De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:06

martine0503 schreef:
In een advertentie kan je nooit alles neer zetten. Onmogelijk. Er zijn altijd vragen.

Ik heb toch wel eens advertenties had waarbij ik buiten "wanneer kan ik komen kijken" eigenlijk geen vraagtekens had. Als er staat paard met afstaming x, zo oud, zo duur, zo groot, dit niveau, braaf en gezond. dan ben je er in principe toch al, je kan de oude eigenaar alles over de telefoon gaan vragen maar die heeft er belang bij het positief voor te stellen en wat hij braaf vind of voor beginners of juist niet daar kan ik wel heel anders naar kijken, dat merk je toch pas als je komt kijken.

Als ik advertenties zoek klik ik trouwens ook altijd een prijs klasse aan, als je dus geen prijs neerzet zie ik je advertentie niet eens, je gaat toch niet eeuwen door allerlei advertenties heen waden waarvan de helft niet aan je voorwaardes voldoet :o?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:08

De verkoopprijs er niet bij is inderdaad hopeloos irritant (En je verliest er een hoop geinteresseerde door). Sommige mensen denken dat ze op een berg goud zitten en verwachten de hoofdprijs te kunnen krijgen voor hun product, ondertussen het geen drol waard is. Snap niet dat mensen niet kunnen inzien dat mensen de prijs willen weten alsmede ze verder gaan.

Mensen willen nou eenmaal de basis informatie, ras, leeftijd, geslacht, klasse dressuur/springen, gedrag. Als je naar een paard opzoek bent kom je zo 1000 paarden tegen via verkoop site's... als je dan ook nog eens 'moeilijk' moet doen door te bellen voor alleen de prijs (zodat je weet of JIJ het waard vind, of hij in jou prijsklasse zit) zal men snel niet bellen. Dat is geen disintresse, dat is gewoon dat ze de informatie in een oog opslag hebben bij 10.000 andere verkopers, en niet bij die ene luiwannes die de prijs er niet bij kan zetten (Ja.. ik irriteer me daar mateloos bij.. net als slechte foto's of ende lange verhalen)

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:08

als een advertentie geen vp bevat is het toch niet heel raar dat potentieel geinteresseerden daar naar vragen zonder uitgebreid verhaal?

Ik zou dan toch eerst een prijsindicatie willen weten zodat ik kan weten of ik m kan en wil betalen voordat ik nog meer info wil...

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:15

Ania schreef:
Oke, ik heb vanmiddag bijna in mijn broek geplast van het lachen. Ik kwam een verkoopadvertentie tegen op FB, waarin de verkoper zich alvast ingedekt heeft tegen alle standaard vragen van de kopers. De daarop volgende reacties vertelden ook hun verkoop ellende (maar achteraf best wel grappig, zeker voor de externe partij (lees: de lezers van de verhalen))

Ik heb de smaak dus te pakken! Verblijd ons met je mooie verhalen, jouw verschrikking is onze dagelijkse portie lach (en als je lacht vanuit je buik ook nog eens je dagelijkse portie buikspieroefeningen).

Ik begin:

Advertentie :"4-jarige brave maar net ingereden ruin"

Mail :"geschikt voor beginners?"
Ik: "Nee want net ingereden"
Mail: "dus hij is helemaal niet braaf!"
Ik: "Jawel maar net ingereden, heeft begeleiding nodig"
Mail: "ja maar ze heeft al 3 maanden les op de manege!"
Ik: "nog steeds niet geschikt voor beginners"
Mail: "dan moet je niet neerzetten dat ie braaf is"
Ik: "maar dat is ie wel, alleen nog erg groen dus onervaren"
Mail: "dus wel geschikt voor beginners?"
".............." -O-

Ik snap niet wat hier zo gek aan is. Het paard is braaf, lief met een goed karakter, koel in de kop. Niet geschikt voor beginners want misschien nog wat onzeker en afwachtend, moet nog veel leren. Ik begrijp de 'grap' van dit hele verhaaltje dus niet.

YvonneAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:19

Dat zijn echt de simpele zielen op deze wereld. Maar inderdaad goed voor je buikspieren! haha Succes ermee! _O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:20

TamaradB schreef:
Ania schreef:
Oke, ik heb vanmiddag bijna in mijn broek geplast van het lachen. Ik kwam een verkoopadvertentie tegen op FB, waarin de verkoper zich alvast ingedekt heeft tegen alle standaard vragen van de kopers. De daarop volgende reacties vertelden ook hun verkoop ellende (maar achteraf best wel grappig, zeker voor de externe partij (lees: de lezers van de verhalen))

Ik heb de smaak dus te pakken! Verblijd ons met je mooie verhalen, jouw verschrikking is onze dagelijkse portie lach (en als je lacht vanuit je buik ook nog eens je dagelijkse portie buikspieroefeningen).

