Contact met vorige eigenaar; wat vindt Bokt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:09

Met de vorige eigenaar van mijn haf heb ik nogsteeds af en toe contact via Whapp of FB. In het begin iets vaker, nu wat minder. Denk omdat we allebei onze draai gevonden hebben. Ik met hem heb leren omgaan en ze heeft kunnen leren loslaten. We weten dat het goed is zo.
Vorige eigenaar mag altijd langs komen van mij, maar wilde in het begin niet ivm het verdriet. En nu is het denk ik omdat ze weet dat het goed is en het gemis er niet meer zo is.

Zelf ook een paard verkocht. Via FB kon ik een beetje meekijken. Ineens werden er niks geen foto's of updates meer geplaatst over hem. Bij mij gingen toen 'alarmbellen' rinkelen en heb toen echt meerdere keren moeten vragen naar het hoe/wat e.d
Tot uiteindelijk de aap uit de mouw kwam, ze hadden hem verkocht. Via via wat andere adressen gehad. Maar mijn paard is uiteindelijk in de handel terecht gekomen en tot nu toe weet ik nog niet waar hij nu is. Daar heb ik verdriet van, omdat ik dan liever de kans gehad had om hem zelf terug te kopen.

Jolandaa_

Re: Contact met vorige eigenaar; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:19

Hmm vind het lastig. Ik hoop niet dat ik zo ben anders hoor ik dat graag.

Ik verzorg een tinker en die heeft 3 jaar geleden een veulen gehad. Vind het erg leuk om updates te zien hoe hij mooi aan het groeien is. Ook heel spannend hoe hij voor het eerst 'vader' geworden is. Ik hoef ook niet iedere week iets te horen, zeker niet te zien.

Plan was om hem een keer nog te bezoeken. Wellicht op een keuring tegen te komen. Snap dat de eigenaar daar geen behoefte aan heeft aan al dat gehangen. Beestje is niet eens van mij geweest. Vind het zelf leuk om te zien hoe zo iets groeit .

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:24

Ik heb mijn paard 5 jaar geleden rechtstreeks van de fokker gekocht en heb nog steeds contact met hen. Af en toe stuur ik hun een fotootje of stukje tekst. Vind ik echt niet erg. En zij ook niet. Franco is nog steeds het enige veulen van die merrie waardoor hij voor hun best speciaal is (merrie bleef gust). In de 5 jaar zijn ze 2x komen kijken.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:26

Ik heb contact met de huidige eigenaar van een pony wat een veulen van die van mij was(nu 7 jaar)
zij heeft mij gevonden en ik heb alles verteld wat ik wist en veulen foto's gestuurd.
Ik heb haar uitgenodigd een keer bij zijn moeder te komen kijken maar ze woont aan de andere kant van nederland.
we hebben elkaar toegevoegd op fb we speken elkaar veder nooit maar kunnen zo wel elkaar paardje een beetje volgen. Ik vind het erg leuk te zien hoe het met hem gaat.

verder mocht de vorige eigenaan foto's van mijn paard willen heb ik er geen probleem mee eens in de 1 a 2 maanden een foto te appe en af en toe langskomen mag ook maar niet elke week :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:34

Cindyrella schreef:
Zelf ook een paard verkocht. Via FB kon ik een beetje meekijken. Ineens werden er niks geen foto's of updates meer geplaatst over hem. Bij mij gingen toen 'alarmbellen' rinkelen en heb toen echt meerdere keren moeten vragen naar het hoe/wat e.d
Tot uiteindelijk de aap uit de mouw kwam, ze hadden hem verkocht. Via via wat andere adressen gehad. Maar mijn paard is uiteindelijk in de handel terecht gekomen en tot nu toe weet ik nog niet waar hij nu is. Daar heb ik verdriet van, omdat ik dan liever de kans gehad had om hem zelf terug te kopen.

