Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:30

Oh my God. :')
Ik duik ff weg hier hoor. :+

Beige ribbroek: check
Waxjas: check
Aftandse cap: check
Oversized fleecetrui: check
Rubberen rijlaarzen: check

Later stadium:
Roze ribbroek: check
Ruitjesbroek: check
Casco cap: check
Chaps met franjes: check

Frontriem met tape: check
Nepbont zadelvormig dekje: check
Koordsingel: check

:7

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:31

Ik heb ook nog zo'n mooie zeer charmante hoge zwarte broek. Hoger dan de doorsnee broeken :')
Dus nog ff net shirtje vinden, en dan maar gaan rijden haha.

michelle___

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:33

Ik draag altijd me shirt in me broek, en dan 9/10 een bruine (of roze, blauw, kastanje) riem erbij. :)
Op stal loop ik wel op jodphurs, tegenwoordig zie ik iedereen op gympen, en swinters op Uggs. :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:34

Uggs zijn toch veel te duur om mee in de stal te lopen?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:35

Ik denk dat een aantal in dit topic dan vinden dat ik me echt niet op stal kan vertonen in mn compleet roze outifit en ponylief dan al helemaal niet met haar roze dekjes, peesjes, poetstas, frontiriem, zweepje en vorig jaar zelfs een knalroze winterdeken := wat ik echt lelijk vindt is van die ichtgroene chaps

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:36

Iris82 schreef:

Ik heb twee paar 'stal uggs' :')

prisca12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:37

zon cap met een pony erop
ik draag gewoon een zwarte rijbroek :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:38

michelle___ schreef:
Iris82 schreef:

Ik heb twee paar 'stal uggs' :')

:oo ik heb nog niet 1 paar gewone uggs, dure krengen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:46

Oké, ik moet toegeven: het is bij mij allemaal grotendeels weg. ;)

Enkel de Casco cap en de ruitjesrijbroek heb ik nog.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:55

Iris82 schreef:
Koordsingel: check

Jaaahhh waarom zijn die eigenlijk niet meer te krijgen?
Tis dat ik geen paard heb momenteel anders tuigde ik hem helemaal retro op... Lekker simpel en kaal

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:58

Leuk onderwerp voor een fotoshoot. :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:01

Ruitjesbroeken vind ik ontzettend lelijk. :')

Verder heb ik vroeger ook de ribbroeken, waxjassen, vilten dekjes, koordsingels etc etc allemaal gehad.

Setjes en blingbling meisjes zijn er gelukkig niet bij ons op stal. :D
Alleen maar 4 andere eigenaren, allemaal die tijd al voorbij gelukkig.
En daarbij, de paarden staan op een boerderij dus je blijft er nooit netjes.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:05

Koper schreef:
En voor westernruiters: modelaarzen (dus zeg maar "western"laarzen uit de schoenenwinkel) kan écht niet. Net als broek in je laarzen.

Ik kwam gisteren in de Efteling een meid tegen met nep paardrijlaarzen van zwart glanzend leer (geen lak) inclusief gouden nepsporen zonder pin of knop _O- Ze was heel verzorgd en modern gekleed dus het is vast in maar ik moest wel een inwendige giechel onderdrukken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:05

Wat ik persoonlijk niks vind, zijn ruiters met mega korte chaps en twee verschillende sokken....

Oranje kleding, KNHS of zelf gemaakt draag ik regelmatig , zusje die in het A kader rijdt :p

En bepaalde kleuren combinaties die echt vloeken :$ rood-blauw vind ik cool.... maar rood-roze niet :$

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:06

Missie_Maxie schreef:
Ik heb ze altijd over mijn rijbroeken, maar dan wel met laarzen aan(heb geen chaps) dus dat zie je niet. Neem aan dat ik dan legaal ben :o

En ik sta gerust in mijn rijbroek met lange sokken erover aan de schoolpoort. Ik blijf me echt niet de hele dag omkleden :')

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:08

Urielle schreef:
Missie_Maxie schreef:
Ik heb ze altijd over mijn rijbroeken, maar dan wel met laarzen aan(heb geen chaps) dus dat zie je niet. Neem aan dat ik dan legaal ben :o

