Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendipity1 schreef:Laibadji schreef:En ik probeer heel vriendelijk te zijn tegen haar. Ik behandel haar lief en zeg dingen met een lach en een grap maar inwendig heb ik het dan heel moeilijk. En hier op bokt lucht ik mijn hart en zeg ik wat ik denk maar dat zijn niet de dingen die ik tegen haar zeg. Bij haar verbloem ik alles en ben ik heel hartelijk. Nadien pas komt de frustratie.
Dikke kans dat zij prima merkt dat jou iets enorm dwars zit. Met lief behandelen en dingen met een lach zeggen kunnen de meeste mensen voor mij iig niet hun ware boodschap verdoezelen hoor.
Ik denk echt dat jij door jouw houding haar enorm remt en dit probleem in de hand werkt. Ik functioneer voor geen meter als ik het gevoel heb dat mensen me op de vingers kijken. En dat is wel degelijk wat jij doet. Waarschijnlijk neemt ze het voor lief, omdat het anderzijds enorm makkelijk is dat er goed voor haar paard gezorgd wordt als zij druk is met haar studie.
Je moet haar echt zelf de kans geven om te leren en daar hoort fouten maken ook bij.
Sammie schreef:M.i. is TS steeds meer en meer zich veel teveel gaan bemoeien met haar klant. Want dat is nog altijd wat dit kind en ouders zijn: een klant en die mag je wel op een andere manier behandelen dan wat ik nu hier voorbij zie komen. Dit is verre van een gezonde relatie op deze manier. Bewust dingen verzwijgen ter controle, dwingen dat zus en zo op bezoek komt en vervolgens op elke slak zout leggen en hier je gal komen spugen. Zolang de basisbehoeftes van dit paard niet in gevaar zijn, valt er geen kwaad woord te zeggen over of ze wel/niet en hoe vaak ze rijdt. Daar geeft zo'n beestje niet om, die wil wel weidegang en eten en drinken.
Ga aub om te tafel zitten met haar ouders erbij.. Een studie is niet niks en heeft invloed op de rest van je leven. Logisch dat dat op sommige momenten voorgaat. Bespreek het e.e.a. op een neutrale manier en als daar niks concreets uitkomt. Neem afscheid van elkaar, want dit is niet goed voor jouw gezondheid, maar ook niet goed voor haar zelfvertrouwen. Ze is 19.. sommige zijn op die leeftijd nog volop aan het puberen.. Afhankelijk van hoe je dingen brengt sluiten ze zich helemaal van je af. Dan bereik je niks met je commentaar.
Laibadji schreef:Serendipity1 schreef:
Dikke kans dat zij prima merkt dat jou iets enorm dwars zit. Met lief behandelen en dingen met een lach zeggen kunnen de meeste mensen voor mij iig niet hun ware boodschap verdoezelen hoor.
Ik denk echt dat jij door jouw houding haar enorm remt en dit probleem in de hand werkt. Ik functioneer voor geen meter als ik het gevoel heb dat mensen me op de vingers kijken. En dat is wel degelijk wat jij doet. Waarschijnlijk neemt ze het voor lief, omdat het anderzijds enorm makkelijk is dat er goed voor haar paard gezorgd wordt als zij druk is met haar studie.
Je moet haar echt zelf de kans geven om te leren en daar hoort fouten maken ook bij.
En dat laatste heb ik ook gedaan met het hoefijzer. Ik wou het haar zelf laten ervaren maar blijkbaar lukt dit niet. Op de duur weet ik het ook niet meer. Help ik haar en kijk ik op haar vingers ben ik een bemoeial en laat ik haar met rust om het te ervaren ben ik ook de slechte....
Picasso schreef:Serendipity1 schreef:
Ook als je ziet dat de gezondheid van het paard in het geding is? Ik las iets over een niet overbodige behandeling van een osteopaat....soms zie je gewoon dat iets niet goed met een paardenlijf en grijp je in om erger te voorkomen? Terecht bleek in deze situatie... En er is ook op voorhand overlegd begreep ik....
