deruijter schreef:In mijn regio hebben we veel stallen met binnenbak, buitenbak, stapmolen etc. etc.
Waarom ga ik een heel verhaal breien?
De vraag van TS was ga je voor stal A of voor stal B.
En hierbij gaf ze al haar mening door te zeggen dat stal A luxe is voor de ruiter
en stal B luxe is voor je paard. Wat ik dus niet vind.
En dat je paard 1uur in de paddock staat wilt niet zeggen dat deze verder geen beweging krijgt.
Wat ik dus al een stuk of 10x heb gezegd, stal A heeft genoeg mogelijkheden tot beweging en sociaal contact.
Maar je kan nooit meer dan een paar uur per dag bezig zijn met je paard beweging geven. Dus uiteindelijk kom je uit op een paard wat iets van 20 uur per dag in een stal staat, dus zonder beweging en sociaal contact. Dat was mijn vraag, of je dat dus geoorloofd vindt. Ik vind namelijk een paard 20 uur of meer per dag in een hok laten staan schandalig. En met dat verhaal breien doelde ik op deze opmerking van je:
deruijter schreef:Wat ik veel zie op dit topic is dat mensen vooral kijken vanuit een paard die niet van hun is,
of dat ze zelf niet beschikken over een eigen stal, terwijl ik vooral keek vanuit een eigen stal.
Waar je dus geen rekening hoeft te houden met 10 andere mensen die op die stal hun pony hebben staan.
Je hebt het daar ineens over een stal met een hoeveelheid bakken, maar waar je geen rekening hoeft te houden met andere paarden. Hoe realistisch is het om zo'n soort complex te hebben alleen voor je eigen paarden? Het is duidelijk dat het om pensionstallen ging. En NEE het is dus niet mogelijk om je paard op stal A meer dan een paar uur per dag beweging te geven.