Ergenissen op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:07

Hier niet echt een ergernis maar toch wel iets vreemds,
Toen mijn merrie een veulen kreeg was het een hengstje...hij was nog geen week oud of er werd al gevraagd hoelang hij hengst bleef!.
Nu heeft diezelfde persoon een hengstje gekocht en die staat heel leuk naast mijn merrie.....
8)7 ik kan er hard om lachen, maar straks wordt het zomer....(als het dan maar een mooi veulen oplevert <<) )

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:23

Ik erger me er aan dat er niks te ergeren valt..........

Het is vreselijk bij ons op stal, alles is goed geregeld.
Krijgen 7x per dag te eten, eigen wei, winter paddock, keuze uit binnen of buitenstal. Binnen en buitenbaan. Eigen kast met dekenkist, (binnenkort overdekte) stapmolen en longeerkraal. Goed te eten, grote lichte stallen, gratis trailer parkeren en zelfs een freerider in de kantine om je zit/houding te oefenen............

En ook iedereen bemoeit zich met zichzelf ipv een ander..........het is vreselijk bij ons. Ik erger me kapot. :))

Verbeter de wereld, begin bij jezelf! :)*

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:45

Stamper schreef:
tylando schreef:
Of dat de dierenarts komt voor jouw paard en stalgenoot vraagt of hij ook naar haar paard wil kijken en vrolijk zegt we delen de voorrijkosten ! Na week met der paard Vertrekt en kan zelf de kosten gaan betalen :(

Achteraan gaan met de hamer!! {:)-:( :P

Ja ff mijn 20 euro terugeisen :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 19:36

Spullen van een ander kapot "maken", en niets van zeggen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:07

[quote="tylando"]
[quote="Stamper"]
[quote="tylando"]
Of dat de dierenarts komt voor jouw paard en stalgenoot vraagt of hij ook naar haar paard wil kijken en vrolijk zegt we delen de voorrijkosten ! Na week met der paard Vertrekt en kan zelf de kosten gaan betalen :(

maar ik snap het niet helemaal..

je had de DA toch al laten komen?
dus die voorrijkosten waren al voor jou.

In principe vind ik het helemaal niet raar dat iemand de DA aanspreekt op stal om te vragen of hij nog even tijd heeft om ook naar een ander paard te kijken..

Veel vreemder zou ik het vinden, dat je als je ergens twijfel over hebt, de DA zou laten vertrekken om daarna zelf een afspraak te gaan maken.

Dat ze enthousiast gezegd heeft dat ze je de helft van de voorrijkosten zal betalen omdat ze de DA ook 'gebruikt' heeft, dat is mooi meegenomen, krijg hoef je zowaar ineens wat minder te betalen als gedacht.

dat ze dat weer ingetrokken heeft, is flauw in mijn ogen en not done.. want vind het niet meer als reëel dat je even aan diegene die de DA heeft laten komen vraagt: joh, wat krijg je van mij als aandeel in de voorrijkosten. Want als het even kijken is en er hoeft niet een spuit in of wat anders, dan is menig DA nog geneigd er totaal niets voor te rekenen ook. Althans bij ons is dat het geval.

maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt met naar je geld kunnen fluiten.. want het was sowieso toch al een onverwacht meevallertje, die je niet vooraf wist toen je de DA belde?

--------

Hier op stal eigenlijk weinig ergenissen. alleen dat er blub ligt in de toegang naar de wei, zodat ik voor ik op het paard stap nog even mijn laarzen moet afspuiten als het echt een lange periode nat is geweest.. Tis een schande, vreselijk :')

