De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:43

Van de week nog :') Ik ging op me pony met alleen een halstertje met teugels in de bak. Ik zou eigenlijk verder gaan met m'n dressuur maar ze was zo stierlijk vervelend aan het doen met de nageeflijkheid dat ik alles maar eraf gooide om weer wat contact met mijn paard te krijgen. Was echt heerlijk om ff zo te rijden ook in de galop <3 Totdat ik terug wou naar de draf, dat wou madame niet. Ze stak der neus in de lucht en galoppeerde gewoon stoïcijns door :P Toen wou ik haar tegen het hek stilzetten, en na een paar keer proberen lukte dat, maar niet meer met een ruiter. Bam, daar lag Sera. Ik lag echt TOTAAL dubbel op de grond, en die pony keek me aan zovan; Jij spoort niet hoor, Wat doe jij daar? Jij hoort toch op mijn rug te zitten? _/-\o_ Ik lig er nu nog dubbel van _O-

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:15

Je hebt mensen, die doen aan synchroonzwemmen. Je hebt ook mensen, die doen aan synchroonvallen.
Inmiddels al een aantal jaar geleden, in de ponyles op de manege. Ik mocht die les op dé manegefavoriet, een ontzettend lieve brave tinker.
Ander meisje van mijn les zat op een fjordje.
Ergens tijdens het galopperen dat het fjordje 'Over de hoefslag lopen is zó vorige les, ik ga gezellig naast het tinkertje lopen.'
Waarop tinkertje dacht "Oh help, nu zit ik opgesloten tussen de bakrand en de fjord, dit is eng!"
Afijn, tinkertje rennen, fjord dacht dat het een spelletje was en deed mee. (onderwijl zijn ruitertje negerend natuurlijk)
Na een rondje door de bak te hebben gereden naast elkaar in volle galop besloten tinkertje en fjordje tegelijkertijd om exact naast de C halt te houden.
Waarop ruitertje en ik natuurlijk allebei precies tegelijkertijd rechtdoor, met een koprol, van onze pony af vlogen.
Ruitertje lag te huilen, ik lag helemaal dubbel van het lachen (evenals alle anderen in de bak), Fjordje had zijn meest onschuldige uitdrukking aangenomen ('iemand vallen? van mijn rug? echt waar joh?') en Tinkertje stond nerveus naar mij te kijken, het arme dier.
Volgens mij was Tinkertje oprecht geschrokken van het feit dat ik opeens voor zijn neus zat, in plaats van op zijn rug.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:30

Roulette_ schreef:
Je hebt mensen, die doen aan synchroonzwemmen. Je hebt ook mensen, die doen aan synchroonvallen.
Inmiddels al een aantal jaar geleden, in de ponyles op de manege. Ik mocht die les op dé manegefavoriet, een ontzettend lieve brave tinker.
Ander meisje van mijn les zat op een fjordje.
Ergens tijdens het galopperen dat het fjordje 'Over de hoefslag lopen is zó vorige les, ik ga gezellig naast het tinkertje lopen.'
Waarop tinkertje dacht "Oh help, nu zit ik opgesloten tussen de bakrand en de fjord, dit is eng!"
Afijn, tinkertje rennen, fjord dacht dat het een spelletje was en deed mee. (onderwijl zijn ruitertje negerend natuurlijk)
Na een rondje door de bak te hebben gereden naast elkaar in volle galop besloten tinkertje en fjordje tegelijkertijd om exact naast de C halt te houden.
Waarop ruitertje en ik natuurlijk allebei precies tegelijkertijd rechtdoor, met een koprol, van onze pony af vlogen.
Ruitertje lag te huilen, ik lag helemaal dubbel van het lachen (evenals alle anderen in de bak), Fjordje had zijn meest onschuldige uitdrukking aangenomen ('iemand vallen? van mijn rug? echt waar joh?') en Tinkertje stond nerveus naar mij te kijken, het arme dier.
Volgens mij was Tinkertje oprecht geschrokken van het feit dat ik opeens voor zijn neus zat, in plaats van op zijn rug.

Haha :') _O- _O- _O-

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:58

Ik ging galopperen op een hyperactief gevoelig paardje,
gevolg: in het zand gebeten, dat was wel SUPER grappig!!!
Vanaf dat ik op de hoefslag was begon blue te crossen en in de hoek ging hij een beetje veel te hoog bokken!!!
dat was het verhaal van ik die in het zand had gebeten!!!

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:54

eclair98 schreef:
Danitepuck, jullie zijn erg groot voor de pony en hij is klein en dan ben je snel te zwaar. Ik vind het daarom erg sneu dat jullie erop springen etc.....

