Project hengst naar rijpony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Re: Project hengst naar rijpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:55

Hmmm misschien het zadel maar definitief in het vet zetten voor hem en lekker voor de kar?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 19:57

Hij vind voor de wagen sowieso erg leuk! Maar buiten onder het zadel vind ie ook heel leuk hoor :D Dan is hij net zo braaf :D

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:15

Wauw, super nieuws.

Qua bles hebben ze wel iets van elkaar. <3

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:53

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:58

Tandem dan; beetje groot hoogte verschil XD

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:48

Echt super dat het zo goed ging. Hij ziet er zo leuk uit en hij is ook zo veranderd, echt super leuk om zo te zien! :D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:50

Wouw, ziet er goed uit zo voor de wagen!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 15:57

Ja staat echt goed he! Begin toch bijna te twijfelen hoor :+

Vanochtend zijn er mensen komen kijken voor hem, en ze spraken mij erg aan, ook ervaren met cobs.

Nu was Taz wel weer iets vervelender, voelde mijn 'stress denk ik en toen werden de paarden ook nog naar buiten gegooid terwijl hij op de poetsplaats stond; meer stress en weer meer terugval in oude gedrag.

Ik er dus even op, naar was toch al weer even geleden (vorige keer was met de fotos). Eerst buiten rondje gestapt en paar passen draf, super braaf uiteraard. En hij zit ook zo lekker!

En om te laten zien ook even kort in de bak; ging best prima, wat kleine korte staakmomentjes maar niets noemswaardig.
Braaf tazzekind! <3

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 02:11

Hoe is het nu ? :D :o

Agrowereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:31

ben ook wel benieuwd :D

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:45

Zie dat Tazz niet meer op bokt markt staat en ook niet meer op mp..

Verkocht of toch maar houden?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 13:54

Nou was/is hectisch weekend/paar dagen, maar inderdaad

Taz is verkocht en zaterdag naar zijn nieuwe baasjes gegaan. Vanwege sneeuw en mijn werk kon ik er zelf helaas niet bij zijn, dat hij opgehaald werd, dat vond ik uiteraard best vervelend maar het was gewoon even niet anders. Ze zouden sochtends komen maar door die sneeuw was dat te gevaarlijk en ik moest middag/avond werken, en zondag moest ik ook werken.

In ieder geval ben ik 'verwend' door stalgenootjes met filmpjes en foto's van zijn vertrek en ook heb ik van de nieuwe eigenaren al een paar filmpjes gekregen, o.a. de ontmoeting met zijn nieuwe kudde.

En...

Hij doet het perfect :D Trailer is hij sowieso erg braaf mee, en hij was helemaal niet van slag daar, en kennismaking met de nieuwe vriendjes ging heel lief en rustig en ze stonden na paar minuten al samen uit de bak hooi te eten !! *\o/*

Hij staat daar dus met 2 andere cobs (sectie D) dag/nacht buiten, en deze mensen gaan lekker met hem recreatief mennen!

Als je het mij vraagt, een goede beslissing geweest :)
Ik zal zo nog even kijken of ik die foto's op internet krijg

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:36

Toydoll schreef:
Nou was/is hectisch weekend/paar dagen, maar inderdaad

Taz is verkocht en zaterdag naar zijn nieuwe baasjes gegaan. Vanwege sneeuw en mijn werk kon ik er zelf helaas niet bij zijn, dat hij opgehaald werd, dat vond ik uiteraard best vervelend maar het was gewoon even niet anders. Ze zouden sochtends komen maar door die sneeuw was dat te gevaarlijk en ik moest middag/avond werken, en zondag moest ik ook werken.

In ieder geval ben ik 'verwend' door stalgenootjes met filmpjes en foto's van zijn vertrek en ook heb ik van de nieuwe eigenaren al een paar filmpjes gekregen, o.a. de ontmoeting met zijn nieuwe kudde.

En...

Hij doet het perfect :D Trailer is hij sowieso erg braaf mee, en hij was helemaal niet van slag daar, en kennismaking met de nieuwe vriendjes ging heel lief en rustig en ze stonden na paar minuten al samen uit de bak hooi te eten !! *\o/*

Hij staat daar dus met 2 andere cobs (sectie D) dag/nacht buiten, en deze mensen gaan lekker met hem recreatief mennen!

