[VOLG] Welshje(s) opgevangen, zal ze het redden...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:50

die 3e rowan , wat een leukerd , ben geen schimmelfan bij welshjes maar deze heeft uitstraling.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:52

Ah die 2e foto en de laatste foto meest rechts <3

Pff, als ik het geld had wist ik het wel!

Eight

Re: [VOLG] Welshje(s) opgevangen, zal ze het redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:57

Ik vind het super wat je voor deze beestjes doet :) hoop dat je er uiteindelijk een fijn plekje voor kunt vinden!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:58

Die schimmel met pikzwarte manen vind ik cool!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:07

Wat heeft die 3e een ontzettend lief koppie zeg! <3

Zou hem zo willen meenemen, maar denk niet dat dat gaat lukken. :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:12

Mooie welshjes rowan maar dat had ik al gezegd natuurlijk.

En de jaarlingen met nog goed papier ook!

mila142

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:20

Super van jou ik hoop dat ze het gaat redden.

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:23

Los van alle opmerkingen en aanmoedigingen, en wat dan ook. Ben ik van mening dat deze boer geen paarden mag houden...het is gewoon dierenmishandeling. Ik schrik er gewoon van hoe "gewoon "dit gevonden wordt!! Dieren onthouden van medische hulp, en laten creperen tot de dood er op volgt. Ik zeg , aangifte doen bij de dierenbescherming. Als de dierenpolitie een kijkje komt nemen krijgt hij in ieder geval een dikke boete en een waarschuwing!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:33

octavodia schreef:
Los van alle opmerkingen en aanmoedigingen, en wat dan ook. Ben ik van mening dat deze boer geen paarden mag houden...het is gewoon dierenmishandeling. Ik schrik er gewoon van hoe "gewoon "dit gevonden wordt!! Dieren onthouden van medische hulp, en laten creperen tot de dood er op volgt. Ik zeg , aangifte doen bij de dierenbescherming. Als de dierenpolitie een kijkje komt nemen krijgt hij in ieder geval een dikke boete en een waarschuwing!

Ben normaal niet zo van het reageren op.. maar moet dit toch even kwijt. Heb ervaring met de dierenbescherming, graatmagere paarden en een te trotse eigenaar om dit toe te geven. Dierenbescherming en politie waren meerdere keren ingelicht maar hebben niks ondernomen, tot vandaag toe nog steeds niet.

Ben ook de nuchtere boeren wel gewend, niet iedere paardeneigenaar denk hetzelfde over dit soort dingen. Kunnen we ons wel verder druk om maken, maar veranderd niet veel denk ik.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:41

Wat een mooie welshjes zitten ertussen. Wat een project zeg, heel veel succes! Vind het knap van je dat je dit doet. Hopelijk volgen er veel positieve updates. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:43

Happinez schreef:
die 3e rowan , wat een leukerd , ben geen schimmelfan bij welshjes maar deze heeft uitstraling.

Haha ik had al precies dezelfde gedacht die is idd wel heeeeeuul leuk <3 als ik nou eens eigen weide had, had die wel hier heen mogen komen..

Rowan wat doet dat goedje redplex?

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:52

Wauw, prachtige diertjes zitten er tussen.... Als ik de ruimte had, had ik er zo eentje overgenomen :') en dan de eerste of de vierde...... Leuk men-project ofzo..!
Laatst bijgewerkt door mijntje92 op 18-11-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:53

Kiekeboefje schreef:
octavodia schreef:

Ben normaal niet zo van het reageren op.. maar moet dit toch even kwijt. Heb ervaring met de dierenbescherming, graatmagere paarden en een te trotse eigenaar om dit toe te geven. Dierenbescherming en politie waren meerdere keren ingelicht maar hebben niks ondernomen, tot vandaag toe nog steeds niet.

Ben ook de nuchtere boeren wel gewend, niet iedere paardeneigenaar denk hetzelfde over dit soort dingen. Kunnen we ons wel verder druk om maken, maar veranderd niet veel denk ik.

Heeft met 2 dingen te maken.
De wet en dan bedoel ik vooral het gebrek aan regelgeving waardoor zowel de politie als de dierenbescherming zich nergens op kan beroepen. Gebrek aan regelgeving maakt dieren vogelvrij. Het enige wat je hoeft te doen als je een dier hebt, is hem nét voldoende eten en drinken geven zodat hij niet dood gaat. Dat is de enige voorwaarde. Verder is het een `voorwerp` zonder mentale behoeftes, net als een plantje.

