Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik heb inderdaad een enorme fascinatie voor de geschiedenis en de rol van paarden daarin. Ik ben inderdaad ook nogal geneigd allerlei zijpaden in te slaan want alles is zo vreselijk interessant.
Een groot voordeel van het digitale tijdperk is dat heel veel bronnen tegenwoordig zijn gedigitaliseerd! Ik heb dan ook lang niet zoveel tijd hoeven doorbrengen in de archieven als tijdens mijn studie toen die revolutie pas net opkwam. Heel erg veel van de bronnen die ik gebruikt heb zul je dus gewoon kunnen intikken in Google en zelf nalezen... mits je de talen beheerst natuurlijk, haha.

) bij diverse talen, mag ik inmiddels niet mopperen
)
wie weet, tezijnertijd... de geschiedenis van die paarden is namelijk ook erg boeiend. Ik mag helaas niet zomaar een sneak peek geven. Wel mag dat van mijn artikel. Daar kom ik nog op terug. Die mag ik zelfs uiteindelijk in het geheel online zetten en geeft in vogelvlucht een impressie van het boek - weliswaar in het Engels. Ik zal navragen of ik wel bijv. een sneak van de inleiding online mag zetten, want die lezen mensen in een boekhandel vaak ook om te bepalen of ze een boek willen hebben, maar het is toch anders als je een boek in handen hebt dus of het mag is een tweede...
De docu zit er nu toch echt aan te komen! De uitnodiging voor de première is al binnen.
Citaat:Siamsmeesje: als het geld opleverde wat het inderdaad een droombaan, maar dat valt nog te bezien. Vooralsnog hou ik me vooral bezig met andere zaken en is dit onderdeel van een uit de hand gelopen job hunt.![]()
Over niet al te lange tijd verschijnt er een artikel over de ontwikkeling van de warmbloedfokkerij en het WPN. Is je onderzoek vanuit interesse in paarden of beroepsdeformatie (zoals in mijn geval)?
De fokkerijambities van de Habsburgse dynastie is inderdaad erg interessant. Deze volgde Europese trends maar week er in sommige punten juist van af, wat overigens meerdere oorzaken had.