[VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 20:20

Jaa klopt, na die foto op het blok ging het meisje er ook gelijk af en verder cap hele tijd op gehad :j

Echt schattig he <3

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:06

Luna vandaag even met dubbele lijnen gelongeerd, ze deed het braaf en was lekker actief! Druk op het bit moet ze echt nog aan wennen denk ik.. Ik ging na het longeren namelijk nog even lange lijnen en daarbij druk geven op het bit, gewoon een lichte constante druk, en na een paar rondjes nam ze dat toch wel aan en liet ze zich goed sturen en liep ze nageeflijk zonder dat ze in protest kwam tegen de druk :) Tanden etc zijn allemaal goed, en aangezien ze het uiteindelijk gewoon deed (er waren ook al heeeel veel ontspannen stukken aan de longe hoor, alleen zodra ik druk gaf kwam ze er vaak tegenin), denk ik ook niet dat het daar verder aan ligt maar dat het gewoon een kwestie van gewenning en aanleren is :j

En toen ik even niet oplette... _O-
Afbeelding

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:17

Awh wat een schatje is het toch!!!

fairriding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:28

Wat een dotje <3 !!!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 19:19

Vandaag éindelijk weer bij Luna geweest na 3 dagen niet, vanwege een grote fotografie klus. Super leuk, maar had Luna natuurlijk wel gemist en zij mij ook haha :D Ze kwam keihard aan galopperen en was helemaal vrolijk. Heb haar een grote poetsbeurt gegeven, losse haren weggeborsteld, baard weggeknipt, staart en manen helemaal uitgepluisd, noem maar op :D

Afbeelding
Afbeelding
Dat touw is om even zeker te weten dat ze niet weg ging rennen, had d'r baard geknipt dus halster af en het blijft Luna natuurlijk :')

Morgen gaat het kleine meisje waarschijnlijk weer mee voor een stapritje op Luna :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:25

super leuk! ik herken die hangbuikjes ook van mijn shet haha ;(
ik volg ook mee! altijd leuk om te zien :D

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:28

Ze ziet er goed uit :j

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 19:29

Leuk, een volger erbij! :D En dankjewel LexieFlexie, ze zit goed in d'r vel! :D Nog steeds een enorme hangbuik, en al helemaal als je haar van voren bekijkt :') Dan zou je zeggen dat ze hoogdrachtig is _O- Maar ze is helemaal happy en dat is het belangrijkst :D

Featherless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:31

Ach wat een schatje is het toch <3 vind de updates die je geeft altijd zo leuk :D :Q (en Luna natuurlijk ook, hihi <3)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:35

Hier smelt je toch gelijk bij weg... <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Passend zadeltje is onderweg! Andere cap gaat ook gereld worden :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:41

wat schattig <3

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:34

Oahhh ik zag de foto's al op facebook voor bij komen... geweldig!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 21:59

Echt te lief gewoon he <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:07

Wat een leukerd. Ik heb alleen jouw reacties doorgelezen, maar het lijkt wel of ze alleen maar dikker wordt. Kan ze ook drachtig zijn? :oo

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:13

Sorry dat ik het moet zeggen kirsten, maar ik vind haar ook niet echt slanker worden maar juist voller.... Dus ik ga mee met de vraag van joolien ...

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 23:05

Ze kan absoluut niet drachtig zijn nee, ik dacht dat vorig jaar ook, toen gescand gewoon om het zeker te weten, maar nee. Ook geen hengsten in de buurt of wat dan ook..

Het lijkt door dat zadel wel nóg erger hoor, maak een foto van de zijkant zonder zadel en je ziet er al veel minder aan. Van voren wel rond buikje. Zit ook al wel een dikkere vacht op, werkt ook niet mee..

Ik ga zeker mee in jullie reacties, echt waar :j Alleen ik kan gewoon niet meer dan dit. Ze is niet drachtig, krijgt nauwelijks te eten (hooi en dat is het) en veel beweging. Ze is ook alleen maar dik bij haar buik, het gaat echt van: smalle hals, schouders en klein stukje buik -> dikke ronde hangbuik -> smalle kont.