Soortgelijk verhaal heb ik ook gehad. Een merrie verkocht aan iemand die ermee wilde fokken. Na trauma als gevolg van een ongeluk en een zenuwsnede daarna werd het qua rijden niet meer zoals daarvoor. Maar net zoals hierboven, paard was binnen de kortste keren doorverkocht. Ik ben altijd wel naar haar blijven zoeken. Googlede van tijd tot tijd op haar naam etc etc. Zat me nooit lekker. Uiteindelijk - na heel wat jaren - werd ik door een bokker benaderd die het paard dacht te kennen. Zij benaderde de eigenaresse voor mij of ze contact met me wilde en dat wilde ze. Zo is er een ontzettend leuk contact ontstaan; heb ik mijn oude paard kunnen bezoeken en is het vervelende gevoel van mij afgevallen dat het paard niet goed terecht had kunnen komen. Sterker nog, ze had het niet beter kunnen treffen. We hebben FB contact en ben van plan om binnenkort weer een xtje langs te gaan. Ik kom er niet heel veel; ze staat een behoorlijk eind weg. Maar het is wel leuk; dit contact.

Met de oude eigenaresse van ons huidige paard houden we ook contact. Het is de fokster en zij vind het leuk op de hoogte gehouden te worden van onze vorderingen. Wij vinden het leuk dat zij dat leuk vindt :D :D

Met dit soort contacten moet het wat mij betreft wel binnen de perken blijven. Je hebt interesse en bemoeizucht. Interesse is leuk, bemoeizucht niet.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:42

Dus als oude eigenaar het gewoon leuk vind foto's en resultaten te krijgen, op wedstrijden te komen kijken etc dan is het 'vervelend',

maar als de nieuwe eigenaar wil gaan zeiken dat er iets niet goed is met het dier dan ineens moet de oude eigenaar wel klaar staan?

Dus wel klagen, maar niet sociaal delen? Flauw hoor.

Alle oude eigenaren van mijn dieren zijn meer dan welkom om te komen kijken, wil ik naar hartelust foto's sturen, ze mogen me tips geven tot ze er bij neer vallen (tips, kom op, daar hoef je toch niets mee te doen).

Maar die oude eigenaren verliezen toch hun interesse. De eerste 1-2-3 jaar is het leuk en daarna hoor je ze waarschijnlijk toch niet meer.

De beestjes die ik verkocht heb, vind ik het ontzettend leuk om foto's en filmpjes te krijgen, te horen wat ze er allemaal mee doen, en ik kom als ze wedstrijd hebben kijken (mits ik kan uiteraard). Commentaar laat ik wel voor me.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:44

Ik ben ooit de zoektocht begonnen op bokt, omdat ik wel eens wou weten hoe en waarom mijn pony zo doet/deed en wat er voor kruising in zou kunnen zitten.
Helaas via bokt nooit wat gevonden, via de eigenaresse van de manege wel, toen zijn vorige eigenaar haar een mail stuurde, omdat ie niet meer als manege pony op de website stond.
Ik heb toen wat heen en weer gemaild, wat vragen heeft ze kunnen beantwoorden, ze wou zelfs graag een keer langs komen om bij hem te kijken, maar na 3 mails heb ik helaas niks meer van de gehoord. Wie weet vind/vond ze het moeilijk om te horen hoe blij ik met hem ben en welke dingen wij inmiddels allemaal al gedaan hebben. Ik vond het jammer, had graag nog wat meer vragen beantwoord gehad en onze vooruitgang verteld, maar die blijven nu helaas onbeantwoord, want ik ga niet mailen als er op mijn laatste mail al geen reactie kwam.

Pony was inmiddels al 3 jaar verkocht aan de manege en toen net een jaar in mijn bezit.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:48

Hier in 2011 een pony verkocht, deze is afgelopen winter opnieuw verkocht, zijn nieuwe eigenaresse heeft zelf contact met me opgenomen. Erg leuk meisje, stelt af en toe eens vragen over hoe wij dingen aan pakte en vind het vooral leuk om foto's te zien van toen hij bij ons stond. Af en toe stuurt ze eens een foto als ze op jumping is geweest. Nu ga ik er over een paar weken heen omdat hij een trailerprobleempje heeft, even kijken of ik ergens kan helpen. Ze vind het hardstikke leuk dat ik nog eens kom kijken, en ik vind het ook wel gaaf dat ik hem nog eens zie.
Had ze geen contact opgenomen had ik het ook oké gevonden, weet dat hij goed terecht is gekomen.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:53