Als je het mij vraagt, een goede beslissing geweest :)
Ik zal zo nog even kijken of ik die foto's op internet krijg

Super leuk dat het zo goed gaat met hem daar, dat zal het jou vast ook wat makkelijker maken! :)

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:40

Gelukkig dat hij zo goed terecht is gekomen! :)
Ik las je topic altijd stil mee maar ik vind het toch wel jammer om geen updates meer te zien :o

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:29

Ah wat fijn dat hij een goede plek gevonden heeft, dat is dan toch altijd een opluchting :)

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:59

Fijn dat hij goed terecht is gekomen, complimenten aan jou!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 19:35

Een update voor de mensen die dat leuk vinden :D

Het gaat erg goed met Taz bij zijn nieuwe baasjes, ik kreeg zojuist weer een update!!

Ze hebben vandaag een lekkere lange buitenrit gemaakt, met zelfs een galopje!! En hij was helemaal braaf!

Erg trots op die man, hij was immers net ingereden en had nog nooit gegalopeerd onder het zadel! *\o/*

Ze zijn ook druk bezig zijn vertrouwen te winnen. Door alles wat hij heeft meegemaakt is dat bij hem op bepaalde vlakken gewoon wat lastiger (dat ervaarde ik ook al), maar met rust en liefde en plezier moet dit vast helemaal goedkomen <3

En voor de mensen die Taz in Real Life kennen:

Zowel ik als nu ook weer de nieuwe eigenaar hebben veel gezeik gekregen omdat we Taz overnamen. Heel veel slechte verhalen doen er de ronde over hem. Hij zou afgemaakt moeten worden vanwege een kronkel in zijn kop, levensgevaarlijk zijn en weet ik het.

Nu weet ik dat hij vooral op de hengstenkeuringen niet bepaalde een lieve hengst was, maar dit is een combinatie geweest van trauma's; hormonen en mensen om hem heen die - heel begrijpelijk - ook wel een beetje bang voor hem waren en hem dus ook geen vertrouwen gaven.

Maar ik wil duidelijk maken dat Taz in basis ECHT NIET gemeen is. Het is juist een hele lieve, werkwillige pony die een enorme muur om zich heen heeft gebouwd, en als hij zich aangevallen voelt dat meteen wil oplossen met geweld; omdat zijn verleden hem heeft geleerd dat dat werkt......

Nu is het gewoon een lieve pony die je gewoon in zijn comfortzone moet houden en met hele kleine stapjes die uitbreid, en dan heb je gewoon een hele betrouwbare pony er voor terug.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:59

Laat lekker kletsen en vooral doorgaan.
Elk paard zijn gebruiksaanwijzing moet je maar denken.

Proco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:05

Wat fantastisch fijn om te horen Toydoll!!

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:05

Leuk om te horen! Ik heb hem ook gezien en weet ook dat hij niet gemeen is. Zijn zoon is ook heel eenkennig en schuw van andere mensen. Is soms ook erg onzeker en durfde hier in het begin soms eens bijten of trappen. Als Taz ook iets van dat karakter heeft kan ik zijn gedrag zeker begrijpen. Ik ben bijna zeker dat de eigenaars er een superpony aan over houden eens ze zijn vertrouwen hebben gewonnen. Ik zou het zeker leuk vinden om af en toe een update te horen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:15

Ik heb een beetje meegevolgd en heel fijn dat het goed gaat bij zijn nieuwe thuis.
Jammer van de verhalen maar dat heb je vaak wel in de paardenwereld. Ik heb hier ook zo'n levensgevaarlijk exemplaar staan die volgens verschilkende mensen beter of gewoon op een weide zonder menselijk contact zou staan, of afgemaakt zou moeten worden. En dat zijn dan uitspraken van voor hij blind was... En gek genoeg is het mijn andere pony waar ik regelmatig zowat mee verongeluk :+ Pony in kwestie is een prachtdier, mazr wel met een bepaalde gebruiksaanwijzing. Ik ken hem ook van vroeger en hij was écht niet makkelijk, maar dat was gewoon door onbegrepen te zijn en teveel gepusht worden. Sommige paarden gaan dan rennen, paarden die ontdekt hebben dat dit niet meer kan gaan andere dingen doen...

Gewoon verder blijven doen, iedereen werkt anders met een paard en sommige paarden hebben juist die ene persoon nodig om open te bloeien en verder te kunnen ;)

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:26

Toydoll schreef:
Een update voor de mensen die dat leuk vinden :D

Het gaat erg goed met Taz bij zijn nieuwe baasjes, ik kreeg zojuist weer een update!!

Ze hebben vandaag een lekkere lange buitenrit gemaakt, met zelfs een galopje!! En hij was helemaal braaf!

