Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:10

jadeken schreef:
Doanique schreef:
Om even ontopic te blijven, ik hou niet zo van hele grote paarden die heel iel zijn. Moet wel een beetje bespiering opzitten hoor anders blijven ze er zo puppy uitzien! Ik vind 'normale' of 'gespierde' grote paarden wel prachtig!

ben ik helemaal met je eens paarden met flubberbillen of een speknekje vind ik best wel bleh :D

Je praat nu jezelf tegen, ik zeg dat ik wat 'vollere' paarden wil en dan zeg jij dat je die bleh vindt?

xanthos111

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:12

Ik heb niks met Arabieren en Appaloosa's .
Arabieren , omdat hun hoofdjes mij zo niet aanspreken. Vind ze ook veel te fijn gebouwd meestal. Niet dat ik zo een koudbloed fan ben maar te fijn vind ik ook niet mooi.
En appaloosa... Ahja ik vind de kleur gewoon niet mooi :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:12

PRE`s, Andalusiërs, Arabieren. Uitzonderingen daargelaten maar nee dat zijn niet mijn type paarden

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:13

Om even ontopic te blijven, ik hou niet zo van hele grote paarden die heel iel zijn. Moet wel een beetje bespiering opzitten hoor anders blijven ze er zo puppy uitzien! Ik vind 'normale' of 'gespierde' grote paarden wel prachtig!
[/quote]
ben ik helemaal met je eens paarden met flubberbillen of een speknekje vind ik best wel bleh :D[/quote]
Je praat nu jezelf tegen, ik zeg dat ik wat 'vollere' paarden wil en dan zeg jij dat je die bleh vindt?[/quote]
Nou eerder het gespierde ;) ik h ou niet van de flubberbilletjes enzo geef mij maar een slanke gespierde buik,kont ;)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 06:04

ik ben wel een beetje van die temperament volle rassen ik vind fjorden,tinkers,shire's,trekpaarden niks en friezen ik heb zelf een draver gaat soms wel wat hard maar daar spring ik 1 meter en dat karakter vind ik zooo leuk gaat echt voor je door het vuur net als de Arabier en Welsh met dat lieve schattige kleine koppie dan heb je een c Welsh merrie met een shetlander halster echt zoo lief er zijn zoveel rassen ik denk dat ik die ook wel leuk vind maar niet die "lompe" rassen en zijn soms wel rassen die wat minder lomp zijn maar zulke rassen trekt mij echt niks

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:04

Overigens om mijn vorige reactie aan te vullen: ik hou niet van de oud gebouwde friezen, ik heb er zelf eentje een tijdje gereden en dat klikte niet, ze was heel koel in het hoofd terwijl ik ben van een vurig karakter en pit. Ook hun bouw past niet bij mij, ik ben heel iel en nouja de oud gebouwde friezen zijn stevig gebouwd. De 'nieuwe' friezen laten me ook koud, ik vind het prachige beesten maar hun karakter past niet bij me.
Haflingers kan ik ook niet mee opschieten en botst ook altijd, ik ken ook superleuke haflingers, maar meestal laat het ras me koud en het is absoluut niet mijn keuze voor een eigen paard ofzo.

Ik vind fjorden wel weer helemaal geweldig, ze hebben zo"n eigen karakter waar ik verliefd op ben, het ene moment rij je relaxt door het bos en het andere moment heeft paardlief besloten om maar te gaan crossen inclusief bokken. Tinkers vind ik ook super leuke beestjes, het zelfde met belgen, zulke grote reuzen en zo lief, voor rijden zou ik er absoluut niet op springen maar gewoon, zulke lieve beesten
Shetlanders vind ik ook geweldig, lekker eigenwijs! Maar mijn paardjes zijn toch wel de fijn gebouwde paarden, arabier, grote welshjes, fijn gebouwde kwpners, nrps.
Kleur maakt me niet zoveel uit, eigenlijk meer wat hun ogen uitstralen, temprament? Of zoals ieder ander paard, ik vind het mooi als je bijna hetkarakter in een paard zijn ogen kan zien :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:17

Knert schreef:
tinkers,vind ze net van die wannabe cow met wat extra haar erop geplakt.

Bonte tinkers bleeeh, vooral met een verdwaalde vlek op het hoofd (of soms aangevuld met wat pisvlekken).

