Kruinen en karakter?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:25

En hoe zit het eigenlijk met mijn kleine [naam verwijderd]:
Afbeelding

Vooral die drie net onder de maantop interigeren me...die heeft haar moeder ook.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:34

de 3 onder haar maantoppen staat niks over geschreven en bepalen niet iets speciaals

de 2 kruinen naast elkaar: paarden met een dergelijke combinatie hebben de neiging om emotioneler en sterker te reageren dan gemiddeld, ze raken vaak op zeer onverwachte momenten van streek zonder aanwijsbare reden,
wanneer zo'n paard zn zelfbeheersing verliest is het het beste om hem een te laten gaan en dan weer tot rust te laten komen, straffen werkt aferechts

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:36

goh, interesting Haha! Vooralsnog past het wel een beetje, maar over een drie jaar weten we meer

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:37

ow, er staat trouwens in het boemk dat je het echt moet vergelijken met de andere kenmereken,
want als ze bv brede oren heeft die vrij ver uit elkaar staan dan wijst dat op evenwichtigheid,
en zal dat dus de invloed van de kruinen matigen.

(ik keek net even in je profiel, en zie dat ze idd vrij brede oren heeft, dat is dus een goed teken)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:53

Dit is weliswaar een oude foto, hier was hij net 2 nu 3 jaar geleden dus.

maar zijn ramshoofd komt duidelijk uit.

Zijn onderkant van zijn hoofd en neus zijn wel dikker en voller nu, maar het model is bijna gelijk gebleven.

De enige kruin die hij heeft op zijn hoofd zit in het midden boven zijn ogen precies op het dikste en breedste gedeelte van zijn ramshoofd.

Afbeelding

Hij heeft soepele niet al te dikke bovenlip en een heel soepele ruimvallende onderlip.

Ik ben benieuwd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:56

Nog een met zijn oren erop

Die zijn niet zo heel groot.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:54

mijn foto's doen het niet meer, vaag?? Misschien later

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:34

nee al die picserver foto's liggen er weer eens uit. wel leuk, ik kan Gam ook zo uit de beschrijvingen halen. Lachen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:09

Hee ben benieuwd wat er dan uitkomt dadelijk zijn ze bijna gelijk in karakter Knipoog. Staat hij hier al tussen??

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:57

de foto's van picserver doen het helaas niet, als ze het over een paar dagen doen dan zal ik proberen zijn karakter te beschrijven

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:00

Klinkt behoorlijk interessant allemaal! Lachen Als je tijd over hebt, zou je het alsjeblieft ook voor Okidoki kunnen doen? Ik had het er laatst met de eigenares van Oki over, die had er vaag iets van gehoord, maar wist er niet zo veel van eigenlijk. Ik zou graag achterin de wachtlijst plaats nemen Lachen

M'n foto's zijn vrij groot, daarom 'url' en geen 'img'

kruintjes:
http://132.229.150.31/eline/temp/okifotos/kruintjes.jpg

zijaanzicht:
http://132.229.150.31/eline/temp/okifotos/oki_niels.jpg

schuinvooraanzicht:
http://132.229.150.31/eline/temp/okifotos/paardetende%20camera.jpg

Alvast bedankt! Lachen

Als je meer/betere foto's nodig hebt ga ik op zoek,

//Eline

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:01

Kun je ook wat over Diesel zeggen vanaf deze foto? Of word het lastig?

Afbeelding

In mijn profiel staan er meer Knipoog

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:02

ik zet even de foto's van maaike hierneer zodat ik het zelf ook wat beter kan zien (ze had me een pb gestuurd)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de laatste foto heb ik nog even uit je topic gehaald, daarop was het profiel beter te zien

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:10

voor maaike:

profiel: licht snoekshoofd: nijging tot gevoeligheid en soms tot schrikken

kaken: vrij groot
iets meer dan gemiddelde intelligentie en cooperatief

snuit: niet helemaal goed te zien maar lijkt zacht en verfijnd:
zou weer de gevoeligheid aanduiden

mond: medium
niets bijzonders

neusgaten: vrij groot en goed gevormd:
geinteresseerd

kin: niet goed te zien op de foto

ogen: driehoekig:
gemiddelde intelligentie, maar ze heeft ook kuilen boven haar ogen, dat ze betekenen dat ze een hard leven heeft gehad of in het verleden een ernstige ziekte heeft gehad

oren: zijn niet goed te zien op de foto, want ze moeten naar de camara toe zijn gericht, voor de vorm en de stand

kruinen: zijn niet te zien op de foto

ben benieuwd

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:22

voor ellende:

profiel: niet perfect te zien op de foto, maar ziet eruit als een ramsneus: deze paarden zijn vaak dapper, taai en veerkrachtig

kaken: vrij groot:
vrij intelligent en cooperatief

mond: medium:
niets bijzonders

lippen: lichte hartvorm:
expressief, nieuwsgierig en extravert

neusgaten: goedgevormd, en bovenaan in gedraaide punt;
paard dat veel nadenkt en cooperatief is zolang de trainer eerlijk is en ze hem kan vertrouwen

kin: niet goed te zien op de foto

ogen: amandelvormig:
gewillig en cooperatief paardje wat wel introvert en afstandelijk kan zijn tot het leert je te vertrouwen

oren: breed oor, niet echt gedefinieerd:
paard dat niet veel vragen stelt en een gemiddelde leerling is,
de plukjes haar die uit het oor komen wijzen erop dat dit paard ook een beetje eigenzinnig kan zijn.

