Uitspraken van potenciele paarden/pony kopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:07

Of habituele kniefixatie, dit komt in beweging voor (dan blijft het 'haakbotje' van de knie hangen) en door een pas of wat achterwaarts schiet het weer los.

Beide zijn gebrek aan kracht, maar komen meestal nooit meer helemaal goed.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:37

de pony's die het hadden hebben er nu geen last meer van. Heb dit express nog eens aan de eigenaars gevraagd enkele jaren geleden.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 12:43

Gaan we Off-topic Verward Is dit niet iets voor Medisch

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:03

geweldig, ik had duiters over de vloer, via email alles geregeld
ze wisten intussen alles
hij had gene papieren
was 1.54m
ze wisten de prijs
wat ie sprong

hadden ze een zoot foto's gezien, kreeg ik mail: oh wat een leuk paard, wij komen wel ff langs(uit duitsland naa rd ekop van NH...) nou is goed

ik: u kunt dinsdag wel langs komen
zij: oh oke donderdag dus....(pfffff)
dochter had er op gereden, aan het eind
: hij is echt heel mooi!!!!!!! maar het wordt nix want hij is te duur en hij heeft geen papieren(pffffff dat wist je al, dat had je ook kunnen bedenken achter je pc in Duitsland)
ja want wij kunnen voor de zelfde prijs een echt paard kopen die M springt met papieren en dat in Duitsland(pffff....wat doe je dan in de kop van NH...blijf in je eigen land)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 13:26

Ik heb ook zo af en toe een gevoel dat sommige mensen die komen kijken en rijden, geen paard zoeken, maar gewoon willen rijden. Is toch gratish . Je komt nog eens ergens en je rijdt op verschillende paarden. Goed voor je rijervaring. Schijnheilig Haha! Maar om vanaf Duitsland naar Kop N-H te rijden, wordt toch wel een duur ritje.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:03

Missouri"]
Of habituele kniefixatie, dit komt in beweging voor (dan blijft het 'haakbotje' van de knie hangen) en door een pas of wat achterwaarts schiet het weer los.

Beide zijn gebrek aan kracht, maar komen meestal nooit meer helemaal goed.
[/quote]

DAT was ik bedoelde, bedankt

[quote="jessy"]
Bedoel je niet locked patella syndrom? (weet het Nederlands ff niet meer...tweetaligheid = ook niet alles Bloos! ) Waarbij de knie soms op slot schiet en weer loskomt als het paard een paar passen achterwaarts zet? Komt geloof ik vooral voor bij paarden met een vrij steil achterbeen.
[/quote]

[quote="Lielle schreef:
losse knie, oftewel patella fixatie. Idd prima op te lossen met wat werk (spreek uit ervaring).

Overigens hebben ze daar juist last van bij het achterwaarts (en in overgangen), dus dit klinkt toch wat raar.

Ben even in de war is locked patella niet = patella fixatie?
Want dan kan naargelang de situatie het achterwaarts gaan dus oorzaak of oplossing zijn? Enfin, is misschien idd off-topic

Om terug 'on topic' te komen,

Mij was altijd verteld nooit een paard te kopen, als je 'm niet op proef mag (je moet tenslotte weten of hij met je andere paarde op stal om kan, en zo zie je al rap moesten er eventueel verborgen gebreken zijn) Dus zo hebben wij ooit een pracht van een palominotje laten staan, omdat de eigenaars 'm niet op proef mee wouden geven...Maar langs andere kant, ik zou m'n paardje ook niet graag uit handen geven, iemand die ik kende kreeg namelijk een luchtzuiger terug...( en die hadden de 'gulden middenweg' genomen, en het dier op een manege dicht bij de eventuele koper gezet, toen ie daar begon te luchtzuigen wouden ze m natuurlijk niet meer kopen---> hummm, niet echt leuk kan ik me voorstellen)
Dus zo zit je toch een beetje in een patstelling ; stel je ziet de ideale eigenaar en ze willen 'm kopen, maar eerst op proef, en omgekeerd je ziet 't ideale paard bij een sympathieke verkoper, maar die symphatieke verkoper geeft 'm liever niet op proef...

Maar ik sta er altijd va versteld hoeveel mensen paarden kopen op basis van z'n kleur, ik bedoel een mooie kleur kan een leuk 'extraatje' zijn bij een paard, maar dat het een gezond en correct gebouwd paard dat kan bewegen is, lijkt mij toch wel belangrijker...

