Schuldgevoel verzorgpaard-eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 14:06

Ik kan op dit moment wel janken omdat ik zo opgelucht ben. Ik mag haar blijven verzorgen. Een kennis van de eigenaresse wil haar misschien overnemen maar ze blijft hoogstwaarschijnlijk op die stal staan en ik kan haar blijven verzorgen.

XLeandrosX

Re: Schuldgevoel verzorgpaard-eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:34

Dat is fijn! Goed gedaan hoor, je bent duidelijk geweest, hebt geen valse verwachtingen geschept en zij weet nu ook waar ze aan toe is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:20

MorganeR schreef:
Ik heb op dit moment een fulltime Job en kom sowieso alleen in het weekend. De eigenaresse zegt dat ik ook vandaag zou kunnen zeggen dat ik stop, zonder consequenties, maar ook vandaag nog de papieren in handen kan hebben mocht ik dat willen.

dat lijkt vriendelijk maar is een emotionele blackmail..

heel veel mensen hebben op die manier de zorgen voor een oudje in de schoenen geschoven gekregen..
'je kunt vandaag de papieren nog krijgen'. uhuh, lekker heb je dus per direct de kosten van een paardje waarvan je al weet dat er nog veel hogere kosten aanzitten te komen. en de eigenaar mooi ontslagen van de emotionele beslissing wanneer een paard eventueel moet hemelen.

gewoon zeggen dat je het prima vind zoals het nu gaat en dat je aan het sparen bent voor een jong paard waar je samen mee kunt groeien.

als zij daarom een andere verzorger wil, of dat ze het paard dan aan iemand anders geeft.. Dat is uw goed recht en zou ik volkomen kunnen begrijpen.. terwijl je m lekker gaat poetsen, want tot die tijd wil ze vast wel dat er iemand met het paard bezig is.. En zo niet, even goede vrienden, dan scheiden jullie wegen.

---------

fijn om te horen dat er mogelijk een goede oplossing is, want hier blijkt ook uit hoe graag ze er zelf vanaf wil..

wees wel bedacht dat die oplossing 'ineens niet door kan gaan' en dat ze m dan maar naar de slacht gaat brengen etc. Laat het je niet aangrijpen.. laat je niet op kosten jagen door je emotie te volgen terwijl jouw dromen anders liggen.. dit is haar droom, jij mag er van meegenieten, maar je bent nergens verplicht om het over te nemen, wanneer zijn wenst te ontwaken

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:40

Doe ik ook niet. De eigenaresse gaf zelf eerlijk aan haar weg te willen doen omdat haar gezondheid steeds harder achteruit gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:23

MorganeR schreef:
Ik kan op dit moment wel janken omdat ik zo opgelucht ben. Ik mag haar blijven verzorgen. Een kennis van de eigenaresse wil haar misschien overnemen maar ze blijft hoogstwaarschijnlijk op die stal staan en ik kan haar blijven verzorgen.

Wat fijn voor je! En wat goed, zoals je het hebt aangepakt!

Tara en haar eigenaresse boffen gewoon ontzettend met een lieve, loyale verzorgster, zoals jij. Zo makkelijk zijn ze niet te vinden hoor, verzorgsters met zoveel verantwoordelijkheidsgevoel naar eigenaar en paard! En die ook de moeite nemen het op tijd aan te kondigen en het netjes af te ronden als de paden uiteen gaan!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:00

Wat een lieve reactie, dankjewel!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:21

MorganeR schreef:
Doe ik ook niet. De eigenaresse gaf zelf eerlijk aan haar weg te willen doen omdat haar gezondheid steeds harder achteruit gaat.

Van de pony of van haar??

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 19:50

bigone schreef:
MorganeR schreef:

Van de pony of van haar??

Van haarzelf.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:55

Ik zou zeker ook niet een paard over nemen omdat dit een soort van van jou wordt 'verwacht'. Dat de eigenaresse dit zo zegt, terwijl jij nooit hebt genoemd dat je haar zou overnemen, is in mijn ogen best vreemd.

Ik ben mijn verzorgpaarden altijd blijven verzorgen tot zij er niet meer waren, maar enkel nog in het weekend.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:14

Pff... Heb ik dit eindelijk besloten, begint opeens een groot deel van mijn omgeving over hoe het me nooooit zal lukken een eigen paard te hebben en houden.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:27

Financieel heb je het goed voor elkaar. Dus dat lijkt me geen probleem.

