Paardenmishandelaar gepakt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:11

ja hoor dit is een duidelijk geval van seksuele gefrustreerheid dus daar zijn gepaste en confronterende therapieën voor.

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:16

Wat zou dit toch een heerlijk klusje zijn voor Pistolen Paultje OK dan!
Die weet wel raad met dit soort zieke geesten.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:16

Lezen jullie uberhaupt wel eens kranten o.i.d. of geloven jullie nu echt nog in dit rechtssysteem? Mannen die kleine kinderen pakken krijgen TBS en mogen na 3 jaar weer in een kinderrijke buurt wonen, zonder dat de gemeenschap daarvan op de hoogte gesteld wordt. Ik schat dat die TBSers in meer dan de helft van de gevallen terugvallen in hun oude gewoontes (en dan ben ik nog hoopvol).

Hoeveel zal een gozertje krijgen die een paard pakt? Dat vinden ze toch helemaal niet belangrijk. Aangezien zijn vorige overtreding gepleegd is toen hij minderjarig was, wordt die waarschijnlijk niet eens meegeteld. Zijn advocaat zal het er waarschijnlijk op gooien dat hij niet toerekeningsvatbaar was door drugs en alcohol en hup ... weer een ettertje de straat op.

Misschien kan Pellie aan aantallen recidivisten komen wat betreft TBSers?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:25

Voor de ergste vorm van dierenmishandeling krijg je maximaal 4 jaar, maar er is hier niet gesneden of gemoord ofzo... dus is iig al stukken minder! En ik denk niet dat hij er ooit ECHT vanaf komt Scheve mond Ik bedoel hij heeft na die 4/5 jaar alweer die fout gemaakt, en zonder echt goede straf doet die het misschien weer...

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:28

Iemand die ziek is in zijn kop doet het sowieso weer, kans op genezing is minimaal. TBS is dwangverpleging en werkt hetzelfde als afkicken onder dwang, n.l. niet !

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:35

Inderdaad.. Pistolen Paultje weet wel raad met dit soort mensen... Er staat dan binnenkort in de krant dat er een man met een stok in z´n achterste is gevonden...

Ik heb het wat dat betreft ook niet zo op het rechtssysteem in Nederland, dat is veeeel te mild voor dit soort zaken. Zulke mensen verdienen het niet dat ze nog vrij rond mogen lopen op deze aardkloot... Zij kunnen zich niet normaal gedragen in deze samenleving en horen te worden verbannen... Hoe? Dat maakt mij niet zoveel uit..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:40

Idd, en dat geld niet alleen voor dit, vind dat je voor moord ook veel te makkelijk er weer vanaf komt, maar dat is off-topic Schijnheilig

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:03

Tja... het is jammer dat het recidivisme cijfer zo waanzinnig hoog is... maar Craignethan: TBS mag dan in veel gevallen geen complete genezing geven, volgens mij was het laatst nog in het nieuws dat TBS voor een hele groot percentage (veel) langer dan nog eerst gepland was duurde.

En over degenen die vijf jaar in de gevangenis kort vinden: Tja... aan de ene kant is het ook erg kort, maar aan de andere kant... stel je voor dat je vijf jaar van je leven moet missen...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:08

Even voor de duidelijkheid: ik zou ook liever zien dat die gozer goed werd aangepakt, maar ik ben best blij dat ik in een land leef zonder eigen rechters.

Ik zeg dus niet dat 'hij' een slachtoffer is omdat ie 5 jaar in de gevangenis/TBS moet zitten, ik zeg dat 5 jaar cel/tbs nog steeds een straf is om rekening mee te houden.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 13:12

Ik blijf erbij dat wat er ook gebeurt:Zijn leven zal vanaf nu niet meer hetzelfde zijn.Bijna iedereen in het dorp weet het nu en ik denk niet dat hij zonder uitgelachen te worden de kroeg nog in kan.....

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:15

De gevallen waarbij TBS werkt daar hoor je niks over, de gasten die tijdens hun proefverlof weer over de schreef gaan wel, dat is waar. Daarom vroeg ik ook naar cijfertjes.

Overigens denk ik dat deze jongen echt geen 5 jaar gaat krijgen, hooguit een half jaar en geen TBS, het zou toch zielig zijn om op zo'n jonge knul het stempel van TBS te drukken Verward . Daarom ben ik ook zeer benieuwd hoe dit afloopt en hoop ik dat de mensen uit Heiloo ons op de hoogte willen houden.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 13:17

Gaan we zeker doen!!!

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:38

Hoe zit het met de veearts kosten? Kon de politie daar nog wat over vertellen?

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:43

in het ergste geval krijgen ze 4 jaar werd er geschreven ,met goed gedrag zijn ze na 1 1/2 jaar weer vrij.er zijn geen dieren in de gevangenis dus kunnen ze zich daar ook niet aan vergrijpen .de enige goeie les is pistolen paultje.daar schrikken de andere mishandelaars ook van.maar dan zo dat ze niet uit kwaadheid ergere dingen met onze dierbare vrienden uit gaan halen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:44

Ellende schreef:
Griebels: waarom wil je dat die man geen TBS krijgt?

