Ergernissen of ideeën paardensport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Ergernissen of ideeën paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:41

Ik denk dat het efficienter is om een apart topic hierover te starten. Maar ik heb nu wel een beter beeld van wat je nu bedoelt.
Misschien moet je ook eens te rade gaan bij secretariaten van rijverenigingen. Misschien dat die ideeën hebben omdat zij degenen zijn die bijvoorbeeld de sluitingsdata hebben en zo.

Dus misschien een inschrijfadres en een sluitingsdatum op de app toevoegen?

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:51

Desiree schreef:
Ik denk dat het efficienter is om een apart topic hierover te starten. Maar ik heb nu wel een beter beeld van wat je nu bedoelt.
Misschien moet je ook eens te rade gaan bij secretariaten van rijverenigingen. Misschien dat die ideeën hebben omdat zij degenen zijn die bijvoorbeeld de sluitingsdata hebben en zo.

Sluitingsdata inschrijfadres en sluitingsdatum voor wat? :\
Ben zelf geen echte wedstrijdruiter dus sorry als dit heel dom is :+

EDIT: en ik snap het idee van een apart topic, maar ben benieuwd wat alle bokkers die gereageerd hebben met de ergernissen etc hier nou van vinden :D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:06

Sanne1994_ schreef:
Desiree schreef:

Sluitingsdata inschrijfadres en sluitingsdatum voor wat? :\
Ben zelf geen echte wedstrijdruiter dus sorry als dit heel dom is :+

EDIT: en ik snap het idee van een apart topic, maar ben benieuwd wat alle bokkers die gereageerd hebben met de ergernissen etc hier nou van vinden :D

Inschrijf en sluitingsdata voor wedstrijden natuurlijk. Het is toch een app voor wedstrijden bedoeld, of niet?
En dan natuurlijk wel regionale apps, niet voor het hele land.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:18

Wat ik nogal dom vind Sanne is dat je een eigen topic probeert te beginnen in een al lopend topic. Zeer ergerlijk.
1 Schoolopdrachten zijn niet de bedoeling op bokt
2 Het kapen van een topic wordt gezien als zeer onbeleefd, bovendien trek je waarschijnlijk meer lezers als je een eigen topic maakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:21

mrie schreef:
Wat ik nogal dom vind Sanne is dat je een eigen topic probeert te beginnen in een al lopend topic. Zeer ergerlijk.
2 Het kapen van een topic wordt gezien als zeer onbeleefd, bovendien trek je waarschijnlijk meer lezers als je een eigen topic maakt.

Euh... Ik zie bij Sanne constant het lijntje van TS staan. Ook staat er achter haar naam 'geplaatst door topicstarter'. Volgens mij is Sanne niet in een lopend topic aan het schrijven, maar is haar topic gewoon compleet verkeerd geïnterpreteerd.

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 22:49

Janine1990 schreef:
mrie schreef:

Euh... Ik zie bij Sanne constant het lijntje van TS staan. Ook staat er achter haar naam 'geplaatst door topicstarter'. Volgens mij is Sanne niet in een lopend topic aan het schrijven, maar is haar topic gewoon compleet verkeerd geïnterpreteerd.

-O- Sorry 'mrie' als ik niet duidelijk ben in mijn topicvoering. Maar inderdaad, zoals Janine1990 schrijft is dit mijn eigen topic, ik snap dus niet helemaal waar je heen wilt?

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:55

Majolen schreef:
Mensen die hun paard niet opvoeden en het paard dus alles mag.
Vreselijke irritante verwaande paarden vind ik dat. En de eigenaren zijn nog erger.

Zo'n blok van 600 kilo moet toch gewoon luisteren?

_/-\o_
Vreselijk vindt ik dat... opvoeden die handel ~~}>

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 22:55

Oké bokkers, ik merk dat er een beetje onduidelijkheid is over de reden van mijn topic.

Zoals ik eerder heb gezegd is de insteek van dit topic om jullie ergernissen/ideeën inzichtelijk te krijgen.
Hier is vrij veel op gereageerd (nogmaals dank! _/-\o_ ).
Vervolgens heb ik hier over nagedacht en ben tot een (mogelijke) oplossing gekomen; de app die in een aantal posts hiervoor is beschreven. Het leek mij leuk om dat met jullie te delen omdat jullie allemaal toch de moeite hebben genomen om jullie ergernissen/ideeën op te schrijven. Mochten jullie dit als storend ervaren haal ik het weg en begin ik een nieuw topic zodat dit een ergernissentopic blijft? |o

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:28

Volgens mij mag je niet zomaar documenten van de knhs in een app zetten. Kijk hier ook even naar, ookal is het vanuit school.
Er is al een app geweest over de dressuur proeven die hierdoor uit de running is.