Ik begin:

".............." -O-

Ik snap niet wat hier zo gek aan is. Het paard is braaf, lief met een goed karakter, koel in de kop. Niet geschikt voor beginners want misschien nog wat onzeker en afwachtend, moet nog veel leren. Ik begrijp de 'grap' van dit hele verhaaltje dus niet.

Degene van de mail zoekt een beginnerspaard, paard van TS is dat duidelijk niet, maar verder wel hartstikke braaf. Blijkbaar wil het kwartje bij de mailer niet vallen dat braaf en beginnerspaard 2 verschillende dingen zijn.

YvonneAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:21

TamaradB schreef:
Ania schreef:

Ik begin:

".............." -O-

Dat de gene die mailt niet begrijpt wat jij wel begrijpt. haha

wendyenbram

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:29

Ik zelf ben rustig en zonder haast op zoek naar een paardje of pony wat zowel voor de kar kan en waar je met het gezin op kan rijden, wandelen. Moet een echte kindervriend zijn.
Maar in de lagere prijsklasse. Ze zijn er genoeg te vinden.
Maar de meeste paardjes in de lagere prijsklasse zijn,

a- al oud(er) boven de 20 jaar (en mankeren van alles)
b- pony`s die een BLIJVEND thuis zoeken. (tja als je verkoopt is niks zeker, en mijn situatie kan ook veranderen, dus vraag van mij geen blijvend adres houd hem lekker zelf.
c- Een hele waslijst aan wat ik wel en niet met de pony kan en mag gaan doen.

Ondertussen blijft er elke maand geld apart gaan voor een paardje, dus komen we vanzelf wat duurder uit.
En dat we goedkoper zoeken betekent dus niet zoals hier vaak gedacht wordt, dat we het paard niks te bieden hebben. Paard komt thuis te staan, en hooi, stro en gras hebben we heel veel. Wat we dus uitsparen aan pensionstalling sparen we gewoon door, voor als er eens iets is waarvoor de Veearts moet komen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:46

wendyenbram schreef:
Ik zelf ben rustig en zonder haast op zoek naar een paardje of pony wat zowel voor de kar kan en waar je met het gezin op kan rijden, wandelen. Moet een echte kindervriend zijn.
Maar in de lagere prijsklasse. Ze zijn er genoeg te vinden.
Maar de meeste paardjes in de lagere prijsklasse zijn,

a- al oud(er) boven de 20 jaar (en mankeren van alles)
b- pony`s die een BLIJVEND thuis zoeken. (tja als je verkoopt is niks zeker, en mijn situatie kan ook veranderen, dus vraag van mij geen blijvend adres houd hem lekker zelf.
c- Een hele waslijst aan wat ik wel en niet met de pony kan en mag gaan doen.

Ondertussen blijft er elke maand geld apart gaan voor een paardje, dus komen we vanzelf wat duurder uit.
En dat we goedkoper zoeken betekent dus niet zoals hier vaak gedacht wordt, dat we het paard niks te bieden hebben. Paard komt thuis te staan, en hooi, stro en gras hebben we heel veel. Wat we dus uitsparen aan pensionstalling sparen we gewoon door, voor als er eens iets is waarvoor de Veearts moet komen.

Zo eentje had ik!
Braaf, kan voor de kar, lief onder het zadel (ook voor beginners) , en lage prijsklasse ivm failliete stalling. Helaas is ze net verkocht ..

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 12:55

Abercrombie schreef:
Ik zie het ineens helemaal voor me. Je komt bij de BMW dealer. Ziet een prachtige auto. Vraagt aan de verkoper "Wat moet ie kosten?" en de verkoper zegt "HA! U bent echt geen liefhebber want anders had u dat niet hoeven vragen!"

Uhm ja. :+

_/-\o_ :')

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:04

StalNollie schreef:
llora schreef:
Wij hebben het meestal andersom gehad. Wij hebben lange tijd gezocht naar een geschikte pony voor de kinderen. Staat erin de advertentie bomproef, ervaring en ideaal voor jonge kinderen. Dan mail,je ermee en vraag je wat de pony allemaal,Kent en gewoon is en dat het voor,twee jonge kindjes is. Blijkt dan soms dat de pony maar juist ingereden is. En dat er al is een,kindje van drie jaar eventjes in halt heeft opgezeten maar dat hij niets deed. Dus bomproef. Of krijg,je soms als antwoord dat de pony van 9 jaar en 1.18m nog meegroeit met de kinderen en dat ze er tot hun 16 mee,kunnen rijden. Of als de mensen dan vragen waar ga je hem zetten want ze zoeken een goed thuis met vriendjes en regelmatig buiten. En ik zeg mee op de,wei bij de andere paarden en waar een fries tussenzit. Met grote inloopstallen en 24/7 buiten op de wei. Dan,ineens gaat de verkoop niet door want flupje kan niet s nachts buiten want dan heeft hij schrik en hij is heel gevoelig en snel ziek en zon groot paard bij flupje dat gaat niet hoor want dan krijgt hij zoveel schrik dat hij nog wel iets aan,zijn hartje krijgt. Staat dan wel bij de advertentie sterke, stoere, ervaren brave kinderpony. Fries is dan de grootste badsloef die we kennen naar andere paarden toe.