Ook neem je je verantwoordelijkheid.

Het enigste wat nog moet is tegen het juiste paard aanlopen. Rustig zoeken en niets overhaast kopen. En als je een of meerdere verzorgpaarden kunt verzorgen,kun je zeker je eigen paard verzorgen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:32

Financieel heb ik het inderdaad wel voor elkaar, dat hoop ik tenminste tegen die tijd.

Ach, ik moet me nu gewoon focussen en niet meer twijfelen haha.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:11

pfff en al heb je het over een aantal jaar niet voor elkaar (je moet immers na je studie ook nog een baan vinden, een woning, een leven opbouwen etc.. moet je wel genoeg overhouden om ook de lasten van een paard zomaar te kunnen ophoesten). Dan heb je een mooi spaarpotje om een woning van te schilderen en in te richten..

dat gedoe is puur afgunst op de spaarplannen van een ander in mijn ogen..
niet naar luisteren, want mocht je uiteindelijk besluiten dat het toch te vroeg is om een paard in eigendom te hebben, dan ben jij wel de eerste die in een eigen autootje rijd van je leeftijdsgenootjes bijvoorbeeld.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:19

Het gaat vooral om het 'achter de hand' potje, dat 3000 te weinig zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:29

Dat is zeker niet te weinig, daarmee kom je al een eind.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:31

Ik vind het al heel wat dat je zo'n potje hebt, dat lukt de meeste niet eens! Wacht gewoon rustig af en kijk wat er op je pad komt, dan komt het allemaal goed :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:34

3000 is niet te weinig hoor... het is net wat je er voor over hebt... maar ik denk dat 3000 prima is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:37

Ach hou toch op, 3000 euro voor achter de hand is echt super mooi hoor! Ik denk dat veel mensen daar jaloers op zijn. Hoeveel mensen die een paard kopen, zouden daadwerkelijk zo'n bedrag al achter de hand hebben? Als ik alleen al kijk naar mensen bij mij in de omgeving; er zijn echt veel mensen die elke maand moeite hebben om hun stalgeld te betalen, laat staan dat ze een flinke buffer hebben...

Meis, laat je niet gek maken, je hebt er goed over nagedacht en de financiële middelen heb je. Nu alleen nog tegen het juiste paardje aanlopen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:43

3000 is zeker niet te weinig als potje. Denk hier aan aan medische kosten, die kan je bv vaak ook in delen betalen als je even met je dierenarts/veearts etc overlegt.

Zadel indien die echt snel kapot gaat, maar goed je zou tijdelijk tweedehands goed zadel kunnen nemen.

Verder kom je echt wel hoor met 3000 !

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:47

Mioux schreef:
3000 is zeker niet te weinig als potje. Denk hier aan aan medische kosten, die kan je bv vaak ook in delen betalen als je even met je dierenarts/veearts etc overlegt.

Zadel indien die echt snel kapot gaat, maar goed je zou tijdelijk tweedehands goed zadel kunnen nemen.

Verder kom je echt wel hoor met 3000 !

Welk zadel? Een 1-2 jarige gooi ik geen zadel op hoor ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:49

bedoel meer als je bv toch uiteindelijk een 4 jarige bij wijze van tegenkomt ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:51

Mioux schreef:
bedoel meer als je bv toch uiteindelijk een 4 jarige bij wijze van tegenkomt ;)

Weet ik wel. Is ook zeker een mogelijkheid.

Even een beetje offtopic, maar een trekpaard jaarling <1000 moet te doen zijn toch?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:58

Zou wel bij rekenen dat welk paardje je ook gaat kijken, laat die keuren... zo voorkom je eventuele kosten die niet nodig hoeven te zijn in toekomst, omdat men soms zegt paard is gezond en ik vaak genoeg heb gehoord dat achteraf er van alles mis was... Ook voor je toekomstplannen.

Belgisch trekpaard is leuk, maar wat wil je precies in de toekomst ?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 22:06

Ik wil in de toekomst lekker de velden door tuffen zonder zorgen. Hoef geen wedstrijden, geen raceknol of hoog temperament.

Keuren zal zeker weten gebeuren!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:08

mijn tip is raadpleeg eens koudbloedkim ;) die heeft er ook 1. Misschien kan zij je wat info geven over het ras en eventueel aanschaf kosten en of je plannen erbij passen.