Vreemde roept mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:06

Heb je hem ondertussen alweer gezien ts? :)

Xrachelle schreef:
Nee het is met een schaar gebeurd.
De eigenaar heeft er niks aan gedaan het maakte hem niet uit hij liet al zijn shetlanders er gewoon lopen.
Nu hebben wij haar gekocht.

Apart verhaal. Maar dit heeft niet echt toevoegende waarde voor dit topic. Als nog veel sterkte voor jou en de pony :)

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:12

Xrachelle schreef:
Nee het is met een schaar gebeurd.
De eigenaar heeft er niks aan gedaan het maakte hem niet uit hij liet al zijn shetlanders er gewoon lopen.
Nu hebben wij haar gekocht.

Verdere bewijzen heb je niet dus je kan beter ook geen conclusies trekken.

Oeps ik ga wel erg off-topic... :o

TS, als het een zwakbegaafde is gaan jullie dan nog evt. stappen ondernemen of laten jullie het zo?

Annelove16x

Re: Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:18

Aah wat eng allemaal! Heb het hele topic gelezen.
Ik zou wel een echte camera op hangen (en bv een andere neppe).
En dat stuk waar hij staat zou ik inderdaad "beveiligen"!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:27

Ik heb niet alles gelezen, maar kun je niet een paar meter uit de erfgrens een tweede omheining afspannen met draad. Iemand die gewoon komt kijken gaat niet zomaar over het eerste hek. Bordje aan eerste hek met verboden voor onbevoegden. Het word teen stuk minder aantrekkelijk om je paard te roepen, want dan kan hij hem niet aaien of voeren.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:33

TS ik heb je een PB gestuurd!

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:49

vreemd verhaal. ik zou de politie dit verhaal voor leggen en meestal rijden ze dan extra vaak een patrouille ( wijk agent)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:07

Ik vind het een beetje een raar verhaal, vooral ook nu met die mishandelingen inderdaad. Aan de andere kant: dan zou hij denk ik al wel niet meer komen omdat hij al een paar keer gezien is daar. Dat lijkt me teveel risico.

Een tweede omheining zou ik zelf geen overbodige luxe vinden in dit geval. Jullie hadden al melding gemaakt bij de politie toch? Anders zou ik ze in ieder geval op de hoogte stellen.

Komt hij op bepaalde tijdstippen of is er een andere regelmaat? Misschien kun je eens zorgen dat je precies op het moment dat hij daar is op hem af stapt via dezelfde weg als waar hij vandaan komt? Ik zou alleen niet alleen gaan. Straks is het wel de een of de andere mafkees.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:06

dus de persoon of personen komt weg met 60 keer een paard mishandelen..niemand heeft hem ooit gezien, komt als eem dief inde nacht....en nu laat hij zich al tig keer zien terwijl hij weet dat hij gezien is en mishandelt dan vannacht blijkbaar het trekpaard...ik heb ernstige twijfels.

Of, het is niets. Of je hebt te maken met iemand die de mishandelaar nadoet..

Wat ik nog steeds niet snapt is dat hij na zoveel tijd nog niet gespot is. Hij komt toch op dat pad, dan wacht je hem toch op als hij al bij de wei vandaan komt..Zo moeilijk kan dat niet zijn lijkt me. Al moet ik er drie nachten voor liggen..

meikepeters5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:20

heeeiii, ik heb niet alles gelezen maar heb laats gehoord dat die persoon wie al langer bezig is met paarden mishandelen vaak vlucht op een fiets en komt zijn auto later ophalen en dat hij 9 van de 10 keer ergens een paard mishandeld waar een makkelijke vlucht route is dus bijvoorbeeld een fiets pad ofzo. Dus misschien kan je wel zien of die man een fiets bij zich heeft (in de kattenbak, op de achterbank) en of er een fietspad in de buurt is. misschien heb je er iets aan.
maar verder nog succes en hopelijk loopt alles goed af en ben je snel van hem af!
Groetjes.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:31

gekvanfleur schreef:
dus de persoon of personen komt weg met 60 keer een paard mishandelen..niemand heeft hem ooit gezien, komt als eem dief inde nacht....en nu laat hij zich al tig keer zien terwijl hij weet dat hij gezien is en mishandelt dan vannacht blijkbaar het trekpaard...ik heb ernstige twijfels.

Of, het is niets. Of je hebt te maken met iemand die de mishandelaar nadoet..

Wat ik nog steeds niet snapt is dat hij na zoveel tijd nog niet gespot is. Hij komt toch op dat pad, dan wacht je hem toch op als hij al bij de wei vandaan komt..Zo moeilijk kan dat niet zijn lijkt me. Al moet ik er drie nachten voor liggen..

Hij komt niet op vaste tijden/dagen, is er volgens ons niet elke dag, maar niemand kan 24/7 op stal zijn.
Iedereen op stal werkt of zit op school of heeft kleine kinderen. Het is onmogelijk om elke minuut iemand te hebben die op stal kan zijn.
Ik heb nergens gezegd dat hij m'n trekpaard mishandelt heeft, t trekpaard is alleen veel angstiger dan ''normaal''.