Verder ook niet hoefbevangen oid, hals is mooi soepel, dat wordt heel goed in de gaten gehouden (dierenarts in de familie is echt handig :D)

Dus ook ik zit een beetje van :? :? :?

Afbeelding
Afbeelding
2 heel recente foto's..

Oja, ik kan haar ribben trouwens ook wel voelen zonder dat ik hard hoef te drukken, je ziet ze niet, maar ze zitten wel dus recht onder d'r huid zegmaar en niet een dikke laag vet er op...

Als iemand nog andere tips heeft, graag natuurlijk! Maar ik zou niét weten wat ik meer kan doen.. Ze is kerngezond verder en ook niet het minst belangrijk, heel erg happy op dit moment. Is het dan gewoon haar bouw..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:37

Kan het ook nog zijn dat ze iets dwerg is? Dwergen zijn pony's die vaak misvormt zijn. Die hebben vaak korte beentjes en een hele ronde buik, dus eigenlijk een te grote ribbenkast naar de beentjes. Waardoor ze altijd te dik lijken. Haar voorbeen is erg kort, en verder heel rond. Maar echt uit verhouding is ze ook niet... Lastig :P

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:46

Zit ik ook steeds over te twijfelen inderdaad... Kan het niet zijn dat ze een klein percentage dwerggroei heeft ofzo? :') Geen verstand daarvan haha! Maar ze is inderdaad verder niet echt uit verhouding nee, want heb wel eens dwerggroei gezien bij van die shetjes, en die zien er toch anders uit :')

Maar ik hoop écht dat iedereen ziet/merkt dat ik wel echt m'n best doe haar op gewicht te houden & vooral dat ze gewoon happy is, goed in d'r vel zit. Want dat zit ze nu zeker weten, ze is elke dag vrolijk en wil lekker wandelen of wat dan ook :j

Wat ook zo raar is, ze was dus van het zomer wat dunner dan nu. Hoé dan?! Dan krijgt ze juist meer gras/meer voedingsrijk gras, dan nu en hoeveelheid beweging is juist toegenomen de laatste tijd :') Ik snap dat dier niet _O- Weet alleen dat ik echt heel gek op d'r ben <3

Dit zadel komt er trouwens voor Luna:
Afbeelding

En deze cap, als hij past:
Afbeelding

Als het niet past, gaat het gewoon terug en komt er wat anders :) Leuke verrassing toch voor de amazone? :D Die is trouwens zó enthousiast, dat ze gisteren zelfs in haar paardrijkleren (ook nieuw) naar school is geweest :') Helemaal verliefd op Luna!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:52

Ach meid maak je toch niet zo druk... die kilootjes gaan er van zelf wel af.. en zo niet, wat dan nog!? Als de pony verder happy is en jij ook.. prima dan toch!

En wat een gave cap zeg!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:54

Nee dat is het belangrijkste, zeg ik ook altijd als ik weer eens commentaar over d'r dikke buik krijg. Zolang zij happy is ben ik het ook!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:52

Wat een schattige combinatie <3

Deze moet boven haar stalletje... Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 13:32

Hahaha geweldig Shirley _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:34

Ik zeg ook niet dat je niet goed voor haar zorgt hoor, dat geloof ik namelijk echt wel! Maar het viel me gewoon op :) Sorry als het wel zo over kwam.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 13:46

Nee dat was totaal niet op jou gericht jolien! Kwam zeker niet zo over en ik dacht al dat je dat inderdaad niet bedoelde :D Was meer in het algemeen, want krijg vaak te horen dat ze dik is. Maar ik weet gelukkig wel beter :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:23

Super dat je nog steeds zo heerlijk fanatiek bent!!

Heb je wel eens gedacht om specifieke buikspieren en rugspieren bij der te gaan trainen?? Er is filmpje toen van gemaakt misschien trekt ze dan x die. Uit voor je in :P