Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:20

Ailill schreef:
Wat betreft je laatste stuk: Ik zeg toch ook niet dat jij zegt dat mensen geen voorkeur mogen hebben? Ik zeg dat mensen dat wat mij betreft een voorkeur mogen hebben, zegt niets over jou.

Je zei het zo stellig, althans zo kwam het over, dat ik er eigenlijk vanuit ging dat je mij eerder ergens verkeerd begrepen had. Vandaar dat ik het zei. Als het nergens een issue was of mensen wel of geen voorkeur mogen hebben snap ik niet waarom de opmerking in de lijst met argumenten was opgenomen :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:21

mang schreef:
Ik vind je nu een beetje schijnheilig. Je kan toch niet ontkennen dat de OP gewoon een belediging is, dan moet jij wel een gigantisch positieve leeswijze hebben.
En nee ik ga niet op iedere draveropmerking in want ik weet beter en vind mijn draver prachtig. Maar dit topic (niet alleen de OP zelf, ook de reacties die het oproept) vond ik dermate beledigend dat ik wel moest reageren.

Om maar een voorbeeld te geven:
Aranel schreef:
Ik snap wel dat TS wat gepikeerd was over die opmerking hoor. Dravers zijn nou ook niet de meeste mooie paarden in mijn ogen, PRE's juist weer wel. Om over het prijsverschil nog maar te zwijgen..

Ik denk dat je iets gemist hebt....... En daarmee vind ik ook alles gezegd. :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:22

Fiffill schreef:
Maar dit topic had helemaal geen negatieve insteek over dravers. Dat zegt de TS zelf ook. Jij maakt er een negatief verhaal van. Dan bereik je toch eigenlijk het tegenovergestelde? Straal je zelf meer negativiteit uit dan de TS.

Het gaat hier over de titel (lokt veel publiek) en een aantal van de reacties. Ik straal negativiteit uit tegenover de draver'haat' die heerst op bokt, niet tegenover de draver dus ik zie niet in hoe dit de draver in kwaad daglicht gaat zetten.

Overigens ben ik trouwens helemaal geen draverfan ofzo hoor. Op dit paard ben ik verliefd geworden en het was toevallig een draver, grote kans dat de volgende 'gewoon' een kwpner of een nrps word. Ik ben dus echt geen extremist draverliefhebber. Ik vind het alleen gewoon ontzettend zonde dat er zo'n negatief beeld is rond de draver, er daardoor zoveel slecht terecht komen omdat niemand ze meer wil, terwijl het zulke leuke paarden zijn.

En Aillil, ik snap heus dat de draver voor jou als dressuurruiter niet in het plaatje past, niet meer dan logisch toch? Maar er zijn honderden mensen/kinderen hier op bokt die gewoon lekker recreatief in de bak en buiten willen rijden, en laten dravers daar nou juist de perfecte paarden voor zijn. Vooral als je niet van koudbloeden houd (zoals ik). Toch zullen ook die in eerste instantie niet klikken op een advertentie genaamd 'lieve brave draver' EN DAT KOMT... Door die negativiteit hier op bokt..
Maar hoe vaak moet ik me nog verduidelijken? Is mijn punt nou nog niet duidelijk?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:25

Nee, je maakt negativiteit, dit topic had nml geen negatieve insteek. Maar ik denk dat we eindeloos door kunnen discussiëren en ik denk dat Lara_Silver het hierboven goed benoemd, laat maar zitten anders zijn we morgen nog bezig :)

lifeofmarit

mang schreef:
Fiffill schreef:
Maar dit topic had helemaal geen negatieve insteek over dravers. Dat zegt de TS zelf ook. Jij maakt er een negatief verhaal van. Dan bereik je toch eigenlijk het tegenovergestelde? Straal je zelf meer negativiteit uit dan de TS.

Het gaat hier over de titel (lokt veel publiek) en een aantal van de reacties. Ik straal negativiteit uit tegenover de draver'haat' die heerst op bokt, niet tegenover de draver dus ik zie niet in hoe dit de draver in kwaad daglicht gaat zetten.

Overigens ben ik trouwens helemaal geen draverfan ofzo hoor. Op dit paard ben ik verliefd geworden en het was toevallig een draver, grote kans dat de volgende 'gewoon' een kwpner of een nrps word. Ik ben dus echt geen extremist draverliefhebber. Ik vind het alleen gewoon ontzettend zonde dat er zo'n negatief beeld is rond de draver, er daardoor zoveel slecht terecht komen omdat niemand ze meer wil, terwijl het zulke leuke paarden zijn.

En Aillil, ik snap heus dat de draver voor jou als dressuurruiter niet in het plaatje past, niet meer dan logisch toch? Maar er zijn honderden mensen/kinderen hier op bokt die gewoon lekker recreatief in de bak en buiten willen rijden, en laten dravers daar nou juist de perfecte paarden voor zijn. Vooral als je niet van koudbloeden houd (zoals ik). Toch zullen ook die in eerste instantie niet klikken op een advertentie genaamd 'lieve brave draver' EN DAT KOMT... Door die negativiteit hier op bokt..
Maar hoe vaak moet ik me nog verduidelijken? Is mijn punt nou nog niet duidelijk?