Ik denk dat het ook goed voorbeeld is goed volgen is..
Ik heb op een grote manege gereden, waar het altijd keurig was.. geen dikke herrie, geen blokkades.. pensiongasten wisten precies wanneer er een grote hoeveelheid mensen of paarden moest passeren, en manageruiters hielden rekening met de aangebonden pensionstallen.. boel werd keurig geveegd en als je per ongeluk al een borstel liet liggen, dan was ie weg als je weer op stal aanbelandde.. Had je een paard dat snachts op de wei ging.. dan kon je de donder opzeggen dat een andere ruiter wiens paard nog een uur moest die avond het zadel al opgeruimd had en het dekje al uitgehangen.. Dus als het de keer erop andersom was.. dan deed je automatisch ook andermans spullen even aan kant..

stal waar mijn eigen pony staat.. als je al iets vergeet, dan heb je voor je thuis bent al een whatsup je.. 'die zwart met witte zweep, die is toch van jou?' 'ja?' 'ahh goed, dacht ik al.. ik heb m bij je kast gelegd, hij lag nog bij de bak'.. Shoot, was m blijkbaar vergeten en stalhoudster ruimt direct op als ze wat tegenkomt.. met het gevolg dat pensiongasten daar ook veel beter opletten dat ze hun spullen opruimen.

Bak mesten? dan moet je nog opschieten ook, want als je je paard op de wei zet en dan die drol er even uit wilt wippen.. gegarandeerd dat iemand m dan al even weggehaald heeft.. hetzij de stalhoudster, hetzij iemand die een drol van zijn eigen paard eruit moest halen.

Als je met meerdere bent en je bent het eerste klaar, dan pak je gewoon vast een bezem en begint vast de poetsplaats op te ruimen.. de laatste die klaar is, hoeft dan alleen nog even de spullen van zichzelf op te ruimen.. iedereen mooi op tijd weg. Heerlijk, want een andere keer heb je zelf wat minder tijd en zijn anderen ook welwillend om jou zooi even op te ruimen als je snel weg moet.

Titta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:16

JunkDeLuxe schreef:
Iemand voortrekken. Regels die niet op iedereen van toepassing zijn.
Ik kan er niet tegen, we zijn allemaal gelijk dus ik vind dat de regels ook voor iedereen hetzelfde moeten gelden.

Bemoeienissen. Hangt er ook wel vanaf op welke manier, in welke situatie. Ik kan best tegen een opmerking of goedbedoelde raad, zolang die met de juiste intentie gegeven wordt, en op een nette manier. Maar als ze dan gaan doorzeuren, eh nee, je hebt jouw visie mogen geven maar uiteindelijk is het mijn paard en daarmee uit.

Een vuile poetsplaats.

Precies dat. Voortrekken

anniekasaur

Re: Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:46

Op een stal waar ik een tijdje heb gestaan, betaalde ik meer dan een ander, omdat de ander de stallen zou mesten en voeren. Wie stond er altijd te mesten en voeren?... Juist :=
Op een manege mensen die voor getrokken worden..
Spullen die "geleend" worden, maar je kapot terugvindt.
Stallen die niet worden uitgemest..

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:10

Stilstaan op de hoefslag om te kletsen met mensen naast de bak.
Ongevraagde bemoeienissen.
Ruzie en spanningen tussen mensen onderling. Ik ben supergevoelig voor non verbale dingetjes. Dus puk spanningen meteen op. Heb ik overal. Dus ook op stal.
Wat geen ergernis is maar ik wel jammer vindt is dat de andere twee meiden op stal net een kindje gekregen hebben. Waardoor ik dus al bijna een half jaar steeds helemaal alleen op stal ben. Met anderen is het Veel gezelliger!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:16

Ik heb vroeger op een manege gereden waar ik dan ook bijna elke dag was, kan me niet herinneren dat ik ergernissen daar had. Behalve dan dat iedereen hun eigen pony's claimden en je er dan helemaal niks mee mocht doen als dat niet 'jouw' pony was :')
Het paard waar ik nu op rij staat op een privéstal, dus niks geen andere mensen waar ik me aan kan irriteren. Aan de andere kant; ook geen andere mensen om gezellig mee te kletsen of mee op buitenrit kan of iets dergelijks.
Maar als ik dit zo lees, spulletjes die gejat worden... Ik zat eraan te denken om na mijn opleiding (en als ik dan werk heb) mijn eigen paard te kopen en op de plaatselijke manege te stallen, maar krijg nu toch wel een eng gevoel erbij.

