Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:29

Mijn 'lelijke' verzorg vosje.

Vind vossen juist erg leuk, in de winter krijgt hij een mooie donkere kleur en zomers heeft hij van die appeltjes. Vind schimmels en bonte paarden juist weer niks.

Hier mijn vosje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Re: Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:33

@Strasshorse, leuk vosje, wakkere uitstraling <3
Weinig wit zie ik, weer wat anders dan de voorgaande vossen.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:51

Elke vos een steekje los zegt men toch. Misschien hebben mensen daarom wel een hekel aan vossen. Omdat ze ze lastig vinden ( ze zijn niet allemaal gestoord natuurlijk ).Ik hou wel van een paard met kuren, mits ze maar eerlijk zijn en blijven. Keer een bokje op zijn tijd, prima. Keer geen zin en lastig te rijden, prima. Alle kleuren hebben wel eens kuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:53

Ik denk niet dat dat echt kleur-gerelateerd is ;)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:54

JuliaKamm schreef:
Vossen zijn de bom! Als je op wedstrijd bent, vallen die toch gelijk op? Ik heb ook een mooie (al zeg ik dat zelf :P) met lekker veel wit!

[ [url=m/sJF5zh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heey, deze vos herken ik van een advertentie op mp, al een tijd geleden.

Heb zo vaak de advertentie bekeken en helemaal verliefd!
Helaas mocht ik niet reageren :'(

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:03

Niks mis met een vos, al heb ik ook altijd geroepen dat ik alles wilde, behalve een bonte of een vos. En laat ik nou net verliefd zijn geworden op een vos.
Ik vind het bij elk paard ook zo, ze moeten gewoon een aansprekend koppie hebben, dan is de kleur niet belangrijk :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:05

@Diertje, juist jij snapt het! Val alleen nog steeds op vossen :+

De jouwe heeft echt zo'n ponyhoofdje <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:06

Prachtig hoofdje!

Je hebt helemaal gelijk, het dier moet gewoon een aansprekend koppie hebben en dan is de kleur maar een bijzaak...

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:08

Jacquel schreef:
Nu net weer ergens gelezen: "Normaal houd ik niet van vossen, maar deze is wel erg gaaf". Zoiets lees ik nou nooit over schimmels, zwarten, bruinen, bonten enz. Wat hebben sommige mensen toch tegen een vos? Is het de kleur? Of wordt de kleur geassocieerd met bepaalde karaktertrekken? Ik ben erg benieuwd.

Dat was een reactie op mijn vos hihi :o <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:32

Hier nog zo een en dan ook nog eens met sokken. Wij zijn gek op vosjes en vinden onze Welsh Cob helemaal leuk met haar eigenwijze snoet.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Niqui op 15-09-15 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:37

Grappig dat er zoveel van die spreekwoorden zijn met vossen :P Je zou bijna denken dat er een kern van waarheid in zit haha.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:38

dormy schreef:
Grappig dat er zoveel van die spreekwoorden zijn met vossen :P Je zou bijna denken dat er een kern van waarheid in zit haha.

Is stiekem toch ook zo ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:41

Vossen en valen zijn donderstralen zegt een kennis altijd als hij mijn schatje ziet.

En het is zo'n brave zet echt geen pas verkeerd

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:52

Vos merrie brengt herrie en iedere vos heeft een steekje los. Vandaar hier een vos ruin ;). Ik geloof er niet zo in. Het is slechts een kleur. Niet meer en minder en voor de rest zal een ieder voorkeur hebben wat hij/zij mooi vind. En dat is maar goed ook. Anders hadden we alleen maar vossen lopen. Vind een zwarte of donkerbruine ook mooi. Een bonte ook. Ik val voornamelijk voor uitstraling. Heldere ogen en ondeugd!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:56

Toen ik enkel je titel zag, was mijn antwoord: "nou, hij eet mijn kippen op!".

Maar, ik heb absoluut niets tegen een voskleurig paard hoor, d'r zijn er erg mooie bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:59

Lukasje schreef:
Toen ik enkel je titel zag, was mijn antwoord: "nou, hij eet mijn kippen op!".

