Lovethokkaa schreef:Yezzi schreef:Dit is toch een Welk ras zou jij nooit kopen-topic en niet een Haal iemand anders over om jouw lievelingsras leuk te vinden-topic?
![]()
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heimdallr schreef:Ik vind dat het ras totaal niet uit maakt. Waarom zou je een paard kopen puur op het ras? Mijn paard is een draver, maar toen ik hem kocht wist ik niks van hem. Ben in de loop der jaren achter zijn verleden gekomen etc. Het boeide mij echt geen ene reet wat voor ras mijn paard is.
Ik vind het overigens erg hypocriet om te zeggen dat je geen draver wilt, omdat ze lelijke uitgerekte hoofden, te grote oren hebben en alleen op de baan horen. Ik ga toch ook niet zeggen: "Dressuurpaarden zijn stom en lelijk omdat ze alleen maar gedwongen worden om in een onnatuurlijke houding zich te showen." Overigens niks tegen dressuurpaarden hoor.
Vind het erg jammer dat zoveel mensen een verkeerd beeld van de draver hebben.Horsesandme schreef:Ik denk dat ik nooit een draver zou nemen. Heb er helemaal niks mee. En heb meerdere keren gezien dat ze soms moeilijk rustig te rijden zijn.
Dit slaat echt nergens op... Ik heb al 8 jaar lang een draver en hij is super rustig te rijden. Het is een kwestie van leren rijden. Een KWPN'ER kan ook lastig te rijden zijn, dan leg je de schuld toch ook niet bij het paard neer? Maar omdat het een draver is is het wel de schuld van het paard en niet van de ruiter want de ruiter kan zo goed rijden... slaat echt nergens op.Lovethokkaa schreef:Dravers(ik vind ze niet mooi en geen fijne dressuur paarden ofzo).
Weer zo iets geks... waarom zou een draver geen dressuur kunnen? Elk paard is geschikt voor dressuur en het is echt een kwestie van geduld bij een draver. Als je geduld heb kun je alles, tevens zijn het leergierige en werkwillige paarden. Dravers kunnen dressuur en eenmaal goed getraind zijn het hele fijne dressuurpaarden.xBerber schreef:Dravers. Vind ze een ongelofelijk uitgerekt lang hoofd hebben. Vind het erg uit verhouding en lelijk
Mag ik je erop wijzen dat Dravers geen uitgerekt lang hoofd hebben... Ze zijn totaal niet uit verhouding en je gewoon niks weet van het ras? Komop zeg...
Dravers met hun uitgerekte lange kop... nou nee. Hier mijn draver (keystone voyager x diamond way)
http://i1190.photobucket.com/albums/z45 ... mage13.png
http://img38.imagefra.me/i586/bloesemwe ... _u8teh.png
http://img38.imagefra.me/i586/bloesemwe ... _u8teh.png_AAASCHAAA_ schreef:Draver om de vlakke gangen en de bouw.
Niet alle dravers hebben vlakke gangen, kijk deze maar eens http://i1190.photobucket.com/albums/z45 ... Image7.png
trysteffy schreef:Ik zou nooit een draver willen omdat ik een bijrijpaard had als draver vroeger op de baan gereden.
helaas op 11 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand.
Heb gehoord dat dravers er bekend om staan over hart problemen(ken elk paard wel hebben)
Ik heb zelf een draver en die houdt zoo erg van springen!Ilona_Ubique schreef:trysteffy schreef:Ik zou nooit een draver willen omdat ik een bijrijpaard had als draver vroeger op de baan gereden.
helaas op 11 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand.
Heb gehoord dat dravers er bekend om staan over hart problemen(ken elk paard wel hebben)
Ieder paard kan hart problemen hebben![]()
Dat dravers niet kunnen springenIk heb zelf een draver en die houdt zoo erg van springen!
