Hier iemand die de dupe is geweest van de andere kant van het verhaal.
Voor leerlingen superleuke KWPN merrie gekocht, L2 dressuur, maar laatste jaren recreatief gereden.
Paard stond dag en nacht op de weide ondanks luxe pensionstal, en had ijzers aan de voorbenen waarvan we het nut niet snapten, maar goed, proef gereden ging prima, paard is klinisch goedgekeurd, en hele verleden van het paard was ( dachten wij.....) bekend.
Nou... Drama.... Binnen anderhalf jaar stokkreupel en bleef dit ook. Ondanks dat ze recreatiefgereden werdt, en er verder niets raars met haar gedaan werd.
Wat bleek? Paard had flinke artrose aan de voorbenen....
Eerst dachten we nog dat het gewoon dikke pech was, en na anderhalf jaar rust op de weide is ze weggegeven aan een meisje die er af en toe een stapritje mee maakt en die het hele verhaal kent. Geloof dat er wel een contract is trouwens, paard is officieel nog van mijn leerlingen.
Jaartje of twee later neemt een bokker ineens contact met mij op, het artrose paard bleek vroeger van haar te zijn geweest, volledig afgekeurd voor de sport vanwege artrose, en weggegeven aan degenen waar wij haar van hebben gekocht. Bokker dacht dat ze daar licht recatief gereden zou worden,want meer mocht de merrie niet....
Nou.... Dan weet je genoeg... Paard is finaal de dupe geworden van de situatie en die mensen hebben zowel de oude eigenaar als mijn leerlingen flink bedonderd, puur voor enkele centen.
Als ik er nu aan terug denk dat we op de verharde weg hebben gedraafd, gesprongen, en L2 oefeningen gevraagd hebben van haar,ondanks alle pijn die ze waarschijnlijk heeft gehad maar in het begin niet heeft laten merken.... Wordt er nog boos van