Picasso schreef:Ook als je ziet dat de gezondheid van het paard in het geding is? Ik las iets over een niet overbodige behandeling van een osteopaat....soms zie je gewoon dat iets niet goed met een paardenlijf en grijp je in om erger te voorkomen? Terecht bleek in deze situatie... En er is ook op voorhand overlegd begreep ik....
Laibadji schreef:Dag Yasmine, aangezien het meisje geen tijd heeft voor het paard had ik voorgesteld om er mee te rijden. Toen ik er mee reed begreep ik haar angst en heb ik haar dat ook verwoord. Wat je wel moet weten is dat er reeds 2 jaar aangeraden werd om een osteo te laten komen. Nu heb ik toch wel even doorgedrukt om hem te bellen want dit was echt niet meer normaal. (Meisje gaat al meer dan een jaar alleen rijden dus heb ik er geen zicht op enkel de verhalen die ze vertelt. Wij hebben zelf geen piste.) Niet jouw paard dus niet jouw verantwoordelijkheid
Wat de worteltjes betreft heb ik het er wel moeilijk mee aangezien deze dienen voor de revalidatie van haar paard maar blijkbaar vindt zij dit niet belangrijk en ziet ze het nu van de oefeningen niet in.
Maar het is niet jouw paard, dus je hebt niets om je druk over te mogen maken. Als zij het nut niet inziet van die oefeningen dan kan je hooguit aangeven het een gemiste kans te vinden. Maar meer niet.
Ik ben nu echt op een punt dat ik geen traan zou laten moest ze vertrekken. Ik wil met heel veel plezier heel veel moeite in mensen steken en hen dingen aanleren en mijn tijd er voor nemen maar dan wil ik ook enige minimale vooruitgang zien. Kleine stapjes zijn genoeg maar hier heb ik soms echt het gevoel dat ze het zich allemaal niet aantrekt. Ik hoop langs een kant dat ze deze zomer dus op een weide zal staan en dat het meisje zelf voor haar paard moet zorgen en zo eens geconfronteerd wordt met het gegeven PAARD en hier moeten voor zorgen zonder dat er hulp is. Ik hoop zo hard dat ze hier uit leert.
Maar laat het haar dan ook alleen doen, je bent stalbaas, je kan gewoon aangeven vanaf heden alleen nog maar de standaard dingen te doen en verder je handen ervanaf te trekken. Je zou er geen traan om laten, maar zolang ze er wel is ondersteun je in alles wat ze wel of niet doet.
En ik heb het echt niet slecht voor met haar. Ik wil het liefst van al dat ze heel veel plezier heeft met haar paard. Zo zal ik haar paard een aantal uren op de weide zetten vooraleer zij komt rijden zodanig dat het paardje rustig is en geen winterstress heeft. Maar misschien doe ik te hard mijn best...
En ondertussen naar buiten mogen lopen. Haar paard heeft heel mijn draad afgebroken en palen afgetrokken.Deze factuur zal ze krijgen! Wel rot want nu kunnen mijn paarden niet meer buiten vandaag.
Als het draad daarvoor paardproof was zul je vast wel wat geld kunnen achterhalen, via de verzekering mogelijk.
Picasso schreef:Ik las het zo: staleigenaar ziet dat paard onder zadel problemen heeft in gedrag en lijf en oppert meerdere malen om er een osteopaat bij te halen
Solistar schreef:Picasso schreef:Ik las het zo: staleigenaar ziet dat paard onder zadel problemen heeft in gedrag en lijf en oppert meerdere malen om er een osteopaat bij te halen
En ik begreep dat eigenaresse (bijna) niet rijdt, en dat de pensionhouder vind dat paard te weinig beweging krijgt en zij er daarom nu op rijdt. Dus dat het paard als het aan de eigenaar had gelegen, gewoon lekker de hele dag gras had gegeten in de wei.