Springt heel netjes en heeft een hele goeie techniek
Springt makkelijk 1,20
sommige mensen hebben gewoon een slecht beeld van dravers sommige mensen verzinnen er zelfs dingen bij en hebben een vooroordeel over dravers
ik wist geen eens dat mijn paard een draver was ik was op zoek naar een nieuw paard met mn ouders pas na een week kwam er achter dat het een draver was en heb me erg veel verdiept in het ras
Ik vind het ook een geweldig ras heel werkwillig werken graag voor je en zijn heel lief en sociaal naar mensen, leren erg goed en willen ook wat leren
maar daar vind ik de draver echt gewoon het allermooiste. Absoluut niet onder het zadel in de dressuur of springsport. Maar daar waar die echt voor gefokt is, prachtig. Daarbuiten vind ik echt niets aan dat ras en zelfs zonde, want dan komt het ras minder goed tot zijn recht. Heimdallr schreef:Ik had het ook niet tegen jou Vuurneon. Maar de onderbouwing van sommigen hier is gewoon idioot en teleurstellend. "Dravers zijn alleen mooi op de baan, onder het zadel vind ik ze niks" the fiets slaat dat op? Is toch echt stom. "Friezen horen alleen voor de kar!" ik vind Friezen mooi voor de kar, maar ze zijn ook echt prachtig onder het zadel. Onderbouwingen zijn hier nul komma nul.
Ik bemoei me er niet meer mee, als jullie dravers af willen kraken... ga jullie gang. Wacht maar totdat je zelf een draver hebt...

maar een draver op de baan; kippenvel!vuurneon schreef:Heimdallr schreef:Ik had het ook niet tegen jou Vuurneon. Maar de onderbouwing van sommigen hier is gewoon idioot en teleurstellend. "Dravers zijn alleen mooi op de baan, onder het zadel vind ik ze niks" the fiets slaat dat op? Is toch echt stom. "Friezen horen alleen voor de kar!" ik vind Friezen mooi voor de kar, maar ze zijn ook echt prachtig onder het zadel. Onderbouwingen zijn hier nul komma nul.
Ik bemoei me er niet meer mee, als jullie dravers af willen kraken... ga jullie gang. Wacht maar totdat je zelf een draver hebt...
Nou nou nou, adem in en uit
Jouw draver merkt er niets van hoor dat ik een draver gewoon echt niet mooi vindt onder het zadelmaar een draver op de baan; kippenvel!
Friezen vind ik onder het zadel ook gewoon echt de charme missen.
Overigens komt hier ook geen draver, heb geen ambitie om te koersen.

(kan het moeilijk omschrijven maar krijg er vaak zo'n barbie paard gevoel bij)Heimdallr schreef:Dravers staan bekend om hun sterke hard. Net als renpaarden hebben zij hoogstwaarschijnlijk een groter en zwaarder hart.
Ik ken dravers die zijn in de dertig geworden.
Het is niet om iedereen over te halen om dravers leuk te vinden, totaal niet. Maar ik vind het zelf gewoon behoorlijk irritant dat iedereen de draver zo slecht inschat en er zo'n slecht beeld van heeft. Het is altijd: "dravers zijn stom" "dravers kunnen niet dressuren/springen" "dravers horen op de baan" etc etc. De meeste mensen met een "normaal" en gerespecteerd ras hebben dit niet, zij weten ook niet wat wij meemaken en alles. Dravers zijn top beesten, niet iedereen hoeft dat zo te zien, maar ga alsjeblieft niet de draver af liggen kraken.
pluklief schreef:Heimdallr schreef:Dravers staan bekend om hun sterke hard. Net als renpaarden hebben zij hoogstwaarschijnlijk een groter en zwaarder hart.
Ik ken dravers die zijn in de dertig geworden.
Het is niet om iedereen over te halen om dravers leuk te vinden, totaal niet. Maar ik vind het zelf gewoon behoorlijk irritant dat iedereen de draver zo slecht inschat en er zo'n slecht beeld van heeft. Het is altijd: "dravers zijn stom" "dravers kunnen niet dressuren/springen" "dravers horen op de baan" etc etc. De meeste mensen met een "normaal" en gerespecteerd ras hebben dit niet, zij weten ook niet wat wij meemaken en alles. Dravers zijn top beesten, niet iedereen hoeft dat zo te zien, maar ga alsjeblieft niet de draver af liggen kraken.
