Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:09

Koper schreef:
ViefJor schreef:
Nou nee niet echt. Gloed nieuw van happy valley, de thermo rijlaarzen.. geven geen warmte hoor :n

Nee thermolaarzen geven inderdaad geen warmte. Maar GOEDE thermolaarzen (dus niet die jij hebt, sorry dat ik het zeg) isoleren je voet en been zodat die warm aan blijven voelen.

Ik heb 80 euro voor de krengen neergelegd, dus ik verwacht wel iets van kwaliteit :roll:

Judith_ schreef:
ViefJor schreef:
Nou nee niet echt. Gloed nieuw van happy valley, de thermo rijlaarzen.. geven geen warmte hoor :n

Thermo moet ook geen warmte geven, die moeten warmte vast houden. Als je goed waterdichte laarzen hebt en je gaat er met warme voeten in kan ik me haast niet voor stellen dat het zo koud wordt?

Enige nadeel aan die thermo rijlaarzen vind ik dat je er zo beroerd mee rijdt. :+

Ik heb echt nooit de problemen gehad met paniekhaken. Ze gaan gewoon open als het moet, maar als het paard in zijn koppigheid er even aan hangt schieten ze echt niet zo maar los? Bleven ook gewoon keurig dicht als het moet.

Hmm, ik ben er altijd met koude voeten in gegaan, zou t wel een keer anders proberen :P

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:09

_Bianca schreef:
fransje23 schreef:

Die kan wel handig zijn hoor!! Als je vrij korte singelstoten hebt en de singel met moeite in het eerste gaatje krijgt. Maar lijkt me slimmer om dan gewoon een iets langere singel te kopen.. :+

ja sorry misschien een beetje dom maar hoe gebruik je dit ding??? }:0

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:14

lama
Afbeelding

koop dan gewoon een langere singel

ViefJor

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:15

haha, inderdaad, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.. wat waardeloos haha

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:16

Omdat het in dit topic niet alleen over Harnachement gaat verplaats ik het naar PP

HAR --> PP

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:26

lovelucydan schreef:
lama
[ Afbeelding ]

koop dan gewoon een langere singel

Voor mensen met verminderde kracht in de armen, handen is het wel echt een uitkomst :)
Ik denk dat ik volgend jaar ook zo'n ding aanschaf; met dode vingers is het heel moeilijk om gewoon even aan te singelen in de winter :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:34

ViefJor schreef:
Ik heb 80 euro voor de krengen neergelegd, dus ik verwacht wel iets van kwaliteit :roll:

Kwaliteit van Happy Valley? :') Voor een paar tientjes meer heb je goede muckboots die ook helemaal niet lomp zijn om mee te rijden.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:39

Die singelspanner heb ik nooit begrepen, maar opeens valt het kwartje. Maar vind het wel een waardeloos product.

Ik vind bandages absoluut geen waardeloos product, mits goed gebruikt en goed aangelegd. Ik zie regelmatig bandages die afzakken of veel te strak zitten. Jaren terug had iemand bij de ponyclub de pony gebandageerd met elastische bandages die zeer strak waren aangetrokken over de als onderlap gebruikte vaatdoeken. Toen het paard wilde gaan liggen en amper nog wilde lopen bleek het toch iets te strak te zitten. Mijn dierenarts heeft geadviseerd met zware trainingen te bandageren, om de pezen meer steun te geven.

Die vliegenfrontriemen vind ik persoonlijk waardeloos, mijn pony raakte ze of kwijt of de ogen waren juist geïrriteerd van de draadjes. Bij mijn paard heb ik zo'n Bucas net, en zolang deze goed wordt omgedaan vind ik dit een goed product. Maar heb ook al wel eens een paard in totale paniek gezien omdat er een vliegje in het net was gevlogen omdat hij te los zat.

De hiervoor genoemde paniekhaak is levensgevaarlijk, meestal niet op het moment dat je ze koopt, maar na verloop van tijd als het mechanisme slap wordt.

Als laatste vind ik mensen waardeloos die allerlei hulpteugels gebruiken terwijl ze totaal niet weten hoe ze dit horen te gebruiken. En de bontjes onder goed passende zadels of te smalle zadels waardoor het nog slechter gaat liggen

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:40

Ik ben ook niet zo'n fan van paniekhaken in gewoon gebruik, inderdaad een keer verkeerd vasthouden en je paard is/kan er van tussen. Maar ik ben wel blij dat ze bestaan voor in de trailer/vrachtauto. Als er iets gebeurd is je paard zo los! Echt iets wat waardeloos is weet ik niet, alleen leer/stiksels die niet lang houden en dus kapot gaan op het moment dat het echt niet uitkomt.... BTW leuk topic!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:41

Volgens mij bedoelen ze ook met de paniekhaak: paniek bij de mens. Want ook ik stond vrolijk met het touw in mijn handen, terwijl het paard vrolijk weg huppelde...
(En bij het vastmaken maakte paard onverwachte beweging, knalde die haak hard op mijn hand. Normale musketon is 'klik en vast' met 1 hand)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:49

Kaula schreef:
Paardenparfum en paardensjaals.

Jij spant de kroon! :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:54

Glitterlak voor paardenhoeven. 't Is geen Barbie!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:04

Die ouderwetse "paniekhaken" zijn echt onbetrouwbaar, natuurlijk schiet zo iets los als je je paard krampachtig VLAK onder het halster vasthoudt, of op de haak zelf, waardoor je onbedoeld de huls naar achter trekt en de haken er uit schieten, maar ik neem aan dat enigzins ervaren paardenmensen geen enkel paard zo hanteren.
Toch schiet de haak er op ongewenste momenten uit (mogelijk bij de goedkopere types paniekhaak, waarbij de pootjes van de haak maar NET inhaken?), met alle mogelijke narigheid van dien.

