[VOLG] Van boerenpaard naar endurance-sportpaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Re: [VOLG] Van boerenpaard naar endurance-sportpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 21:29

Als paard wel, maar ze heeft wel vier ezeltjes rond zich. Heb al meermaals proberen uit te leggen dat ze ze geen kwaad gaat doen en dat ze best samen kunnen, maar one step at a time, ik mag al het voer kiezen en de vitaminen dat ze krijgt, haar zadel, etc., en dat is al heel wat! De ezeltjesverzorgster is er niet zo happig op want de ezeltjes zijn haar schatjes, ze ziet ze niet graag achter elkaar rennen :')

En ja he, echt een schattig dingetje!

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:19

Inderdaad one step at a time! Je hebt al veel bereikt met haar +:)+

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 18:25

Vandaag geprobeerd mijn training te mappen op endomondo... guess not :') Volgens mij is endomondo even uitgevlogen op een gegeven moment, want hij stopte met tracken. Vandaar de vreemde, lange, rechte lijn plotseling. De route is ook niet gemapt om helemaal terug naar huis te gaan. Vreemd! Ach ja, volgende keer beter.

Afbeelding
Afbeelding

Dat terzijde, ik heb me super geamuseerd vandaag. Who knew dat eten, een deftig passend zadel en juist sturen zo'n verschil zou geven? De barsten in haar hoeven zijn zo goed als volledig dichtgegroeid, ze loopt echt met volle overtuiging, en haar galop, ja, die kan ze nu verruimen naar een grote rengalop. Al die power onder je kont als je bergop een paar crosspaadjes neemt in volle galop, dat is pas leven! Ook een paar heel steile hellingen gevonden waarvan ik dacht "Parkour!" die Lana dus ook met volle overgave deed. En het zadel verschoof niet eens!

Soms eens wat DE moeten doen omdat ze liever niet een weg wilde inslaan of een veld op ging of ik weet niet wat. Gewoon haar altijd de fout laten maken, fout fiksen, verdergaan, repeat. Het was echt zalig rijden zo - ik denk dat ik echt de juiste instelling in mijn hoofd heb gevonden. Morgen training op separation anxiety samen met vrienden in een piste, woop!

Afbeelding
Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:37

Wat een fijne update :)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 20:56

Waah, wat is het weer lang geleden!
Ondertussen zijn we terug de 'piste' ingedoken en werken we verder aan basic body control en dergelijke. Wat bleek... Lana was helemaal zo rustig niet in haar hoofd. Ze was mentaal helemaal niet in het hier en nu, maar in het "heinde en verre". Lateral Flexion liet te wensen over, en ze trok zoveel ze kon. Wrong vaak eens tegen. Dusja, dan fixen we dat... teugel opnemen, heel traag laten zakken, terugnemen als ze je voorbijsteekt, en opnieuw en opnieuw. Gisteren was daar de eerste sessie van op haar rechterhand, aangezien je natuurlijk eerst één kant perfect moet krijgen, dan wordt de andere zoveel gemakkelijker.

Hier de foto's van hoe zwaar het voor haar wel niet was, vooral mentaal. Mentale problemen kunnen zich dus enorm uiten in fysieke problemen!

Afbeelding
Afbeelding

Wát een gevecht. Ze had een heuse hissy fit, voor een volledig uur lang. Mijn linkerteugel helemaal los, rechterteugel aanhouden, en vechten dat ze deed. Ze ging niét ontspannen en ze ging niet mentaal hier, bij mij zijn. Zoals WS wel zegt, zoals een kindje dat tegen haar slaap vecht. "Ik kan niks van de wereld missen!"

Ze schraapte met haar benen, groef putten in de grond, sidepasste over een boomstronk (ik gok dat dit in haar hoofd heel erg logisch was als protestvorm..), ging halverwege de lucht in, op lichtsnelheid achteruit, schudden met haar hoofd, knarsetanden, the works! Maar na dat uur pure drama en volhouden langs mijn kant (mijn árm! Een haflinger heeft toch verdekke veel fors :') ) kwam er eindelijk de rust, en bleef ze gewoon relaxed en zacht terwijl ik de teugel liet glijden. Ze draaide haar hoofd heel erg langzaam naar voren, neus tegen de grond, en zuchtte zo diep als ze maar kon. Dáár was dan eindelijk die relaxatie! Daar ook de training stopgezet. Quit while you're ahead!