AMEN _O_

xxCYNNxx

terlygert schreef:
Lottie84 schreef:
Het is geen draver, want je paard kan galopperen :') :=

Haha ja, zo is er ook eens meid naar me toe gekomen die net een draver had gekocht.
''Deze is heel bijzonder, want hij kan galopperen''. Met een doodserieus gezicht :P

hmm dan heeft mn oude werkgever een heleboel bijzondere dravers; 9 van de 10 keer werd er keihard naar achter geknetterd als ze de paddock/wei inkwamen :P En dan niet in keiharde draf ofc :D

overigens stond er toen ook 1 die zo voor kwpner had door kunnen gaan. Dier kon heel goed verzamelen ook nog onder het zadel
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 08-01-13 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:26

Femke_Tweety schreef:
Hmmm, ik geloof nooit dat Caj2008 van plan was om zo een reltopic te openen.

Phoee wat een hoop lange teentjes en gevoelige zieltjes :j

Ik kwam trouwens wel ergens 1 redelijk zinnige opmerking tegen. Namelijk de vraag naar de leeftijd van het paard van TS.
Want mijn ervaring is wel dat jongere PRE's vaak helemaal niet barok tonen. Soms duurt dat wel tot ze een jaar of 7 zijn voordat het echt gaat tonen. Natuurlijk zijn er ook wel van een jaar of 3 die al enorm barok tonen. Maar jongere PRE's kunnen best vrij iel zijn.

Hoe dan ook, ik hoop dat TS gek is op haar paard, dat is veruit het belangrijkste. Net zoals ik hoop dat iedereen die hier reageert gek is op zijn of haar paard dan wel ras.

Serieus?

Als er een ras is wat vanaf dag rastypisch sterk in z'n schoenen staat is het wel een PRE (buiten de Arabieren). . . er zijn zo veel kenmerken te benoemen voor dit ras.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:28

Fiffill schreef:
Nee, je maakt negativiteit, dit topic had nml geen negatieve insteek. Maar ik denk dat we eindeloos door kunnen discussiëren en ik denk dat Lara_Silver het hierboven goed benoemd, laat maar zitten anders zijn we morgen nog bezig :)

Ik ben er redelijk van overtuigd dat dit topic zonder mij ook negatief had geworden. Trouwens voordat ik hier postte hing er al een gespannen en negatieve sfeer. Door mij is het uitgesproken, dat is was anders ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:29

mang schreef:
Fiffill schreef:

Ik ben er redelijk van overtuigd dat dit topic zonder mij ook negatief had geworden. Trouwens voordat ik hier postte hing er al een gespannen en negatieve sfeer. Door mij is het uitgesproken, dat is was anders ;)

Laat ik het dan zo zeggen: door de mensen die er direct op duiken ondanks het feit dat de TS al heeft uitgesproken dat ze dravers absoluut niet minderwaardig vindt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:30

mang schreef:

Je kan je mening hier nog 100 keer neer zetten, ik deel hem niet. Vandaag niet, nooit niet ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:30

jus schreef:
Sterker nog , jaren terug reden er wel spaanse handelaars terug met dravers na een jaartje waren het andalusiers manen laten groeien , brandmerk wat vet erop en weer terug naar land van oorsprong :D (dit is geen grapje)

Maar jongens, wie weet heeft TS wel gewoon een draver :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:31

Fiffill schreef:
jus schreef:
Sterker nog , jaren terug reden er wel spaanse handelaars terug met dravers na een jaartje waren het andalusiers manen laten groeien , brandmerk wat vet erop en weer terug naar land van oorsprong :D (dit is geen grapje)

Maar jongens, wie weet heeft TS wel gewoon een draver :D

Of een Cruzado (PRE x draver) :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:33

Ailill schreef:
mang schreef:

Je kan je mening hier nog 100 keer neer zetten, ik deel hem niet. Vandaag niet, nooit niet ;)

Hoor je mij over mijn mening? Ik heb het over mijn punt, en daar bedoel ik mee de reden dat ik hier op deze manier post, niet mijn mening dat dravers leuk zijn.

En ik hoef jou medewerking ook niet hoor :)

Sjolvir

Re: Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:40

De een vind een Dafje leuk de ander wil een kever, prima toch?
Lijkt me niet noodzakelijk elkaar over keuze van paard nou zo in de haren te vliegen.

En dat er soms rasverwarring heerst, omdat een paard allicht niet zoveel rastype uitstraalt als verwacht,
of een volkomen onbekend ras is, is toch ook geen drama?
Wil je dat voorkomen, moet je gewoon een zebra kopen, die zal door de meeste paardenkenners en leken wel als zodanig herkend worden.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:43

Dit topic was eerst nog wel amusant, maar t is nu vooral een zeikerij aan t worden zeg.... :O

Mijn merrie wordt door een stier op een buitenrit ook voor koe aangezien,
wegwerkers neuriën de begin tune van Bonanza als ze ons zien,
en mijn draver ruin lijkt op een Quarter. :+

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:44

Als je niets had gezegd had ik denk ik niet geweten dat het een PRE was, toch heeft ze er wel iets van weg.
maar ach, tis een leuk paard :)

Jammer van t gezeur weer hier..

