Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lampjerulez schreef:Natasja ik denk dat je nog even goed moet kijken.
Ok jij vind de aanschaf prijs laag, ik heb echter wel vooronderzoek gedaan en diverse paarden gevonden van 1500/2000 euro. Dit ging om ingereden dravers, ik heb zowel op de bokt markt als op marktplaats als op stallen hier in de buurt gekeken.
.
Ik heb vroeger overigens een eigen pony gehad, mijn moeder had een paard, dus ik weet wel wat het inhoudt, maar dus ook hoe waanzinnig veel tijd het kost. En ik weet dus óók dat ik een heel fijn leven heb zonder paarden (ruim 6 jaar niet gereden en toen heb ik het ook echt niet gemist), dus het kan ook zomaar zijn dat ik uiteindelijk toch besluit om geen paard te nemen
. Maar nu lijkt het me heel gaaf en ik vind dit topic erg leuk om te lezen en het werkt wel aanstekelijk ^^.

. We gaan zien of dat lukt natuurlijk!

Mijn plan is inmiddels als volgt, ik ben helemaal klaar met het wachten op een eigen paard en het gezeik met andermans paarden die komen en gaan.
Mijn vriend is ook om, die wil graag leren rijden als ik een paard heb. Dus ik heb al een bijrijder haha. Verder zou ik misschien wel een betalende bijrijder kunnen nemen voor mijn paard tegen die tijd om de kosten wat te drukken. Maar dat zien we dan wel.
Ik ben bereid om bij wijze van op water en brood te leven om een paard te onderhouden.
Geniet er van! En wat leuk dat je nu een paard least en dat je zo kunt kijken of hij wat voor je is, klinkt goed!
. Als het goed is studeer ik volgend jaar (2016) af en dan vind ik hopelijk ook werk. Mijn vriend en ik willen daarna ook graag verhuizen, en daarna zou ik graag een eigen paard willen aanschaffen. Dus zo rond 2019 schat ik ergens. Mocht ik nog doorstuderen en schuift het allemaal wat op, maar dat is op dit moment nog niet aan de orde, dus dat zien we dan tegen die tijd wel weer.
). Een bijrijder wil ik overigens zelf liever niet, ik wil gewoon een paard voor mezelf en die niet hoeven delen ofzo. Mijn vriend vindt paarden wel leuk (om te knuffelen en te poetsen), maar rijdt zelf niet. Maar hij staat wel achter mijn plan, als ik er gelukkig van wordt een eigen paard te hebben, dan moet ik dat vooral doen, dus dat is wel fijn!
Iedere dag lijkt me een beetje overenthousiast. Stalling heb ik het liefst volpension in het begin en dan zodra ik afgestudeerd ben en een baan heb, meer richting doe het zelf stal denk ik
In principe vind ik dingen zelf doen niet erg, maar in combinatie met een studie wordt dat misschien wat moeilijker. Als het te combineren valt dan doe ik dat uiteraard. Mijn enige 'eis' is eigenlijk een stalling dichtbij huis, in mijn geval is dat Amsterdam. Na mijn studie ga ik waarschijnlijk wel terug verhuizen naar de Betuwe, dus die stalling komt dan wel goed. Misschien wel aan huis?

Dus vanaf dat moment is het me niet meer duidelijk wat voor paard ik ga zoeken, laat staan waar ik het ga stallen, want stel het wordt western, dan ben ik veeeeel beperkter in mn keuze...
omdat ik een havo diploma op zak heb kan ik deze opleiding in 2 jaar afronden ipv in 3 jaar, dus wil ik daar nog een opleiding achteraan doen. Tot dusver gaat mijn keus uit naar Hoefsmederij (3jarige opleiding), maar dat zie ik dan wel

tot die tijd blijf ik zoeken naar werk.

):
. Ik ga echter waarschijnlijk doorleren voor verpleegkundige, dus dat betekent dat ik pas in 2018 klaar ben met werken. En er zijn wat andere ideeën bedacht (om misschien te emigreren), dus of ik tegen die tijd dan een paard zal aanschaffen, geen idee!
Eerst deze opleiding tot een goed einde brengen, haha!
.

Heb eventjes schoongemaakt bij mensen thuis maar ben helaas op straat gezet omdat de vrouw waarbij ik schoonmaakte toch liever zelf schoonmaakte
Snap die niet helemaal, maar okey 
Ik ga ook een cursus rekenen en webdesign doen, waarvan rekenen morgen al begint
. Rekenen omdat dat eigenlijk gewoon echt nodig is, en webdesign voor de leuk en handigheid
Beide via het NTI.
heel erg jammer want het is echt een schat die helemaal dol is op mijn paard.