Op een ander paard rijden dan je eigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:39

Kaus schreef:
Ik bedenk me na mijn aanbod om op mijn paard te rijden dat ik afgelopen 4 jaar ook maar op 2 andere paarden heb gereden.
Als er dus iemand is die mij een keer op zijn/haar paard zou willen laten in de buurt van Friesland/Groningen zou ik dat leuk vinden :D
Niveau van paard maakt niet uit. Zolang jij het vertrouwt doe ik dat ook.

Mijne toch? :+

LauraSimone

Re: Op een ander paard rijden dan je eigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:03

Iemand die met mij pony's wil knuffelen in Friesland? :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:33

Vind het een super leuk idee!

Ik heb zelf niks in de aanbieding, maar ik zou dolgraag een keer willen westernrijden, of mennen, buitenrijden, ik sta open voor alles! *heel stiekem wil ik ook graag een keer op een Shire/trekpaard willen rijden* :D

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:21

Ik zou wel bij iedereen langs willen komen... Wat een supermensen zijn jullie.... Maar waarom zitten jullie allemaal zo ver weg?? Hihi...

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:25

Ik zit dichtbij :D

Ook ik heb al een eerste afspraak!
Leuk leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:30

jolmer20 schreef:
Ik zit dichtbij :D

Ook ik heb al een eerste afspraak!
Leuk leuk!!

Ik heb er ook ontzettend veel zin in! :D

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:52

janneke584 schreef:
Ik heb een Fries (Z dressuur aangespannen, L1 onder het zadel), Haflinger (ZZ dressuur aangespannen, M1 onder het zadel) en een NRPS d pony ter beschikking. Allen onder het zadel en aangespannen te rijden. Zowel in het bos, buiten als in de bak.
Ik zou heel graag een keer op een Z dressuur paard of hoger willen rijden :) En vrijheidsdressuur lijkt me ook leuk. Maar als iemand die niets te ruilen heeft interesse heeft is die ook welkom

Zou ik misschien een keer met jou mee mogen op buitenrit met mijn eigen paard? Ik woon in de buurt maar heb nog nooit op de Utrechtse heuvelrug gereden dus ken daar de weg niet :+

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:54

jorretje schreef:
Wat leuk!

Is er ook iemand die een paard heeft dat super makkelijk is aan de dubbele longe / lange lijnen? Ik ben dat nu met mijn jonge paard aan het leren en zou graag eens 'voelen' hoe een volleerd paard dat doet :)

In ruil heb ik een beer van een 4 jarige tinkerhengst, die graag wil knuffelen. Hij kent een beetje vrijheidsdressuur, grondwerk en lange lijnen / dubbele longe. Omdat we dit allemaal nog aan het leren zijn, wil ik er geen mensen aan hebben die het zelf ook nog moeten leren. Maar heb je hier ervaring in en wil graag eens met een hengst werken, dan kan dat. (regio Hilversum).
Oh ja en ik wil eventueel ook best wat leuke foto's schieten (met digitale spiegelreflex).

Bommetje_, horse agility lijkt mij erg leuk om eens te proberen!

Mijn paard is super fijn aan de dubbele longe dus je bent van harte welkom. Is alleen wel een eindje rijden :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:11

Nientsje schreef:
Kaus schreef:
Ik bedenk me na mijn aanbod om op mijn paard te rijden dat ik afgelopen 4 jaar ook maar op 2 andere paarden heb gereden.
Als er dus iemand is die mij een keer op zijn/haar paard zou willen laten in de buurt van Friesland/Groningen zou ik dat leuk vinden :D
Niveau van paard maakt niet uit. Zolang jij het vertrouwt doe ik dat ook.

Mijne toch? :+

Jazeker, gaan we een keer doen! Maar hoe meer ruilen hoe meer vreugd toch? :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:24

Dat zeker!!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:49

[quote="xLillith"]Misschien dat iemand ook een keer met mij wil 'ruilen'? Ik heb 2 pony's waar ik de vrijheidsdressuur mee doe, met de ene pas kort, maar de ander is gevorderd. Verder doe ik grondwerk (verschillende methodes door elkaar) en horse agility.

Zelf zou ik dolgraag eens op een echt dressuurpaard of westernpaard rijden, een rit op een IJslander of iets met de klassieke rijkunst me ook erg gaaf.Ik heb 8 jaar rijervaring waarvan 6 met eigen paarden. Alleen nu al bijna een jaar niet meer echt gereden. Ik ben klein (1,58) dus rijden op pony's is ook geen probleem
Iemand anders die vrijheidsdressuur of grondwerk doet is natuurlijk ook leuk, kunnen we van elkaar leren! :j

Ik woon in Giekerk, Friesland.

