wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Re: wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:27

Ik wilde absoluut geeeeeen Haflinger... En ja hoor.. Een Haflinger!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:33

Ik was vroeger al net zo veranderlijk als het weer hier in Nederland.

Eerst wou ik altijd een Welsh A, waarschijnlijk omdat mn eerste lievelingspony er eentje was.
Daarna wou ik een voskleurige pony met wit.
Toen wou ik een fjord.
Toen toch maar een rijpony.
Toen weer een fjord.

Toen ik 18 was genoeg geld gespaard voor een Fjord dus die kwam er toen ook! Toen gezegd, als ik er ooit weer 1 koop wil ik een klein paard van zo'n 1.60. Geen pony meer!!!

En nu heb ik dan naast mijn fjord die voskleurige pony met wit die ik zo'n 15 jaar geleden ook al wou :P

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:34

Ik "heb" niet maar ik lease...ik wilde altijd een snelle, pittige, slanke, witte arabier, een hengst natuurlijk en zijn naam zou iets exotisch zijn net als zijn uitstraling........haha mijn leasepaard is een vriendelijke, rustige, stevige, bruine kwpn-er; wel met heel mooie manen en een dikke zwarte staart en zijn naam is heel Hollands, niks exotisch aan... Voor mij is hij helemaal perfect.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:34

Bij mijn eerste pony zochten we naar een brave, bomproef haflinger of fjorden recreatie ruin. Het werd een zeer pittige welsh merrie van 1.40 met heel veel witte aftekeningen en een wit bambi-buikje, liep M2 dressuur en Z springen. Hele goede leer en kinderpony geweest en loopt nu 16 jaar later nog steeds in de sport met een lief ruitertje, merrie is inmiddels 28.

Bij mijn 2e paard zochten we een doorgewinterd leerpaard (damespaardje rond de 1.60), maar kwamen thuis met een verpieterende en aan gort gereden vosruin van 1.70 en 4 jaar oud. Totaal geen klik mee maar ik wilde hem niet laten staan, in een jaar tijd omgeschoold tot M2 niveau en toen verkocht.

Bij mijn 3e paard zochten we een doorgewinterd leerpaard merrie, lichte tour niveau bijvoorbeeld. En kwamen thuis met een roanbruine Z+3 winst dressuurRUIN. Wel een onwijs fijn leerpaard aan gehad, en nog steeds bij mij op stal.

Bij mijn 4e paard zochten we een zwart jaarling DRESSUUR HENGST veulen met 4 witte benen en een bles, kwpn. We kwamen thuis met een pasgeboren zwarte MERRIE met 2 witte voetjes en SPRINGgefokt :')

Bij mijn 5de paard zocht ik een bomproof, 100% betrouwbaar recreatiepaard. Bijvoorkeur merrie, niet groter dan 1.55mtr en niet ouder dan 12. Ik vond een bomproof, 100% betrouwbaar recreatiepaard, RUIN en 1.53mtr. Tot nu toe de meest matchende dus ;)

Zo leuk, ik kom nooit thuis met wat ik in mijn hoofd heb zitten.... :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:44

Wat leuk om te lezen dat bijna iedereen toch met iets anders thuis komt!

Toen ik mijn eerste pony verkocht wilde ik daarna een fries, een mooie stevige fries met veel behang, knieactie lange volle manen. Waar kom ik mee thuis? Een stekelharige vos met scheve bles nrps'er e-pony met veel arabier :+ Liefde op het eerste gezicht!

Na de e-pony wilde ik een bruin springpaard (absoluut geen vos en echt ABSOLUUT GEEN MERRIE!), met een stoere brede bouw en ramshoofd. Waar kom ik mee thuis? Juist ja, een vosse merrie!! :D Wél met ramshoofd en stevige bouw en heel wat knieactie (die galop <3 ) maar dat was gewoon toeval.