Zelf rijden we er ook niet meer op maar we geven lessen aan twee buurmeisjes van ons, die zijn 7 & 8 en passen heel goed op de shetties

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:21

Leuke vraag,

Ik heb thuis 2 mini Shetlanders

1 Ik ging op de oudste zitten die is al beleerd maar ze ging er vandoor en toen zag ze een lekker hapje gras dus stond ze opeens stil en toen viel ik over haar hoofd!
2 ik wou samen met mijn vriendin de een begin maken om de jongste beleren, dus ik ging voor hem staan en ik hield zijn hoofd vast zodat zij haar been op de rug kon leggen maar dat vond hij niet zo leuk en toen ging ie rennen. Maar eerst duwde hij zijn hoofd tussen mijn benen dus ik kwam achterstevoren op zijn nek te zitten en toen rende hij dus knetterhard door de bak met mij op z'n nek!
3 ik ging met mijn vader met de Shetlanders wandelen en mijn vader wou eens proberen of hij een been op de rug van de jongste kon leggen maar dat vond ie niet zo leuk dus ging ie er vandoor en daardoor kwam mijn vader op zijn rug te zitten de Shetlander ging racen en mijn vader viel eraf!

Zo heb ik er nog heelwat over die boefjes haha

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:33

Met een springwedstrijd, precies voor de jury :+

En in de herfst/winter, in de zee

Al heel lang geleden gelukkig :D

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:53

Balthazar3 schreef:
Leuke vraag,

Ik heb thuis 2 mini Shetlanders

1 Ik ging op de oudste zitten die is al beleerd maar ze ging er vandoor en toen zag ze een lekker hapje gras dus stond ze opeens stil en toen viel ik over haar hoofd!
2 ik wou samen met mijn vriendin de een begin maken om de jongste beleren, dus ik ging voor hem staan en ik hield zijn hoofd vast zodat zij haar been op de rug kon leggen maar dat vond hij niet zo leuk en toen ging ie rennen. Maar eerst duwde hij zijn hoofd tussen mijn benen dus ik kwam achterstevoren op zijn nek te zitten en toen rende hij dus knetterhard door de bak met mij op z'n nek!
3 ik ging met mijn vader met de Shetlanders wandelen en mijn vader wou eens proberen of hij een been op de rug van de jongste kon leggen maar dat vond ie niet zo leuk dus ging ie er vandoor en daardoor kwam mijn vader op zijn rug te zitten de Shetlander ging racen en mijn vader viel eraf!

Zo heb ik er nog heelwat over die boefjes haha

hahaha _O-

Amigo_

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:17

M`n pony schrok van z`n eigen schaduw.. :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:33

Zo schrikt mijn paard van haar eigen mest als het bijvoorbeeld koud is en er damp van afkomt... Staat ze naar haar eigen mest te kijken alsof ze water ziet branden..

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:02

Gekste keer was ook bijna het einde voor mij.

Ik reed zonder zadel (deed dat altijd op haar) en ik reed op een plek waar ik normaal niet reed. Een vriendin van mij zat achterop. Dit deden we ook vaker en dat deed ze altijd prima. Nu waaide het een beetje, en schrok ze van een blaadje. Ze deed 1 stap recht opzij. Wij gleden eraf. Ik kwam heel hard met me rug op de harde grond (stenen pad) en gevoel alsof me longen geklapt waren. Ik kreeg totaal geen lucht en was totaal in panier. Ben gaan staan en naar voren gaan hangen(op zijn kop) en na een tijdje kreeg ik eindelijk weer lucht. Had niet heel veel langer moeten duren, want dan was ik weg geweest. Enigste wat ik dacht was: hou Angel vast, hou Angel vast. (aangezien we net buiten het land liepen (dus ze zou zo de weg op kunnen)

AmberStb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:19

Haha leuk topic dit! :D

1;Bij 1 van mn eerste galopjes, zei de instructeur dat ik mijn paard wat meer been moest geven, omdat die bijna terugging. Dat vond madame erg leuk, gaf een vreugdebokje en toen zat ik al op haar hals, nog een paar stapjes galopperen en toen met een salto op de grond landen :)
2; Op de manege, aan het galopperen, vliegt ineens 1 van mijn beugels er af, de riem dwars over de hoefslag. Elk rondje, springt de pony er weer over, ik nog steeds met 1 beugel, maarja ik zat wel lekker dus ging door. Paar rondjes later pakt mijn instructrice de beugel, schrikt de pony van een lege stoel en daar lag ik dan.
3; Ook op de manege, pony nam de bocht iets scherper en eerder dan ik verwachtte. ;p En tja daar lag ik toen al...
4; Mijn paard die schrikt van haar eigen drol aan de rand van de bak, bokkend de korte zijde neemt, ik kon haar niet meer op een volte krijgen en toen dus op het hek af, waar ze me er nog even afbokte. ;p
5; Springles op de manege met een pony. Enorme sprong over 3 drafbalkjes, en ik had daarna nog heel lang de slappe lach xD

Rubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:50

de leukste keer vond ik toen mijn paard stijgerde en we vielen achterover en ik lag onder hem :)
en de raarste keer vondt ik toen hij wegschoot en ik eraf vloog met mijn hoofdt tegen de zijkant van de bak vloog :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:21

Niet gevallen maar wel bijna :p
http://www.youtube.com/watch?v=wu3wZ9w9J3s
De raarste keer was toen mijn lesgever een zweep aan wou geven, mijn pony daar bang van was, opzij schoot daarbij struikelde en we met zn 2en tegen de grond lagen..

