corrigeren. Wil ik zijn halster afdoen, trekt ie zo die hele leadrope door mijn handen met als resultaat eerste graads brandwond.. Dankje paard. -O- . Dus heb hem goed op z'n donder gegeven en ben toen weggegaan, we gaan denk ik toch maar weer vanaf het begin beginnen want hij lijkt nog steeds niet door te hebben wat ie moet..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 21:38

Vervelend, eigenwijze drol....

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 06:42

Wat een mooie reuzen komen er voorbij zeg! <3 Ik volg het even...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 07:08

HorseyDude schreef:
Wat een mooie reuzen komen er voorbij zeg! <3 Ik volg het even...

Gezellig!

Ray en ik hebben binnenkort weer prive les van mijn oude docente paardenhouderij! Ik heb er echt zin in! :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:27

Wat een groters allemaal!! Dat trekpaard helemaal in t begin!!!
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb 2 reuzen!!! de vos is 175 en de donkere merrie 180, de vos komt uit m'n eigen merrie van 163 en z'n paps was ook niet zo groot, max 167 dus waar hij het vandaan heeft???
En de merrie stond als 169 in de verkoop adv, maarja, ze was toch wel erg leuk...

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:18

Ik ga binnenkort de springlessen weer in, ditmaal dus met de grote vos. Ik spring thuis wel met hem en dat pakt hij goed op.
Zit heel veel springbloed in, ben benieuwd! Wil ook wel weer eens een oefencrossje doen. Hij is gek op water, loopt er zo in en is dol op zwemmen :') . Hindernissen lijken altijd zo laag als je op hem zit. hij stapt er zowat overheen. Op mijn andere paard lijken de hindernissen juist weer erg hoog :') .

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:25

Afbeelding

Ze is uiteindelijk gemeten om 1.75.. dus maar een kleintje.. :+ Ben zelf 1.80..

Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:41

Oh.... Helemaal flieft op Bartje. <3

Ik kende dit topic nog helemaal niet, wat schandalig. De mijne zijn maar kleintjes zijn vergeleken met jullie reuzen, maar als je zelf maar 1,65 bent komt er heel wat boven je uit. :o

Dit is Rachel, een belgisch trekpaard van 1,67
Afbeelding

En Stefke, ook een belg van 1,76
Afbeelding

Samen met een vriendin op de foto voor we vertrokken. Kun je een beetje zien hoe groot ze zijn.
Afbeelding

Ik heb les gehad op een quarter van 1.50. Ik had daar continu het gevoel dat ik er vanaf zou vallen terwijl het echt een heel braaf paardje was die geen stap verkeerd zette. Toen ik voor het eerst langs Rachel stond had ik echt zoiets van: ja maar daar ga ik niet op.... :\ Tot ik erop zat. En ik kon de hele wereld aan. Heb ook nog nooit het gevoel gehad dat ik er af zou vallen, zelfs niet toen ik er daadwerkelijk een keer vanaf stuiterde (mijn eigen schuld). :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 15:07

Ik heb bij kleinere paarden en pony's altijd het gevoel dat ik niet kan aansporen :')

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:15

Ik meld me hier ook maar even. Ben zelf in het bezit van twee pony's maar rij voor iemand anders een GVR. Grand Slam is als jonge 4 jarige op 184 gemeten en zal nu wel ergens rond de 187 zijn. Ik ben zelf trouwens maar 160 haha. Grand is qua karakter een beetje apart maar wel een lief paard. Door zijn maat in april pas officieel uitgebracht. Merk hier en daar nog wel onbalans met bijvoorbeeld hals strekken en ik zwaai nogal uit af en toe :P

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 16:04

Wauw! Gaaf hoor, 1.87!