Trouwens ik ken iemand die een pony kocht, met materiaal...nou, ze kon haar deken gebruiken voor haar nogal groot uitgevallen BWPer, die pony verdronk zowat in dat deken, nochtands verzekerde de vorige eigenaar dat dat toch wel echt het deken van de pony was *LOL*

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:32

Rare uitspraak van VERKOPER toen ik om keuring vroeg: Hoezo? Vertrouw je me soms niet?
Daarna idd niet meer.

Zij was ook degene die zei: ach die haflingers en fjorden worden altijd goedgekeurd die mankeren nooit wat...(had haar net verteld dat onze haflinger ingeslapen was vanwege een aandoening).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:00

Biepmiep schreef:
Rare uitspraak van VERKOPER toen ik om keuring vroeg: Hoezo? Vertrouw je me soms niet?
Daarna idd niet meer.

Zij was ook degene die zei: ach die haflingers en fjorden worden altijd goedgekeurd die mankeren nooit wat...(had haar net verteld dat onze haflinger ingeslapen was vanwege een aandoening).

als mensen zo gaan doen hoeft het bij voorbaat al niet meer nee...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:24

Ik geef nooit een paard op proef mee Yuna Niet omdat ik niet eerlijk ben, ik zal echt wel alles vertellen, maar er zitten mij teveel risico's aan...!

Straks krijg ik een paard terug dat in de stop gereden is of wat dan ook. Daar zit ik niet op te wachten
Ze mogen rondom gekeurd, al laten ze 40 foto's maken en al komen mensen 20 keer proefrijden, maar als een paard mijn erf af is wil ik hem niet meer terughebben

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 00:03

gomir schreef:
Ik geef nooit een paard op proef mee Yuna Niet omdat ik niet eerlijk ben, ik zal echt wel alles vertellen, maar er zitten mij teveel risico's aan...!

Straks krijg ik een paard terug dat in de stop gereden is of wat dan ook. Daar zit ik niet op te wachten
Ze mogen rondom gekeurd, al laten ze 40 foto's maken en al komen mensen 20 keer proefrijden, maar als een paard mijn erf af is wil ik hem niet meer terughebben

Precies!!
Het paard kan je goed verpest terug krijgen.
Het paard moet daar wennen en is ineens anders dan je er voor het eerst op heb gereden.
Het aller beste is iid gewoon een paar keer terug gaan om proef te rijden. Dat is de enigste manier om te weten hoe het paard echt is.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:29

Dat bedoel ik nou net
Als verkoper zou ik van m'n leven m'n paardje niet uit handen willen geven, eens er iets 'fouts' w gedaan met een paard kost het namelijk veel tijd om hem terug zoals voorheen te krijgen , en tenslotte verkoop je zo'n paard dus zit je er niet echt op te wachten om nog een paar maanden met een paard te zitten dat onverkoopbaar is plus het is flink frustrerend...

Langs de andere kant als koper heb je ze liever toch eerst op proef, sommigen reageren wel héél bizar eens ze uit hun vertrouwde omgeving zijn en worden soms gevaren op vier benen, anderen zijn ineens niet meer vooruit te branden (dan vraag je je af wat voor voer dat ze dat dier daarvoor gaven >;) ) anderen zijn inderdaad schatten maar dan klikt het niet met de andere paarden...
En als het wel lukt ben je des te zekerder alsje eindelijk de cheque geeft/krijgt en dan zit het gewoon helemaal goed
Lovers Zoals toen we onze jongen op proef kregen van de fokkerij Lovers
Onze merrie is namelijk een karaktertje (welke merrie niet) maar ook dat klikte...
En dan was de fokker ook super blij, en was fokker/handelaar dus was niet gewoon uit z'n ene dierbaare merrie, eerder uit een van z'n dierbare merries ...Maar ja misschien kan een fokkerij zo'n risico wel nemen? Kan begrijpen dat't als particulier nog wat meer risico's inhoud, plus dan heb je een meer emotionele binding met zo'n paard...
Evengoed, dat bedoelde ik dus met patstelling

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:47

*schopje*

Niemand meer smeuige verhalen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:50

mailen ze op een advertentie, willen graag foto. Geef je info + tel nrs + een foto waar ie helemaal op staat, met de mededeling dat als ze serieus geinteresseerd zijn maar even moeten bellen.

antwoord:
"Wat een mooi paard! Zijn er nog meer foto's beschikbaar?"

dacht het niet...

Ik vind sowieso het mailen heel irritant. Als je echt interesse hebt dan bel je neem ik aan even? Ik verkoop nl geen pony van 500 euro Boos!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:59

Eentje toen ik Renske te koop had staan.

