Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:21

Maxime_Dokus schreef:
pradadaan schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het echt belachelijk dat je dat doet. Al zegt een eigenaar dat tegen je, nee zeggen is ook een optie. Juist nu inrijden omdat hij nog niet volgroeid is? Vooral doen! Als hij 5 jaar oud wordt vind ik dat erg knap. De eigenaar zou wel enorm gek op dat beestje zijn zeg :n

Als ik het niet doe, gaat iemand anders het doen. En ik heb al ervaring met pony's inrijden. Maar als het moet doe ik het liever met een vriendin doe er ook ervaring mee heeft dan dat er iemand opgaat zitten en hem helemaal verpest! Maar k ben bang dat omdat hij oo zo'n jonge leeftijd al wordt ingereden dat hij later een zere rug krijgt ofzo. Als dat mogelijk is. Want ja hij heeft toch een redelijk zwaar westernzadel..

1,5 jaar is echt belachelijk jong. Weet je heel zeker dat hij 1,5 is? Zo ja, waarom begin je er aan?
Als jij het niet doet doet een ander dat wel. Sorry maar nu loop jij die pony te verkl*ten terwijl je weet dat het eigenlijk echt niet kan. Dus nu kies je er voor om hem dit aan te doen. En ja hij krijgt er problemen van, en niet alleen rugproblemen.

lindamusters

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:24

Je kan het niet uitstaan dat het zo vroeg moet, maar anders verkloot een ander hem.. Je wordt erop gewezen dat dit ontzettend ongezond is maar toch wil je het niet van je af zetten.. Dit klinkt heel hard, maar jij bent hem nu ook aan het verpesten omdat je er toch mee akkoord gaat het te doen. Laat het los en niet meer mee bemoeien, zul je zien als ie binnen nu en een jaar iets mankeerd jij het gedaan hebt.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:38

lindamusters schreef:
zelmago4it schreef:

Wat grappig :) Die vos word ook een behoorlijke dame hoor! ze is altijd al de grootste van de groep geweest, maar wel heel slank en fijn gebouwd. De schimmel is al echt een hengst, heel groot en fors gebouwd, maar niet lomp. Ik heb eigenlijk ook nog niet echt vergelijkbare halfbroers/zussen gezien :P Maar ik kan niet wachten tot ze naar huis komen!!
hieronder nog een paar foto's van mams ;)
http://myalbum.com/album/m9jpZP06ISHu

Aaah wat een knappe mama!! Hoe oud was ze voordat ze op haar lijf volledig wit was? Onze merrie was ongeveer 12 a 13 voor ze de meeste appeltjes eindelijk verruilde voor echt wit.. Hoop stiekem dat het bij Zirocco's wat sneller gaat en dat mn hengst al snel niet meer zo grijs is :')

Op deze foto was ze volgens mij nog maar een jaar of 4, was tijdens een oefen IBOP. Ze is wel echt heel mooi wit :) Mijn eigen San Remo merrie is nu 12 en hoewel het de laatste jaren best hard gaat heeft ze 1 achterbeen nog best donker en ook veel lichte appeltjes nog..
Het heeft allebei wel wat, donkergrijs of echt wit vind ik.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:41

Ik vind appeltjes nog steeds het mooiste! Toch heeft echt grijs ook wel iets, maar het is nu zo half half en dan denk nou laat die grijze haren maar lekker los vent

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:48

De echt donkere grijzen vind ik anders ook leuk. Op stal staat een vijfjarige merrie die donkergrijs is en eigenares weet niet of ze wit zal worden aangezien de ouders ook nog steeds donker zijn.

Als jullie beginnen met rijden op je paard, gaan jullie dan dagelijks, 5x p/w of 2x p/w even erop?
Ik was van plan om te starten met 2x per week max 15min enkele rondjes stappen. En als stuur erop zit vooral buitenritten met een meer ervaren paard en ruiter erbij.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 30-01-16 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:50

Ik meld mij!!!
Mijn vorstin wordt ook dit jaar beleerd. Misschien dat ik het nog een jaartje uitstel als ze over een half jaartje nog zo klein is (1.61 cm).

