Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Je komt nog eens ergens en je rijdt op verschillende paarden. Goed voor je rijervaring.
Maar om vanaf Duitsland naar Kop N-H te rijden, wordt toch wel een duur ritje. Missouri"]
Of habituele kniefixatie, dit komt in beweging voor (dan blijft het 'haakbotje' van de knie hangen) en door een pas of wat achterwaarts schiet het weer los.
Beide zijn gebrek aan kracht, maar komen meestal nooit meer helemaal goed.
[/quote]
DAT was ik bedoelde, bedankt
[quote="jessy"]
Bedoel je niet locked patella syndrom? (weet het Nederlands ff niet meer...tweetaligheid = ook niet alles) Waarbij de knie soms op slot schiet en weer loskomt als het paard een paar passen achterwaarts zet? Komt geloof ik vooral voor bij paarden met een vrij steil achterbeen.
[/quote]
[quote="Lielle schreef:losse knie, oftewel patella fixatie. Idd prima op te lossen met wat werk (spreek uit ervaring).
Overigens hebben ze daar juist last van bij het achterwaarts (en in overgangen), dus dit klinkt toch wat raar.
Biepmiep schreef:Rare uitspraak van VERKOPER toen ik om keuring vroeg: Hoezo? Vertrouw je me soms niet?
Daarna idd niet meer.
Zij was ook degene die zei: ach die haflingers en fjorden worden altijd goedgekeurd die mankeren nooit wat...(had haar net verteld dat onze haflinger ingeslapen was vanwege een aandoening).
Niet omdat ik niet eerlijk ben, ik zal echt wel alles vertellen, maar er zitten mij teveel risico's aan...!
gomir schreef:Ik geef nooit een paard op proef mee YunaNiet omdat ik niet eerlijk ben, ik zal echt wel alles vertellen, maar er zitten mij teveel risico's aan...!
Straks krijg ik een paard terug dat in de stop gereden is of wat dan ook. Daar zit ik niet op te wachten![]()
Ze mogen rondom gekeurd, al laten ze 40 foto's maken en al komen mensen 20 keer proefrijden, maar als een paard mijn erf af is wil ik hem niet meer terughebben
Zoals toen we onze jongen op proef kregen van de fokkerij
wjerdo schreef:.
Gekomen.. Ow leuk paard.. Ja is wel een vos he. en ook nog een merrie..
Mja ik heb zelf een vossemerrie en het is de grootste schat van de wereld, alleen heeft ze een klein steekje los volgens mij
Biepmiep"]
[quote="Biepmiep schreef:Rare uitspraak van VERKOPER toen ik om keuring vroeg: Hoezo? Vertrouw je me soms niet?
Daarna idd niet meer.
).