Ik denk idd ook niet dat het ''de'' mishandelaar is, maar denk wel dat er genoeg gekken op de wereld zijn die wel eens willen ''proberen'' of hij ook zo iets kan.

Gelukkig is het (Denk ik) wel zo, hoe langer dit door blijft duren, hoe kleiner de kans dat er iets gebeurd. De man zal vast ook wel verstand genoeg hebben dat de kans steeds groter is naarmate de tijd verstrijkt.

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:35

fargo schreef:
_Caitje__ schreef:
Nummer ophangen is wel een goed idee.
Zoals ik al getypt heb, praatje maken zou ik graag doen, maar een auto achteraan rennen om zo een praatje te maken, wordt m niet.

Foto zouden we eventueel kunnen maken.
Nee, de politie doen niks bij zo'n melding, dat weet ik ook.

Ik zou nooit zomaar mijn nummer ophangen voor een vreemde, voor het zelfde geld gaat ie je dag en nacht lastig vallen, je weet immers niet aan wie je het nummer geeft.

Kun je niet een bordje plaatsen Verboden voor onbevoegden? Die zijn volgens mij wel te krijgen of te maken - en geeft wel aan dat je geen vreemden op je terrein en bij je paarden wil?

Dit gaat niet heel veel helpen denk ik, hebben wij ook, maar ze komen nog steeds bij de paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:50

Ik volg. Vind het allemaal erg raar, zou het goed in de gaten houden en inderdaad proberen een foto te maken! Kun je niet een stuk lint door de wei zetten zodat hij iig er niet meer bij kan? Misschien is de lol er dan af en komt hij niet meer terug?
Nja weet het ook niet... Lastig!

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:52

Is er misschien een persoon wiens huis dicht bij die weg staat? Dat als je de auto herkent je kan doen alsof je uit het huis komt en als hij dan is gestopt en jouw paard roept, dan vraag je aan hem 'Ehum meneer, ik heb een vraagje want ik weet niet waar ik naar toe moet' *en dan begin je te vragen of de paarden*, misschien zou hij niet wegrijden als hij ziet dat jij alleen de weg wilt vragen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:54

beetje apart om een huis uit te komen en dan de weg te vragen ;)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:08

set_elkol schreef:

Lijkt mij ook ;)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:23

Dan zeg je toch dat je daar was gaan kijken of er iemand thuis is om de weg te vragen maar dat er niemand thuis was? :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:31

Ik volg dit nu ook, vind het ook bizar. Zou er ook angstig van worden...

Wat ik me afvraag, gaat het hier niet om iemand die op zoek is naar sex met dieren? Een paar keer kijken wat voor dieren het zijn, hoe ze op vreemden reageren etc.
Zulke mensen hebben in principe weinig kwaads in de zin (in het geval van groot vee), al is het wel ranzig.

Desalniettemin zou ik er niet blij van worden als dit zou gebeuren in de buurt van mijn dieren.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:48

Meld het even aan de politie en probeer het kenteken te achterhalen... dat kan in ieder geval geen kwaad...

Voor wat betreft je angstige paard, die is waarschijnlijk alerter omdat jullie allemaal, onbewust misschien, gestressed zijn en zelf veelvuldig onrustig om je heen kijken... dat werkt ieder paad op zijn zenuwen en al helemaal als het paard in het verleden mishandeld is geweest...

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:12

set_elkol schreef:

Je kan natuurlijk ook al vanaf een afstand ergens langs de weg lopen en het dan vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:02

Nog wat gespot TS?

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 21:09

Niks meer.

@neon; Dat kan. Misschien zit hij even niet lekker in zijn vel, feit is dat hij niet zichzelf is. Ik kan er niks aan doen, nergens aan. Dus voel me echt machteloos.

Niks gespot, ik zou bijna hoop krijgen dat hij niet meer komt. Mijn ouders gaan ook vaak even langs om te kijken, rijden er dan gewoon langs. Er wordt dus wel vaak gecheckt, misschien heeft hij het door en komt niet meer.
Of ben ik nu te optimistisch? Ik houd mijn ogen open uiteraard!

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een (draadloze) camera, just in case...
Laatst bijgewerkt door _Caitje__ op 19-06-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:09

Zit je al weer in de bosjes TS? :')

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 21:12

antje_vip schreef:
Zit je al weer in de bosjes TS? :')

Niet lachen :P
En ja, ik ben weer de bosjes ingedoken :D
Nee, het zit niet lekker.
Ja, ik heb een tak in m'n rug, die ik niet weg krijg.
Dus, ik ga op zoek naar een ander plekje :Y)

Ow, en het is best koud :brr: Jas vergeten, gelukkig blokkeert m'n paard ook helemaal niet mijn zicht }:0
Laatst bijgewerkt door _Caitje__ op 19-06-14 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

maximebailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:15

Brr, verschrikkelijk eng.. Ik volg..

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:16

Succes, hopelijk wordt het gauw opgelost.