Vat het toch niet allemaal zo persoonlijk op, het is nu eenmaal een bekend gegeven dat de draver niet het meest populaire ras van Nederland is. Jammer dan als veel mensen geen draver willen, dat is toch niet jouw probleem als jij er maar een fijn paard aan hebt. Ik ben trouwens wel heel nieuwsgierig wat je allemaal meemaakt omdat je draver hebt en niet een gerespecteerd ras? Ik heb zelf een IJslander, wordt hier vaak genoemd en er zijn ook nog al wat vooroordelen over. Maar dat moeten die mensen toch lekker zelf weten, ik ben blij met mijn paardje en als mijn stalgenoot dan zegt dat ze het nooit op zo'n kleine harige pony zou gaan zitten is dat echt niet mijn probleem.
Ik zou zelf denk ik geen fries nemen, maar ik denk dat ik sowieso niet meer zo snel voor een drieganger zou gaan.
Heimdallr schreef:Niet kloppende verhouding? Als ik een KWPN'ER en een draver naast elkaar zet, zie ik totaal geen verscheel in bouw... Meeste kwpn'ers zijn uit verhouding (te lange rug etc). Dravers zijn niet uit verhouding, vind ik een beetje raar.
Citaat:Wacht maar totdat je zelf een draver hebt...
Heimdallr schreef:Ik vind dat het ras totaal niet uit maakt. Waarom zou je een paard kopen puur op het ras? Mijn paard is een draver, maar toen ik hem kocht wist ik niks van hem. Ben in de loop der jaren achter zijn verleden gekomen etc. Het boeide mij echt geen ene reet wat voor ras mijn paard is.
Ik vind het overigens erg hypocriet om te zeggen dat je geen draver wilt, omdat ze lelijke uitgerekte hoofden, te grote oren hebben en alleen op de baan horen. Ik ga toch ook niet zeggen: "Dressuurpaarden zijn stom en lelijk omdat ze alleen maar gedwongen worden om in een onnatuurlijke houding zich te showen." Overigens niks tegen dressuurpaarden hoor.
Vind het erg jammer dat zoveel mensen een verkeerd beeld van de draver hebben.Horsesandme schreef:Ik denk dat ik nooit een draver zou nemen. Heb er helemaal niks mee. En heb meerdere keren gezien dat ze soms moeilijk rustig te rijden zijn.
Dit slaat echt nergens op... Ik heb al 8 jaar lang een draver en hij is super rustig te rijden. Het is een kwestie van leren rijden. Een KWPN'ER kan ook lastig te rijden zijn, dan leg je de schuld toch ook niet bij het paard neer? Maar omdat het een draver is is het wel de schuld van het paard en niet van de ruiter want de ruiter kan zo goed rijden... slaat echt nergens op.Lovethokkaa schreef:Dravers(ik vind ze niet mooi en geen fijne dressuur paarden ofzo).
Weer zo iets geks... waarom zou een draver geen dressuur kunnen? Elk paard is geschikt voor dressuur en het is echt een kwestie van geduld bij een draver. Als je geduld heb kun je alles, tevens zijn het leergierige en werkwillige paarden. Dravers kunnen dressuur en eenmaal goed getraind zijn het hele fijne dressuurpaarden.xBerber schreef:Dravers. Vind ze een ongelofelijk uitgerekt lang hoofd hebben. Vind het erg uit verhouding en lelijk
Mag ik je erop wijzen dat Dravers geen uitgerekt lang hoofd hebben... Ze zijn totaal niet uit verhouding en je gewoon niks weet van het ras? Komop zeg...
Dravers met hun uitgerekte lange kop... nou nee. Hier mijn draver (keystone voyager x diamond way)
http://i1190.photobucket.com/albums/z45 ... mage13.png
http://img38.imagefra.me/i586/bloesemwe ... _u8teh.png
http://img38.imagefra.me/i586/bloesemwe ... _u8teh.png_AAASCHAAA_ schreef:Draver om de vlakke gangen en de bouw.
Niet alle dravers hebben vlakke gangen, kijk deze maar eens http://i1190.photobucket.com/albums/z45 ... Image7.png