Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shadow19871 schreef:Maar volwassenen die hieraan meewerken, hebben toch zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel dat ze geen kinderen zouden moeten nemen?
shadow19871 schreef:Toch vind ik dat het dan de taak van de ouders is om die bron eerst even te checken alvorens er een zadel op te knopen!
Misschien ben ik dan beschermend, maar ik zou mijn kind ( als ik die zou hebben) echt niet zomaar bij een vreemd paard loslaten als de eigenaar er niet bij is. ook als ik de verhalen van andere bokkers hier lees, zie ik verhalen voorbij komen waar de ouders toch wat steken laten vallen als opvoeder.
Gelukkig zijn ze niet allemaal zou. Voor mijn kleine pony heb ik een heel lief verzorgertje van 12, die o veral eerst netjes toestemming voor vraagt voor ze dingen gaat doen. Die zijn er gelukkig ook nog, dus er is nog hoop!
anais96 schreef:liempje schreef:Wat dacht je van een volwassen Penny van 40. Die heeft 1 week mijn paard mogen verzorgen en rijden en toen heb ik haar snel het gat van de staldeur laten zien. Ze gaf mijn paard gelijk een andere naam en kwam de 2e dag met een wagen vol spullen aan zoals dekens etc. terwijl ik dat zelf allemaal heb. Ze nam mijn paard helemaal van mij over dat het gewoon eng was. Toen ik vertelde dat ik het niet zag zitten met haar, kreeg ik te horen dat mijn paard niet van mij hield maar wel van haar. Zucht.
Die had waarschijnlijk haar 2e jeugd of zat in een midlife-crisis
TeckTonie schreef:shadow19871 schreef:Toch vind ik dat het dan de taak van de ouders is om die bron eerst even te checken alvorens er een zadel op te knopen!
Misschien ben ik dan beschermend, maar ik zou mijn kind ( als ik die zou hebben) echt niet zomaar bij een vreemd paard loslaten als de eigenaar er niet bij is. ook als ik de verhalen van andere bokkers hier lees, zie ik verhalen voorbij komen waar de ouders toch wat steken laten vallen als opvoeder.
Gelukkig zijn ze niet allemaal zou. Voor mijn kleine pony heb ik een heel lief verzorgertje van 12, die o veral eerst netjes toestemming voor vraagt voor ze dingen gaat doen. Die zijn er gelukkig ook nog, dus er is nog hoop!
Daar heb je weer een punt. Sommige ouders hebben geen interesse in de paardrij"carrière" van hun dochter/zoon.
Ik heb mijn brevet en mijn wedstrijden allemaal zonder m'n moeder moeten doen, ze heeft me al zo'n 5 jaar niet meer zien rijden, enkel op foto's. En ze snapt er dus geen hol van. Zij zou me wel vertrouwen als ik naar een of ander paard stap en m'n zadel erop zwier.
shadow19871 schreef:TeckTonie schreef:
Daar heb je weer een punt. Sommige ouders hebben geen interesse in de paardrij"carrière" van hun dochter/zoon.
Ik heb mijn brevet en mijn wedstrijden allemaal zonder m'n moeder moeten doen, ze heeft me al zo'n 5 jaar niet meer zien rijden, enkel op foto's. En ze snapt er dus geen hol van. Zij zou me wel vertrouwen als ik naar een of ander paard stap en m'n zadel erop zwier.
Waarschijnlijk heb jij aan je moeder in het verleden al bewezen dat je zulke domme acties niet in je hoofd haaltvertrouwen komt vanzelf dan.
Het gaat ook niet op voor alle incidenten hoor. vroeger als klein meisje had ik ook wel eens de neiging om bij vreemde paarden in de wei te kruipenal had ik het nooit om mn hoofd gehaald om er ook op te kruipen! anyway, daar wist mijn moeder niets vanaf. (Gelukkig kreeg ik op mijn tiende zelf een pony)Ik denk dat de penny kindjes ook zeker niet alles thuis vertellen en dan wordt het als ouder natuurlijk moeilijk om overzicht te houden/ in te grijpen.
shadow19871 schreef:... en dat zijn de ergste oudersIk heb zelf geen jongelingen dus ik kan er niet uit eerste hand over meepraten, maar sta wel voor de klas dus ik ontmoet toch wel wat diverse types ouders.
Haha, dat gevoel snap ik ja, dat is natuurlijk wel superstoer als kleine meid! Hoewel de eigenaren de gevolgen ook niet voldoende hebben overdacht dat een hengst nog wel eens het licht uit de ogen van zo'n kind kan slaan.. Gelukkig liep het goed af ja!
Horse4life10 schreef:ik heb het hele forum van voren naar achtere gelzen,
maar kan me zulke dingen moeilijk voorstellen waar halen kinderen het lef vandaan om zulke dingen te doen??
ik ben 14 en heb geen eigen pony dus natuurlijk vraag ik wel is aan mensen met een eigenpaard of ik kan helpen of mag verzorgen maar als ze nee zeggen accepteer ik dat gewoon en ga ik niet stiekem dingetjes doen.
en soms heb ik wel mn penny momentjes dan ga ik uren lang poetsen en vlechten tiptop voor de les en dekje op neusbontje erbij en alles wat mogelijk is en allemaal roze (want dat staat zo leuk bij de manege ponys)compleet