hoe leer ik het mezelf af?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:55

Dat is nog geen reden om op de man te gaan spelen. TS woont in Belgie. Ken jij TS persoonlijk? Heb jij de haf in het echt gezien? Dan pas kan je oordelen of de haf daadwerkelijk ten onrechte als stout en onwerkwillig wordt bestempeld. En als de klik er niet is volgens TS, accepteer dat dan gewoon. Je HOEFT niet perse overweg te kunnen met ELK paard. Soms is de spark er gewoon niet. En ja, dan kan TS het beste op zoek gaan naar een eigen paard.

Als het zadel niet past kan de TS niet rijden, dat klopt. Maar als verzorger ben jij niet verplicht om een passend zadel te kopen voor een verzorgpaard, zeker als er geen echte klik is.

xSogno

Re: hoe leer ik het mezelf af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:48

Een paard dat met een fout zadel erop als stout wordt bestempeld is ALTIJD fout.... Hoe kun je zo'n beestje nou kwalijk nemen dat hij in protest gaat met een fout zadel op z'n rug? Ik kan daar echt niet bij.. Daar hoef ik niemand voor te kennen. Ik speel niet op de man... Ik heb niet over haar als persoon, maar over haar kunde om een eigen paard te kunnen houden. Dat betekent niet dat ik TS een naar persoon vind... Maar gewoon niet in staat om ren eigen paard te kunnen houden momenteel.

Trouwens niemand heeft er anders moeite mee om haar vriend te beoordelen, denk niet dat iedereen hem in dit topic kent of wel soms? Hij wordt ook behoorlijk zwart gemaakt door sommige mensen hier, terwijl hij misschien wel beweegredenen heeft die niemand kent.

Als verzorger moet je niet willen rijden op een paard dat al jaren met pensioen staat met slecht zadel. Als je dan wel zo graag wilt rijden, dan ben je wel verplicht om een passend zadel te kopen. Jij wilt rijden, de eigenaar niet, dus waarom zou die moeten betalen voor een andermans z'n hobby?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 13:49

De haf is stout hoor. Ik weet trouwens ook heel goed waarom. De broer van de eigenares verzorgt dagelijks de dieren. Maar de eigenares betrapt hem soms op het slaan van de dieren. Logisch dat ze bij hem niet kalmeren. In het begin dat ik met de haf werkte beet en trapte hij om je echt te raken. Dat is inmiddels al gebeterd door met hem bezig te zijn. Of althans naar mij toe. Naar de broer van de eigenares stampt hij nog regelmatig wat ik ook begrijp als je geslagen wordt.

Ook netjes en rustig draven aan de longe ging niet. Hij draafde altijd zeer snel en helemaal niet ontspannen, en vanaf hij de zweep zag werd dit allee erger. Dit is ook al veel beter.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:04

MaricoGraphy schreef:
De haf is stout hoor. Ik weet trouwens ook heel goed waarom. De broer van de eigenares verzorgt dagelijks de dieren. Maar de eigenares betrapt hem soms op het slaan van de dieren. Logisch dat ze bij hem niet kalmeren. In het begin dat ik met de haf werkte beet en trapte hij om je echt te raken. Dat is inmiddels al gebeterd door met hem bezig te zijn. Of althans naar mij toe. Naar de broer van de eigenares stampt hij nog regelmatig wat ik ook begrijp als je geslagen wordt.

Ook netjes en rustig draven aan de longe ging niet. Hij draafde altijd zeer snel en helemaal niet ontspannen, en vanaf hij de zweep zag werd dit allee erger. Dit is ook al veel beter.

Hier is absoluut geen sprake van stout zijn bij de haf afgaande van wat je zegt. Puur aanval is de beste verdediging. Beessie heeft geen vertrouwen. Zou ik ook volledig in de staak gaan. De enige die de titel stout mag hebben is de broer van de eigenares.

Afgaande van dit verhaal geef ik je vriend groot gelijk. Verdiep je eerst goed in paarden voor je eraan begint. Als je zo praat over stout zijn van de haf begrijp je nog niks van hun lichaamstaal.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:06

Je wilt je eigen paard op dezelfde plaats neerzetten terwijl je weet dat de andere paarden er slaag krijgen ? De HAF is stout omdat hij slaag krijgt ? Maar dat jij hem met onpassend harnachement reed is dan weer geen probleem.
Ik heb niets tegen beginners. Ken genoeg beginners die heel veel plezier beleven aan hun eigen paard.
Maar die laten zich wel begeleiden op de juiste manier en blijven niet eigenwijs smoesjes verzinnen om hun eigen tekortkomingen goed te praten.

