sport of fokmerrie kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:09

florentine1 schreef:
verklap het maar even, kan niet langer voor me houden.......

ben gisteren benaderd om 7 jarige merrie, nivo z1, te gaan proberen, niet om te kopen, maar om uit te brengen, eigenaresse heeft het te druk met haar bedrijf, en wil zelf ook graag wat meehelpen dus is wel een win-win situatie.

paard staat 5 minuutjes van me vandaan, maar..... moeten nog ff proefrijden, is namelijk wel een echte merrie, dus klik is erg belangrijk.

Kan ik nog ff doorsparen :D :D :D :D :D :D :D :D :D voor een echt juniorenpaard :) :) :)

grapje

Onwijs gaaf!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:10

met een merrie merrie is niks mis mee :D je leert onderhandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:11

Beste TS,
Heb je er al eens aan gedacht om een paard te leasen of voor een paar jaar een paard van een ander te rijden?
Er zijn volgens mij best wel ZZ paarden te vinden waarvan de eigenaar zelf gestopt is met rijden en die op zoek zijn naar een goede amazone of junior om het paard te trainen.
Misschien zou je op http://www.sporthorses.nl of op marktplaats eens een advertentie kunnen plaatsen dat je voor je dochter een goed opgeleid paard zoekt.
Je dochter kan dat wat ervaring opdoen en je koopt voor jezelf een fokmerrie met potentie. Je dochter leert van het ervaren paard en wat ze geleerd heeft neemt ze mooi mee als ervaring naar je jonge fokmerrie die ze dan zelf verder opleid. Twe vliegen in één klap. :D

Anoniem

Re: sport of fokmerrie kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:12

Haha, onze posten hebben elkaar gekruist.
Dat zou mooi zijn toch? Succes met proefrijden. +:)+

tita

Rare wending ineens. Ik dacht niet te lezen dat jij een paard zocht om te rijden.

En je dochter?
Die moet maar gaan dammen ofzo 8-)

R12312

MarjanB schreef:

Onderhandelen, zelfreflectie, geduld enz enz :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:14

R12312 schreef:
MarjanB schreef:

Ik vind dat echt zo'n onzin. Ik heb zelf hoofdzakelijk merries gereden en nog nooit problemen gehad. Ook niet tijdens de hengstigheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-15 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:15

tita schreef:
Rare wending ineens. Ik dacht niet te lezen dat jij een paard zocht om te rijden.

En je dochter?

denk dat het paard voor haar dochter is bedoeld....

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 19:16

tita schreef:

En je dochter?

nog even uitleggen dan

ik als moeder ben gisteren benaderd om mijn DOCHTER een paard te laten rijden, ik heb wel veel gereden maar ben niet van plan om zelf weer vollop te gaan rijden, evt eigen paard bijrijden prima maar daar blijft het dan ook wel bij.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:16

Anoniem schreef:
Ik vind dat echt zo'n onzin. Ik heb zelf hoofdzakelijk merries gereden en nog nooit problemen gehad. Ook niet tijdens de hengstigheid.

Ik heb ook hoofdzakelijk merries gereden. Vind die veel leuker. Maar dat betekent niet dat je met veel meer beleid moet rijden dan bij een ruin. Bij jou is dat misschien vanzelfsprekend geworden omdat je weinig ruinen hebt gereden en daardoor de verschillen niet kent.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 19:18

Anoniem schreef:

Onderhandelen, zelfreflectie, geduld enz enz :D[/quote]
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 23-07-15 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 19:19

florentine1 schreef:
Anoniem schreef:

Ik vind dat echt zo'n onzin. Ik heb zelf hoofdzakelijk merries gereden en nog nooit problemen gehad.[/quote]

nou de merrie die we doorgehouden hebben eigenlijk voor me dochter is wel degelijk een lastige merrie vandaar we een ander paard zoeken ( en ja toch weer een merrie)
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 23-07-15 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:20

Ik hou van merries! voor mij geen ruinen haha. Hou wel van eigenzinnige dieren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:20

Ik moet eerlijk zeggen dat de ruinen die ik reed ook zo hun eigen karakter hadden. De merries zijn ook allemaal verschillend van karakter maar ik denk dat elk paard gewoon verschillend is en mijn ervaring met merries is net zo positief als met ruinen of hengsten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:38