En dan heb je weer de interpretatie van de bestaande regelgeving. Dat verschilt per gemeente politie als je het mij vraagt. Er wordt namelijk overal verschillend gehandeld.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 17:04

Redplex geeft vooral ijzer en andere vitamines en mineralen. Maakt zoals ik het heb gelezen rode bloedlichaampjes aan.

Ben bang voor wat ik morgen ga vinden.. net Purple even uit stal gehaald omdat die schoon moest. Het is een opstapje en ze viel 2x met eruit en erin en dan zo'n diepe zucht. Het helpt ook niet dat ze niet kunnen meelopen. Ik hoop dat ze het red want het is zo'n lief ding.

Luizen had ze ook dus die heb ik ook maar meteen aangepakt met extra verdunde sebacil er over te spuiten. Wassen ga ik niet doen want dan zit je weer met longontsteking..

snoopieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:08

Respect _/-\o_
Monique en ik komen snel x gezellig langs xxx

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:10

Door wormen kunnen paarden inderdaad flinke bloedarmoede oplopen en een ijzersupplement zoals redcell of hymolythan helpt goed. Redplex zal ook wel goed zijn, dat ken ik niet. Maar het is geen overbodige luxe om dit te geven.

Misschien ook iets geven met probiotica omdat de darmen beschadigd zijn en zo?

Houd moed! Ik vind de dood van dat ene veulen al zo verschrikkelijk. Ik hoop echt dat de rest het nu ook allemaal gaat redden. Als je in de buurt woonde, zou ik je nog meehelpen waar ik kon ook.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:13

misschien is iets van een dekntje wat voor haar? dan moet ze zichzelf niet meer warm houden en kan ze haar energie in het herstel steken? En dna eventueel eerst nog scheren voor de luizen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:53

Hè bah rowan balen dat ze zo uitgeput is. Dekentje zou kunnen, maar als ze al niet aan een halster kan meelopen is het ook niks om een deken op te gooien. Ze moeten daarbij oom niet gaan zweten.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:19

Zo een zwak dier ga je echt niet scheren, dan valt die ter plekke dood!

Inderdad Desiree, ze moeten maar nét genoeg eten en drinken hebben. En dan maakt het nog niet uit of het hooi en eender wat zwart ziet van de schimmel of het water bruin en troebel van de mest.

Er zitten er echt knappe bij Rowan! Donker met witte benen en een kol zie ik graag :P
Ik hou mijn hart vast voor Purple en voor wat je nog gaat ontdekken in de kudde...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:34

Arme purple hoop echt dat ze t gaat redden..

Weer wat geleerd over t redplex ik ken t niet.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:36

Ik volg ook met spanning je topic mee rowan.
Vind het heel dapper van je, is niet niks..
Helaas ook uit ervaring dat de DB er niets mee doet... Vorige week met als gevolg een dood paard door nalatigheid in de omgeving... in en in triest... maar deze kleintjes hebben in elk geval een kans!
Ik duim voor de kleine purple dat er ze er bovenop komt. En dat je de rest snel te pakken hebt.
Succes!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 18:43

Desiree, redplex is hetzelfde als red cell :)

Scheren gaan we echt niet doen dan vind ik haar zeker dood ;)

Timo thnx! Jij voer ook goed werk uit met faith vertrouwen te geven :)

Vriendin van me gaat morgen haar recht op zetten al hoop ik dat het niet nodig is en ze zelf staat. Ik hoop zo dat ze erdoor komt want ben stiekem een beetje verliefd op der.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:47

Ah jeetje niet echt goed nieuws over Purple, ik hoop zo dat ze het red! En omg wat is die koffievos een leuk ding, wat een schat! Jammer dat hij hengst is haha en ik niet veel geld te besteden heb :Y) .

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:51

Rowan kun je anders niet kijken of je een soort ondersteuning kunt maken waardoor ze kan staan? Je ziet dit soms ook op animal planet voorbij komen

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:53

Jeetje jij hebt je handen vol nu! Wat goed en gaaf van je dat je dit doet. Hopelijk red de rest van de veulens het wel allemaal.. ze krijgen in ieder geval zo te lezen liefdevolle zorg van jou!!! Top!! <3 +:)+ _/-\o_