Eisenpakket, voldeed jou paard hieraan bij aankoop ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:40

ik had niet eens een eisenlijst want ik wilde niet eens een paard kopen.

maar achteraf had paardlief wel iets groter mogen zijn en wat minder medische gebreken mogen hebben. Maar ik had van het ideale paard een stuk minder geleerd...

dormy

Re: Eisenpakket, voldeed jou paard hieraan bij aankoop ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:48

Ik zocht eigenlijk helemaal geen paard! Maar toen ik op haar reed was ik gewoon verkocht (en een maand later was zij ook verkocht, aan mij haha).

En nee ze is uiterlijk gezien niet het "perfecte" plaatje (kleine vosmerrie met een olifantsbeen), maar ik kan lezen en schrijven met haar en dat is het belangrijkste. Qua karakter is ze gewoon perfect! Lief en knuffelig op stal, sensibel en vlug onder het zadel.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:51

Bij de eerste ging ik kijken voor een bruine tinker ruin (want ik wou echt geen met wit) en kwam ik thuis met een zwart bonte merrie. Daarna ging ik echt niet meer voor eentje met wit, want als ze 24/7 buiten staan is dat niet te doen. Toen ben ik thuis gekomen met een bruin bonte die 3/4 wit is. Van beide absoluut geen spijt :D

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:56

Ik had hetzelfde als Dormy, ik was eigenlijk niet op zoek naar een paard. Als het er 1 zou worden zou het een braaf recreatiepaard, liefst ruin, met een beetje potentie voor de sport, liefst springefokt. Het werd een brave, maar pittige gitzwarte zadelmakke tuiger welke een vriendin te koop had staan en waar ik compleet verliefd op werd na een keertje rijden en grondwerken. Mijn leasepaard welke ik daarvoor reed was een jonge springgefokte merrie, bijna hetzelfde ;)

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:01

Mijn droompaard was ooit een groot, zwart/donker paard, warmbloed en geen merrie.

Ik heb ongepland een witte merrie van 1.45, wel redelijk warmbloedig in mijn bezit gekregen :')

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:04

Ik was niet echt opzoek maar wilde graag een jong paard, jaar of 3/4, het liefst lichtbruin of een donkere vos, dressuurgefokt.

Ik heb uiteindelijk een 17 jarige zwarte ruin gekocht en heb er nog nooit spijt van gehad!

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:05

O zeker had ik een heel eisen pakket:
een vierjarige licht aangereden ruin tussen de 1.50 en 1.60, liefst valkkleurig maar bont, schimmel, wit of een ander leuk kleurtje vond ik ook wel prima. Liefst geen bruine of voskleurige want dat valt niet echt lekker op. Qua karakter rustig en zelfverzekerd, zeg maar een tikkeltje dominant. Liefst altijd gehouden in openstal houding en in kuddeverband.

En toen zag ik hem:
Een bruine jaarling hengst van 1.40 (verwachtte eindmaat 1.55), met vier maandjes oud bij mama weg gehaald en hij stond alleen in een zandbak zonder vriendjes om mee te spelen. Qua karakter echt een cool en rustig paardje.

Behalve karakter en stokmaat heb ik echt alles over boord gegooid, maar ik moest en zou hem hebben. en nu is ie sinds een klein half jaartje van mij en ik heb nog geen dag spijt van mijn beslissing om hem te kopen

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:11

Mijn paard voldeed helemaaal niet aan mn eisen.

Ik wilde grote pony, geen zomereczeem oid, goed doorgereden, braaf, makkelijk buiten, wat ouder..
En kwamen thuis met een pony met zomereczeem, zes jaar, die nog niet beleerd was, en ongelofelijk koppig en lastig. Niet heel slim, ik was 11. Heb hem nu 7 jaar en kan me geen betere pony wensen achteraf. Maar was niet een geschikt beginnerspaard wat het wel had moeten zijn. Oh het enigste dat klopte met mn lijstje was dat het een fell pony was.

Het andere paard was helemaaal niet gepland maar ik reed er op, en moest en zal hem hebben. Wat een geweldig beest. Heel wat anders, een paso x Draver. Heel sensibel maar makkelijk paardje, die had ik beter eerst tegen kunnen komen.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:51

herken me hier helemaal in!
Ik wou een schimmel ruin; absoluut geen merrie.
Wat heb ik op de wei staan ; alles behalve een schimmel!
2 haflingers ; 1 palomino & 1 donkerbruine :+
maar allemaal lieverdjes! <3

sijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:01

sinds kort een nieuw paard

wat we zochten is helemaal gelukt <3
wat we zochten:
Schofthoogte tussen de 1.67 en de 1,72
leeftijd tussen de 5 en 8 jaar
liefst een donkere kleur en dan heel graag een donkerbruine met een kol en een snebje :o
merrie of ruin maakte niet zoveel uit (mijn moeder had voor haar paard wel liever een merrie
en dan ook nog een allround braaf paard met een rustig en betrouwbaar karakter

wat we hebben gevonden en waar we super blij mee zijn:

merrie
1,70
4 jaar (okee een jaartje jonger dan we eigenlijk wouden)
donkerbruin met kol en een snebje
en een super lief en relaxed karakter!
ze kan ook nog eens leuk springen en heeft goede gangen voor de dressuur :D

dus al met al een geweldig paard die helemaal aan mijn wensen voldoet *\o/* <3

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:03

Haha zo grappig om te lezen dat het bij iedereen het zelfde gaat. :o

Ik was überhaupt niet echt op zoek, maar als ik een paard wilde wilde in een wat groter, doorgereden paard, liefst zwart, absoluut geen schimmel in ieder geval!

Ik kom thuis met een Schimmelbonte IJslander van 1.35 en nog helemaal groen :7

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:15

Toen ik op zoek ging naar mijn eerste paardje....
Ik zocht :
-ruin of merrie
- liefst arabier of kruising hiervan
- 10 tot 12 jaar
- verkeersmak en fijn op buitenrit
- basis ervaring in de bak
- liefst geen schimmel

Ik kwam thuis met :
- een hengst
- 4 jaar
- zadelmak en licht aangereden
- niet verkeersmak
- geen ervaring op buitenrit
- spierwit

Heb hem 4 jaar gehad. Had helaas door een ongelukkige val met hem nog maar weinig vertrouwen in het paardje en durfde hem niet meer te rijden. Dus inmiddels is hij verkocht naar mensen die heel blij met hem zijn :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:19

Pony 1.
Een E pony met veel ervaring.

Waar kwamen we mee thuis? Een 2,5 jarige onbeleerde E pony die ik tot zijn 7de jaar in mijn bezit heb gehad.

Pony 2.
Een D pony van 3/4/5
Zadelmak en het liefst ook doorgereden
Géén schimmel
Groter dan 1.45

Waar kwamen we mee terug?
Een 4 jarige D pony schimmel van 1.44 (inmiddels 1.47) waar je op kon zitten. :D

Pony 3.
3/4 jaar
D pony
Connemara

We kwamen terug met een 4 jarige D pony Connemara. Per toeval tegen het lijf gelopen. :D

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:26

Een Merrie goed beleerd en Schimmel kleur

Ik kwam thuis met een Ruin zwart.. gelukkig wordt ie inmiddels steeds witter en bleek het een blauwschimmel te zijn.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:35

Eisen:
Merrie
Tussen 6 en 12 jaar
Gezond
Doorgereden
Braaf alleen buiten
Koel karakter

Ik kwam thuis met zadelmakke 8 jarige dominante hitte petit merrie (wel is waar) mok en rainrot had ze. Tweede dag dat ik er had mijn sleutelbeen gebroken toen ik er naar de wei bracht. Maar zou haar niet meer kunnen missen.....alles wat ik wil gaan we uiteindelijk wel bereiken hoop ik met tijd en geduld :o

Marieke_Hks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 05:29

Altijd een hengst in gedachten gehad, beleerd, goed mee buiten te rijden, liefst een quarter (Ja dikke zwak voor) en uiteindelijk werd ik totaal verliefd op een hoogzwangere, bruine KWPN merrie haha.
Dingen gebeuren, denk ik maar?

Wel grappig om te lezen dat ik niet de enige ben :)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:11

Wij gingen naar een fokker voor een 3-jarig dressuurgefokt paard. Daar werd gevraagd of we voorkeur hadden voor kleur en geslacht. Een donkerbruine ruin van ongeveer 1.60m dan maar als we kunnen kiezen :) . Een paar dagen later kwam er een vrachtwagen met een aantal donkerbruine ruinen vanuit groningen en konden we ze zien bewegen en kiezen welke we onder het zadel zouden willen zien.
Hij moest natuurlijk wel goed zijn op de foto's en rechte benen en hoeven hebben. Vrij makkelijk gegaan dus. Hij is alleen een flink eind gegroeid nog en voor mij flink groot geworden :P

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:11

Romeo voldeed aan mijn verwachtingen was alleen kleiner dan ik wilde en eigenlijk buiten budget. Maar hij was de beste keuze ooit, had graag nog een jaar of 20 van hem willen genieten, maar soms heb je geen keuze.