Omdat... Mensen die TBS krijgen weer vrijkomen en gewoon weer hetzelfde gaan doen. TBS helpt niet!!! Zoals al eerder gezegt, werkt dwangverpleging niet. En met TBS komen ze er wel heel erg gemakkelijk vanaf.
Als hij gewoon gevangenisstraf krijgt, wordt ie daar wel aangepakt. Criminelen in de bak zijn niet "aardig" voor mensen die kinderen, vrouwen of dieren iets hebben aangedaan!
Daarom heb ik liever dat ie gewoon de bak in gaat, en geen TBS krijgt... Schijnheilig
Criminelen onder elkaar lossen op, wat wij allemaal zouden willen doen met die piemel!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 13:46

spokey schreef:
Hoe zit het met de veearts kosten? Kon de politie daar nog wat over vertellen?

Daar gaat de advocaat zich mee bezighouden.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:56

Ik las het stukje op Heiloo-online en vind het stom dat ze er alleen maar neer hebben gezet dat de merrie een opgezwollen schede heeft en dat het om paardenaanranding gaat Verward .

Hij heeft gewoon flink lopen knoeien en dan zetten ze het zo neer Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:07

shantihdior schreef:
in het ergste geval krijgen ze 4 jaar werd er geschreven ,met goed gedrag zijn ze na 1 1/2 jaar weer vrij.

En volgens mij krijgt ie zelfs dat nog niet, als je het volgende leest:

In het Nederlandse Wetboek van Strafrecht wordt een dier echter net als in het Nederlandse Burgerlijk Wetboek (BW 3:2, 5:1, 5: 8 lid 4 en 5:19) als een goed gezien, als een zaak, dus als een voor menselijke beheersing vatbaar stoffelijk object. Dit komt in het Wetboek van Strafrecht tot uiting in de strafmaat van artikel 350. Ik parafraseer: indien je een dier, dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, opzettelijk en wederrechtelijk doodt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, krijg je dezelfde straf als dat je dit bij een levenloze zaak zou doen, te weten een gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Ik hoop toch echt dat ik een verouderde tekst ben tegengekomen, of geldt dit nog steeds? |

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:10

Ik ben bang dat dit nog steeds geldt, het hele wetboek is verouderd. Het wordt hoog tijd voor nieuwe wetten met betrekkingt tot dierenmishandelling, wat dat betreft zouden ze eens goed naar Engeland moeten kijken.

Maar het schijnt niet zo'n hoge prioriteit te hebben in Den Haag of bij dierenorganisaties Verward

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:14

Wel jammer dat die ransbak het niet heeft geprobeert bij een echte blijf-van-mijn-lijf merrie. Ik reed wel eens een jachtpaard voor een vriendin in Engeland, een geweldig beest, maar die had die gast echt tot pulp geschopt geloof ik. DAT was nog eens een leer-ervaring geweest...

Overigens is TBS zeker niet 'er makkelijk vanaf komen'.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 14:17

ArwenLune schreef:
Wel jammer dat die ransbak het niet heeft geprobeert bij een echte blijf-van-mijn-lijf merrie. Ik reed wel eens een jachtpaard voor een vriendin in Engeland, een geweldig beest, maar die had die gast echt tot pulp geschopt geloof ik. DAT was nog eens een leer-ervaring geweest...

Wij snappen zo wie zo niet dat hij het voor elkaar heeft gekregen;Een stoel in de box zetten en dan merrie's gewoon pijn te doen zonder reactie van de merrie's.Hij zet ze niet eens vast.......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:20

Smaxie schreef:
Inderdaad.. Pistolen Paultje weet wel raad met dit soort mensen... Er staat dan binnenkort in de krant dat er een man met een stok in z´n achterste is gevonden...
.

DAT noem ik gerechtigheid! Men, wat zou ik me goed voelen als ik zo iets te lezen kreeg!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:20

ArwenLune schreef:

Hmm Waarom wil iedereen dan zo graag ontoerekeningsvatbaar worden verklaard als hij veroordeelt wordt?????????

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:29

FlairS schreef:
Wij snappen zo wie zo niet dat hij het voor elkaar heeft gekregen;Een stoel in de box zetten en dan merrie's gewoon pijn te doen zonder reactie van de merrie's.Hij zet ze niet eens vast.......

Zijn er nergens geen sporen van verdoving of zo gevonden? Ik vind zoiets eerslijk gezegd ook maar raar dat een merrie dit zomaar zou toelaten, zeker als ze niet hengstig is.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:29

dan is de gevangenisstraf lager, want dan heeft ie een zielige jeugd gehad enzo.. *kots*