Hoeveel voor Bailey

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:54

die keuze heb je ook: Je koop een keer een goed hoofdstel voor €120 of je koopt 4 keer een minder goede voor elke keer €30

mingming

Re: Hoeveel voor Bailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:01

Ik denk dat het hoofdstel niet haar grootste geld probleem zal worden :') Eerder de stalling, ts, kun je niet met je ouders overleggen erover? (of heb je dat al gedaan?)

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:01

Karla_1999 schreef:
die keuze heb je ook: Je koop een keer een goed hoofdstel voor €120 of je koopt 4 keer een minder goede voor elke keer €30

Ik koop 1 keer een goede

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:02

manon_goldy schreef:
Ts je hebt een mooie droom! Maar ik zou eerst een verzorgpony zoeken om te kijken hoe dat gaat. Of je dit wel aan kan. En als je straks naar de eerste gaat en je krijgt heel veel huiswerk? Wat dan?

Ik zit nu in de eerste, en heb niet echt veel huiswerk, wel 3 verzorgshetjes *\o/*

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:05

linn1502 schreef:
Meid, misschien gaat Bailey nu nog niet lukken, zeker niet alleen.
Maar als je dit echt wilt, zeker blijven sparen. Ik kreeg ook een eigenpaard en op de stalling na heb ik altijd de kosten zelf betaald, dan heb ik het over voer, enten, ontwormen, bekappen, tandarts en zijn spullen.
In die 7 jaar is er (gelukkig) maar een keer een dierenarts bij moeten komen omdat ik telefoontjes kreeg van stal dat hij koliekerig gedrag vertoonde... dit hebben mijn ouders wel betaald omdat ik ALTIJD alles zelf betaalde..

Ik had 2 krantenwijkjes, verdiende daarmee ruim € 300,00 per maand maar dit waren dan wel folders en deed dit vanaf mijn 13e. Mijn paardje kwam niets te kort, had later zelfs alles dubbel.

Waar een wil is is een weg, maar misschien moet je eerst sparen en zorgen dat je een bijbaantje heb en dan kijken of het realistisch is

Succes meid!

Bedankt, het gaat vast lukken, over een jaar of 3 ofzo

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:07

LoveBailey schreef:
manon_goldy schreef:
Ts je hebt een mooie droom! Maar ik zou eerst een verzorgpony zoeken om te kijken hoe dat gaat. Of je dit wel aan kan. En als je straks naar de eerste gaat en je krijgt heel veel huiswerk? Wat dan?

Ik zit nu in de eerste, en heb niet echt veel huiswerk, wel 3 verzorgshetjes *\o/*

Dan hou je het toch lekker bij de verzorgshetjes? Je kunt Bailey toch ook wel poetsen en rijden enzo als je op de manege bent? Je hebt in de 1e idd niet veel huiswerk, maar later wel hoor!

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:10

Welk ras? ik zou aanraden geen pony van die leeftijd te kopen als je verwacht er nog tien jaar plezier van te hebben, als hij /zij klachten begint te krijgen...

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:11

femkeonneke schreef:
Welk ras? ik zou aanraden geen pony van die leeftijd te kopen als je verwacht er nog tien jaar plezier van te hebben, als hij /zij klachten begint te krijgen...

Het is volgens mij een friesxtinker, of een friesxwelsh-cob ofzo...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:12

Een tinker is mij altijd verteld.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:26

Je bent 11 jaar en helemaal verliefd op die ene manegepony! Dat hebben we allemaal gehad in onze jongere jaren. Je wordt ouder en dan zet je je daar zelf overheen. Er zijn zoveel leuke paardjes hier op internet dat dit niet de enige is waar je een band mee zal hebben.

Spaar op je gemakje door en ga later opzoek naar een leuke pony. Bailey is een knapperd maar er zijn nog veel meer knapperds! Liever alles goed geregeld en langer wachten dan een paardje weg moeten doen doordat de kosten te hoog worden.

Ik weet zeker dat het je gaat lukken maar niet nu.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:20

Ik had eigenlijk ook precies het zelfde: Toen ik begon met rijden was ik 6, ik had een hele lieve liefelingspony, Quicky. Zij was toe 17, ik reed bijna elke les op haar. Ik zei altijd dat ik Quicky ging kopen :') . Ik ben nu bijna 14, ik vind Quicky nog steeds heel lief. Maar ik zou haar niet als mijn eigen pony willen hebben, ze is 24 nu, ze is ongeveer 1,20 hoog. Ik kan daar nu niet meer op rijden + dat ik meer geïnteresseerd ben in de spring sport, wat ook niet meer met haar kan.
Volgens mij leeft Quiky niet eens meer, dan is ze maar 24 geworden...