Ik heb mijn paard als 4 maanden oud veulen van de fokker gekocht. Ik heb nog steeds regelmatig contact met haar via Facebook. Ik plaats regelmatig foto's en daar reageert ze altijd heel leuk op. Ze is ook een keer langs geweest toen mijn paard nog in de opfok stond.
We hebben leuk contact en vind het prima zo!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:36

Babootje schreef:
Met dit soort contacten moet het wat mij betreft wel binnen de perken blijven. Je hebt interesse en bemoeizucht. Interesse is leuk, bemoeizucht niet.

Maar dagelijks contact kan interesse zijn, terwijl maandelijks contact ook bemoeizucht kan zijn.

En zelfs bemoeizucht kan nuttig zijn :j
Zoals gezegd staat mijn oude paard nog gewoon op dezelfde stal en heb ik dus niet alleen vrijwel dagelijks contact, ik zorg ook voor 'm en help de huidige eigenaar als dat nodig is.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:47

Ik heb zowel contact met de vorige eigenaren van mijn paard als met de eigenaar waaraan ik mijn vorige pony heb verkocht. Ik vind wel dat het van twee kanten moet komen, ik vind het leuk om mijn pony te volgen op fb en eens een keer langs te komen. Maar je neemt na de verkoop toch een bepaalde afstand.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:16

Ik zou best wel eens willen weten hoe het met me eerste veulen gaat.
Cooper heten hij, was een haflinger ruin.
Niet om contact te hebben maar gewoon om te weten hoe het gaat.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:46

Jezus sommige mensen, kom net een advertentie tegen. Dat gaat er echt los over wat zij eist als je haar paard 'adopteert'.

Haar achterste voetjes kunnen niet opgenomen worden, ze stampt niet maar trekt weg uit schrik. Dit kan bij sommige mensen heel verkeerd overkomen en dezelfde hoefsmid dient gehouden te worden. Onder het rijden is ze heel braaf maar vooruit, dit krijg je er niet uit. Het is geen pony voor iemand die twijfelt of bang is. Ze vind bosritjes heel leuk maar aangezien dat ze in sommige situatie's niet goed weet hoe te reageren word ze heel zenuwachtig als ze alleen op rit gaat. Het is een harde werker onder het zadel en kent haar basis dressuur. Springen heb ik vroeger met haar gedaan maar ze vind het maar niks en stopt bijna voor elke hindernis. Het is mijn eerste pony geweest dus ze ligt me heel nou aan het hart. Maar aangezien ik nu met jonge paarden bezig ben en ze me echt wel te klein is zoek ik 'n thuisje voor haar waar ze de aandacht krijgt die ze verdiend, ookal is het geen makkelijke dame. Ze gaat vlot de trailer op en af, maar ze kan er niet langer als 'n half uur op want dan breekt het zweet haar uit en is ze bang. Ze gaat met adoptiecontract weg of word te lease aangeboden. Bij contract komt ze naar jou toe en zijn de gehele kosten voor jou maar blijft ze ook bij jou staan tot haar overlijden , mag niet uitgebracht worden op eender welke wedstrijd. Mag NOOIT doorverkocht worden en er is wekelijks contact hoe het met haar gaat, als er medisch iets mis is met haar word ik ten alle tijden op de hoogte gebracht. Er word dan ook een adoptiecontract opgemaakt(haar spullen moeten van mij dan aangekocht worden voor 200 euro omdat ik dit belangerijk vind voor de pony dat ze dezelfde spullen mee krijgt). Te lease blijft ze gewoon bij mij staan, zijn alle kosten gedragen door de leaser en word er ook een contract opgemaakt (dat kan stopgezet worden en 100euro/maand)

Wat zoek ik voor haar als ze geadopteerd wordt?
Een plekje waar ze tot haar dood rustig paard kan zijn, mensen met veel geduld en toch wel wat ervaring met paarden. Zeker paarden met 'n verleden. Waar ze 24/24 MET andere paarden op de weide staat. In LIMBURG (België), ze word niet verder geplaatst en ik moet haar altijd kunne komen bezoeken.