Het is niet voor niets dat ruinen de overheid hebben in de dressuur.
Uiteraard gaat het om een gemiddelde, maar merries worden doorgaans wat sneller kattig wat een voordeel kan zijn met springen maar niet perse in de dressuur :D
Neemt niet weg dat ik het liefste merries rij overigens.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:47

Mijn ruin was veel constanter. Mijn merrie kan van koel naar hysterisch binnen 1 seconde :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:49

Alle merries die ik gereden heb waren pismerries :+ ik zal wel pech hebben gehad :7

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:37

Ik heb in april toch weer een merrie gekocht nadat we onze andere 14jarige merrie helaas hebben moeten laten gaan. Vorige merrie was absoluut geen pismerrie en deze ook niet. Wel vind ik dat ze meer 'karakter' hebben en wat sneller beledigd. Maar ik hou er juist van, vind ruinen vaak wat 'sulliger' . Heb absoluut geen fokintenties maar kwam in onze zoektocht toch steeds weer op een merrie uit.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:51

betadine schreef:
Met het bedrag dat jij noemt heb ik een stuk grond gekocht van 1 hectare.

O Ja ??! Wanneer ? In 1960 ? Of miss in Spanje of Portugal ? :D

Voor €20.000 kun je in het noorden zelfs nog geen grasland kopen !
Hier in het oosten van het land ,kost een Ha grasland tussen de €30.000 en de €50.000! In het Westen liggen de prijzen zeker nog hoger.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:53

listiglistje schreef:
Alle merries die ik gereden heb waren pismerries :+ ik zal wel pech hebben gehad :7
Ik denk het wel :j Ik heb alleen maar ooit merries gereden ,en het nooit meegemaakt ..

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:54

Anoniem schreef:
Beste TS,
Heb je er al eens aan gedacht om een paard te leasen of voor een paar jaar een paard van een ander te rijden?
Er zijn volgens mij best wel ZZ paarden te vinden waarvan de eigenaar zelf gestopt is met rijden en die op zoek zijn naar een goede amazone of junior om het paard te trainen.
Misschien zou je op http://www.sporthorses.nl of op marktplaats eens een advertentie kunnen plaatsen dat je voor je dochter een goed opgeleid paard zoekt.
Je dochter kan dat wat ervaring opdoen en je koopt voor jezelf een fokmerrie met potentie. Je dochter leert van het ervaren paard en wat ze geleerd heeft neemt ze mooi mee als ervaring naar je jonge fokmerrie die ze dan zelf verder opleid. Twe vliegen in één klap. :D
_/-\o_

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:12

amaze schreef:
betadine schreef:
Met het bedrag dat jij noemt heb ik een stuk grond gekocht van 1 hectare.

O Ja ??! Wanneer ? In 1960 ? Of miss in Spanje of Portugal ? :D

Voor €20.000 kun je in het noorden zelfs nog geen grasland kopen !
Hier in het oosten van het land ,kost een Ha grasland tussen de €30.000 en de €50.000! In het Westen liggen de prijzen zeker nog hoger.

Ja op nog geen 20km van hartje brussel en 3 jaar geleden.
Ik bedoelde hiermee niet dat ze absoluut grond moet kopen. Het ging mij meer om het willen fokken, maar afhankelijk zijn van een pensionstal. TS heeft hierop gequote dat ze daarvoor oplossingen heeft dus doet het er nu toch niet meer toe.

TS hopelijk past het paard fijn bij je dochter en kan ze er helemaal voor gaan in afwachting van een nieuw paard voor jullie. +:)+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:05

R12312 schreef:
Anoniem schreef:

Ik heb ook hoofdzakelijk merries gereden. Vind die veel leuker. Maar dat betekent niet dat je met veel meer beleid moet rijden dan bij een ruin. Bij jou is dat misschien vanzelfsprekend geworden omdat je weinig ruinen hebt gereden en daardoor de verschillen niet kent.

Ik ben ook wel weg van merries, vind ze wel eerlijk over het algemeen.op een fout krijg je direct reactie. Mijn ruin accepeert eigenlijk veelste veel.... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:44

Heeft je dochter het paard al proefgereden?

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 07:25

Wat een leuke wending! Ben benieuwd