piezze schreef:Nou ik vind savonds binnen nu geen echte mishandeling eigenlijk, ik ben bang dat we doorslaan. Snachts binnen, staat niet meteen gelijk aan kleine isoleercel in de poep zonder eten en contact. Maar goed, gullie zult wel gelijk hebben. Mijn punt is dat iedereen binnen de eigen mogelijkheden waarschijnlijk wel zijn best doet en dat het ongetwijfeld niet perfect is. En ik heb nieuws, dat zal het ook wel niet worden.
Je bent bang dat we doorslaan door dag en nacht buiten te laten met een fatsoenlijk schuil- of inloopstal? How on earth is dat nou doorslaan? 's Nachts binnen in een ruimte van ca. 3x4 staat nou juist wel gelijk aan wat je boven beschrijft. Stel je je zelf eens een vergelijkbare situatie voor: een hele nacht op je toilet zittend met fikse diarree, dus je moet zo'n 4-5 keer (zo vaak mest een paard toch ook gemiddeld wel), keertje of wat goed geconcentreerd plassen erover heen, heerlijk! Je kunt niet doortrekken en de potdeksel mag er ook niet op. (Een paard kan er ook niet van weg lopen) Het wc raampje kan wel open, misschien op een kier. En in die compacte lucht mag je lekker je spaghetti bolognese op gaan zitten peuzelen. Smakelijk eten. En welterusten, slaapt vast heel lekker met een stevige koppijn door de ammoniakgeur in je neusgaten. En om het af helemaal af te maken, ga je er ook nog eens met je blote voeten even goed stevig in staan. Echt genieten of niet? Hoe kun je dit in vredesnaam goed praten voor jezelf?