Heel soms zie ik een rdelijke mooie tinker, maar dan vaak in 1 kleur. Als er serieus alleen een tinker thuis in de weide mocht staan, ging ik serieus over op een andere hobby. Heb ik liever paar mooie bokjes, kippetjes of wat schaapjes.
Sorry kan er niets aan doen. Iemand die mij neer wil slaan?

Ja :)) :')

Al geef ik eerlijk toe dat ze lomp kan zijn hoor, maar stiekem past dat gewoon bij mijn karakter (ik mag dan o zo klein zijn, ik ben echt ontzettend lomp :') ) Ik blijf erbij dat ik juist fan ben van dat bont.

Overigens was ik dravers vergeten. Ik was onlangs gaan buitenrijden met een draver, super braaf beest, maar jeetje zo voorwaarts.. := Hatelijk gewoon, wou echt niet trager. Mijn Tinker zat er achter te galopperen als dat beest aan het draven was, ze werd er zelf behoorlijk irritant door.. Ik heb een hekel aan zenuwpezen. Brrr!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:32

BounceBabe schreef:
Fjorden, Haflingers, Friezen en Tinkers staan bij mij onder de noemer lomp. Ze kunnen vast goed presteren in de sport, alleen zie ik er nooit één voorbij komen.

Dat is het wel. :j

Deze rassen vind ik ook niks aan, en dat heeft niet alleen iets met bouw te maken.
Tinkers vind ik gewoon echt lelijk. Dat was echt het allerlaatste wat er hier in kwam...brrr....
Wat Knert ook schrijft, dan nog liever geen paard :+
Een fjord moet ik zeggen begin ik langzaam mijn mening over te herzien, heb in de loop der jaren ook wel mooie exemplaren voorbij zien komen.
Fries: nee, zou ik ook nooit aanschaffen.
Haflingers, goh de meeste exemplaren die ik kende waren idd vaak lomp en drammerig, zal natuurlijk ook wel een kwestie van opvoeding zijn.

Welsh Cobs vind ik meestal wel mooi, terwijl dat toch ook een beetje in die richting gaat.
Maar vaak hebben die mooiere hoofden en niet zoveel behang.
Schwarzwalder Fuchs vind ik ook wel mooi om te zien, maar ook dat zou ik niet snel aanschaffen.

Ach, hoe goed is het toch dat iedereen een andere smaak heeft :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:32

Jackytje schreef:
Knert schreef:
tinkers,vind ze net van die wannabe cow met wat extra haar erop geplakt.

Bonte tinkers bleeeh, vooral met een verdwaalde vlek op het hoofd (of soms aangevuld met wat pisvlekken).

Heel soms zie ik een rdelijke mooie tinker, maar dan vaak in 1 kleur. Als er serieus alleen een tinker thuis in de weide mocht staan, ging ik serieus over op een andere hobby. Heb ik liever paar mooie bokjes, kippetjes of wat schaapjes.
Sorry kan er niets aan doen. Iemand die mij neer wil slaan?

Ja :)) :')

Al geef ik eerlijk toe dat ze lomp kan zijn hoor, maar stiekem past dat gewoon bij mijn karakter (ik mag dan o zo klein zijn, ik ben echt ontzettend lomp :') ) Ik blijf erbij dat ik juist fan ben van dat bont.

Overigens was ik dravers vergeten. Ik was onlangs gaan buitenrijden met een draver, super braaf beest, maar jeetje zo voorwaarts.. := Hatelijk gewoon, wou echt niet trager. Mijn Tinker zat er achter te galopperen als dat beest aan het draven was, ze werd er zelf behoorlijk irritant door.. Ik heb een hekel aan zenuwpezen. Brrr!

Heerlijk, een gelijkgestemde! Ik heb geen foto van mezelf op mijn profiel maar als je mij ziet verwacht je er volgens mij ook niets anders dan een koudbloed bij, ik ben ook enorm lomp af en toe := Hoe grover, hoe beter, zo veel mogelijk haar en sokken graag :D En dat bont doet het hem voor mij ook, ik vind alleen vosbont niet zo heel mooi... Ik heb niets met die kleur. Nee, doe mij maar zwartbont of bruinbont <3

Ik zou trouwens niet op een andere hobby overstappen als ik per se een warmbloed moest (zeg maar hetzelfde principe als wat Knert zei). Mijn laatste verzorgpaard was een warmbloed, veel te groot naar mijn zin (1.70) en ook nog eens een schimmel en enorm lomp en grof gebouwd. Maar het was wel een top beest :D Maar eerlijk is eerlijk, ik zou graag weer eens een buitenrit maken zonder al die aanstelleritis die dat beest had.