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:24

1. ik hing ooit onder een pony omdat de singel niet goed aangesingeld was.
2. ik werd een keer gelanceerd en maakte een salto en lande recht op mn gezicht.
3. ik werd een keer gelanceerd bij een hindernis en heel de hindernis viel om (met staanders en al)
en zo kan ik nog wel even door gaan..

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:24

Vorige week viel er iemand in mijn les af met een handstand (2 maal). De pony gaf een rare bok zij hangt in zijn nek en ze legde haar handen op de grond en stond ff in de handstand en maakte een rol over hahahah Voltige leek het.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:59

gister weer een rare manier erbij:
ik ging in draf over een balkje de bak uit ineenkeer sprong mijn pony met 4 benen in de lucht en bokte ook nog heel hoog tegelijkertijd, ik had het niet verwacht dus toen lag ik ernaast, doordat het heel modderig was glee ik helemaal door in de modder en ik had ook nog net mijn laklaarzen en witte ponyrijbroek aan..
nu heb ik flinke spierpijn in mijn nek..

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:33

Van mijn pony viel ik altijd op mn kont en zo bleef ik ook zitten. Dus ik zat gewoon altijd op de grond _O- Deed wel pijn aan mn achterste :))

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:36

Paard ging er vandoor, stond opeens stil en ik stond er opeens naast met de teugels nog in mijn handen. Ik heb nooit begrepen hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Maar ik stond keurig netjes rechtop, niks aan het handje. (hetzelfde paard heeft dat de les erop aangepast, toen klapte ik er zo af dat ik naar adem lag te happen. Dat was direct de laatste keer dat ik op dat paard reed).

KimmieCherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:27

Toen we gingen springen, ik had niet ingeschat dat Tosca zo hoog ging..
Dat ik midden in de hindernis gelanceerd werd en dat ik zeg maar in de lucht vloog,
en dat ik schuin op het zadel landen, en daar zat ik dan hangend aan het zadel vast.
Wat doet Tosca? Die schrikt weer van mij, en rent als een gek met mij aan zijn zijde door de bak.
Uiteindelijk was ik los gekomen, en vloog ik door een bocht eraf met een soort van salto.
Ik had niks, Tosca had niks. Daarna gelijk weer op en gerust stellen, hij deed zo'n ze best.
Maar had het niet echt ingeschat dat die een stuk hoger ging springen.. :o

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:30

Foutje! Afsprong kwam iets té onverwachts hahaha! _O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:32

Ik stapte op zoals altijd,
Gooi mijn been over het zadel en net op dat moment zwaait mijn paard met zijn staart.
Blijft zijn staart in mijn spoor hangen.
Daar schrok meneer zo van dat hij heftig begon te bokken!!

Plof... Daar ging ik..

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:35

Ik reed in de buitenbak, en mn paardje schrok ergens van, vloog weg, ik erop blijven zitten tótdat ze bedacht dat ze misschien wel door het schriklint kon rennen. :+ Op het laatste moment zich nog even bedenken, waarbij ze mij in de lucht achterlaat waarbij ik eerst een salto maak, en dan tegen een houten paal aan de bakrand aan knal, door de linten, en op de grond beland. :D houten paal gebroken en linten helemaal kapot
Niets bezeerd, naja, wat schrammen en hevige spierpijn ;)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:43

Er waren twee (opzich niet lelijke) mannelijke stagiaires op de manege. Mijn vriendin en ik waren daar natuurlijk wel een beetje van onder de indruk want zo vaak kwam er geen mannelijk schoon op de manege.
Ik wou dus op mijn aller-charmantst opstappen, stak mijn voet in de stijgbeugel, wil mijn andere been erover heen zwaaien begint dat paard in een keer te lopen. Ik raakte uit evenwicht en ja hoor, daar ging ik. Ik glij zo aan de andere kant van het paard eraf met mijn voet nog in de stijgbeugel. Nouja, met een beetje fantasie kun je je voorstellen hoe banketstaaf ik daar met mijn been over het paard heen hing te bungelen. Ondertussen bleef paardlief rustig staan terwijl ik me los probeerde wrikken en mijn vriendin niet meer bijkwam van het lachen.

Kannibaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:07

Ik ben een keer van mijn paard gevallen tijdens het springen. Toen stormde het paard op MIJ af (eng) en toen sprong hij over mij heen. Gelukkig.