Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
melaniehut schreef:bij een kwpn stal kan je wel direct meekijken bij keuringen enzo. Weet je ook direct wat dat inhoudt en kan je veel informatie inwinnen. Tevens kan je dan meekijken als ze moeten dekken bv.
weet zo niet wat voor paarden ze hebben. Even google gebruiken
russel schreef:Waren dat Arabische paarden, KWPNers of ander rassen.
Dit gedrag is dat bepalend voor bepaalde rassen of generaliserend voor elk ras?
deruijter schreef:Urielle, de stal waar mijn broer als ruiter werkt, hebben ook een dekhengst die 1.60 parcoursen heeft gelopen, en waar je een kind van 10 nog op kunt zetten. Het is maar welke hengst je koopt.
Dat hengsten meer schade kunnen richten valt ook reuze mee. Zoals ik al zei elk geslacht
heeft zo zijn nadelen en voordelen. Wilt niet zeggen dat TS niet klaar zou zijn voor een hengst.
Het is maar welke hengst ze kiest. En mensen die zeggen ja maar hengsten kunnen bij de ene
persoon super braaf zijn en bij de andere een rotbeest, dit kan bij elk geslacht voorkomen.

aan urielle
huh
deruijter schreef:Urielle, maar je kent TS niet je weet toch niet wat ze allemaal heeft gereden,
ze vraagt zich gewoon af of het echt zo is dat hengsten super lastige dieren zijn?
In mijn ogen dus niet, misschien omdat ik vrij weinig lastige hengsten heb (gehad).
Misschien omdat ik verder kijk dan alleen ''wat kan een hengst wel niet allemaal veroorzaken".
Sommige mensen hebben daarover een andere mening maargoed hier kan ik niks aan veranderen natuurlijk.
Barcelano schreef:russel schreef:Waren dat Arabische paarden, KWPNers of ander rassen.
Dit gedrag is dat bepalend voor bepaalde rassen of generaliserend voor elk ras?
Bij mij?
Arabische paarden...voornamelijk...
Maar heb ook shets pogingen zien doen van dekken van de mens.
Een hengst is een Hengst.....ongeacht het ras....
Het gaat er niet om dat een hengst staats gevraalijk is.
Maar dat als je er aan begint weet wat je op stal hebt staan
nou die moet het eens in zijn hoofd halen....maar die was sowieso eigenwijs en heb ik als kleuter al veel mee te stellen gehad en ik denk dat hij snapt dat hij niet met mij moet spotten...stap er ook zo over heen, dus dan ben je niet zo snel onder de indruk..
deruijter schreef:No_No kom op zeg, als we zo gaan beginnen!
Heb jij ooit het been van een paard gezien wat kapot is geschopt door een merrie?
Heb je ooit een ruin zien steigeren en op de ruiter zien vallen? Heb jij ooit
een ruin gezien die de hals kapot heeft gebeten van een hengst? NEE.
Ik heb genoeg meegemaakt met zowel ruinen als hengsten als merries.
Dus ga niet doen alsof ik daar niks van af weet, want ik heb wel
gezien wat een hengst kan doen, maar ik heb ook gezien wat een merrie of ruin
wel niet kan veroorzaken
deruijter schreef:No_No kom op zeg, als we zo gaan beginnen!
Heb jij ooit het been van een paard gezien wat kapot is geschopt door een merrie?
wel niet kan veroorzaken
) gaat er aan, dan gaat hij er aan...net zoals ik ken van Jack Russels, 1tje moet dood.No_No schreef:deruijter schreef:No_No kom op zeg, als we zo gaan beginnen!
wel niet kan veroorzaken
De kans dat een merrie of ruin zoiets doet is aanzienlijk kleiner dan wat een hengst kan doen![]()
Een merrie of ruin heeft ze ervaring mee, een hengst niet. Je moet je echt bewust zijn van de dingen waar je op moet letten bij een hengst.
Jij bracht het weel heel erg luchtig. Nee, dat een ruin de hals kapot bijt van een hengst heb ik niet gezien nee, maar het omgekeerde gebeurt vaker.
De rest heb ik zeker wel eens meegemaakt en meer ook. Tussen "wel eens een hengst rijden en een hengst houde zit wel een verschil.
deruijter schreef:Urielle, maar je kent TS niet je weet toch niet wat ze allemaal heeft gereden,
ze vraagt zich gewoon af of het echt zo is dat hengsten super lastige dieren zijn?
In mijn ogen dus niet, misschien omdat ik vrij weinig lastige hengsten heb (gehad).
Misschien omdat ik verder kijk dan alleen ''wat kan een hengst wel niet allemaal veroorzaken".
Sommige mensen hebben daarover een andere mening maargoed hier kan ik niks aan veranderen natuurlijk.