kruinen: het lijkt erop dat ze een langere kruin over haar hoofd heeft lopen, en boven haar ogen 1 kruin die iets links van het midden ligt.
de lange kruin: deze paarden zijn vriendelijk en gaan graag met mensen om (paarden met deze kruin die niet vriendelijk zijn gedragen zich alleen zo als ze pijn hebben, of als ze ooit mishandeld zijn)
1 kruin links van het midden:
wijst erop dat het paard ook wel gecompliceerd kan zijn, maar dat het nog steeds betrouwbaar is.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:37

marinke: ik heb wat goede foto's in je profiel gevonden, dus die zet ik hier even neer, dan kan ik ze beter bekijken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:47

Hmm... moeilijk. er zitten een paar dingen in die ik herken, maar ik heb het idee dat als je de beschrijving op een ander paard 'plakt' dat er dan ook wel dingen van kloppen.... ben een beetje te sceptisch misschien in dat opzicht Knipoog

profiel: niet perfect te zien op de foto, maar ziet eruit als een ramsneus: deze paarden zijn vaak dapper, taai en veerkrachtig

Ze heeft niet zo'n erge ramsneus, lijkt misschien een beetje zo om de bles op de foto. Dapper is ze totaal niet, tis meer een schijtluis Lachen Caravans, staanders, eenden, katten zijn allemaal eng. Wel moet ik zeggen dat eht vooral eng is als het haar uitkomt. Taai is ze wel, en veerkrachtig weet ik eigenlijk niet...

kaken: vrij groot:
vrij intelligent en cooperatief

Intelligent: Ja. Cooperatief..... nou... alleen als ze een goede bui heeft of als iets haar goed uitkomt hoor Lachen

lippen: lichte hartvorm:
expressief, nieuwsgierig en extravert

Expressief: klopt, nieuwsgierig behoorlijk ook. Extravert vind ik een wat vage term... ik weet wat het bij mensen betekkent, maar ik heb bij oki nog niet echt gemerkt dat d'r hele hebben en houwe aan de buitenkant zit zeg maar.

paard dat veel nadenkt en cooperatief is zolang de trainer eerlijk is en ze hem kan vertrouwen

Hmm... dit zou betekenen dat ik vrij oneerlijk ben... Lachen On a more serious note, ik denk dat dit wel klopt... ze is vaak echt aan het nadenken, 'hoe kom ik onder m'n werk uit' 'waar kan ik dit rondje eens van schrikken'. Wel merk ik dat nu ze me beter kent, ze ook beter naar me luistert, maar ik weet niet of dat een kwestie van vertrouwen of uitproberen is.

ogen: amandelvormig:
gewillig en cooperatief paardje wat wel introvert en afstandelijk kan zijn tot het leert je te vertrouwen

En hier is ze weer introvert Knipoog Ik zou haar denk ik niet 'gewillig' noemen, daar heeft ze te veel een kop voor op haar lichaam zitten die d'r eigen beslissingen wil nemen. Afstandelijk was ze in het begin ook niet echt, ze knuffelt best mee als ze d'r bui heeft, en ik had al vrij snel het idee dat ze me (her)kende.

paard dat niet veel vragen stelt en een gemiddelde leerling is,
de plukjes haar die uit het oor komen wijzen erop dat dit paard ook een beetje eigenzinnig kan zijn.
]

Gemiddelde leerling weet ik niet, ik ben zelf geen goede leerlaar dus dat kan ik niet zo goed beoordelen. Een 'beetje eigenzinnig' klopt alleen als je het beetje weghaalt en daarvoor in de plaats WAANZINNIG!!! zet...

de lange kruin: deze paarden zijn vriendelijk en gaan graag met mensen om (paarden met deze kruin die niet vriendelijk zijn gedragen zich alleen zo als ze pijn hebben, of als ze ooit mishandeld zijn)
1 kruin links van het midden:
wijst erop dat het paard ook wel gecompliceerd kan zijn, maar dat het nog steeds betrouwbaar is.

Betrouwbaar is ze wel, en gecompliceerd zeker ook Lachen Vriendelijk klopt ook wel, en ze heeft inderdaad geen hekel aan mensen ofzo Lachen

Wat ik dus een beetje mis in de beschrijving is d'r 'Karakter' zeg maar, het koppige, eigenzinnige, eerst eigen ding doen, de baas willen spelen, slecht tegen autoriteit kunnen. de wat negatievere dingen zeg maar...

