Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amykimmie schreef:Weet iemand waar je verder nog klachten kunt indienen? Ik ben het nu echt spuugzat.
am_vanes schreef:Ik heb zelfs salinero met Anky erop in blinde paniek door jumping Amsterdam zien rennen, lijkt me niet dat men kan zeggen dat Anky haar paard niet onder controle heeft.
Huertecilla schreef:am_vanes schreef:Ik heb zelfs salinero met Anky erop in blinde paniek door jumping Amsterdam zien rennen, lijkt me niet dat men kan zeggen dat Anky haar paard niet onder controle heeft.
Dat kan wel en gebeurt vaak. Het is verre van de eerste keer.
Anky heeft haar dressuurpaard inderdaad NIET onder controle.
Ze doet er verschikkelijk knap een via aangeleerde hulpeloosheid gecondioneerde routine mee en als een toeschouwer een knalscheet laat ploft haar paard uit haar schijncontrole.
Het is hét schoolvoorbeeld van een top zonder fundament onder de basis.
Het is eigenlijk een bewijs dat die circusdressuur niets met goed paardrijden van doen heeft en ook niet met rijpaarddressuur.
JenW schreef:ik haat wielrenners!
ze denken echt dat ze heilig zijn!
heilige boontjes! had gehoopt dat je paard een trap had gegeven !![]()
niet raak, maar wel de schrik!
Betteke schreef:Zoals de meesten hier verwachten dat medeweggebruikers het wezen paard snappen, zou het ook niet verkeerd zijn om je eens in het wielrennen te verdiepen. Wederzijds begrip heet zoiets.
, een fatsoenlijke groep zal echt wel aan de kant gaan. Een heleboel fietspaden zijn niet geschikt voor racefietsen, denk aan stoeptegels waar van die gaten tussen zitten. Het dunne bandje van de racefiets kan daar makkelijk in en een doodsmak is dan zo gemaakt. Maar ik denk dat het voornaamste probleem is dat de meeste wielrenners niks tot weinig weten van paarden en de ruiters niet beseffen dat de wielrenners vastgeklikt zitten en behoorlijke snelheden halen op die iele fietsjes.
)
Ik heb zelf als ruiter geen ervaring met scheldende weggebruikers, of het nou wielrenners of automobilisten zijn en ik woon toch echt in het drukste gedeelte van Nederland.
, maar ik denk dat teveel ruiters er vanuit gaan dat iedereen paarden snapt. Dat is gewoon echt niet zo. Er zijn echt heel erg veel mensen die niks maar dan ook niks van paarden weten en hun lichaamstaal ook niet herkennen - is voor ruiters zelf misschien lastig voor te stellen, maar je kunt er maar beter van uitgaan dat iemand op straat echt helemaal niks van paarden weet. Of dat als ze al iets als bijv angst herkennen, nog niet weten wat ze moeten doen. Mijn vriend heeft helemaal niks met paarden en hij snapte nog wel dat je niet dicht langs moet razen of hard moet toeteren maar er zijn genoeg andere dingen die hij ook niet weet (en dat is helemaal niet vreemd - hoe kun je nou verwachten van iemand die voor hij mij kende misschien drie keer een paard van dichtbij heeft gezien dat hij weet hoe zo'n beest reageert?). Ik denk dat veel ruiters daarmee de mist in gaan, dat ze gewoon teveel begrip verwachten. Je kunt dat begrip wel proberen te verkrijgen door te communiceren met je andere weggebruikers. Even aangeven dat ze moeten stoppen of langzamer gaan is zo gebeurd. Huertecilla schreef:NeverGiveUp schreef:Ik vraag je serieus wat een paard dan wel is,
Een paard is een in groepsverband vooral ´diurnal´ * en ´nocturnal´* levende grote herbivoor.
De onderbouwing mbt ´vluchtdier´ heb ik gegeven.
*Ochtend-/avondschemering en nacht.