kind van 6 al op een pony/paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:40

het licht volgens mij ook puur aan het kind hoor... ik ken ook een hoop kinderen van 6 die al stralen als ze het paard zien en niet kunnen wachten tot ze toch eens EINDELIJK op paardrijden mogen.. ik zat vroeger ook al jaren te zeuren en mocht uiteindelijk op mn 7e verjaardag... ik was helemaal niet bang aangelegt en vond het helemaal geweldig

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:32

Sorry TS maar ben bezig met je eigen en laat anderen hun eigen leven lijden.
kinderen van 6 willen niet op die pony dus gaan ze aan het huilen (drama Queen)
ze zijn er de vorige les van af gevallen. Dus nog een beetje angstig gaan huilen want ze weten nog niet zo goed hoe ze hun angst aan moeten geven.
Het duurt te lang voor ze er op mogen gaan huilen om hun zin door te drijven.
goddank mogen ze nog niet in hun uppie een paard uit zijn stal halen. goddank mogen ze nog niet alleen opzadelen. die kinderen van 6 weten nog niet hoe ze moeten reageren als het paard schrikt dat is levens gevaarlijk voor die kinderen die hebben nog volwasse begeleiding nodig.
moeders die naar de balie gaan klagen over op welke pony hun kroes miet. dat is een probleem voor de manege daar hoef jij je niet druk om te maken. en tja moeders zijn beschermend naar hun kroost dus ja die willen ze graag op een pony zien die ze vertrouwen.
jij moet zorgen dat jij iets op steekt van je lessen. en je verder niet druk maken om de kinderen van 6. en als laatste pas vanaf 8 omdat ze anders de pony nog niet aan kunnen vind ik onzin. Want iemand van 15 die voor het eerst op een pony stapt kan hem ook nog niet aan daar gaat tijd en lessen overheen iemand van 15 kan dan meer kracht hebben maar het gaat niet om de kracht maar om Hoe met een pony/paard om te gaan.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 13:04

[quote="sardientje"]hallo allemaal, ik rij op een manege waar kinderen van 6 ook rijden. meestal staan ze al te huilen terwijl het paard niets doet, en dan zitten ze er nog niet eens op. :( de instructice zegt heel vaak dat je pas vanaf je 8ste moet beginnen met paardrijden, want dan heb je de krachten om zo'n paard onder controle te houden. daar ben ik het mee eens, maar de meningen daarover zijn heel verschillend. ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden als een meisje van 6 gaat paardrijden, maar nog niet eens een paard durft te aaien? en niet een weet hoe je een halster om moet doen of moet opzadelen? en veel van die moeders vinden zo'n pony dan niet leuk, en hebben zoiets van: waarom moet mijn dochter precies op die pony, en niet een ander meisje? maar een manege kan niet altijd de braafste pony van stal aan zo'n kind geven, en sommige moeders gaan dan zelfs naar de balie om te vertellen op welke pony hun kind moet -O-
ik vind het absurd, maar wat vinden jullie hier nou van? edit:
heb naar jullie geluisterd, en wil de 'strijdbijl' begraven :D
vind het eigenlijk ook wel stom van me....
sorry.... 8)7

vuurneon

Re: kind van 6 al op een pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:41

Geeft toch niet meid :) mooi dat je het zelf nu ook in een ander dag licht ziet!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 22:13

dankje, ben ik blij mee *\o/* :)

Mandareina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:21

Ik vind het op zich niet zo een groot probleem hoor :) je moet toch ergens beginnen? Ja dat klopt dat mensen daar gaan zeiken maar die ouders moetren hun mond toch wel ff een x dichtsnoeren want de mensen doen daar hun verschrikkelijke best om aan die kinderen les te geven. Does....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:27

ik heb niet het hele topic gelezen maar wil even inhaken op dat je zegt dat een kind van 6 een paard niet onder controle kan houden. Dat kan een 11-jarige ook niet hoor. Weet je wel hoe sterk zo'n beest is?
Ik ben 18 en heb mijn paard vrij goed onder controle bij een schrikreactie, maar als ie echt wil gan gaat ie toch hoor, zowel bij ene 6-jarige als met een sterke gespierde man.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:29

Ik zat er met 3jaar al op :p

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 07:55

NikitaMyBabe schreef:
Ik vind het op zich niet zo een groot probleem hoor :) je moet toch ergens beginnen? Ja dat klopt dat mensen daar gaan zeiken maar die ouders moetren hun mond toch wel ff een x dichtsnoeren want de mensen doen daar hun verschrikkelijke best om aan die kinderen les te geven. Does....