Maar weet je TS, koop een paard, want de meeste bokkers waaronder ik zijn er toch alleen maar om een ander af te breken en negatief te doen. Je hebt een pracht van een locatie om je paard te gaan houden en geld genoeg om nog maar te zwijgen van je kennis over paarden en paardengedrag. Het komt helemaal goed meis.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 16:05

Betadine, je zegt het wel juist. Ik reed de haf met slecht passend harnachement.maar dit heb ik echt niet lng gedaan hoor. Want kort daarna werd er bloedarmoede geconstateerd bij de haf en heb ik hem 3 weken niet bereden. en daarna ook niet meer met zadel, enkel nog voor deze foto, maar daarna en ik er niet meer met zadel op geweest.
Afbeelding

en wat me ook opviel gisteren, dat ik op elk zadel op de achterboom zit. Bij elke rijfoto van elk paard dat ik gereden heb. Waarvan een fries met een boomloos zadel. Maar ik weet wel dat ik mijn bekken moet kantelen, want echter erg veel pijn doet als ik het probeer. :(

Daarnaast ben ik ook van plan om bjorn vileyn te laten komen als ik een eigen paard heb. Dan kan hij me zeggen welk zadel ik moet nemen voor dat paard. En natuurlijk eerst laten nakijken door de da. Ook mijn vriend wil dat dit eerst gebeurd.
Maar de haf berijdt ik niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:12

MaricoGraphy schreef:
Het enige wat ik zou kunnen doen is de eigenares van de andere paarden met mijn vriend laten praten over het feit dat astra en mylord te oud zijn.
Ik wil ook bespreken voor manegelessen, maar dat durf ik niet omdat ik niet weet of dat slim is om te vragen.

Orders is miss veel gezegd, ik mag gewoon niet voor er ene weggevallen is. Daarnaast weet ik niet of de overgeblevene dan makkelijk het nieuwe paard zou aanvaarden ivm het feit dat astra en mylord onafscheidelijk zijn.

Is het je vriend, of is het iemand die de vaderrol overneemt?
Mijn god zeg... als JIJ iets wilt, en zelf betaald, moet JIJ dat weten!
Wie is hij om zich daarmee te bemoeien...

Sta eens voor jezelf op!

Mijn vriend hoeft mij niet te zeggen wat ik wel en niet moet met mijn paard, en OF zij weg gaat... als hij dat OOIT vraagt, weet ie het gat van de deur te vinden.
MIJN geld, MIJN levensvreugd!

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:40

Beste mensen wordt het geen tijd om te stoppen met tips geven! TS luistert er toch niet naar en als ik het taalgebruik plus de inhoud van de Posts van TS bezie vraag ik me oprecht af of we wel met een weldenkende volwassene van doen hebben of dat we in de zeik gezet worden. Ik ben er klaar mee

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:11

Ts. Hetgeen wat ik en anderen typten is een idee om je te helpen . Of je doet er wat mee.. of niet...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:26

Hoe gaat het met de poedel? :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 19:30

Waarom vraag je nu iets over mijn hondje? Daar gaat alles zeer goed mee btw.
Hij had vorige maand een infectie op zijn oogje en ben meteen naar de DA geweest de dag nadien omdat het niet beterde en zijn oog dicht zat. (hij heeft wel vaker een tranend oogje door een haartje dat in zijn oog gekomen is).
Toen dat goed genezen was ben ik ook nog gaan wandelen in een bos met velden vlakbij.
hier een foto die ik toen gemaakt heb.
Ik ga regelmatig na mijn werk met hem wandelen.

Afbeelding

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:16

Offtopic: maar wat een schatje heb je <3 <3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:38

xxxxxx2000 schreef:
Beste mensen wordt het geen tijd om te stoppen met tips geven! TS luistert er toch niet naar en als ik het taalgebruik plus de inhoud van de Posts van TS bezie vraag ik me oprecht af of we wel met een weldenkende volwassene van doen hebben of dat we in de zeik gezet worden. Ik ben er klaar mee

Volgens mij heeft TS het liever over koetjes en kalfjes. Als het over je verzorgpaarden of je hondje gaat reageer je wel. Maar als het gaat over het eigenlijke probleem, daar reageer je er niet op.
Ik denk dat je heel erg in een droomwereldje leeft en het allemaal wel prima vind zo. Ik vraag me af of jullie wel een gezonde relatie hebben. Het lijkt mij meer dat je een vaderfiguur in hem ziet en hij jou compleet afhankelijk van hem maakt. Ik vraag me nog steeds af wat de echte reden is dat hij jou je salaris naar hem te laat storten :?
Je bent nu bezig met welke zadelmaker/passer je laat komen voor als je een eigen paard hebt. Maar ik zou eerst maar eens zorgen dat je je geld terug in eigen beheer hebt, anders kan je droom misschien nog heel wat jaren langer duren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 19:16

Hey,
Om even een goede indruk van mezelf te geven.
Ik ga morgen naar een manege in de buurt kijken. Ik wist niets af van deze manege tot ik ging zoeken op internet naar mogelijke maneges in de buurt van Hasselt (Belg. Limb.).
De manege waar ik ga kijken is 15 min fietsen vanaf mijn thuis (op mijn tempo 10 min).
Dus misschien ook een optie om later een eigen paard daar te stallen? (wie weet hé)
En wat mij op hun site heeft aangesproken is het volgende zinnetje:
In een groepsles rijdt elke ruiter individueel, d.w.z. dat er niet in een rij achter elkaar wordt gereden.