Made my day :') _O-

Birdieh83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:03

Afbeelding4

Toy, de ex-polo pony van ruim 30 en een superleuke vos! Ik hou ervan (hoewel mijn andere paard een schimmel is :D )

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:03

Ik heb nooit zo zeer een afkeer tegen vossen gehad, maar op de éen of andere manier is het overgrote deel van de vossen die ik heb gereden koppige krengen, pismerries of schijtluizen :+ Er was er éentje die ik helemaal geweldig vond, maar die was dus wél echt oerlelijk (en had trouwens ook een beste trukendoos). Ik weet dat het ernstig discriminatief van me is, maar ben dus eerder wantrouwig van een vos dan van een bruintje of zwartje :o

Maar als ik die hele verzameling hier in het topic voorbij zie komen denk ik toch weer; och, ze zijn toch eigenlijk best wel leuk..

Sas_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:27

Wat een leuke paarden komen hier toch voorbij <3
Afbeelding

Dit was de eerste keer op de mijne, toen we hem gingen bezichtigen. (Ik weet het, hakken naar beneden ;) Maar vergeef me, dit waren de eerste meters op m)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:33

Ik als fotograaf vind het verrekte moeilijk om ze "mooi" op de foto te krijgen. De kleur past vaak niet. (Don't shoot me) Dat zegt uiteraard niets over het karakter, maar qua uiterlijk vind ik ze lastig voor de foto. :o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:44

Ik vind juist een effen zwarte moeilijk te fotograferen, weinig contrast.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:49

Oh, ik dacht zojuist nog dat een vos zo mooi afsteekt tegen een natuurlijke achtergrond (bos/strand) . Wat wel zo is is dat ze op foto's vaak te 'oranje' worden. Maar is dat niet een kwestie van belichting/bewerken?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:55

Chiave schreef:
Ik als fotograaf vind het verrekte moeilijk om ze "mooi" op de foto te krijgen. De kleur past vaak niet. (Don't shoot me) Dat zegt uiteraard niets over het karakter, maar qua uiterlijk vind ik ze lastig voor de foto. :o

Hmm hier als fotograaf vind het juist heerlijk om een vos op de foto te zetten. Misschien omdat mijn eigen vospaard ook regelmatig door mij op de kiek wordt gezet.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:57

Reactie op de fotografen: ik snap bij fotomeetings ook nooit zo waarom er vaak al heel bijzondere en aansprekende paarden worden gekozen, ik denk dat je als fotograaf meer respect afdwingt met een portfolio met de 'moeilijkere' paarden dan wanneer je alleen maar spectaculair uitziende bewegingswonders hebt. Ik denk ook dat Vossen, zwarten en echt spierwitte paarden lastig te fotograferen zijn. Ik heb een Chinchilla kat (witte ondervacht grijze punten aan de dekharen), ook haast onmogelijk om goed op de foto te krijgen wegens gebrek aan contrast.

Zoals gezegd is onze Vos ook geen foto-talent, maar gelukkig is het onlangs wel heel goed gelukt:
Afbeelding

Overigens snap ik niet meer zoveel van zijn kleur. Ik had het idee dat zijn zomervacht donkerder was dan zijn wintervacht, maar nu hij weer een verharing verder is, lijkt hij wel weer donkerder geworden. Kan dat door zijn leeftijd komen? Hij is pas 5.
Ik word wel een beetje 'nerveus' van jullie gezegden hier over Vossen, maar ik moet zeggen dat ie erg braaf en koel is, op soms een jeugdige onbenulligheid na. :')

Door dit topic bedacht ik me trouwens dat mijn eerste liefde op de manege ook een Vosje was, een heel 'oranje' vos met de naam Danny. :) En het eerste paard waar ik les op heb gehad heeft dezelfde naam als ons paard, dus ik denk dat het zo heeft moeten zijn. :Y)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 07:20

Chiave schreef:

Mijn vader vindt ze juist super om op de foto te zetten!
maar ze moeten wel een beetje fotogeniek zijn {:}