Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zensation schreef:En dan? Ik denk dat JIJ diegene bent die hier een denkfout maakt? "En dan"... Tssss. "En dan" zijn er her en der verspreid over de wereld weer een heleboel nabestaanden die alleen en ongelukkig achterblijven,terwijl de medici vrolijk doorgaat en zijn uiterste best doet om dit UIT de media te houden, en de "kwakzalverij" ER IN!
Aria_zz schreef:er zijn mensen die geen kwakzalvers zijn
stef schreef:Natuurgenezen heeft toch niks met paranormaal te maken
Natuurgeneeswijze zie ik als kruiden enzo, waarvan in een aantal gevallen wel degelijk bewezen is dat ze helpen.
stef schreef:Definitie kwakzalver: iemand die geen arts is maar wel beweert mensen te kunnen genezen
Varekaj schreef:Als iemand nou via natuurgeneeskunde geneest door het placebo-effect, dus ook omwille van zijn geloof erin dat het kan werken of echt werkt, wat is dan het probleem? Feit blijft dat die persoon dan voor zowel de natuurgeneeskunde als ook gestaafd door reguliere geneeskunde genezen kan worden verklaard. Dat wil dus zeggen, het resultaat is bevestigd door een arts of een ander wetenschappelijk geschoold persoon in de gewone geneeskunde, er is een wetenschappelijk akkoord over het resultaat nl. een genezen persoon.
In dat geval heeft de natuurgeneeskunde ook gewoon écht gewerkt en is het resultaat ook wetenschappelijk te bewijzen.
BigBen schreef:Zensation schreef:En dan? Ik denk dat JIJ diegene bent die hier een denkfout maakt? "En dan"... Tssss. "En dan" zijn er her en der verspreid over de wereld weer een heleboel nabestaanden die alleen en ongelukkig achterblijven,terwijl de medici vrolijk doorgaat en zijn uiterste best doet om dit UIT de media te houden, en de "kwakzalverij" ER IN!
Sorry, maar jij maakt een denkfout. Een fout tegen de logica.
Ik ben het met je eens dat de reguliere geneeskunde fouten maakt,
ik ben het met je eens dat de nabestaanden daarmee onnodig leed wordt aangedaan,
en ik ben het met je eens dat in de reguliere geneeskunde nog veel zaken voor verbetering vatbaar zijn,
maar dat verandert niets aan het feit dat paranormaal genezen onzin is.
Daar zit jouw denkfout.
Het is niet omdat de reguliere geneeskunde fouten maakt, dat paranormaal genezen beter wordt.
De kwaliteit van het één heeft geen invloed op de kwaliteit van het ander.
Begrijp je nu wat ik bedoel ?
romyloverrr schreef:@ruga , zou jij mij kunnen zeggen wat met mijn pony is gebeurd vroeger ?
en dan met name over '' het ongeluk ''
hier een topic met veel foto's van haar :
[JITP] ik en mijn baasje , van vroeger tot nu.
ik zou graag zo veel mogelijk over haar weten !
Vjestagirl schreef:romyloverrr schreef:@ruga , zou jij mij kunnen zeggen wat met mijn pony is gebeurd vroeger ?
en dan met name over '' het ongeluk ''
hier een topic met veel foto's van haar :
[JITP] ik en mijn baasje , van vroeger tot nu.
ik zou graag zo veel mogelijk over haar weten !
Ruga heeft al meerdere malen in dit topic aangegeven dat ze helemaal niet met dieren kan communiceren en dat ze alle informatie over mijn paard gewoon van bokt heeft gehaald...
Vjestagirl schreef:niets dus
BigBen schreef:Varekaj schreef:Als iemand nou via natuurgeneeskunde geneest door het placebo-effect, dus ook omwille van zijn geloof erin dat het kan werken of echt werkt, wat is dan het probleem? Feit blijft dat die persoon dan voor zowel de natuurgeneeskunde als ook gestaafd door reguliere geneeskunde genezen kan worden verklaard. Dat wil dus zeggen, het resultaat is bevestigd door een arts of een ander wetenschappelijk geschoold persoon in de gewone geneeskunde, er is een wetenschappelijk akkoord over het resultaat nl. een genezen persoon.
In dat geval heeft de natuurgeneeskunde ook gewoon écht gewerkt en is het resultaat ook wetenschappelijk te bewijzen.
Niet de hocus-pocus heeft gewerkt, maar het placebo-effect.
Bewust aansturen op een placebo-effect is gevaarlijk.
Je weet niet in welke mate het werkt, bij wie het werkt, hoe lang het werkt,
en wat er gebeurt als de patiënt plots geen verbetering meer ziet.
Komt nog bij dat het effect afbot over de tijd, en dat placebo vooral lijkt te werken bij minder ingrijpende ziektes.
Zoals eerder gezegd, een gebroken been geneest niet met een placebo.
Over placebo verstaan veel misverstanden.
Dit is een bijzonder interessant artikel over placebo : Placebo Effect
Zensation schreef:Dan ook hier mijn antwoord nog een keer openbaar:
Grote verschil is, als de Natuurlijke Geneeskunde een fout maakt staat dat gelijk groot uitgemeten in de krant, bij voorkeur de telegraaf, en als het even kan ook nog op SbS6.. (op zich prima want echte kwalzalvers zijn voor niemand goed).
"Jullie" ( en met jullie bedoel ik de mensen die zich hier zo fel verdedigen) scheren alles over 1 kam.
De gehele Natuurlijke Geneeskunde is bij jullie bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Net zoals bij de reguliere zorg heb je ook op natuurlijk gebied echt kundige mensen.
@Chaos: Als je interesse zou hebben en je meer zou verdiepen in de Natuurlijke Geneeskunde dan zal ook jij ontdekken dat hier ook echt kundige mensen tussen zitten. Het is maar net waar je je voor open stelt!
Chaos schreef:Zensation schreef:Dan ook hier mijn antwoord nog een keer openbaar:
Grote verschil is, als de Natuurlijke Geneeskunde een fout maakt staat dat gelijk groot uitgemeten in de krant, bij voorkeur de telegraaf, en als het even kan ook nog op SbS6.. (op zich prima want echte kwalzalvers zijn voor niemand goed).
"Jullie" ( en met jullie bedoel ik de mensen die zich hier zo fel verdedigen) scheren alles over 1 kam.
De gehele Natuurlijke Geneeskunde is bij jullie bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Net zoals bij de reguliere zorg heb je ook op natuurlijk gebied echt kundige mensen.
@Chaos: Als je interesse zou hebben en je meer zou verdiepen in de Natuurlijke Geneeskunde dan zal ook jij ontdekken dat hier ook echt kundige mensen tussen zitten. Het is maar net waar je je voor open stelt!
Het ging mij om de readers.
Of gebruiken die kruidenthee alvorens te readen?