Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sflj schreef:Ik ben als beroepschauffeur vaak genoeg naar Zweden met de boot geweest. Zie daar niet "heeel veel" paardentrailers.
Dan nog; wie zegt mij dat die paarden ook in 1 ruk uit Nederland zijn gekomen? Misschien hebben die wél -verstandig- een stop gemaakt, onderweg. En daarnaast; wanneer anderen regels aan hun laars lappen of het dierenwelzijn niet echt belangrijk vinden, doe jij dat dan ook maar?
Ik zit al m'n hele leven in de transportbranche en erger me rot aan alle regeltjes die erbij gekomen zijn, in de jaren. Maar wanneer het dieren betreft, wordt het voor mij toch anders. Die hebben tenslotte nergens om gevraagd.
Ik zie niet in wat er op tegen is om halverwege een nachtje te stoppen. Dat paard / paarden even lekker uit de trailer, de benen strekken en de nacht doorbrengen in een ruime stal (of weiland) en de volgende ochtend weer verder.
22 uur achterelkaar (heb je daarin trouwens rekening gehouden met eventueel oponthoud? Er komen anders zomaar een paar uren bij.) vind ik 'not done'.
riannezweeds schreef:tja, kom er toch wel echt al 5 jaar bij de boot drie keer per jaar ofzo, en heb er nog geen een keer niet erg veel trailers zien staan

NiFallor schreef:riannezweeds schreef:tja, kom er toch wel echt al 5 jaar bij de boot drie keer per jaar ofzo, en heb er nog geen een keer niet erg veel trailers zien staan
Maar daar gaat het helemaal niet om. De meeste mensen hier zeggen niet dat je niet met de trailer moet gaan. Nee, de meesten zeggen dat je dat beest niet 22u achtereen op die trailer moet willen hebben. Dat die mensen de boot nemen zegt niets over hoe lang hun paarden achtereen op de trailer staan, of hebben ze soms grote stickers op de trailers geplakt met de tekst "Wij rijden in 1 ruk van NL naar noord Zweden"?
Kijk, als jij het per sé zo wilt doen, dan kan niemand hier jou tegenhouden. Je hebt echter een topic aangemaakt en zo af en toe komt er hier weer iemand langs die jouw paard wil beschermen/helpen.
Als jij daarop reageert met allerlei drogredenen houd je die discussie alleen maar op gang, want drogredenen zijn erg makkelijk onderuit te halen. Dus als je er minder discussie over wilt (wat ik uit jouw posts opmaak) houdt het dan bij de ware redenen en haal er zo min mogelijk dingen bij.
Persoonlijk vind ik 22u veel te lang. Maar als jouw paard ècht alleen maar onrustig zal zijn in een stal, dan lijkt me dat ze daar inderdaad niet van uitrust en dan is het misschien wel beter om door te rijden.
Ik heb niet onthouden waarom ze zo onrustig zou zijn op stal, is dat omdat ze het niet gewend is om op stal te staan? Zou ze in een paddock (of kleine weide) wel rustiger staan denk je?