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:08

cissie schreef:
Ze was stokkreupel en ik liep zelf met het lood in m'n schoenen naar de da omdat ik het ergste vreesde op dat moment.
Het janken stond me nader dan het lachen....
Enkele vonden het nodig om nieuwsgierig mee te gluren op het röntgenscherm van de da waarop wederom het gefluister doorging.
Ik zag op dat moment nog niks omdat ik haar vast hield terwijl de da bezig was.
Op een gegeven moment hoorde ik iemand zeggen, nou die kan gelijk door naar de slager einde verhaal.

Oh jemig wat een nare opmerking.
Sta je daar met je goede gedrag :n

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 01:41

Stalgenoten (op een doe het zelf stal) die hun paard ronduit slecht verzorgen, als in gewoon 3 dagen niet mesten en het met voeren ook niet zo nauw nemen. Ja, natuurlijk heb ik haar daar al op aangesproken. Ik ben helemaal niet bemoeizuchtig aangelegd maar dit paardje was gewoon erg sneu...

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:46

Ik ben er nog eentje vergeten en hier niet tegengekomen, maar waar ik me ook kapot aan erger zijn de mensen met oordopjes in (muziek) en vervolgens totaal niet opletten met rijden noch de bakregels hanteren en dus vreselijk in de weg rijden! En als je daar vriendelijk wat van zegt dan wordt het ontkend dat het zo is.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:00

Ik erger me enorm aan het roken, dit gebeurt wel buiten maar overal en dan echt overal vind je peuken bleh. En helaas roken er heel veel bij ons op stal.

Ach verder de gewone dingen het niet opruimen van je rotzooi, er is net geveegd en iemand mest uit en er ligt weer overal stro en dat niet even opvegen.
Met mooi weer de paarden veel te laat buiten terwijl ze voor 9.30 uur buiten moeten staan, (we hebben 1 beurt per week om binnen-buiten te zetten) dus doe ik het in de ochtend maar zelf rond 7.30 uur.

Ja en zo is er wel meer, ik heb jaren op mezelf gestaan en alles wat je niet doet kom je de volgende dag weer tegen dus leer je wel om het meteen te doen en het netjes te houden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:02

rumay, dat is wat mij betreft een kwestie van mentaliteit en is niet specifiek aan het roken te wijten maar aan de mensen.. Je geeft zelf aan dat er meer issues met zooi zijn.. of je nu peuken laat slingeren, of borstels, troep en viezigheid, blijft troep en viezigheid..

bij ons is een kwart roker, maar zelfs rondslingerend filter zul je met moeite tegenkomen.
zelf druk ik m uit op de grond en steek het filter in mijn jaszak.. als ik een vuilnisbak tegenkom verdwijnen ze daarin (of ze komen te voorschijn in de wasmachine grrr).

bij de picknicktafel staat een asbak, en is die wat vol dan wordt ie geleegd.. overal mag in principe gerookt worden, behalve in de stallen en in de andere gebouwen (muv een prieeltje).

geen rommel is letterlijk een geval van goed voorbeeld doet goed volgen.. Als jij de poetsplaats staat op te ruimen, durft er bijna niemand zijn troep achter te laten.. Ligt er al veel rommel, dan zijn mensen sneller geneigd het hunne ook maar achter te laten.

natuurlijk, bij een grote stal is dat lastiger, want dan moeten heel wat mensen een andere insteek krijgen.

schoon en opgeruimd werkt aanstekelijk, maar rotzooi werkt nog veel aanstekelijker.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:04