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:51

nienke555 schreef:
LoveBailey schreef:

Dan hou je het toch lekker bij de verzorgshetjes? Je kunt Bailey toch ook wel poetsen en rijden enzo als je op de manege bent? Je hebt in de 1e idd niet veel huiswerk, maar later wel hoor![/quote]
Welk niveau doe jij dan? Ik heb echt heel veel huiswerk! (Gymnasium)

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:12

In de eerste, tja het huiswerk is dan echt minimaal. Ik zit nu in de tweede en heb wel 1 a 2 uur huiswerk per dag, als ik veel moet leren zelfs 3uur. Dan schiet het idee een eigen paard hebben er echt wel bij in. Ik doe HAVO trouwens.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:35

Ik heb 2 paarden heb op de havo gezeten. Als je een beetje kan plannen is dat allemaal makkelijk te doen. Sommige mensen denken te moeilijk. En mijn paarden stonden/staan niet eens vol pensioen

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 19:42

nienke555 schreef:
femkeonneke schreef:

Het is volgens mij een friesxtinker, of een friesxwelsh-cob ofzo...

fries x tinker

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 19:43

xRooss schreef:
In de eerste, tja het huiswerk is dan echt minimaal. Ik zit nu in de tweede en heb wel 1 a 2 uur huiswerk per dag, als ik veel moet leren zelfs 3uur. Dan schiet het idee een eigen paard hebben er echt wel bij in. Ik doe HAVO trouwens.

ik doe havo/vwo, maar moet naar vwo, maar ik maak heel snel mijn huiswerk

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:29

Het huiswerk valt wel mee, ik doe gymnasium en het lukt prima!

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:39

het ligt ook aan op welke school je zit. Ik zit nu in 3 havo en heb niet meer dan een half tot 1 uur huiswerk op een dag

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:43

xRooss schreef:

In de eerste deed ik ook 1 á 2 uur huiswerk per dag. nu in de tweede is het 2 á 3 uur. En met leren nog langer. (VWO)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:45

De 2e was bij ons ook het meeste huiswerk idd, ik heb in de 3e mijn pony gekocht.

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:32

heeft ts eigenlijk al gevraagd aan de eigenaar hoe duur de pony is? en als ie te koop is?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:00

nee, ze wil weten wat hij waard is door het op bokt te vragen. Maar daar kom je absoluut niet verder mee...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:13

Dancie schreef:
Je bent 11 jaar en helemaal verliefd op die ene manegepony! Dat hebben we allemaal gehad in onze jongere jaren. Je wordt ouder en dan zet je je daar zelf overheen. Er zijn zoveel leuke paardjes hier op internet dat dit niet de enige is waar je een band mee zal hebben.

Dit gaat helaas niet altijd op :( Mijn lievelingspaardje op de manege vroeger was effectief wel te koop. Helaas mocht ik toen geen eigen paard van mijn ouders. Hij is verkocht en ik was er kapot van. Heb gelukkig wel afscheid mogen nemen, hij was zelfs nog 3 dagen later weggebracht speciaal voor mij.
Na 4 jaar zoeken had ik hem eindelijk gevonden en hij had het heel goed. Maar het bleef knagen. Gelukkig mag ik hem komen bezoeken zo vaak als ik wil en mag ik ook nog een ritje op hem maken. Maar missen doe ik hem na al die jaren nog steeds verschrikkelijk.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:39

poetser schreef:
Dancie schreef:

Dit gaat helaas niet altijd op :( Mijn lievelingspaardje op de manege vroeger was effectief wel te koop. Helaas mocht ik toen geen eigen paard van mijn ouders. Hij is verkocht en ik was er kapot van. Heb gelukkig wel afscheid mogen nemen, hij was zelfs nog 3 dagen later weggebracht speciaal voor mij.
Na 4 jaar zoeken had ik hem eindelijk gevonden en hij had het heel goed. Maar het bleef knagen. Gelukkig mag ik hem komen bezoeken zo vaak als ik wil en mag ik ook nog een ritje op hem maken. Maar missen doe ik hem na al die jaren nog steeds verschrikkelijk.

Dit is bij mij ook zo, ik mis mijn lievelingspony nog steeds, terwijl ik haar al zeker 3 jaar niet meer gezien heb en ik al veel nieuwe lievelingen heb gehad, ze blijft number one! Ik heb haar jammer genoeg nog niet terug gevonden.. ik weet niet of ze het echt voor mij gedaan hadden maar ik reed altijd in de voormiddag en de pony werd pas in de namiddag verkocht dus toen ik het teweten kwam kon ik er nog mijn laatste afscheidslesje op rijden (wist daarvoor al dat ze tekoop stond, maar ook ik mocht geen eigen pony en daarvoor had ze steeds een eigenaar gehad die haar nog in de lessen mee liet lopen, nu was ze dus echt van iemand en alleen van die iemand). Ze is nog wel een jaar ofzo op de manege blijven staan, ondertussen nog is van eigenaar gewisseld en die heeft haar dan naar ergens anders gedaan, nog een jaar later is de manege failliet gegaan.. dat maakt het dus veel moeilijker om haar terug te vinden :(

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:45

TS, als je van 1 havo naar 2 vwo mag.. Pas op.
In 1 vwo leer je al te wennen aan het huiswerk wat je in de aankomende jaren krijgt, en ik kan je vertellen dat je in 2 vwo al een heel stuk meer huiswerk hebt als eerst.
Daarin is de stap van 1 havo naar 2 vwo best wel heel groot, aangezien ik van vriendinnen van de havo weet dat zij vorig jaar zeker minder huiswerk hadden dan ik had.