Oh ik kan je niet iets te rijden aanbieden, maar mag ik een keer komen vrijheidsdressuur doen bij je? Ik heb daar geen ervaring mee, maar lijkt me zo gaaf. Ik kom van de andere kant van Leeuwarden

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:18

IceQueen schreef:
janneke584 schreef:
Ik heb een Fries (Z dressuur aangespannen, L1 onder het zadel), Haflinger (ZZ dressuur aangespannen, M1 onder het zadel) en een NRPS d pony ter beschikking. Allen onder het zadel en aangespannen te rijden. Zowel in het bos, buiten als in de bak.
Ik zou heel graag een keer op een Z dressuur paard of hoger willen rijden :) En vrijheidsdressuur lijkt me ook leuk. Maar als iemand die niets te ruilen heeft interesse heeft is die ook welkom

Zou ik misschien een keer met jou mee mogen op buitenrit met mijn eigen paard? Ik woon in de buurt maar heb nog nooit op de Utrechtse heuvelrug gereden dus ken daar de weg niet :+

Natuurlijk mag dat :) Ik ga regelmatig, dus laat maar een keer weten als je mee wilt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:32

Mag ik ook eens mee over de utrechtse heuvelrug?! :)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:35

nine1987 schreef:
Mag ik ook eens mee over de utrechtse heuvelrug?! :)

Ja hoor, laat maar weten wanneer je wilt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:37

Volgende week hele week vrij, behalve dinsdag.. :)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:42

Ik werk fulltime, dus kan alleen in het weekend

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:48

Ik woon net bij Venlo over de grens (kan eventueel ook iemand oppikken op station Venlo) en heb hier een aantal leuke paarden staan die wel in zijn voor een ritje!

Ik heb een draver die onder het zadel en voor de sulky loopt
Een haflinger met western tuig (ik zelf heb nooit western-les gehad, vorige eigenaar wel)
Een shetlander die voor de sulky loopt
Een new forest pony en een KWPNxFries kruising

Stuk voor stuk lieve paarden die graag mee een rondje buiten gaan rijden..
De haflinger en kruising vinden een sprongetje ook leuk om te maken!

Ik hoef er overigens niet per se iets voor terug, hoewel ik het wel leuk zou vinden om een keer met een marathonwagen te mennen :D

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:09

Wat een leuk topic is dit! Goed initiatief en ontzettend lief dat zoveel mensen dingen aanbieden! Top! +:)+

Het lijkt mij ontzettend leuk om ooit op een aanbod in te gaan, momenteel helaas niks in de aanbieding (mijn leasehaflinger is laatst verkocht) en aangezien ik binnenkort tot ergens komend jaar in het buitenland zit, zal het er niet meteen van komen... O:)

Ga vooral door met alle leuke intiatieven, en stel dat het aanbod over een jaar nog staat bij sommigen, lijkt het me enorm leuk om over een jaartje eens langs te komen! In ruil kan ik niet veel bieden, maar ik kan wel foto's komen maken of lekkere baksels meenemen (vind ik allebei sowieso leuk om te doen). *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:30

Oeh leuk topic! Weet niet of er mensen in de buurt zitten van groningen.
Heb een ontzettend lieve (wel gigantisch sterkte tinker)
Kan heel leuk zonder zadel op gereden worden, oook een buitenrit kan! Ze is heel braaf maar kan soms beetje sterk zijn, zolang ik haar vast hou doet ze sws niks (als je ervaren bent ga je natuurlijk los *\o/* :') )
Het is wel lastig dat ik er geen paard bij heb, dus mensen in de buurt die gwn een buitenritje leuk vinden vind ik ook heel lwuk!
Ben ik nog wat jonger en zou als er iemand bij mij komt het wel fijn vinden als die rind mijn eigen leeftijd is.
Mij lijkt het ontzettend leuk om eens te mennnen!
Ook zou ik wel een paardje willen zien wat echt goed vrijheidsdressuur kan.
En zou heel graag wel weer een soepel sprongetje willen maken.
Spring wel met mijn tinker, maar t is niet erg spectaculair.
Kan trouwens ook wat leuke foto's maken van jou en je paardje als ruil
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-15 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:43

Ik wil absoluut geen meetings met Janneke 'afpakken', maar voor ritjes over de Utrechtse heuvelrug stel ik mezelf ook beschikbaar als gids :))

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:47

fleur_yen schreef:
Ik wil absoluut geen meetings met Janneke 'afpakken', maar voor ritjes over de Utrechtse heuvelrug stel ik mezelf ook beschikbaar als gids :))

We kunnen ook gezellig met z'n allen gaan :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:48

Dat vind ik ook een goed idee :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:58

Ik wilde eigenlijk pas over een tijdje langs komen, maar nu ik lees dat je alleen in het weekend kan is het misschien een optie om mijn studenten OV om te zetten naar weekend. Ik mag dan geloof ik wel gratis reizen :D

Edit: Ik zie nu dat dit niet mag, ze zijn helaas niet gek bij de NS :')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:03

Als er iemand is met genoeg paarden wil ik ook wel mee naar de utrechtse heuvelrug haha :D

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:18

ik heb meerdere paarden, maar kan er maar 2 vervoeren :) Wij moeten namelijk eerst de pont over om bij het bos te komen