Freya101

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:48

Ik heb helemaal niets met ;dravers,arabieren,tuigers of de standaard bruine paarden met zwarte manen.
Ook geen heethoofden voor mij.
Geef mij maar een stevige koudbloed of een "karrepaardje" gelijk het hier soms wel genoemd wordt.... :')

Ik zie juist wel graag een Tinker,kheb er zelf eentje en kzou niets anders meer willen ! *\o/*
Superbraaf,mooi bont,prachtige lange manen en sokken,en alles behalve lomp... ;)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:59

Die laatste foto op jou profiel ;)
Ik bedoel niet echt 'korte' maar eerder dikke beentjes
En op die foto zie je het verschil in benen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:05

Ik heb niks met (dressuur)paarden met 'springveren' onder de benen :+
Prachtig om te zien maar ik wil er liever niet op :P doe mij maar n koelbloedig type ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:06

Ik heb alleen wat met quarters/paint en fjorden. Maar af en toe komen er gewoon paardjes op je pad, waar de klik gewoon perfect is. En dan maakt het voor mij vrij weinig uit meer. Zo was mijn vorige verzorgpaard een haflinger x fries. Kon echt alles met dat beestje.

En rij ik nu op arabier x draver. Terwijl ik echt niks met zulke rassen heb. Maar toen ik de eerste keer op haar reed. Klikte het gelijk tussen ons. Ze heeft een heerlijk karakter. Ze is gelukkig al wel heel wat rustiger geworden in haar koppie. In het begin was het echt een gifkikker.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:13

Dit is meer een 'verdedig je eigen ras'-topic geworden. Jeetje zeg.

Oh ja, rassen waar ik niks mee heb: Fjorden, Friezen, Tinkers en IJslanders.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 09:20

_San87_ schreef:

Nou zo een topic kunnen we ook openen :)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:30

_San87_ schreef:

Daar ben ik het met je eens zo'n topic is eerder voorbij gekomen en ieder heeft zijn eigen mening dit is echt waar verdedig je eigen ras net als San zij

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:31

Soraya10 schreef:
_San87_ schreef:

Nou zo een topic kunnen we ook openen :)

Dat lijkt me aan de ene kant wel lollig maar misschien ook niet zo slim :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:07

Ik zie mensen gewoon vooral onwaarheden rechtzetten, zoals dat het omver lopen een kwestie van opvoeding is.

Waarom zou je je een ras willen verdedigen? Elk paard van datzelfde ras heeft nou eenmaal de raskenmerken (of er moet wat fout zijn gegaan). En als je die niet mooi vindt, tja dan kan je er wel mee komen dat niet alle haflingers etc. hetzelfde zijn maar dat maakt dan geen ene moer uit. De raskenmerken hebben ze allemaal :D

Ik ben ook niet van de iele paardjes. Maar de pony waarmee ik nog altijd de grootste klik heb, is een NRPS'er met behoorlijk wat arabierenbloed.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:19

Mee eens :j Ook mijn haflingers hoe leuk ook, zijn échte haflingers met alle lompe eigenschappen van de haflinger :+ En ik houd er van :Y)
Ook wat betreft het omver lopen. Stalker zal dat bij mij niet zo gauw doen, maar als hij écht is afgeleid dan staat hij ook zo op mn teen en heeft gewoon echt niet door wat hij fout doet. Dus dan is het geen opzet want hij heeft normaal echt wel respect voor mijn ruimte maar dat is gewoon echt die lomp haflinger kenmerk die ze allemaal bezitten in hun genen :j :')

Nies_ schreef:
Mariska_28 schreef:
Zullen vast allemaal fokrichtingen zijn, maar ook ik vind ze echt helemaal niets... Van die tresskippen die al druk worden als ze een dag niet gereden worden.. Ik wordt er al zenuwachtig van als ik er naar kijk.. En maak van "KWPN" maar "warmbloeden", want geld voor de hele kliek..

Nounou. Ik ken toch genoeg warmbloeden die (een stuk!) rustiger zijn dan mijn fjord. Gelderse zijn over het algemeen ook koel in het hoofd. Friezen worden hier ook duf genoemd, maar die ik ken zijn echt onwijze heethoofden.
Emmaa_ schreef:
Ik heb niks met koudbloeden die een duidelijk karrepaard uitstraling hebben. Ik vind sportfjorden of sporthaflingers echt ontzettend leuk, maar van die enorm breed gebouwde paarden die eigenlijk te lomp zijn om iets anders te doen dan voor de kar staan... Nee daar maak je mij niet blij mee.