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:50

Ik heb daar ook eens van gehoord. Een stalgenoot van mij heeft daar een boek over en zij zegt ook dat het klopt dus het zal wel waar kunnen zijn.... Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:50

voor mirinke:

profiel: elandsneus
wijst vaak op een sterk karakter dat ook een kuddelijder zou kunnen zijn

kaken: groot:
intelligent en cooperatief

snuit: schuin aflopend:
laat zien dat hij elke nieuwe ruiter een beetje uitprobeert om erachter te komen wie de baas is

mond: medium tot lang:
dat vrij lange toont aan dat hij intelligent is

lippen: platte bovenlip:
onafhankelijk en vastberaden paardje, op de bovenste foto steek zn bovenlip uit, dat doen ze vaak als ze zich concentreren, of als ze nerveus of onzeker worden

neusgaten: goed gedefinieerd, punten gedraaid:
denkt veel na en is cooperatief zolang de trainer eerlijk is en hij hem vertrouwt

kin: kort en rond:
kan een teken zijn van een paardje dat best wel betrouwbaar is

de ogen: op de middelste foto zijn ze klein omdat hij staat te dutten, maar op andere foto's zijn ze mooi rond en zacht:
een gewillig paardje dat mensen vertrouwt

oren: bovenaan breder dan onderaan:
een evenwichtig karakter

kruinen zijn niet echt te zien op de foto

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:58

ellende, ik kon je foto's ook niet heel erg goed zien, omdat ze niet precies van de zijkant waren genomen en niet precies van de voorkant,
ik probeer het ook maar en kan er ook eens naast zitten,
ik ben tenslotte linda tellington jones niet,
de kin is op de foto ook niet te zien, die zegt vaak heel veel over het karakter,
en je moet er ook op letten wat de kenmerken zijn die aan haar hoofd het meeste opvallen, de betekenissen daarvan tellen zeg maar het hardst mee.

jammer dat ie er deze keer een beetje naast zat

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:10

Ja, dat is waar, de foto's zijn niet al te duidelijk... misschien is daar wel aan te zien dat netjes stilstaan niet één van d'r beste kanten is ;P Helpt het als ik zeg dat de beschrijving dichter in de buurt zat dan ik dacht dat het zou zijn? Ben er gewoon vrij ongelovig over... Voor het grootste gedeelte om deze reden: geeft het boek nog een verklaring waarom het zo is dat bepaalde dingen in het hoofd van een paard bepaalde karaktereigenschappen betekenen?

Het is bij mensen namelijk zo dat wetenschappelijk is aangetoond dat karaktereigenschappen niet met de vorm van schedel, oren en dergelijke te maken hebben (lachrimpeltjes/zorggleuven daargelaten)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:27

Afbeelding

Afbeelding

sorry een betere kruin heb ik niet, of je moet me even je meeladres pb-en dan kan ik er een melen denk ik...

ben zooooo benieuwd.

hij is vast lief!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:52

Ellende schreef:
Ja, dat is waar, de foto's zijn niet al te duidelijk... misschien is daar wel aan te zien dat netjes stilstaan niet één van d'r beste kanten is ;P Helpt het als ik zeg dat de beschrijving dichter in de buurt zat dan ik dacht dat het zou zijn? Ben er gewoon vrij ongelovig over... Voor het grootste gedeelte om deze reden: geeft het boek nog een verklaring waarom het zo is dat bepaalde dingen in het hoofd van een paard bepaalde karaktereigenschappen betekenen?

Het is bij mensen namelijk zo dat wetenschappelijk is aangetoond dat karaktereigenschappen niet met de vorm van schedel, oren en dergelijke te maken hebben (lachrimpeltjes/zorggleuven daargelaten)

bij mensen is het idd wetenschappelijk aangetoond, maar bij paarden klopt het altijd,
bij jou zat ik er gewoon naast omdat ik geen makkelijke foto's had,
maar toch klopten er best wel een paar dingen,

in het boek staat wel uitgelegd waarom de karaktereigenschappen zo beschreven kunnen worden, maar dat is een verhaal van 20 blz. er is in ieder geval heel veel onderzoek naar gedaan,

als je ooit nog een goede foto hebt dan wil ik er nog weleens naar kijken, ondanks dat ik nu weet hoe haar karakter is,
dan kunnen andere mensen zien dat het dan toch zou kloppen,

ondanks dat je er eigenlijk niet in gelooft vind ik het toch goed van je dat je er wel voor open staat

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gaaf topic! Ik had het helemaal nog niet eerder gezien Bloos!
Ben echt razend benieuwd of baloe´s karakter een beetje in de juiste richting komt Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:25

Ik ga eens kijken of ik het boek een keer kan lezen Lachen

Groetjes,