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 12:00

Cioccolato schreef:
Volgens mij mag je niet zomaar documenten van de knhs in een app zetten. Kijk hier ook even naar, ookal is het vanuit school.
Er is al een app geweest over de dressuur proeven die hierdoor uit de running is.

Oke, dankjewel, ga ik naar kijken! Wat vind je er verder van? Lijkt zo'n app je handig?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:18

@Sanne, de LRV heeft op dit moment een eigen app gemaakt, heel erg fijn. Je kan je eigen starttijden bekijken, dressuurproeven en reglementen etc staan erin.

Waar ik me op dit moment aan erger? Jury's die zich laten omkopen en de ruiters die er keer op keer mee wegkomen terwijl het allang overduidelijk is dat hier iets niet klopt. Maar vroeg of laat vallen zo'n mensen wel door de mand als ze hogerop moeten gaan, je kan je slechte rijkunsten niet eeuwig blijven verstoppen door omkoperij :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:39

Sanne1994_ schreef:
Cioccolato schreef:

Oke, dankjewel, ga ik naar kijken! Wat vind je er verder van? Lijkt zo'n app je handig?

Zo'n app zal wel handig zijn. Ik vraag me echter af of ik er zelf naar grijp. Momenteel typ k gewoon iets in op google als ik wat wil weten in de reglementen.
De dressuurproeven rijd ik eigenlijk gewoon altijd. Daar hoef ik geen beeld voor te hebben. Nu weet ik niet hoe het is als er weer nieuwe komen, de huidige kan ik namelijk wel dromen. Maar dat zal ik in 2016 pas ervaren :P

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:48

Jetta schreef:
Ik zie zoveel paarden die ruiters m/v op hun rug hebben die met spierballen rijden.....en daar dan ook punten mee scoren. Dat kan toch niet?

Toch zijn er blijkbaar nog juryleden die dat willen zien...
Ik reed mijn vorige bijrijdpaard puur en alleen op rust en ontspanning, omdat hij dat nodig had. Ging ik hem met spierballen rijden ging hij volledig in de staak en verzet geen stap.
Proef 1: 169 punten met de opmerking: Mag met meer lef gereden worden. En inderdaad iemand die met lef/spierballen reed won met 191 en 4 zweeptikken verder..
Proef 2: 184 punten met de opmerking: Fijn gereden, leuke combinatie, ga zo door!

Heb bijna de jury van proef 1 willen vragen zelf even op te stappen, dan was ze gelanceerd denk ik. Heb mijn neus er maar voor opgehaald en trots met mijn proef 2 naar huis gegaan en coupon van 1 in de papierbak gegooid.

Verdere ergernissen zijn van die mensen die op het inrijterrein het nodig vinden om nog een half uur les te rijden en denken dat ze god zijn en iedereen verrot schelden als je 'in de weg rijdt'.

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 19:18

Snollygoster schreef:
@Sanne, de LRV heeft op dit moment een eigen app gemaakt, heel erg fijn. Je kan je eigen starttijden bekijken, dressuurproeven en reglementen etc staan erin.

Waar ik me op dit moment aan erger? Jury's die zich laten omkopen en de ruiters die er keer op keer mee wegkomen terwijl het allang overduidelijk is dat hier iets niet klopt. Maar vroeg of laat vallen zo'n mensen wel door de mand als ze hogerop moeten gaan, je kan je slechte rijkunsten niet eeuwig blijven verstoppen door omkoperij :')

wat grappig! De LRV is de Belgische KNHS denk ik? wel een handige app!
Wat ik hier alleen wel zie is dat de reglementen vrij 'saai' zijn, misschien kan ik daar beter wat mee :)
EDIT: zie dat ook dat wel meevalt :x

Snoetje2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:57

Mijn ergernissen zijn toch wel dat je bij sommige maneges gewoon tuig hebt die echt uit elkaar valt... dat is best wel iri. Waar ik ook heeeeel boos van kan worden is mishandeling (ik snap gewoon niet dat mensen een dier zoiets aan kunnen doen...)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:26

Mijn ergernis is dat altijd álles zo snel smerig wordt.. als ik ook maar 1 stap in de stal doe lijk ik al meteen vies te zijn. Alle spullen worden vies door zand, modder, haren, kwijl, poep enz enz. Veel dingen kun je niet in de wasmachine doen door het materiaal of de grootte. Spullen zijn niet makkelijk schoon te krijgen.

Verder.. mensen die hun paard met een slof of andere bijzet in de krul ver achter de loodlijn trekken. Onnodig spoorgebruik.