Erg trots op die man, hij was immers net ingereden en had nog nooit gegalopeerd onder het zadel! *\o/*

Ze zijn ook druk bezig zijn vertrouwen te winnen. Door alles wat hij heeft meegemaakt is dat bij hem op bepaalde vlakken gewoon wat lastiger (dat ervaarde ik ook al), maar met rust en liefde en plezier moet dit vast helemaal goedkomen <3

En voor de mensen die Taz in Real Life kennen:

Zowel ik als nu ook weer de nieuwe eigenaar hebben veel gezeik gekregen omdat we Taz overnamen. Heel veel slechte verhalen doen er de ronde over hem. Hij zou afgemaakt moeten worden vanwege een kronkel in zijn kop, levensgevaarlijk zijn en weet ik het.

Nu weet ik dat hij vooral op de hengstenkeuringen niet bepaalde een lieve hengst was, maar dit is een combinatie geweest van trauma's; hormonen en mensen om hem heen die - heel begrijpelijk - ook wel een beetje bang voor hem waren en hem dus ook geen vertrouwen gaven.

Maar ik wil duidelijk maken dat Taz in basis ECHT NIET gemeen is. Het is juist een hele lieve, werkwillige pony die een enorme muur om zich heen heeft gebouwd, en als hij zich aangevallen voelt dat meteen wil oplossen met geweld; omdat zijn verleden hem heeft geleerd dat dat werkt......

Nu is het gewoon een lieve pony die je gewoon in zijn comfortzone moet houden en met hele kleine stapjes die uitbreid, en dan heb je gewoon een hele betrouwbare pony er voor terug.

Ik ben hier op dit Topic even blijven volgen en ik ben blij dat Taz eindelijk de juiste plek heeft gevonden. Zou wel graag weten waar hij staat. Taz is bij ons meer dan 4 jaar gebleven, heeft veel gewonnen, is onder de zadel gereden en ik heb met hem gemend waarvan vele filmpjes zijn en hij is bij ons nooit mishandeld of fout behandeld, maar hij had in Engeland slechte ervaringen opgedaan en is zo naar ons gekomen. Wij hebben hem NIET verkocht om zijn gedrag maar omdat wij geen C's meer fokten. En wat zijn gedrag op de shows betreft dat was heel lang goed tot er op een bepaalde show een tegenstander niet beter vond dan (toen Taz alle kans maakte voor de 1ste plaats) met zijn hengst kort langs zijn achterbenen te laveren waarop Taz uitsloeg zonder te raken en hij wél geplaatst werd maar niet mocht meedoen aan het kampioenschap (van fairplay gesproken). Wij hebben duidelijk laten zien hoe hij was en geen mooie verhalen verteld en zeker geen "middeltjes" gebruikt, want die kennen wij zelfs niet. Wij hebben wél veel kennis én ervaring. Nordique kan trouwens bestatigen dat dit niet onze manier van handelen is en dat kunnen de vele mensen bevestigen die in de loop der jaren bij ons welsh cobs hebben gevonden zie maar op de facebook https://www.facebook.com/elza.vandercappellen
Toydoll heeft bij ons Taz inde koets het dorp rond gemend (ik heb haar wél gezegd dat beter moest leren mennen en zij bevestigde mij dat zij lessen nam) en bij het thuis komen wilde zij op zijn rug zitten waarop ik een zadel wilde nemen maar zij sprong probleemloos gewoon op zijn rug zonder zadel en zonder enige beperking.
En hier ben ik met Taz op de brug over de autostrade.
http://youtu.be/2TuYaL8iIIQ

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:49

Hij was dus al beleerd? Of niet? :o

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:13

Bij mij is de koop van mijn pony Thunder inderdaad zeer correct gegaan. Ik heb Taz toen ook gezien en hij was toen al beleerd onder het zadel en de koets (juli 2013).

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:32

Cappelstud, zoals ik in al mijn berichten heb geschreven, is altijd een super thuis geweest voor Taz en ik heb ook absoluut geen negatief woord over Cappelstud.

Hij is bij hun beleerd voor de koets en daar is hij dan ook vanaf het begin al heel braaf mee inderdaad, omdat dat heel correct is aangepakt. Ik kan mij niet heugen dat ik hier ooit iets anders over heb gezegd :)

De problemen waren enkel en alleen onder het zadel (en in de bak), en ik vermoed dat dat komt door zijn tijd in Engeland, dit mede door de informatie gegeven door Cappelstud.

Beleerd is een relatieve term. Zadelmak was hij zeker wel, erop zitten was geen issue, alleen niet echt doorgereden. Hij snapte de hulpen nog niet iig, en was in zijn rijden gewoon echt nog heel groen en het duidelijk ook niet gewend.

Cappelstud, ik heb hier het nummer van de nieuwe eigenaar, die vind het vast heel erg leuk je foto's te sturen!