" Te koop gelderse merrie 6 jaar, 1.70. Vosje veel wit, dressuur B kan wat springen "

Reactie " ja ik zou graag willen komen kijken.
Gekomen.. Ow leuk paard.. Ja is wel een vos he. en ook nog een merrie.. Mmm kan ze draven ...

Niets meer van gehoord Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:04

wjerdo schreef:
.
Gekomen.. Ow leuk paard.. Ja is wel een vos he. en ook nog een merrie..

Gna gna dit snap ik dus niet, ik heb zo wel vaker gehoord dat er een vooroordeel bestaat bij vossemerries, sommige mensen koppelen ze aan eigenwijze pismerries ofzo Haha! Mja ik heb zelf een vossemerrie en het is de grootste schat van de wereld, alleen heeft ze een klein steekje los volgens mij Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:34

Ik word trouwens ook heel moe van mensen die via mail om een foto vragen. Stuur je ze op, krijg je iedere keer je mail terug ivm te weinig ruimte in inbox...Boos!
Als je dan om een foto vraagt, zorg dan iig dat hij verstuurd kan worden!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:13

Biepmiep schreef:
Daarna idd niet meer.

).

De persoon die deze uitspraak deed heeft mijn bijdrage aan dit topic ook gelezen en stuurde me gister een heel eng mailtje....

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:23

Biepmiep"]
[quote="Biepmiep schreef:
Daarna idd niet meer.

).

De persoon die deze uitspraak deed heeft mijn bijdrage aan dit topic ook gelezen en stuurde me gister een heel eng mailtje....
[/quote]

Gewoon net zo hard eng terug mailen.....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:21

Als het een bokker is zou ik hem aangeven bij de mods. Dit soort gekkigheid moet je natuurlijk niet hebben

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:35

Inderdaad, enge mailtjes horen niet.

"kan ze draven" wat is dat nou weer voor vraag!:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:22

Ellende schreef:
Inderdaad, enge mailtjes horen niet.

"kan ze draven" wat is dat nou weer voor vraag!:)

ja beetje rare vraag Verward Nee, ze kan niet draven, alleen maar galopperen, en een beetje stappen Tong uitsteken

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:25

waarschijnlijk als in "is ze een draver" ?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:33

Wat ik irritant vind zijn mensen die niet lezen kunnen en meisjes die hopen dat ik zo lief ben en mn paard bijna gratis weg geef.

Had Maffick in de advertentie, hele info erbij.
Ruin, 9 jaar, NRPS,schoftmaat,reden dat hij weg moest ( wegens studie ) blabla de hele boel, foto erbij van paard in draf onder het zadel.

Krijg je reacties

"Hoe oud is je paard?"
"Hoe groot is ZIJ ? "
"Welke kleur? " ( kleurenblind zeker met een foto erbij ? )
"Waarom doe je hem weg, issie niet goed genoeg voor je?"

Er was zelfs een die vroeg of mn paard al eens een veulen had gehad, kweenie wiens ruin al eens een veulen heeft gehad, maar de mijne niet...

Dan de penny's :

"Wat een mooi paard, helaas heb ik geen geld ervoor"
" Mag ik 'm ook kopen voor 250 euro? Ik krijg namelijk niet meer in het jaar"
"Als ik ook nog alle spullen moet kopen wil ik graag dat je korting geeft anders is mijn spaargeld in een keer op en ik wil ook nog een cd speler kopen"
Etc etc

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:38

Schiet me nog een te binnen.

Ook over Maffick, meisje had veel intresse, maar ouders vonden hem te duur.
Ze vond hem geweldig en de foto's ook. Ze zou met haar ouders gaan praten.
Een poosje later sprak ze me en vroeg ze waarom ik hem zo duur verkocht.
Blabla bla
Toen was ik ineens een dierenbeul omdat ik geen goed huis voor mn paard wilde, als ik dat had gewild had ik er wel minder voor gevraagd.
Ik hield niet van mn paard want ik verkocht hem voor te veel geld ( in de ogen van haar ouders dan )
Ik bleef bij mn stuk en zei dat ze hem niet goedkoper kon krijgen, tenminste niet de prijs die zij in gedachten had.

Nou dat viel blijkbaar verkeerd want "als het zo moest hoefde het al niet meer, het was trouwens toch een lelijk paard en ik kon niet rijden, dat kon ze op de foto's wel zien!!"

Ahumz, beetje teleurgesteld omdat pappie en mammie het paardje niet voor je kopen willen dame ?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:09

hoe bedoel je wanhopig haha Tong uitsteken