Ik heb nu de e-pony weer terug (springpaard ingeruild voor hem), kon niet zonder die iele ponypony <3

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:24

Ik wilde altijd heel graag een haflinger en dan ook echt een brave waar je alles mee zou kunnen.
Elk jaar op mijn verjaardagslijstje stond die haflinger, maar helaas werd ik altijd teleurgesteld. :+
Was er toen wel van overtuigd dat als ik een paardje zou gaan kopen, dit beslist een haflinger zou zijn. et liefst een merrie en vooral heel braaf, want zo'n held was/ben ik niet.

Maar toen kwam Lotus op mijn pad. :+
Lotus was wel een merrie, geen echte haflinger (waarschijnlijk zit er wel haflinger in) en absoluut niet braaf. :Y)
Maar de klik was er en ondanks dat ik in het begin wel eens met mijn handen in het haar heb gestaan, zou ik haar nu absoluut niet meer willen inruilen en ondanks dat ze niet makkelijk is, kan ik ook alles met haar. Heb ik dus geen brave haflinger voor nodig. :P

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:04

Ik wilde een tinker of haflinger, en ik kreeg een klein E-formaat pony, een vosje met een redelijk stevig kontje.
En toen die pony, die gewoon te moeilijk voor me bleef, hij was 3 toen we hem kochten en nog niet echt goed doorgereden, verkochten wilden we sowieso géén jonge pony meer, maar mijn instructrice had geholpen met het inrijden van mijn huidige pony, een 3-jarige grote E-pony, maar volgens haar super braaf en ze had nog nooit iets geks gedaan. Ik ging een paar keer kijken en proefrijden en ik had gewoon al direct een klik en ze was zó ontzettend braaf, maar niet sloom ofzo en in de paddock zie je wel haar bok en ren kunsten, onder het zadel luistert ze gewoon perfect, alleen soms wat nerveus maar ze vertrouwd me wel. Ze is echt perfect voor me, en ik kan niet meer zonder d'r.

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:10

Ik wou vroeger altijd een tinker :D
En ik ben geëindigd met een stoere forester :)
Afbeelding

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:15

Ik wilde altijd een witte fell pony, ik kreeg mijn eerste zwarte fell, toen mijn tweede zwarte! Nu heb ik tien ponys! En geen een was welke ik echt wilde!
Ik ben dol op witte ponys! En daarom heb ik er dus maar 1 en dat is mijn oude shetland pony van 22 jaar!

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:18

Ik wilde altijd een heel groot paard (minimaal 1.75) Een bruine met zwarte manen en een klein kolletje!
Ik kreeg uiteindelijk toen ik 20 jaar was een vos met een grote bles en net 1.60 cm groot!

Heb toch zeer van hem genoten, bijna 20 jaar!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:06

Leuk topic!

Ik wilde of een Tinker (ik houd van haar) of een valkkleurig paardje. En dan met lange zwarte manen en staart en zo min mogelijk wit. Wel een ruin.
Paardje moet braaf en nuchter zijn, want ik wil veel kunnen buitenrijden.

Dat laatste is het geworden. Alleen dan in stippelvorm. Qua karakter precies wat ik zocht, maar qua kleur.... achja. Geen spijt van gehad!

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:07

Ik wou voor altijd op mijn shetje blijven rijden :+
Daarna zocht ik een nieuwe pony uit met de eisen:
-Niet bont of wit
-Goed springpaard (40 cm :+ )
-D pony
-Mak

Het werd een D pony die 1m kon springen (Alleen na 10 maanden durfde ik pas te springen) :+
Hij bokte veel (Hij leek zo mak) |(
Ik kon hem totaal niet aan en was er bang voor.
Nu gaat het allemaal wel erg goed hoor :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:10

Ik was vroeger altijd (nu ook nog wel hoor :)) helemaal fan van de 'westernpaarden'..
En daarnaast is de liefde voor de Fries er ook altijd geweest en gegroeid..
Nooit gedacht dat ik uiteindelijk een Fries zou hebben staan. En dan ook nog eentje met een Goudeerlijk en geweldig zachtaardig karakter! Eentje die ieders hart tot nu toe gestolen heeft <3