hahahahahahahah, oh oh oh, reina toch.... :) :) :D :D :D :D :D

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 07:56

Zoe_97 schreef:
ik heb niet het hele topic gelezen maar wil even inhaken op dat je zegt dat een kind van 6 een paard niet onder controle kan houden. Dat kan een 11-jarige ook niet hoor. Weet je wel hoe sterk zo'n beest is?
Ik ben 18 en heb mijn paard vrij goed onder controle bij een schrikreactie, maar als ie echt wil gan gaat ie toch hoor, zowel bij ene 6-jarige als met een sterke gespierde man.

heb al een nieuw berichtje geplaatst, dus....

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 07:56

sardientje schreef:
sardientje schreef:
hallo allemaal, ik rij op een manege waar kinderen van 6 ook rijden. meestal staan ze al te huilen terwijl het paard niets doet, en dan zitten ze er nog niet eens op. :( de instructice zegt heel vaak dat je pas vanaf je 8ste moet beginnen met paardrijden, want dan heb je de krachten om zo'n paard onder controle te houden. daar ben ik het mee eens, maar de meningen daarover zijn heel verschillend. ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden als een meisje van 6 gaat paardrijden, maar nog niet eens een paard durft te aaien? en niet een weet hoe je een halster om moet doen of moet opzadelen? en veel van die moeders vinden zo'n pony dan niet leuk, en hebben zoiets van: waarom moet mijn dochter precies op die pony, en niet een ander meisje? maar een manege kan niet altijd de braafste pony van stal aan zo'n kind geven, en sommige moeders gaan dan zelfs naar de balie om te vertellen op welke pony hun kind moet -O-
ik vind het absurd, maar wat vinden jullie hier nou van? edit:
heb naar jullie geluisterd, en wil de 'strijdbijl' begraven :D
vind het eigenlijk ook wel stom van me....
sorry.... 8)7

dit dus

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:06

Goed van je dat je het toe durft te geven, dat je mening bijgesteld is! Top!

Mijn eerste reactie als moeder was... Helaas geven ze zich op voor een sport waar ze heeeeeeel graag op willen en dan nog is het wel eens spannend, is er iets voorgevallen en willen ze niet meer. Maar alleen door door te zetten leer je ze dat je niet zomaar op kan geven.

Helaas gaat dat wel gepaard met huilen.....

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:35

Bij ons beginnen de ponyrijlessen vanaf 8 jaar.
Voor jongere kinderen hebben we wel de veulentjes lessen maar dan loopt er altijd een ouder naast de pony.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:48

Mijn dochter begon met 5 jaar met pony lesjes. Halve uurtjes en idd in het begin liep er dan iemand naast. Maar al snel konden ze de groepslesjes in. Toen heb ik haar 2 x per week laten lessen, zodat ze wat sneller balans krijgen wat het risico op vallen minder maakt. Maar ze is genoeg gevallen hoor, dat hoort er allemaal bij. Meestal met een dikke grijns en dan dr weer op. Tussendoor zat ze ook wel eens op mijn grote E pony. maar die was nog te groot om te leren rijden.
Ik vind wel dat het moet passen. Dus geen hele kleintjes op grote paarden. Ze is nu 18 en een heel handige amazone geworden die onze eigen 3 jarige nu zelf zadelmak heeft gemaakt. :D
Voordeel van zo vroeg beginnen is dat er nog geen angst is. Kinderen die bang zijn, zijn dat vaak omdat 1 van de ouders angstig reageert en ze dat overnemen.

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:18

Hoi,

Mijn naam is Destiny en ik rij al vanaf mij zesde. Ik denk dat het van kind tot kind verschilt. Het ene kind is er bij wijze van spreken al aan toe als hij/zij 5 jaar oud is en de ander pas op de 10e.

Als ouder kan je dit als beste bepalen denk ik en natuurlijk is overleg met de manege verstandig.

Ik ben nu 13 en ben er ook helemaal gek van! Ik heb een YouTube kanaal waar kinderen misschien wat van op kunnen steken : Paardrijden met Plezier

Succes ermee!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:23

Destinyy! :D

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 19:45

toch allemaal heel erg bedankt, ik heb er echt wat van opgestoken :)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 19:46

DeEenhoorn schreef:
Destinyy! :D

en indd, destiny!!!!!!!1 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:41

Destinyyyyyy <<)