Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:35

Willen jullie altijd het paard op film hebben gekeken voordat je op bezoek gaat?
Heb wel een leuke fries op het oog, maar ze hebben geen film..
Paard is nog onbeleerd dus rijfoto's of filmpjes zijn sowieso niet aanwezig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 11:37

Ligt er aan hoe ver het reizen is als het meer dan een uur is zie ik toch graag goede fotos en film om te beoordelen of het de reis waardig is :j

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:39

Foto's zijn wel duidelijk qua bouw. Alleen de bewegingen kan ik dus niet zien.
Het is voor ons een 2 uur rijden meende ik.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 11:40

Hmm dan is een bewegings foto toch wel fijn lijkt me

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:43

als je 2 uur moet rijden zou ik zeker wel een filmpje van de bewegingen willen zien ja... Sowieso krijg je met een filmpje ook wel meer een indruk van het paard vind ik. Ik vond het in ieder geval wel belangrijk. Maar niet alle paarden die ik zou gaan bezichtigen zat een filmpje bij. Uiteindelijk heb ik ze ook niet bezichtigd (omdat ik bij het 3e paard al geslaagd ben) dus ik kan niet zeggen of het dan zou tegenvallen. Maar ik vind een filmpje wel een pré! Paard wat ik uiteindelijk gekocht heb zat ook een filmpje bij!
Omdat de fries die je op het oog hebt onbeleerd hebt is het misschien iets minder belangrijk maar ik lette er altijd wel goed op dat ze niet gingen duiken en niet te kort liepen, dat is er bij friezen snel in en gaat er lastig weer uit dus daar wilde ik met een grote boog omheen. Maargoed, dat kan jij niet zien. Maar ik zou het wel een pre vinden, ook als het maar een kort stukje is.
Hoe oud is het dier wat je op het oog hebt? Ik zou op het filmpje in ieder geval de galop willen zien... dat wil ook nog wel eens een heikel punt zijn bij onze zwarte kanjers.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:54

Heej Dees! Wat leuk om Big-Boy zn half broertje weer eens te zien! Nou, zo'n pracht veulen moet prima te verkopen zijn, het is dat ik echt geen ruimte meer heb, anders had ik hem graag over genomen! Zijn zulke fijne paarden uit die merrie! Dus zoekt iemand nog een goed hengstveulen, dan zou ik zeker even bij Dees gaan kijken! En heb je de moeder Thess nog?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:54

Ik ga het nogmaals vragen :)
Foto's kunnen natuurlijk een vertekend beeld geven. En ook van een jong paard valt al veel af te lezen bij een filmpje.
Het paard is 3.
Bedankt voor de meningen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:55

Filmpjes kijken scheelt een hoop auto kilometers.
Langer dan een half uur rijden = filmpje kijken.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:56

Charissiej, we zijn al volop in discussie hier, niet teveel reclame maken haha

Dochter vindt hem te groot, ik zie daar geen probleem. Rijden zal straks het probleem niet zijn, maar ze moet er ook naast lopen. Daar heeft ze dan ook wel weer gelijk in.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:38

Ik vind filmpje ook belangrijk. Ik heb heel vaak gehad dat het vanaf de fotos wel wat lijkt, maar dan zag ik een filmpje en haakte ik gauw af.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:39

Filmpjes zijn zeker belangrijk, kan je veel meer aan zien als aan foto's/

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:40

Ik zie een paard liever live dan op film. Als het vd foto goed lijkt, dan zou ik gaan kijken. Mits het niet ergens in Limburg is en we 4 uur moeten reizen ;)

Maar zeker als het paard in de buurt staat zou ik er gewoon heen gaan.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:47

Ik vind een filmpje dan weer niet zo belangrijk. Als de bouw verder correct is, bewegen ze ook wel correct.

Daarbij heb ik zelf ook bloedje hekel aan mensen die 100 mailtjes sturen met allemaal vragen en dan vervolgens niet komen kijken. Dus ik doe dat zelf ook niet. Als het paard me aanspreekt en de advertentie aanspreekt, ga ik gewoon heen. Maar misschien dat ik wel te nuchter ben om allemaal materiaal te vragen. Zelf een keer een bezichtiging gedaan zonder een foto te hebben gezien, dat paard is toen ook meegegaan.

De paarden die ik koop en verkocht heb is allemaal vlot gegaan. Afspraak maken, kijken en als het bevalt kopen, zo niet weer verder kijken. En dan ben ik ook altijd weer snel weg. Ik weet binnen een paar minuten wel of het hem niet gaat worden en dan vertrekken we ook weer.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:49

Pletje123 schreef:
Ik zie een paard liever live dan op film. Als het vd foto goed lijkt, dan zou ik gaan kijken. Mits het niet ergens in Limburg is en we 4 uur moeten reizen ;)

Ik zou zowiezo niet zo heel snel verder gaan reizen. En dan nog zou ik gaan kijken, maar dan wel wat meer wat in die streken staat. Dan maak je in ieder geval niet die lange reis voor maar 1 bezichtiging.