Het zal ook niet de eerste keer zijn dat bij SCHUINE "trek" of "druk" er op de haak er uit vliegt.
Ik heb ze ook wel (in diverse omstandigheden) zien breken, waarna er dus gewoon een stuk metaal loeihard door de lucht zeilt. Geleiders zijn er door gewond geraakt aan oog, schouder en hoofd. Ik zelf gelukkig nooit maar het scheelde weinig.
Vind het werkelijk ONdingen.

De nieuwere versie ken ik niet, die lijkt me safer, en zou ik graag eens uitproberen.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 15-03-13 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:11

Ik heb een keer een soort was borstel gekocht waar je aan het einde een 'flesje' aan had zitten voor de shampoo. Aan de andere kant zat de borstel met de spons erin. Ik had natuurlijk direct al kunnen weten dat het hem dat niet ging worden, maja toch gekocht en werkte dus ook voor geen meter.

Het flesje was flexibel waardoor als die leeg raakte het geheel ook dubbel klapte. Levensduur bij mij 10 minuten en toen heb ik er maar afscheid van genomen :).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:14

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:19

Indomitable schreef:
Ik heb een keer een soort was borstel gekocht waar je aan het einde een 'flesje' aan had zitten voor de shampoo. Aan de andere kant zat de borstel met de spons erin. Ik had natuurlijk direct al kunnen weten dat het hem dat niet ging worden, maja toch gekocht en werkte dus ook voor geen meter.

Het flesje was flexibel waardoor als die leeg raakte het geheel ook dubbel klapte. Levensduur bij mij 10 minuten en toen heb ik er maar afscheid van genomen :).

:') die had ik vroeger als kind.
Wat een onding, maar die van mij wel veel geprobeerd te gebruiken, maar werkte niet zo als het moest -O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:32

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:35

Dit is een bitloos hoofdstel, een sperriem (tegen het opensperren van de mond als protest tegen het bit) is dus absoluut nutteloos.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:38

Ook verschrikkelijk vind ik: die schuine stijgbeugelblokjes (inlegjes) met zo'n "verhoging" waardoor je voet/enkel op een "betere" (?) plek of positie in de stijgbeugel blijft zitten.
Nou zeg maar: gedwongen wordt.
Auwww... wat een totale ramp, na 1 keer er mee rijden (nou ja: hannesen) waarbij ik nog nooit zo verkrampt had gezeten, kon ik de dag daarna zowat niet meer normaal lopen van de pijn.

Waarom had ik nu die inlegjes besteld? Heel veel jaren terug (1997) enkel drievoudig gebroken, plaatwerk er in (zit er nog in), dus enkel is veel minder flexibel: naar voor en achter doorveren gaat wel, maar die roteerbeweging veel minder. Dus ik dacht: misschien helpt dat?
Niet dus, wat ga je daar onnatuurlijk verkrampt van zitten, ook mijn goede enkel (en kuit) deed nog dagenlang pijn.

Toch, zo eigenwijs ben ik wel, toen de pijn wegtrok "ach het is wennen" nog een paar keer geprobeerd.
Een pijnlijke ramp, weg er mee.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:57

Anne_GTI schreef:
Met stip op 1 voor mij de paniekhaak aan het halstertouw. Een goede ho aan het halster betekent dat dat ding losschiet met als gevolg paniek door een loslopend paard. Daarom heten die dingen vast ook zo.

een vriendin van mij en ik hebben van de zomer 3 kwartier geprobeerd haar paard te vangen in de wei (ze had er geen zin in toen :+ ) hadden we haar eindelijk, deed ze haar kop iets om hoog, hop paniekhaak los. Paard weer weg _O-

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:00

die halsters die ponylief binnen een week gesloopt krijgt.. niet leuk voor de portemonnee :+

en die singelspanner snap ik het nut ook neit zo van.. :')

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:08

Pag 8 en ik heb hem nog niet gezien. Voor mij is het meest nutteloze product een zweep. Longerzweep oké maar een gewone zweep zwaar overbodig.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:12

JJane schreef:
Pag 8 en ik heb hem nog niet gezien. Voor mij is het meest nutteloze product een zweep. Longerzweep oké maar een gewone zweep zwaar overbodig.

hier ben ik het totaal mee oneens. ik heb mijn pony net een maand bij een zadelmakmaker gereden en heb daar veel geleerd. Heb ook een aantal keren met zijn begeleiding mijn pony gereden. Ze wilde niet meer vooruit en werd tegenstrijdig op knopsporen reageert ze bijna niet en om nu meteen bij een jong diertje scherpe sporen eronder te doen... Dus reed ik met een zweep en tikte ik haar in haar flanken. Op die manier kreeg ik haar veel actiever op been en nu gaat het super. Zweep is dus een goede uitkomst vooral bij haflingers ;) er kan nog zo veel energie inzitten maar als ze iets niet willen doen moet je ze aanpakken in dat geval werkt een zweep erg goed.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:13

Paniekhaken in zijn algemeenheid, die gaan altijd los op momenten dat het niet uitkomt!
Daarnaast zowel bandages als peesbeschermers zijn niet mijn ding en breekbare halsters zijn net paniekhaken, breken als het niet uitkomt.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:13

JJane schreef:

Voor ervaren ruiters misschien, maar niet voor een beginnende klungel als ik. Mijn door de wol geverfde (en luie) manegepaard krijg ik met beenhulp alleen echt niet in draf. Bovendien is de zweep voor een paard misschien nog wel minder irritant dan een beenhulp, omdat de flanken veel gevoeliger zijn dan de schouder of de billen.