Afbeelding
Vandaag mijn nieuwe hoofdstel gepast. Vorstin vond het wel best!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:52

Knap paard. Leuke naam ook zie het je al roepen naar je paard als ze in de wei staat :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:09

Art_Ificious schreef:
Knap paard. Leuke naam ook zie het je al roepen naar je paard als ze in de wei staat :')

Nou ja als je (van) oranje bent en een bles letterlijk in de vorm van Argentinië op je hoofd hebt staan. Ja dan ben je een vorstin.
Afbeelding

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:21

Vandaag voor het eerst het zadel erop gehad, hartstikke braaf *D Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:28

Hier ook :))

Afbeelding

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:40

Nies, heb je haar of hem ook meteen laten lopen met zadel? Bij mij heeft ze het zadel alleen opgehad en meer ook niet

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:16

Nee, wel een beetje met de beugels gerommeld, maar meer niet.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:19

Ik had de zadelhoes er nog omheen, maar kan idd de volgende x wel wat de stijgbeugels doen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:25

Leuk topic, mag ik mij ook melden.

Bedoeling is om ons eigen fokproductje komend jaar tw gaan beleren. Of iig beginnen met.
Afbeelding

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:39

Afbeelding

Wij zijn ook nog volop bezig. Tussendoor een leuke fotoshoot met mijn puppypaardje gedaan. Ze deed het ontzettend goed.

Onder het zadel gaat steeds wat beter, ze vind het op eigen benen lopen nog best moeilijk. Zeker nu ze het echt zelf moet doen en ze toch wel erg aan mij hangt wwat dan niet echt kan. We doen nu 2x per week een half uurtje ongeveer, soms korter als haar koppie vol zit. Zo sluiten we altijd positief af en kunnen we de volgende training weer een stapje verder. Ze doet zo ontzettend haar best, ze wil alleen soms net iets meer dan ze kan haha :') Gelukkig kan ik haar daar wel wat afremmen als ik denk dat ze te veel hooi op haar vork neemt. Haar will to please is echt ongekend.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:35

Nies_ schreef:
Hier ook :))

[ Afbeelding ]

WoW das nog een aansprekend paardje zeg. Wat is het er voor een?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:41

Oh en hij kijkt nog wel zo stom :)) Het is een Alexandro P x Jazz.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:37

Vandaag er weer even op gezeten, hij begint al goed op mijn hulpen te reageren, dus volgende keer mag hij van de lijn *\o/*

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:44

Wat leuk ik meld mij ook. Mijn paard komt uit 2012 en zal in 2016 beleerd gaan worden. Dit is niet eerder gebeurd omdat hij in 2012 een ernstige blessure (scheur in het sprong gewricht) heeft gehad.

Heb hem zelf gefokt Cyrell x Nashua x Legaat waardoor er mij veel aangelegen was dat hij een eerlijke kans kreeg bij deze toch wel serieuze blessure.

Het gaat weer super goed met hem en ik hoop dat hij in de loop van 2016 onder het zadel komt.

Zal van de week nog even wat mooie foto's van hem maken, maar hier al vast een indruk.

Afbeelding

Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:29

Nies_ schreef:
Oh en hij kijkt nog wel zo stom :)) Het is een Alexandro P x Jazz.

AH vandAar. Ik vind alles mooi met jazz. De mijne is er ook 1 van.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:40

Volgende week is mn vriend terug van vakantie, en dan gaan wij ook serieus aan de slag!! ik kan niet wachten :) heb echt zin om wat met onze dame te gaan doen :)

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:41

Heb nog even wat foto's gezocht van mijn boef.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:43

zelmago4it schreef:
Volgende week is mn vriend terug van vakantie, en dan gaan wij ook serieus aan de slag!! ik kan niet wachten :) heb echt zin om wat met onze dame te gaan doen :)

Ik sta hier ook te popelen om te beginnen, wacht op wat langer licht

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:45

Tymone wij hebben gelukkig vaak nog overdag even tijd :) en goed licht bij de bak enz. Dat is echt wel heel fijn.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:25

Ik kan ook niet wachten zeg! Zaterdag nog een keer de longeersingel met longeren, en dan zondag voor t eerst zadeltje erop!