Onverwachts twee pony'er bij.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Onverwachts twee pony'er bij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:20

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:38

TS reageert de laaste tijd niet echt meer ...

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:40

Pienie_ schreef:
TS reageert de laaste tijd niet echt meer ...

Is ze dat verplicht dan..? Er bestaat ook nog leven buiten bokt :)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:27

Niet verplicht, maar wel zo netjes na alle tips en advies lijkt me..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:24

TS heeft speciaal een account aangemaakt voor dit, dus die zal echt niet iedere dag op Bokt zitten.

Ik heb haar toevallig op FB, zal haar eens een berichtje sturen :)

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:41

Sorry , maar ik was wel benieuwd hoe het met die arme pony'tjes gaat .....

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:30

Ze komt er zo aan :')

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:33

Ik heb 't onwijs druk met mijn studie, vandaar dat ik weinig actief ben. Ik ben ook nog maar 1x bij de pony's geweest, heel erg, dus tot zover mijn ouders met dat ik wel een paar keer langs kan gaan haha.

Het gaat heel goed, mijn zusjes zijn er elke dag 1 tot 2 uur en dan rijden ze met de kleinste shet door de bak of gaan ze wandelen en met de grootste shet doen ze oefeningen. Van de zomer willen ze de grote gaan inrijden.

De kleine heet Ilse en de grote heet Sjors. Als het goed is stoppen ze met rijden van Ilse zodra Sjors is ingereden maar dan maken ze nog wel wandelingen.

Helaas moeten ze wel heel de dag op stal staan, dat betekend dat ze 22 tot 23 uur in een stal staan wat naar mijn idee véél te klein is... Volgens mij is het net groot genoeg voor Sjors, (uitgaande van de formule van het Bokt Wiki). In de zomer krijgt iedere eigenaar een eigen weide waar de pony's heel de dag (en hopelijk nacht) kunnen staan. Wellicht dat we tegen die tijd kunnen kijken naar een andere stalling waarbij de shetjes ook gewoon overdag heel de dag naar buiten kunnen.

Ilse is trouwens super schattig, maar echt een klein krengetje met heel wat diva gedrag! Elke dag vertellen mijn zusjes wat ze hebben meegemaakt met haar.

Ik heb één foto op mijn telefoon staan, die kan ik een dezer dagen wel even hier op zetten. Misschien dat ik deze week of volgende week met mijn fotocamera langs ga bij de shetlanders, het is nu ook beter weer om foto's te maken (als de zon schijnt). Wie weet kan ik eens oefenen met het fotograferen van de shetlanders.

Al het al valt het gelukkig heel erg mee, dat was voor mij een grote opluchting. Hoewel ik nog steeds een beetje onzeker ben over de toekomst, je weet het niet.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:34

smurffie schreef:
http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... ousPage=lr http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... ousPage=lr

Wellicht is dit een optie?
Hier staat dat ze zorgen dat de dieren buiten komen, en dan kunnen ze allebei wellicht in een eigen kleine box (afmetingen hier genoemd zijn groot genoeg voor shets die veel buiten komen).

Lastig genoeg dat je ouders hier niet voldoende over na gedacht hebben..

Hey ja de Kastanje had ik idd al gezien! Leek mij veul beter maar ik denk niet dat ik daar nu mee moet komen aanzetten. Dus ik kom er wel voorzichtig mee tijdens de zomer :o

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 22:22

Afbeelding
Dit zijn ze! Voorste Sjors en achter Ilse :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:28

*stille meelezen meld zicht*
Leuke naam, Sjors ;D
En ook leuke Shetlanders :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:29

Ziet er opzich netjes uit die paddock/bak. Shetjes kunnen zich daar prima uitleven, maar langer op de wei is natuurlijk altijd mooier :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:51

Wat fijn dat je zusjes er wel wat mee doen! Misschien kunnen ze in overleg wel wat vaker naar buiten?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:19

Misschien kunnen je zusjes met een klant die vaak 's ochtends komt iets kortsluiten? Dat die bijvoorbeeld 's ochtends de ponies even losgooit, en dat je zusjes dan zijn/haar paard er 's middags nog even uit laten als ze op stal zijn.

Maar ze zijn leuk hoor! :) Is er al eens een DA langs geweest? Het is belangrijk om een vaste DA te hebben die goed te bereiken is, mocht er een keertje iets niet helemaal goed gaan met de ponies. En bij zo'n eerste afspraak kan de DA gelijk even checken of ze niks mankeren wat je als niet-paardenkenner/jong meisje niet zo snel op zou vallen, zoals problemen met de rug, benen of hoeven. Dan kunnen je zusjes er ook veiliger op stappen!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 17:00

Ja dat probeer ik idd via mn zusjes te regelen, maar ik snap ook wel dat ze nog niet direct van alles gaan vragen nu ze er net staan. Hopelijk kan dat binnenkort geregeld worden :)