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:14

Toen ik klein was wou ik een EV, het werd toen eerst een welsh pony en toen een gepensioneerd polopaard. En nu is mijn droom dus toch uitgekomen. 2 EV staan en 1 halfbloed. Ik rij zelf met ruin omdat gij wss niet gaat koersen en met het halfbloedje spring ik.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:48

ik wou altijd een bonte merrie hebben en nu is het een bruine draver wel merrie geworden(waar ik helemaal gek op ben en der nooit meer kwijt wil)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:49

Als sinds dat ik jong was, was ik gek van bonte paard. En toen ik 12/13 was kwam ik in aanraking met tinkers en toen wist ik het. Ooit zou ik mijn eigen tinker hebben. En nu sinds 2,5 week heb ik m dan eindelijk <3

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:53

Ik wilde heeeel vroeger een Fjord, vond ik altijd zulke mooie paarden... Na het verzorgen van een shetlander ben ik daar helemaal gek van geworden en wilde ik heel graag een shetlander. Absoluut geen haflinger, daar had ik helemaal niks mee...

Uiteraard geeindigd met een Haflinger :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:19

Was op zoek naar een leuk sportpaard, rond de 168, donker van kleur en niet teveel wit..
En het is geworden, een haflinger van 150, erg licht van kleur met een fikse bles.. :+

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:32

Toen ik te horen kreeg dat k een pony mocht wou ik E van ong 165 cm en geeen schimmel of vos. en waarmee ik de springsport in kon .

En wat staat er nu op stal?! Een pony van 128 cm . Roanvos (schimmelxvos) die totaal niet op ander terrein te rijden is. Maar ooh wat ben k blij met haar zeg! Lekker bitloos , vden zonder zadel en zonuendan even met zadel! Totaaaal wat anders!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:38

hihi, ik maakte altijd tekeningen van pony's die ik wilde hebben, bijvoorbeeld een clubje zwart met witte shets, of een witte ijslander met lange manen!
maar omdat oude verzorgpaard drachtig bleek te zijn en het veulen zooooo schattig was, besloten we hem te kopen ! was zo blij, en dit is een fjordenkruising (niet echt de bouw van een fjord) maar wel een lievert <3 echt een kroelkont, wat ik ook wilde, ik hoefde niet een sportpony/paard :P ik wilde een betrouwbaar ding waar ik alles mee kon doen :P (zie profiel voor foto's )

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:41

Alles, zo lang het maar geen saaie, normale bruine was. Nou ja, bruin is het wel geworden. Saai niet. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:45

Ik wilde een fries.. Geslacht maakte niet uit, leeftijd ook niet.. als ie maar braaf en bomproof was..

Wat werd het? 2 friezen.. Beide even braaf en bomproof..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:49

Ik wou altijd een groot zwart paard... Wat is het geworden? Een kleine witte welsh pony :Y) Kan het nog meer tegenovergesteld? :D
Heb wel geen spijt van mijn beslissing, ik vind het heerlijk om een kleine pittige pony te hebben! Gelukkig is hij heel proper, dus hij blijft steeds wit. (of hij moet per ongeluk vies worden)

xHAUNTED

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:48

Toen ik nog klein en penny was wou ik een superstoere grote zwarte ruin (want merries waren stom :+), al wat ouder en lekker koel in zijn hoofd. Eentje waarmee ik supertrots door de bak kon rijden en iedereen zou zijn verbaasd omkijken als we voorbij kwamen rijden. Ik heb een 6jarige vosse haflingerkruising merrie, 1m50 en een verschrikkelijke clown :') Maar oh, ik zou ze voor niets in de wereld ruilen, t'is mijn paardje en al was het geen liefde op het eerste zicht, ik zie haar nu doodgraag en ze is echt mijn maatje geworden, stiekem is ze nu eigenlijk gewoon mijn droompaard.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:58

Wat een leuke verhalen allemaal. Blijkbaar moet je je droompaard juist niet willen, dan komt ie er :+