wij hebben nu een pony te koop staan, en nu 2 keer over en weer gemaild te hebben met 2 verschillende kopers, zijn ze afgehaakt omdat ik had aangegeven dat ik graag info wilde over de ruiter zodat ik kon kijken en bedenken of het wel wat ging worden eer ze langs zouden komen.

dit werd mijn niet in dank afgenomen.
het is geen bom proeve pony maar ook niet gemeen, en k kan vaak uit verhalen wel opmaken of het iets word of niet. zo jammer ik wil niet voor niks laten komen maar word niet op prijs gesteld.

Van mij mogen de mensen ook alles vragen en,Ik zal daar eerlijk op antwoorden. Ook dat mijn kinderen sinds een,jaar rijden. En dat ZE nog veel moeten leren en dat de pony in de eerste plaats een leerpony moet zijn die heel braaf is en,ervaring heeft. Nu mijn kids zijn bij wijze van spreken vanaf ZE baby waren mee naar de paarden geweest. Dus ze zijn opgegroeid tussen de paarden. Voor mij maakte het uiterlijk niet echt uit voor de pony. Hij moest op de eerste plaats een,betrouwbaar en brave leerpony zijn. Uiteindelijk eentje gevonden van,Super goede mensen. Pony had landelijke gereden en had ook af en toe in een manege les gelopen. Mensen vonden het Super dat hij dag en,nacht buiten stond. ZE zijn zelfs komen kijken waar hij terecht kwam. Hebben een,Super pony nu. Nu enkel nog iemand vinden die hem Wilt opmeten voor de koets

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:07

Maar ik vind wel dat als mensen,in een advertentie zetten goede leerpony en heeft ervaring en is superbraaf dat hij daar ook aan moet voldoen. Een pony mag al is zijn kuurtjes hebben. Blijft tenslotte een levend dier met een,eigen wil. Maar dan moet het geen pony zijn die twee maand onder het zadel is ookal is hij braaf. Dit kan nooit goed gaan voor kinderen die nog leren rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:13

petraaken schreef:
Urielle schreef:
Zo zijn kennissen eens naar een veulen gaan zien zonder prijs. Zij in hun simpel autootje tussen de jaguars. Veulen moest 40.000 opbrengen. :=
Zèg dat dan aan de telefoon _O-

Wij hebben al geleerd dat als er geen prijs bij staat die zeker dan in het hogere segment valt.

Zij hadden het gevraagd maar aan de telefoon wilden ze niks zeggen en ze moesten ter plekke maar een bod doen :=

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:16

Wat een grappige verhalen allemaal zeg ik aboneer me op dit topic :') _/-\o_

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:23

:= Urielle. Dat is wel echt heel zuur dan als je stad en land af rijd en het veulen het 10 voudige kost van wat je dacht..

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:25

Ik heb ook een paar ellendige verkoopverhalen maar lang niet zo ellendig als die van sommige :=

- Ik heb meerdere keren handelaren aan de telefoon gehad of ze haar/hem voor de halve prijs konden krijgen en ze zouden hem meteen ophalen. Toch maar vriendelijk bedankt.
- Meerdere emails gehad met de alleen de vraag : '' Hoeveel moet ie kosten ?'' . Geen antwoord op gegeven.
- En ik had ook ooit is een geïnteresseerde aan de lijn die hem zonder bezichtiging wou kopen, wou ook gewoon de vraagprijs betalen. Ik heb geen idee wat ik toen gezegd heb , maar ik heb er nooit meer wat van gehoord }:0

Dus niet zo rampzalig eigenlijk :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:39

Jee Urielle dat was dan ook verspilling van tijd en benzine/diesel zeg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:40

Of gewoon zo'n mail:

vp?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:41

Ik zou zelf nooit een paard gaan bekijken als ik niet een richtprijs van de verkoper te horen (of te lezen) kreeg. Je hebt een bepaald budget voor jezelf vastgezet als koper, bijv. tussen X en X en dan vallen dus al veel duurdere paarden af. Mag je dat dan aub weten of een leuk paard bínnen je budget als koper valt? Anders verspil je je eigen tijd én die van de verkopere.
Ik zie het probleem niet voor een verkoper om gewoon een prijs te noemen/neer te zetten.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:42