"sporthalflingers/fjorden" vind ik maar een domme term, sorry. Die van mij zal ook wel "sport" genoemd worden, maar als die niet in conditie is is dat ook gewoon een dikke worst hoor :')

Afbeelding
Ben het helemaal met je eens. Meeste mensen zullen mijn haflinger ook als luxe bestempelen, maar ik houd hem gewoon heel slank omdat ik nog wel actief met hem onder het zadel wil trainen en dan zijn die extra kilo's alleen maar belastend. Maar het blijft hoe dan ook een lompe haflinger, hoe luxe je ze ook fokt := Snap best dat mensen er niks mee hebben. Je moet er ook gewoon van houden :+

Zelf heb ik dan weer weinig met te zware gelderse paarden of tuigers die gewoon echt nog lomper ogen dan haflingers of fjorden..
Anderzijds staat er bij mij een gelderspaard die ik werkelijk PRACHTIG vind. Maar ook met zijn 'lompe' houding heb ik weer niks. Er moet wel een beetje een karakter en pit in zitten. Meeste shetlanders vind ik ook niet heel leuk, meeste zijn lomp en niet goed opgevoed. Maar ook daar zitten weer schatjes tussen dus vind het moeilijk om nou echt rassen te benoemen waar ik niks mee heb.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:24

Idd hier ook een shetlander en de ontdeugenheid,speelsheid is toch echt wel iets dat je heel vaak in het ras terugziet :j
Ja helaas worden vele shetjes niet goed opgevoed ze walsen vaak over je heen :P (wat er heel grappig uitziet met hun korte beentjes :')) Ja je moet er van houden he ;)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:29

Precies, je moet er van houden en de een kan het niet uit staan en de ander moet er om lachen. Je moet ze leren begrijpen en leert er vanzelf wel mee om te gaan. Ik heb zelf echt geen last van de 'vervelende eigenschappen' omdat ik bij de opvoeding en mijn eigen gedrag heel erg let op wat ik doe. Dat moet gewoon op elkaar worden afgestemd. Vandaar de botsingen met mensen die dit niet gewend zijn of gewoon nooit geleerd hebben. Stukje onkunde misschien van hun kant. Wij verwachten allemaal dat paarden zich aan ons aanpassen maar het zou toch echt meer andersom moeten zijn en wie dat niet kan zal eerder botsen met een paard dan iemand die er wel voor open staat.

Maar hiermee zeg ik niet dat mensen niet kundig genoeg zijn als ze gewoon niks hebben met bepaalde eigenschappen van sommige rassen. Het is helemaal je eigen keuze waar je voorkeur naar uit gaat en waar jij je mee bezig wilt houden :)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:34

Aartje schreef:
Precies, je moet er van houden en de een kan het niet uit staan en de ander moet er om lachen. Je moet ze leren begrijpen en leert er vanzelf wel mee om te gaan. Ik heb zelf echt geen last van de 'vervelende eigenschappen' omdat ik bij de opvoeding en mijn eigen gedrag heel erg let op wat ik doe. Dat moet gewoon op elkaar worden afgestemd. Vandaar de botsingen met mensen die dit niet gewend zijn of gewoon nooit geleerd hebben. Stukje onkunde misschien van hun kant. Wij verwachten allemaal dat paarden zich aan ons aanpassen maar het zou toch echt meer andersom moeten zijn en wie dat niet kan zal eerder botsen met een paard dan iemand die er wel voor open staat.

Maar hiermee zeg ik niet dat mensen niet kundig genoeg zijn als ze gewoon niks hebben met bepaalde eigenschappen van sommige rassen. Het is helemaal je eigen keuze waar je voorkeur naar uit gaat en waar jij je mee bezig wilt houden :)

Dat heb ik ook met een draver er zijn mensen die dat niet leuk ik vind het zoon leuk ras!!!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:38

Nu moeten we eigenlijk ook nog een topic met paardenrassen die je juist heeeel leuk vindt, en waarom ze zo leuk zijn :P

Ilovesilver5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:43

Ik heb niks met, Fjorden, Shetlanders, Tinkers en Curly

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:47

Ilovesilver5 schreef:
Ik heb niks met, Fjorden, Shetlanders, Tinkers en Curly

Jij blij dat er maar heel weinig Curly's in NL zijn :')