Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:56

Ik blijf het walgelijk vinden, Ik heb meerdere discussies gehad met mijn tante (wonend in housten texas). Over de methodes die zij daar gebruiken.Zei past bij haar paarden ook bepaalde methodes toe. Dit is haar antwoord. " Hier in amerika zien ze dit als een ideaal. Hoe luxer hoe beter. Als het maar presteert op de shows. Amerikanen vinden dit mooi en gaan steeds verder hierin."
Wel wil ik nog even zeggen dat mijn tante verder het beste met haar paarden voorheeft. En zal nooit maar dan ook echt nooit haar paarden pijn willen doen. Maarja hoe wij hier denken in nederland over paarden, zullen ze in amerika ook heel anders denken. En andersom.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:07

mltex schreef:
Misschien moeten ze uitblinken als 2-3 jarige en gaan dan de fokkerij in?

Van de merries zou ik me dat nog kunnen voorstellen. Maar het filmpje dat voorbij kwam was gemaakt bij een klasse voor tweejarige merries en ruinen. Wordt lastig fokken ben ik bang.
En je ziet zelf toch ook dat die paarden maar lopen te struikelen, eentje valt bijna om. Alleen maar omdat hij, als hij overeind had gebleven, er "mooier" uit had gezien. Weet niet of je je nog kunt herinneren dat een paar jaar geleden Naomi Campbell gruwelijk onderuit is gegaan op een catwalk? Dat ging toen de hele wereld over. En iedereen was geschokt. Een volwassen vrouw die zelf kan beslissen of ze die stelten aantrekt of niet. Snap je waar ik het probleem zie?

Authentic

Re: Waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:23

Bizarre foto's komen er voorbij, ik heb toevallig een tijdje terug een topic geopend over de Fries in Amerika 'ons' ras loopt daar ook zo raar ze hebben zelfs wereldkampioenschappen saddle seat voor Friezen. :o?

Hoeveel Hollanders zouden hun Fries in het vliegtuig laden voor zulke kampioenschappen? Ik hoop niet veel. ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:25

Mijn mond valt hier echt van open zeg.... wat een walgelijke foto's en video's komen er voorbij.... Wat een onbegrijpelijke gedachtegangen, en waar halen ze het recht vandaan om deze dieren zo te mismaken... Wie denken ze wel niet dat ze zijn? |o

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:29

Wat een enorm afgrijselijke,lelijke beesten :r

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:36

Afbeelding
Afbeelding

Bizar waar dat zadel ligt ook ... :n

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:54

Ik had zulke foto's en video's al eerder gezien.
Maar het blijft onbegrijpelijk :n

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:56

zo raar je knunt toch niet fijn zitten op zo'n paard :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:03

VisibreTeam schreef:
Bizar waar dat zadel ligt ook ... :n

Mijn eerste gedachte was; om de rug te ontlasten! :)* Maar na nog eens goed kijken kan dat het niet zijn, de rug wordt juist alleen maar meer belast naar mijn idee. Dan mijn volgende vraag: zijn dit speciale zadels of liggen de zadels gewoon ontzettend slecht? (en slechte houding van de ruiter; door ver achter in het zadel te gaan zitten, maar dat was me al eerder opgevallen)

Niet om af te kraken, maar met de kennis die ik heb kan dit niet goed zijn. Vandaar ook mijn vraag en ik hoop dat iemand die kan beantwoorden :).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:07

Valt mij ook op ja, de stoelzit en de plek van de singel ten opzichte van het zadel. Ik begrijp ook niet dat je kunt lichtrijden als je je benen zo voor je uit hebt... Wat ik wel goed vind is dat de zadels netjes áchter de schouder liggen, met zoveel beweging is dat wel nodig. Maar naar mijn idee een beetje té ver.

Die man op de tweede foto ziet eruit alsof hij heel wat in handen heeft met dat paard. Gezien de oprichting snap ik de positie van de handen, ik hoop alleen dat de handhouding een gevolg is van de oprichting en niet andersom... maar als het paard zich netjes draagt binnen het door de ruiter ingestelde frame vind ik dit geen verkeerd plaatje. Ik heb in tölt m'n handen ook hoger dan in andere gangen. Niet om m'n paard op te hijsen maar omdat hij z'n hoofd hoger heeft.
Overigens zie je op die foto ook niet zo'n enorm blok onder de voeten. Wel ietsjes, ziet eruit als hele dikke ijzers of dunne blokken, gezien de plek van de scalpers. Die scalpers (ballenboots) zijn natuurlijk ook gewicht maar het kan er ook weer af als je niet aan het rijden bent. Vind de foto van die koffievos met die man erop er al met al niet slecht uitzien.
Laatst bijgewerkt door Koper op 07-03-12 13:16, in het totaal 3 keer bewerkt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:09