Inmiddels ruim 20 jaar geleden ben ik met een vriendin mee gegaan om naar een paard te gaan kijken. Een 3 jarige, onbeleerde merrie met een super afstamming. We staan bij de man voor de deur, en hij was al meteen duidelijk:" Waarom komen jullie met zijn tweeën om naar een paard te komen kijken? Dat is echt onzin!". Nou, dan voel je je dus heel welkom :+ . Maar wij naar de stal van het paard. Heel mooi dier, wat ook nog eens super bewoog :wow: , maar komt dat pasje onregelmatige wat we af en toe zien nu van de ondergrond of...... := . Dus gevraagd of het paard ooit op de foto was gezet en of ze gekeurd mocht worden. De man werd woedend, wat we wel niet dachten. De moeder had nog nooit een pas kreupel gestaan en dit paard was ook kerngezond. Het paard mocht NIET gekeurd worden. En vervolgens stuurt de man het paard, wat nog aan de longeerlijk liep, op ons af in de hoop dat het dier ons omver zou lopen. Nou, succes met de verkoop dan maar :evaw: :evaw: .

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:46

Wat een erge verhalen staan hier tussen zeg! Het lef van sommige mensen.

Ik heb niet zulke rare dingen meegemaakt.
Alleen 1x naar een jong paard wezen kijken. Stond in de advertentie dat het een pittig paard was, niet voor beginners. Nou dat vind ik geen probleem, kan je ook verwachten bij een jonkie.
Kwam ik daar kijken, durfde de verkoper het paard niet eens voor te rijden, omdat hij dan niet meer terug te nemen was. Ik ben niet bang aangelegd, maar als de verkoper er al niet op stapt laat ik het ook mooi voor mijn neus voorbijgaan.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:59

Wij gingen een keer naar een haflinger voor m'n moeder kijken. Helemaal vanuit Drenthe naar Brabant of Limburg was het dus echt een roteind rijden, kwamen we daar aan was contactpersoon zelf er al helemaal niet en kregen we te horen dat ze die ochtend net aan andere mensen was verkocht..

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:14

Een keer wezen kijken bij een pony, deze stond op boktmarkt (volgens mij staat die pony, nu na een ruim een jaar nog te koop).
Eerst op haar advertentie gereageert mer de vraag of de pony geschikt is voor een jonge echte beginner en ja dit was ze.
Nog gevraagd of ze nog gebreken had, nee dit had ze niet.
Nog om recente foto's gevraagd, kreeg helaas dus onduidelijke achteraf oude foto's.

Alles klonk goed, foto's zagen zo op eerste zicht goed uit, afspraak gemaakt.
Had aangegeven dat het een ruim 1 1/2 uur reizen voor ons was.

Omdat het zo'n lange reis was hadden we voor de zekerheid geld en trailer meegenomen.
Komen we daar aan, blijkt de merrie een veulen aan de voet te hebben lopen, vreselijk kopschuw, een ontzettende rilpony.

Toch maar uitgetest, maar vloog met een zeer ervaren sgw ruiter alle kanten op.
Heb vriendelijk bedankt en toch vermeld dat ik niet tevreden ben over de beschrijving van haar over de pony.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:29

Ik leverde eens een hengst af bij een koper.
Komen we daar op stal niemand te zien.. even een stal-genoot van de koper aangesproken om te vragen waar het paard dan heen moest in de box. Want die was wel klaar. Paard erin gezet en de koper gebeld.

'Ja sorry zet hem maar in de box. Ik ben even in de stad shoppen'

Ik: en de betaling dan?

Koper :ja dat maak ik vd week wel eens over.
(Ze was trouwens wel wezen voorrijden enz had haar dus wel gezien )

Ik heb het paard ingeladen en vermeld dat zodra ze betaald het dier alsnog gebracht werd.
en natuurlijk nooooit meer wat van haar gehoord

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:30

Ik denk dan soms nog weer terug aan ´vroeger´ ;)

Nu kunnen we dmv internet al een redelijk compleet beeld krijgen van een paard (er vanuitgaande dat er dus een eerlijk verhaal in de advertentie staat)

Maar jaren geleden zocht ik nog paarden uit de ieniemienie advertentietjes in de P&S of de Hoefslag oid. dan had je die mensen een keer aan de telefoon om wat aanvullende info te vragen en dan besloot je of je wel of niet in de auto stapte.
Dat heeft ook wel eens tot bijzondere bezoekjes geleid trouwens :=
Leek het een heel goed verhaal, hup anderhalf of 2u in de auto om vervolgens een paard te zien waarbij we eigenlijk direct wel weer om wilden draaien naar de auto....