Dit gaat er lichtelijk over.. Je kunt voorstellen dat er spullen bij kunnen maar verplichten om iets te kopen :o Moet echt even mijn verbazing kwijt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:50

Wauw, die heeft het echt te hoog in d'r bol...
Dat is gewoon belachelijk, hoe leuk t beestje dan mag zijn, zo'n advertentie ren ik heel hard voor weg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:50

Bij zo'n advertentie denk ik: geen hand vol maar een land vol! :evaw:
Never nooit dat ik daar op in zou gaan :n

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:51

Inderdaad, denk ook niet dat ze maar enige reactie gaat krijgen.
Zo wil je toch geen paard kopen met al die eisen en dan ook nog is een ''lastig'' karakter.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:52

Jezus := Verkoop ze dan niet en zoek een leuke bijrijder :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:53

Je koopt hem ook niet, je adopteert hem :+
Als haar schatje haar zo nauw aan het hart ligt moet je hem lekker zelf houden tot ie z'n laatste adem uitblaast..

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:54

Zelf bij een bijrijder vraagt ze 100 euro per maand! En dat met al die eisen, je mag haar achtervoeten niet oppakken, je mag niet springen, je moet ervaring hebben, hoe ga je op die manier ooit iemand vinden :o

Froukje: Inderdaad als je paard je zo nauw aan het hart ligt, scheep je hem niet af op zo'n manier.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:58

Ze had die hele advertentie niet eens hoeven schrijven, aan de zin "bij adoptie paard krijg je de eigenaar erbij" meer dan genoeg gehad..

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:01

Ik heb contact met de vorige eigenaar, de eigenaar daarvoor en de fokker :+ Ze hebben allemaal ooit een belangrijke rol in het leven van mijn pony gespeeld, dus ik kan me voorstellen dat ze graag willen weten hoe het nu met hem gaat. Als ik hem weg zou moeten doen, dan zou ik ook graag willen weten hoe het gaat. Voor mij een kleine moeite om een berichtje te sturen en voor hen erg leuk, dus waarom niet? :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:13

af en toe... eens of 2x per jaar vind ik wel leuk.
Maar bij de laatste aankoop hebben die mensen zo de dingen verdraaid of achter gehouden,dat er na een jaar van hun uit pas contact kwam ik gewoon gevraagd hebben waarom ze dat deden en dat het toch vreemd is. met hun heb ik echt geen behoefte aan contact, met de andere wel overgens wel beperkt.

als vorige eigenaren te opdringerig zijn koop ik heel die pony niet....
Laatst bijgewerkt door kwita op 16-07-15 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:15

Froukje schreef:
Ze had die hele advertentie niet eens hoeven schrijven, aan de zin "bij adoptie paard krijg je de eigenaar erbij" meer dan genoeg gehad..

Ik zou die pony gerust kopen, als ik al wat zou zoeken EN die pony me wat zou lijken. Twee opties:
1) het lieve kind rent gillend weg
2) het lieve kind komt tot het inzicht dat er meer te koop is in deze wereld dan haar goddelijke omgang

In het laatste geval zou het misschien nog weleens een heel leuk contact kunnen worden.

Punt is dat je als kopende partij beter moet weten waar je over praat dan de verkoper.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:22

Tsja... ik heb hem van mijn instructrice en vriendin gekocht :')
Dus ja we hebben contact :+
Ik heb o.a. les bij haar maar ze rijdt hem ook nog wel af en toe.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:14

Toen mijn merrie na een week ineens gevaarlijk gedrag ging vertonen heb ik zelf contact gezocht met de vorige eigenaren, via bokt kwam ik uiteindelijk bij degene die haar heeft ingereden en om het zelfde gedrag heeft verkocht, ze is ook langs geweest en ik kreeg alle info die ze maar kon bedenken, heel fijn dus! We hebben nog steeds contact via Facebook en ze mag altijd langskomen, ik zou me niet kunnen voorstellen hoe het zou zijn als ik 1 van mijn paarden nooit meer zou zien.