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 22:44

ShauniBef schreef:
Ailill schreef:
Btw, ik hoor het verschil niet. . . ik lees het wel ;)

Go you, Pat! :D

TS, ik vind je paard op sommige foto's wel wat van een draver weg hebben ja! Hoe oud is hij? Of heb ik daar overheen gelezen? Ik vind dat hij iig erg veel massa mist.. Sowieso zit hij niet goed in de bespiering, maar das een ander verhaal. :)
Ze dachten dat mijn schimmel ook een draver was.. Boeiend.. Daar lig ik niet wakker van hoor :')

Mijn merrie is nog niet zo oud. Ze is 5 jaar. Andalusier zijn laat bloeiers en worden op latere leeftijd ingereden.
Daarom heeft ze ook nog geen spieren. Dit zijn foto's van een poosje geleden en vooral die ranke foto.
Wanneer ik overdag tijd heb zal ik recente foto's maken.
Ik lig er ook niet wakker om.

Het topic was niet negatief bedoeld.
Laatst bijgewerkt door caj2008 op 08-01-13 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:47

Sja,, ik als pre leekhad het ook een draver genoemd als ik niet beter wist wel een franse dan :)

Overigens ben ik wel dol op dravers :)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:52

Ik heb te weinig verstand van PRE als ras, maar inderdaad zou ik jouw paard ook voor een Draver kunnen aanzien hoor :)
Maar pfff who cares, mijn Draver is ook meerdere malen uitgescholden voor Fries, terwijl de enige overeenkomst de kleur zwart is :+

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:32

kking schreef:
Ik heb te weinig verstand van PRE als ras, maar inderdaad zou ik jouw paard ook voor een Draver kunnen aanzien hoor :)
Maar pfff who cares, mijn Draver is ook meerdere malen uitgescholden voor Fries, terwijl de enige overeenkomst de kleur zwart is :+

Het gaat hier zo hard met de pagina's die vol lopen. Ik vind het geen uitschelden dat mijn PRE een aantal keer draver is genoemd.
Niet iedereen heeft een PRE gezien of te over haast een beoordeling hebben. Bovendien had mijn merrie 2 van de drie keer dat ze draver is genoemd een deken om. Zoals ik al een paar keer heb gelezen dat mensen vaak de indruk krijgen dat haar hoofd veel op die van een draver lijkt.
Ik vind de verschillen te groot in het ras.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:39

Daantjee12 schreef:
Lottie84 schreef:

Grapje neem ik aan? :P

Ahum, uiteraard, vandaar die smileys ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:40

terlygert schreef:
Lottie84 schreef:

Haha ja, zo is er ook eens meid naar me toe gekomen die net een draver had gekocht.
''Deze is heel bijzonder, want hij kan galopperen''. Met een doodserieus gezicht :P

Hahaha wat erg!! :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:00

tjongejonge wat hebben sommigen toch lange tenen...........er is over elk ras wel genoeg negatiefs te vinden hoor. ik heb een fjord,wat denk je dat daar over gezegd word?

ach ik kan me daar niet druk om maken hoor. ieder heeft zn eigen idee en smaak van welk paard bij hem of haar past.

het is toch niet nodig het zo uit te kauwen allemaal. dravers zijn heus niet de enigen waar weleens negatief over gepraat wordt. move on!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:12

caj2008 schreef:
kking schreef:

Het gaat hier zo hard met de pagina's die vol lopen. Ik vind het geen uitschelden dat mijn PRE een aantal keer draver is genoemd.
Niet iedereen heeft een PRE gezien of te over haast een beoordeling hebben. Bovendien had mijn merrie 2 van de drie keer dat ze draver is genoemd een deken om. Zoals ik al een paar keer heb gelezen dat mensen vaak de indruk krijgen dat haar hoofd veel op die van een draver lijkt.
Ik vind de verschillen te groot in het ras.

Denk dat genoeg mensen hier goed weten hoe een PRE eruit ziet en je paard op de foto nu zonder deken ziet en toch zeggen dat het meer een draver lijkt dan een PRE.

Je zegt wel dat het je niets boeit, maar je reageert wel zo. Waarom?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:25

Jeeeez 8 pagina's alweer.. Deze discussie slaat echt op kaas!

Lieve mensen, wat maakt het nou uit wat anderen van je paard of van je paard z'n ras vinden? :+
Ik heb niks met kwpn'ers, pre's, friezen en dressuurpaarden whatsoever. Nou en?
Als mensen niks met dravers hebben (en nee, daarvoor hoef je je er niet in te verdiepen), prima toch?
Ieder z'n ding. Laat elkaar 's in z'n waarde en laat iedereen lekker een eigen mening hebben over dravers/pre's of wat voor ras dan ook zeg!