Vandaag werkte ik enkel op de linkerhand, of ik dacht enkel op de linkerhand te werken. Hier had ze echter maar een hissy-fit van twintig minuten, waarna ze ook relaxed werd en na nog zo'n halfuurtje de puntjes op de i te zetten kon ik beide kanten uitbalanceren. En toen waren we klaar... terug helemaal mentaal in het hier en nu, compleet rustig en volledig in the moment. Dat zal haar ook goed gedaan hebben, die frustratie er eindelijk uit kunnen werken en die om te zetten naar relaxatie.

Het hoofdloze paard!

Afbeelding

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 03:31

Ik ga jullie volgen! Leuk zeg!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:21

Kan het niet andersom zijn dat ze lichamelijk blokkades heeft waardoor flexion moeilijk is. En dat door het door te vragen ze in mentale dilemma komt. Wil wel masr kan niet, moet toch, etc.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 17:05

Raamzicht, nee, ze is gechekt geweest en dit is echt deel van 'the plan' in WS. Je moet die mentale moeilijkheden er net uit krijgen - je krijgt nooit een mentaal rustig paard door nooit druk te durven zetten of een keer te wachten tot zij willend het antwoord geven. :j

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:02

Leuk om te lezen, heel interessant!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 18:17

Ik ben echt zó slecht in Bokt updaten. Vooral omdat ik Facebook zo vaak update, denk ik. Een beetje gemakkelijker soms, hup en het staat erop. Ik denk dat ik gewoon hetzelfde berichtje kopieer en hier zet, voor degenen die het fijner vinden! Moest er nog iemand willen volgen, haha.

Ondertussen is het LF probleem nonexistent, draait ze alsof het niets is en zit er echt power in. Veel veranderd eigenlijk sinds de laatste update. Erg jammer dat er niemand in de omgeving woont die eens wilt filmen, maar we gaan gewoon verder!

Ze staat wel weer véél te dik. Twee weken niet geweest vanwege de examens... Wat een oliebol zeg. Ik blijf tegen de eigenaar zeggen dat ze op een klein stukje moet tot ze gezond staat, maar ik denk dat het hem ook wat tegenzit met zijn gezondheid, jammer genoeg. Mannen, he. :P Ik ga allesinds proberen te bellen naar hem om te vragen of ik de DA mag bellen (ik mocht gerust, maar voor de zekerheid..) want ze zit al twee maanden met zo'n hoest. Niet te doen. Echt rochelen, elke keer dat ze in beweging komt. En die beweging is onomkoombaar met haar gewicht. Ik moet ze toch ontwormen.

Ondertussen ben ik ook begonnen met de ezeltjes! Dus de titel gaat niet volledig meer kloppen, vrees ik. De ezeltjes zijn stuk voor stuk enorme bangeschijters en durven niet in je buurt te komen. Met een verknipte soort van hooking on en veel geslenter en achteruitgaan als ze kijken (ik ben begonnen met de grootste, Fiona) ben ik na drie sessie's op een knuffelmoment uitgekomen. Ik zal de video straks posten, moest er interesse zijn. Echt superfijn, ik hoop dat ik ze met training zelfzeker genoeg krijg zodat ze niet meer zo'n angst voor Lana hebben. En zodat Lana eens leert omgaan met andere hoefdieren. :') :Y)

Afbeelding

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:44

ik volg je nog steeds hoor zowel op facebook als hier :j
het is echt interessant hoe jij met lana en de ezels omgaat _/-\o_

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:17

Oh ik wil je ook wel op fb gaan volgen, vind het gewoon leuk. Maar wil je me dan je echte naam pb-en???

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:06

jeetje77 schreef:
Oh ik wil je ook wel op fb gaan volgen, vind het gewoon leuk. Maar wil je me dan je echte naam pb-en???

Het is een pagina genaamd Lanasquad :)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 19:57

Hihi, leuk dat er nog steeds volgers zijn! Ik hoop de ezeltjes een goede opleiding te geven en ze echt wat zelfzekerder te maken, zorgt voor veel minder stress voor hen tijdens hoefjes en ontwormingen. En wie weet, misschien leren ze nog wel met Lana omgaan. Het is een beetje generale repetitie x4, zeg maar. Wij hopen een shet bij te kopen die heel bang is naar mensen toe en die niet gemakkelijk te vangen is.

Het is inderdaad de Lanasquad die je dan zoekt! Mijn echte naam is Odrada Degeest, daar maak ik niet echt een probleem over. :')

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:05

Gefeliciteerd Y)(^)

met je verjaardag

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:55

klaas30 schreef:
jeetje77 schreef:

Het is een pagina genaamd Lanasquad :)

Tnx gevonden en geliked!

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:14

Woow! Ik kon alleen maar met open mond kijken, nee echt. Ze is zo goed opgeknapt, wat heb jij wonderen verricht zeg!Echt knap van je! :j :j