Zadels moeten toch altijd met de boom bij de schoft liggen en niet te ver achter de laatste rib?
Afbeelding

Lijkt mij totaal niet goed voor het paard je zadel zo ver naar achter te laten liggen...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:11

Zadels horen achter het schouderblad te liggen, en dus ook achter de schoft. Als het op de schoft ligt ligt het meestal te ver naar voren.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:13

maar dat is dus wel 'bij' de schoft :')
Op de schoft idd niet :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:15

Je hoeft je van de schoft niks aan te trekken, het gaat om de schouder...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:18

Schoft is deel van de schouder? :P
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:19

Achter de schouder is vrijwel altijd achter de schoft.

Wat me in deze foto's opvalt is dat het lijkt alsof het zadel tegen de schoft aandrukt (wat weer een gevolg is van de hoge halshouding van het paard). Maar wellicht zit er aan de voorkant een uitsnede? Vandaar mijn vraag.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:20

Uhh... schoft is onderdeel van de wervelkolom :)*

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:21

En de bovenkant van de schouderbladen zitten op zelfde hoogte van de schoft :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:23

VisibreTeam schreef:
En de bovenkant van de schouderbladen zitten op zelfde hoogte van de schoft :Y)

Niet bij elk paard :Y) Het gaat bovendien om de achterkant van de schouderbladen ;)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:25

Je wint, nu blij? :')

Ik ben gewoon niet zo heel handig in dingen via internet uitleggen :Y)
Ik sta liever NAAST een paard om dingen aan te kunnen wijzen :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:27

Hier zie je goed het verschil tussen bovenkant schouderblad en schoft
(Sorry expres even een uitgemergeld paard gepakt, dan zie je het goed)

Schouder zit lager en iets meer naar de buitenkant, schoft zit echt bovenop de rug (deel van wervelkolom)
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:29

Focussed schreef:
Haha ja vooral de American Shetland...

Zoek de verschillen :+
http://horsebreedslist.com/horse_breed_ ... ture-1.jpg

http://www.soundviewshetlands.com/image ... ture-3.jpg
http://www.soundviewshetlands.com/image ... w-07-2.jpg[/img]

Maar die zijn qua lijf en leden iig nog niet zo doorgefokt als dat paard in de OP :+

hier wil ik even op inhaken. De enige overeenkomst tussen ASPC en de britse shetlander is de naam. Al heel ver terug is het ras ontstaan zoals het nu is. En dan heb je daar binnen nog de diverse types. Met een foundation is bijv niet zo heel veel "mis" maar pak je daarintegen een modern classic, krijg je al een heel ander beeld. Ik vind ASPC's gaaf :j Zolang alles binnen het redelijke blijft.

En vergeet niet dat je ook heel veel kan met fotoshop en HOE je een paard op de foto zet :j

Helaas zijn er enkele "liefhebbers" die doorslaan, maar dat heb je met alle rasfokkerij.

Vergelijk nu doodsimpel eens onze huidige KWPNner met de wpnners van vroeger, die door de weeks voor de ploeg liepen, op zaterdag met dochter op wedstrijd gingen en op zondag voor de koets naar de kerk gingen... Hoef je met het huidige paarden niet te doen :n

Fries is er ook een goed voorbeeld van
Laatst bijgewerkt door Ods op 07-03-12 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige grote quote ingekort

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:30

Ja dat zijn speciale zadels ook speciaal ontworpen voor de vrijheid aan voorkant en minimale belasting. Ook die mensen hebben het beste voor met hun paarden en weten echt wel wat ze doen.
Klein vb plaatje http://www.aces.edu/pubs/docs/A/ANR-0899/ scrollen naar saddle type (horse).
Met die blokken vind ik ook walgelijk maar goed, cross country is ook niet bepaald zonder gevaar. Kun je ook zeggen dat ze kilometers over levensgevaarlijke hindernissen worden gejaagd waar ze ook geen keuze in hebben.
Vind zo makkelijk om een andere tak/cultuur af te zeiken als je je er niet in verdiept.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:32

Echter met crosscountry (bestaat dat nog in die vorm? Want als je op Eventing doelt, daarmee is he-le-maal niks mis) wordt het paard niet fysiek verminkt om "mooier" te lijken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:32

Het gaat me er niet om te "winnen", zal me verder boeien. Het gaat me erom dat er geen verkeerde informatie wordt verspreid en dat mensen hun paard goed opzadelen :Y)