RaafSmits schreef:@ Embe
Veel paarden die dat niet gewend zijn willen niet 24/7 zonder schuilmogelijkheid in een kudde/natuurgebied. Die worden daar niet bepaald beter van, zeker als ze oud zijn kunnen ze dan heel snel terug vallen in conditie. Paarden die vanaf hun vierde jaar in de sport lopen en 'geconditioneerd' zijn door ons (mensen) met een beperkt aantal uren op de wei, stapmolen, verzorging etc. zie ik niet zo snel een fijn leven hebben in een natuurgebied in een kudde.
Oké, maar het betrof hier geen realiteit geval maar een denkbeeldig paard.
Ik geloof niet dat mijn paard "in de sport" zou lopen.
Ben een recreatie ruiter.
Verder zou ik vallen op de wat meer natuurlijke rassen zoals Ijslanders of een elegante Tinker......dat idee.
Ik denk dat die al weer minder moeite zouden hebben met een begrazings project.
De vraag ís natuurlijk of je paard daar zo makkelijk voor in aanmerking komt........en ik ben het in die zin met je eens dat het dan ook maar weer allemaal moet passen.
Denk dat een toezichthouder ook niet onbeperkt paarden plaatst, dus in die zin heb je wel gelijk met je "penny gedachten "[/quote]
Tja, dat is dan weer een andere benadering. Ik denk eigenlijk altijd vanuit het paard. En elke situatie is natuurlijk weer anders. Vind alleen wel dat mensen paarden vaak 'vermenselijken'... en daardoor keuzes maken die niet perse het beste zijn voor het paard.
,nou dan kunnen het toch beter paarden worden waarvan wél geaccepteerd wordt dat deze alleen ter begrazing gehouden worden