Daarnaast wacht ik toch nog even met het aanschaffen van een eigen paard. Rijles volgen is misschien toch een betere optie alvorens ik tot de aankoop over ga.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:11

Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en ben blij met je laatste bericht.

Ik zou het aanschaffen van een eigen paard je ook nog even afraden, niet om jou af te kraken maar ik denk persoonlijk (n.a.v. wat ik gelezen heb) dat je hier nog niet klaar voor bent en sommige dingen nog erg onderschat. Ik vind het erg goed dat je op een manege gaat kijken om daar rijlessen te gaan nemen om zo meer rij-ervaring op te doen, dat is in ieder geval een stap in de goede richting.

Naast de rijlessen die je neemt kun je natuurlijk nog steeds voor je verzorgpaarden gaan zorgen omdat een eigen paard ook niet alleen maar rijden is, maar je dan alles er omheen hebt. Als je dus vaak meeloopt in de praktijk doe je ook ontzettend veel ervaring op en dat kun je gebruiken als je straks een eigen paard hebt.

De financiën kunnen wij Bokkers niet voor jou bepalen en schrok ook best van het feit dat sommige Bokkers willen weten wat TS verdient. Ik denk dat jij en jou vriend hier best een goed beeld van hebben.

Wat ik nog wel even kwijt wil is dat ik de relatie tussen jou en je vriend niet gezond vind en ik daar echt iets mee zou gaan doen. De gemaakte afspraken, de beslissingen die hij voor/over jou maakt, etc. dat klinkt in mijn oren niet gezond. Het is natuurlijk fijn als je uit een ontzettend vervelende situatie komt er iemand is die je de hulp biedt, maar dit vind ik niet gezond in een relatie.

Misschien is het een idee om eens met je vriend te gaan praten om langzaamaan weer wat vrijheid te krijgen op financieel gebied. Het lijkt mij namelijk een ontzettend vervelend gevoel dat als ik ergens weg wil, ik niet kan omdat ik niets heb.

Kortom: super dat je manegelessen gaat volgen, ga lekker de paarden van jullie kennissen verzorgen, doe ervaring op en dan komt dat eigen paard er echt wel een keer.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 20:16

ja de keuze voor morgen daar te gaan kijken is dus omdat zij op een andere manier les geven. Maar dat wil ik natuurlijk eerst zelf zien ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:19

Het is altijd goed om te kijken en eens een proefles te nemen zodat je het zelf kunt ervaren. Is toch altijd weer anders dan dat je het van buitenaf ziet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 20:24

heb via sms gevraagd of een proefles mogelijk is, maar heb nog geen reactie. Zal afwachten tot morgen.
Moet je dan eigg al rijkledij aanhebben? Ik heb mijn cap, rijbroek en jhodpurs bij mijn kennissen liggen omdat ik ze daar op de wei aandoe.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:35

Als je morgen op de manege bent kun je er naar vragen, je zult toch een afspraak moeten maken. Voor een proefles voldoen een strakke broek en stevige schoenen (liefst met een klein hakje zoals jodphurs ook hebben) prima hoor, een cap moet je uiteraard ook op, maar deze zal je ook wel kunnen lenen/huren op de manege, dat moet je dan eventjes navragen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:38

Ik heb eigenlijk altijd strakke broeken aan, skinnyjeans of een beige broek die ook om de huid zit zoals een skinny jeans maar dan iets soepelere stof.
Stevige schoenen heb ik wel, maar zonder hak :s

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:41

Het zal geen groot probleem zijn, maar dit zijn allemaal dingen die je morgen mooi even na kunt vragen. ;)

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:51

Ben jij zijn hond of zo????! Als jij manegelessen wil nemen en dat kan bekostigen, ga dat alsjeblieft dan doen. Je bent een volwassen vrouw en kan je eigen beslissingen nemen!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:35

lshannah schreef:
Ben jij zijn hond of zo????! Als jij manegelessen wil nemen en dat kan bekostigen, ga dat alsjeblieft dan doen. Je bent een volwassen vrouw en kan je eigen beslissingen nemen!

Hele subtiele reactie... :?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 19:37

wegens omstandigheden ben ik niet naar d emanege geweest. (zie meer recente topic van mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:15

TS, Hoe gaat het nu met de situatie?