Dat met die peuken snap ik wel Rumay, ik rook zelf ook en doe dit dus ook op stal maar ik laat geen peukjes op de grond of iets liggen. Ik gooi ze altijd op de mestbult zodat niemand er last van heeft. Vind het zelf namelijk ook erg vies lijken en moet het uiteindelijk toch zelf opruimen :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:07

vuurneon schreef:
Bemoeizucht met stip op 1, dat vind ik nog irritanter dan mijn spullen die zomaar 'geleend" werden en op een andere plek ineens weer tevoorschijn kwamen :+

Die staat bij mij ook op een.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:08

Wij hebben ongeveer 80 paarden op stal en dus ook ongeveer 80 eigenaren, dus ergenissen zat:D

Met maar 1 binnenbaan (20X60) is het in de spitsuren behoorlijk druk. Als mensen dan geen bakregels kennen (gebeurt mij iets te vaak) word je wel tig keer in de weg gereden. Ik met m'n pony van 1.48, die het nogal eng vind als er iets op hem af komt, en dan met paarden van 1.70 is niet zo leuk.
Ook als mensen in de bak aan de hand gaan wandelen of dat soort dingen en je rijdt al met 7 a 8 personen is ook echt verschrikkelijk vervelend.
Jonge paarden rijden op drukke momenten op de dag, waardoor je constant uit moet kijken.
Mensen die alleen op de volte bij E en B blijven, omdat ze niet door de hoeken durven te rijden ( ja serieus..), waardoor je zelf geen kant op kan.

En zo kan ik nog wel even door gaan hoor :D :D :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:21

wel eens nagedacht dat filters moeilijk vergaan en ze niet op de mestbult horen omdat die verwerkt wordt op het weiland, op bouwland of in de champignons? Net als hoefresten na het bekappen O:)
Hier gaat dat de vuilnisbak in!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:27

Ik sta op een privéstal, heb destijds aan de stalhouder gevraagd waar hij wil dat ik ze weggooi, en hij zei dat ze wel op de mesthoop konden.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:45

Idd horen filters van sigaretten in de vuilnisbak en niet op de mesthoop voordat zo´n filter is vergaan duurt wel even, lekker als je het jaar erop de filters in je hooi terugvindt!

Helaas werkt bij ons op stal het principe van ik ruim op dus de rest ook, niet, ik veeg altijd, leeg de vuilnisbak enz. en het lijkt alsof de andere denken o dat is makkelijk dat doet zij wel weer.

Was het maar zo simpel om de gemakzucht van stalgenoten om te buigen, moet ook wel zeggen dat er veel op dezelfde manier met hun paard omgaan, ook heel makkelijk.

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:27

mijn verzorgpony's staan aan huis bij m'n tante. Maar heb niet echt ergernissen

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:34

Het gekronkeld en gestook onderling.

Problemen, zeg het, irritatie zeg het, maar dat, lief in je gezicht, en bitch achter je rug bah.

Silver_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:00

Ehhh
1 Als iemand WEET dat je op je lievelingspony wilt, en dat diegene precies voor jou neus naar de lijst stapt en zegt dat ze erop zou willen...
2 Dingen verkeerd terug hangen
3 Mensen (bij de kantine en in de les) die je pony op hol laten gaan, en dat je dan tegen de muur aanklapt...

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:12

Bakregels niet kennen |o
Niet je eigen stuk voor de stal vegen naar het mesten.

Verder sta ik op een fijne stal me't alle mogelijkheden :)

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:14

De ergernissen vallen in mijn geval wel mee, de staleigenaren doen super hard hun best en verzorgen de paarden top. +:)+
Waar ik wel mij aan erger is als mensen hun poep in de bak niet opruimen... Terwijl inderdaad de regel is dat je na het rijden de poep opruimt.
Ook het hard opentrekken van de buiten deur van de binnenbak...
De deur is erg zwaar en maakt lawaai.
Mijn merrie gaat er dan altijd vandoor, zelf krijg ik er ook altijd een hartverzakking van :')
En dat ook niet één keer doen maar een keer of drie ofzo :\