Picasso schreef:Ik las het zo: staleigenaar ziet dat paard onder zadel problemen heeft in gedrag en lijf en oppert meerdere malen om er een osteopaat bij te halen. Natuurlijk weet je nooit zeker van te voren wat er uit zo'n onderzoek zal gaan komen, maar dat een paard signalen afgeeft dat er iets niet goed gaat is door de meeste mensen toch wel te herkennen? Of dit dan ook daadwerkelijk gaat gebeuren is aan de eigenaresse. Gelukkig dat het uiteindelijk wel gebeurd is, en is erger voorkomen??? Is je stilhouden dan de manier om met zo'n situatie om te gaan? Staleigenaar kent het paard door en door en ik zou het pas raar vinden als ze niks gezegd zou hebben, wetende dat er iets niet goed ging.... En nee, ik sta niet altijd vooraan mijn mening te geven, maar loopt iets de spuigaten uit imo, dan probeer ik wel te helpen.... En daar kan iemand dat iets mee doen of niet.... Omgekeerd zou ik het ook fijn vinden als men iets zou zien aan mijn paardjes en me daarop zou wijzen....
Mijn advies (nogmaals); om tafel met z'n tweetjes en praat op een normale manier over wat jullie dwars zit. En mochten jullie het niet eens kunnen worden, laat haar dan lekker gaan....
Succes!
goeroe schreef:Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Het sleept maar voort en je haalt er van alles bij, maar uiteindelijk ben jij niet de aangewezen persoon om haar 'op te voeden'. Blijkbaar verschillen jullie gewoon van mening over wat het betekent om de eigenaar van een paard te zijn. Je hebt geprobeerd om haar te beïnvloeden en dat is mislukt. Het gaat ook niet lukken, dus houd jezelf niet langer voor de gek. (Daarbij, wees eerlijk, zelfs als ze dat zou willen, zou ze ooit aan jouw standaard kunnen voldoen? Nee toch? Nou dan.) Je bent jezelf alleen maar aan het plagen, en haar erbij. Bedenk goed dat je hier zelf voor kiest. Het hoeft niet, je kunt er ook voor kiezen om je niet meer druk te maken over wat zij doet. Als dat niet lukt, of als je het niet wilt, doe dan jezelf én haar een plezier en maak een einde aan deze situatie.
Laibadji schreef:Daarnet met de eigenaresse gebeld en vrijdag gaan we samen eten. Kan ik mijn verhaal eens doen en toch eens vertellen wat er op mijn hart ligt. Dit is niet de eerste keer dat ik dit doe. We hebben dit gesprek zo ongeveer ieder jaar. We slagen er dan wel in elkaar te vinden en dan kunnen we er ook weer voor een tijdje tegen. Want ja ondertussen zijn we ook bevriend geraakt. Hoe gek het ook mag klinken na al mijn frustraties.
Normaal gezien zal het paard deze zomer voor een paar maanden dichter bij de eigenares op een weide komen te staan. Dat brengt bij mij dan ook even de nodige rust.
Dus allerbeste bokt: Ik ga in gesprek met de eigenares op een rustige neutrale manier, in een fijne sfeer.
En ik schrijf in grote letters de woorden van de post hierboven: je kunt er ook voor kiezen om je niet meer druk te maken over wat zij doet!
Dit is iets dat ik in het dagelijkse leven nog heel hard moet leren wil ik gelukkiger worden. Jammer genoeg ben ik zelf al vaak tegen de muur gelopen maar wil dat er echt niet in. Maar om positief af te sluiten. Hoop doet leven!
Laibadji schreef:En ik schrijf in grote letters de woorden van de post hierboven: je kunt er ook voor kiezen om je niet meer druk te maken over wat zij doet!
Dit is iets dat ik in het dagelijkse leven nog heel hard moet leren wil ik gelukkiger worden. Jammer genoeg ben ik zelf al vaak tegen de muur gelopen maar wil dat er echt niet in. Maar om positief af te sluiten. Hoop doet leven!