Hier de zoektocht even afgeblazen. Thuis gaan we eerst even flink aanpakken, dus ik denk dat ik volgend jaar weer ga zoeken, dan kan ik ook kijken naar oudere.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:51

Ik kan alleen niet vanaf een foto zien of een paard correct loopt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:56

WinBinChes schreef:
Pletje123 schreef:

Ik zou zowiezo niet zo heel snel verder gaan reizen. En dan nog zou ik gaan kijken, maar dan wel wat meer wat in die streken staat. Dan maak je in ieder geval niet die lange reis voor maar 1 bezichtiging.

Hier de zoektocht even afgeblazen. Thuis gaan we eerst even flink aanpakken, dus ik denk dat ik volgend jaar weer ga zoeken, dan kan ik ook kijken naar oudere.

Wij plannen gewoon een dag in met een route met verschillende paarden. Dan heb je eeh groter bereik. Hier in Friesland is het wat beperkt..

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:06

Het ligt er denk ik heel erg aan wat het doel is waarvoor je een paard koopt. En hoe kieskeurig je bent. Ik ben dus iemand die veel vraagt, veel foto's wil, liefst een filmpje (als het ver rijden is) en dan nog kan het niet doorgaan.
Ik kan dan altijd wel goed onderbouwen waarom het niet doorgaat. En dat is volgens mij ook handig voor de verkoper.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:11

Veel vragen vind ik geen punt :) en foto's + video is tegenwoordig heel normaal. Maar ik vind niets vervelendr dan kopers die het paard afkraken en vervolgens de uiterste prijs willen weten. Ben ik gauw klaar mee.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:11

Precies Pletje, dan zou ik ook meerdere paarden gaan bekijken. Dan ben je wel een dag kwijt, maar heb je ook wat meer bekeken.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:14

Pletje123 schreef:
Veel vragen vind ik geen punt :) en foto's + video is tegenwoordig heel normaal. Maar ik vind niets vervelendr dan kopers die het paard afkraken en vervolgens de uiterste prijs willen weten. Ben ik gauw klaar mee.

Vaak gaan die 2 hand in hand helaas...

Ik had ook wel keurig netjes een video hoor. Maar ík vind het niks toevoegen.

melkbus schreef:
Het ligt er denk ik heel erg aan wat het doel is waarvoor je een paard koopt. En hoe kieskeurig je bent. Ik ben dus iemand die veel vraagt, veel foto's wil, liefst een filmpje (als het ver rijden is) en dan nog kan het niet doorgaan.
Ik kan dan altijd wel goed onderbouwen waarom het niet doorgaat. En dat is volgens mij ook handig voor de verkoper.

Mwah ik ben wel heel kritisch hoor, maar ik weet wel wat ik wil en weet ook dat het praatje van de verkoper niks hoeft te zeggen. Ik ga gewoon liever heen. Dan zie ik zelf wat voor vlees ik de kuip heb.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:21

@pletje, ik hoop niet dat je uit mijn post opmaakt dat ik paarden van een ander afkraak. Dat absoluut niet.
Ik reageer alleen op paarden welke ik in eerste instantie geweldig vind. Vaak komt het er op neer dat het paard te groot/klein of te jong/oud vind voor ons doel. Daar wordt het paard niet minder leuk door.
Helaas zie ik daardoor ook niet veel voorbij komen waar ik op reageer en daardoor ook niet genoeg om een dag voor uit te trekken.

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:23

Ach, wij zijn al zoveel keer gaan kijken zonder goede foto's/filmpje. (520km)
Gisteren nog eens (350km) zonder info dusja ;)

Paard dat ons zéér leuk lijkt heeft kleine bultjes aan haar poten. (ook in de sokken).
Wat kan dat zoal zijn? Even kijken of ik er een goede foto van heb.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 13:28

Net leuk telefoontje fokker hier in de buurt had nog een leuk paard voor me dus daar wil ik dinsdag eens gaan kijken ben benieuwd

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:33

melkbus schreef:
@pletje, ik hoop niet dat je uit mijn post opmaakt dat ik paarden van een ander afkraak. Dat absoluut niet.
Ik reageer alleen op paarden welke ik in eerste instantie geweldig vind. Vaak komt het er op neer dat het paard te groot/klein of te jong/oud vind voor ons doel. Daar wordt het paard niet minder leuk door.
Helaas zie ik daardoor ook niet veel voorbij komen waar ik op reageer en daardoor ook niet genoeg om een dag voor uit te trekken.

Ow nee, helemaal niet :D

Maar heb nu en in het verleden zulke types wel gehad ;)

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:07