En mijn huidige paard is een tinker van 1.50+ maar een zwarte merrie en wilde eigenlijk weer een mooi bonte ruin. Maar ondanks alles wel blij met haar!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:20

Ik ben redelijk binnen mijn eisenpakket gebleven.
Ik was op zoek naar een friese merrie, wel ingereden maar nog niet verder doorgereden en onder de €2500.
En dat is me gelukt! Het heeft wel even geduurd maar uiteindelijk bleek ze om de hoek te staan bij mij thuis en ze was precies alles wat ik wilde!
Ben nog steeds blij met haar <3

Voor erbij had ik graag een leuke b/c-pony gewild, een merrie, ouder dan 3 en het liefst bont.
Ik kwam thuis met een halfjarige shetlander hengst, voskleur en stroneigenwijs :+
Maar toch heb ik ook daar geen spijt van :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:27

Yaralisa schreef:
Ik was op zoek naar een friese merrie, wel ingereden maar nog niet verder doorgereden en onder de €2500.
En dat is me gelukt! Het heeft wel even geduurd maar uiteindelijk bleek ze om de hoek te staan bij mij thuis en ze was precies alles wat ik wilde!

Voor erbij had ik graag een leuke b/c-pony gewild, een merrie, ouder dan 3 en het liefst bont.
Ik kwam thuis met een halfjarige shetlander hengst, voskleur en stroneigenwijs :+

Haha ja soms moet je even gewoon eens in de buurt kijken he :D Bij de zoektocht naar mijn paard half België afgereden, en uiteindelijk mijn paard ook gevonden op 5minuten van me thuis ^^

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:28

Mijn vorige merrie voldeed absoluut niet aan mijn zoekplaatje en toch was het voor mij een wereldpaard! Ik zocht een rustig beleerd paard en het liefste een ruin. Kwam thuis met een 4 jarige onbeleerde merrie en rustig in het hoofd absoluut niet! Heb haar mogen hebben totdat ze bijna 17 was en toen in moeten laten slapen. Heb zoveel van dat paard geleerd!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:34

Ik zocht geen paard en wilde geen paard erbij. Wat ik wilde had ik al staan thuis. Voorkeur bont, rond de 1,65/168 3 of 4 jaar en groen of alleen zadelmak.

Toen kwam er een bonte ruin van 6 1.78 en amper B klaar maar ook niet opgeleid zoals ik zou doen, op m'n pad. Op slag verliefd en inmiddels al t andere verkocht maar deze blijft.
Ik loop af en toe nog wel tegen programmafouten van z'n opleiding als jong paard aan en ik vind m nog steeds veel te groot maar hij compenseert t ruimschoots door zo geweldig te zijn

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:40

Ik had al eens hier gereageerd, maar heb sinds een week een derde paard erbij :D En deze keer wel volledig geslaagd met mijn eisenpakket *\o/*

Ik zocht:

-ijslander
-vijfganger
-merrie of ruin
-ouder, bevestigd dier
-geschikt voor buitenritten, stabiel, bomproof
-evt potentie voor een gangenwedstrijdje in de laagste klasse
-gemakkelijke tölter (ik heb weinig ijslander ervaring)
-goed gescheiden gangen (opnieuw, weinig ijslander ervaring)
-liefst 1m40 of groter

Sinds een week eigenaar van een 15 jarige ijslander merrie, natuurtölter, vijfganger, compleet bomvast en verkeersmak, heel stabiel. Ik kon tijdens het testritje zonder problemen alle gangen rijden. Het enige puntje is dat ze maar 1m38 is, maar goed, die twee cm zien we door de vingers ;) ze compenseert dat met een leuk kleurtje (roan) :D

Wouterwesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:43

Op zoek naar een leuk verzorg paardje want een eigen was nog niet aan toe! Eisen het liefste een koud bloed en een ruin...

Gelukt ik vond een haflinger ruin van toen 8 jaar oud. Half jaar later kreeg de mededeling hij staat te koop daar over nagedacht te hebben heb hem gekocht!

Nu 3 jaar later wou graag er een shetlander bij maar geen haast rustig kijken! Had als wensen graag een jong dier ruin of hengst en het liefste een bruinen licht of donker maakte niet uit als doe maar boven de meter was!

Alleen de ruin is gelukt... heb een 14 jarige witte ruin van net 95 cm.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:43

The_Cat schreef:
Yaralisa schreef:

Haha ja soms moet je even gewoon eens in de buurt kijken he :D Bij de zoektocht naar mijn paard half België afgereden, en uiteindelijk mijn paard ook gevonden op 5minuten van me thuis ^^

Ja inderdaad!
Ik was al een keer naar Groningen en Drenthe geweest, vanuit Zeeland :')
En toen bleek ze 3 km verderop te staan.