Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Toydoll schreef:En Taz en Kyano zijn echte dikke maatjes geworden:
https://lh4.googleusercontent.com/-IASs ... 164746.jpg
Toydoll schreef:Nou was/is hectisch weekend/paar dagen, maar inderdaad
Taz is verkocht en zaterdag naar zijn nieuwe baasjes gegaan. Vanwege sneeuw en mijn werk kon ik er zelf helaas niet bij zijn, dat hij opgehaald werd, dat vond ik uiteraard best vervelend maar het was gewoon even niet anders. Ze zouden sochtends komen maar door die sneeuw was dat te gevaarlijk en ik moest middag/avond werken, en zondag moest ik ook werken.
In ieder geval ben ik 'verwend' door stalgenootjes met filmpjes en foto's van zijn vertrek en ook heb ik van de nieuwe eigenaren al een paar filmpjes gekregen, o.a. de ontmoeting met zijn nieuwe kudde.
En...
Hij doet het perfectTrailer is hij sowieso erg braaf mee, en hij was helemaal niet van slag daar, en kennismaking met de nieuwe vriendjes ging heel lief en rustig en ze stonden na paar minuten al samen uit de bak hooi te eten !!
![]()
Hij staat daar dus met 2 andere cobs (sectie D) dag/nacht buiten, en deze mensen gaan lekker met hem recreatief mennen!
Als je het mij vraagt, een goede beslissing geweest
Ik zal zo nog even kijken of ik die foto's op internet krijg
Toydoll schreef:Een update voor de mensen die dat leuk vinden
Het gaat erg goed met Taz bij zijn nieuwe baasjes, ik kreeg zojuist weer een update!!
Ze hebben vandaag een lekkere lange buitenrit gemaakt, met zelfs een galopje!! En hij was helemaal braaf!
Erg trots op die man, hij was immers net ingereden en had nog nooit gegalopeerd onder het zadel!![]()
Ze zijn ook druk bezig zijn vertrouwen te winnen. Door alles wat hij heeft meegemaakt is dat bij hem op bepaalde vlakken gewoon wat lastiger (dat ervaarde ik ook al), maar met rust en liefde en plezier moet dit vast helemaal goedkomen![]()
En voor de mensen die Taz in Real Life kennen:
Zowel ik als nu ook weer de nieuwe eigenaar hebben veel gezeik gekregen omdat we Taz overnamen. Heel veel slechte verhalen doen er de ronde over hem. Hij zou afgemaakt moeten worden vanwege een kronkel in zijn kop, levensgevaarlijk zijn en weet ik het.
Nu weet ik dat hij vooral op de hengstenkeuringen niet bepaalde een lieve hengst was, maar dit is een combinatie geweest van trauma's; hormonen en mensen om hem heen die - heel begrijpelijk - ook wel een beetje bang voor hem waren en hem dus ook geen vertrouwen gaven.
Maar ik wil duidelijk maken dat Taz in basis ECHT NIET gemeen is. Het is juist een hele lieve, werkwillige pony die een enorme muur om zich heen heeft gebouwd, en als hij zich aangevallen voelt dat meteen wil oplossen met geweld; omdat zijn verleden hem heeft geleerd dat dat werkt......
Nu is het gewoon een lieve pony die je gewoon in zijn comfortzone moet houden en met hele kleine stapjes die uitbreid, en dan heb je gewoon een hele betrouwbare pony er voor terug.