En ik sta gerust in mijn rijbroek met lange sokken erover aan de schoolpoort. Ik blijf me echt niet de hele dag omkleden :')

+1 ik zit toch op AOC Terra. Veel gezien beeld hoor!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:09

Urielle schreef:
Missie_Maxie schreef:

En in de supermarkt enzo *\o/*

PaloohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:10

ja t zelfde voor mij,
die ribcord broeken wat een hel, had dr echt n hekel aan.

verder zelf wel iets lekker ouderwets zon vilten zadelvormig dek voor in de zomer, heerlijk!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:12

Urielle schreef:
Ik kwam gisteren in de Efteling een meid tegen met nep paardrijlaarzen van zwart glanzend leer (geen lak) inclusief gouden nepsporen zonder pin of knop _O- Ze was heel verzorgd en modern gekleed dus het is vast in maar ik moest wel een inwendige giechel onderdrukken.

Bevreemdend is dat he? Loop je over het Damrak (toch niet een plaats waar mensen iets met paarden gaan doen) en dan zie je daar opeens zo'n meid met skinny jeans en van die rubberen rijlaarzen. Gewoon van die Aigle laarzen, compleet met zo'n uitstulpseltje voor je spoor. Weird... maar kennelijk is het in.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:12

Ik bedenk me nog iets... Witte singels!

Die ruitjes sokken heb ik ook, vind ze vreselijk lelijk, maar dat interesseert me niks. Het zijn sokken..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:13

Ook de supermarkt idd als het zo uitkomt ;)
Ik had het er gisteren nog over met de mama van een schoolvriendinnetje van G, die hebben een kippenboerderij met ook nog melkvee. Maar die staat altijd netjes in haar gewone kleren op school. 'Je moet niet weten hoe vaak ik me op een dag verkleed,' zei ze. Ik heb daar respect voor maar zelf heb ik daar geen zin in en ik vind het ook vies om stinkende kleren weer aan te moeten en om nou drie sets rijkleding en drie sets nette kleding op een dag erdoor te jassen is zelfs voor mij niet meer normaal ;)

Maar nu weet ik het: laarzen even poetsen en ik ben gewoon hartstikke hip ineens! *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:14

En ik liep vaak in de giletjes, met een ruitje. (ik vind ze nou om te kotsen).
En duur die krengen! Waren van Pikeur geloof ik. 2 kanten te dragen. Ruitjes met een effen binnenkant, als je m omdraaide hadden de zakjes en de kraag een ruitjes randje.

Marocje

Urielle schreef:
Missie_Maxie schreef:

Haha, dit had ik laatst ook: in mijn blauwe ribbroek, sokken erover (chaps al uitgedaan) stond ik op het schoolplein.. De juf vroeg me nog: 'wezen paardrijden?' (zij rijdt zelf ook) dus ik gaf aan dat het een gerace (?) is, maar idd... 'Oh, dan red je het idd niet om je even om te kleden..'

Ik dacht echt: dus ik moet me voortaan omkleden?

Ohja, ga ook zo naar de supermarkt: als ik een paar boodschapjes nog moet doen, dan doe ik dat liever gelijk na het paard, en dan kleed ik me thuis wel om. Blijf anders aan het (auto) rijden...

KarmaWitch

Die o zo populaire laarzen zie ik overal. Denk bij mezelf wil je zulke laarzen koop dan gewoon rubberen rijlaarzen want t enige verschil is een logotje en oja de prijs

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:15

Wat een heerlijk topic. Ik ben helemaal niet van de blingbling, heb alleen een frontriem met kleine steentjes.
Ruitjes rijbroeken vind ik niks, die eurostar corsica heb ik vroeger ook heel veel gehad echt onverslijtbaar. Zijn echt heerlijke broeken. Die driehoekjes frontriemen hadden we op de ponyclub vroeger ook nog wel.
Heel herkendbaar is ook het paardrijden op de fiets. Sokken over mn rijbroek doe ik ook altijd en ga ook rustig in mn paardrijkleding naar de supermarkt. Paardrijsokken heb ik swinters ook altijd aan bij mn gewone kleding als ik laarzen aan heb, lekker warm