Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paardjes45 schreef:Bijna niemand snapt mij hier, natuurlijk kan een 12 jarig paard ook schrikken, struikelen enz. Het gaat er hier om dat de botten bij een 2 jarig paard nog niet volgroeid zijn en dat het dus niet goed is om gewicht om de rug te leggen. In de wei vechten veulens ook met elkaar, maar dat is anders. (Wat is het moeilijk om het uit teleggen).
Kijk: Als een veulen vecht met een ander veulen dan wordt het licht belast op meerdere plekken (schoppen, bijten enz), als een kind erop gaat zitten, dan belast je de botten op minder plaatsen erger.
Hopelijk snappen jullie het
_Gummybear schreef:Bij western worden de meeste 2 jarige ook al ingereden.. vind ik ook best raar aangezien bij alle paarden van 2 jaar de rug nog niet helemaal goed ontwikkeld is (volgensmij!) ..
KingYasFenn schreef:_Gummybear schreef:Bij western worden de meeste 2 jarige ook al ingereden.. vind ik ook best raar aangezien bij alle paarden van 2 jaar de rug nog niet helemaal goed ontwikkeld is (volgensmij!) ..
dit is wel erg over een kam scheren he!
dit vind ik echt belachelijk 'in de western doen ze dat zo'
ja er zijn mensen die dat doen, maar lange niet alle!
en is ook zo in elke andere paarden sport : er zijn er die het doen, maar meer uitzondering dan de regel!
dus aub nou geen vingertjes wijzen