Another Penny-Topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Re: Another Penny-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:24

Met veel verbazing dit topic gelezen! Waar halen sommige mensen de brutaliteit vandaan??

Dit is wat wij afgelopen zomer hebben meegemaakt:

Wij deelden een wei met zijn 3en: ik met mijn 2 pony's, een vriendin met haar paardje en nog een meisje. Nooit problemen gehad, veel sociale controle door de omgeving.

Op een avond staat die vriendin helemaal gestressed en dampend voor mijn deur, had er iemand op haar paard gereden zonder haar toestemming :S Op dat moment was ze met haar paard midden in een grondwerk traject, om wat oude trauma's uit de weg te ruimen. Komt ze op de wei, zit haar paard onder de zweetplekken en aftekening van een zadel.

Toen hebben we gebeld naar een vrouwtje wat er vlakbij woont, die had inderdaad mensen op de wei gezien en kinderen zien rijden op dat paardje. het ergste van alles was dat er nog volwassenen bij stonden ook! Ook hadden die mensen zelf een zadel meegebracht, omdat alles achter slot en grendel ligt.

Mijn vriendin was zo over de zeik ( en terecht!) dat ze een dag later haar paard in de trailer heeft gezet en naar een andere stal is gereden.. een paar weken later ben ik ook weggegaan en dat andere meisje ook. Het idee dat je paarden gewoon niet veilig staan! Als ze de brutaliteit hebben om erop te gaan zitten, dan vast ook wel om ze mee te nemen?

Wat ik nog het meest verbazingwekkende vind is dat er soms volwassenen bij betrokken zijn! Kinderen kunnen ook vervelend zijn, maar dit kan ik enigszins nog in context plaatsen, zij beschikken gewoonweg nog niet over het vermogen om gevolgen te overzien. Maar volwassenen die hieraan meewerken, hebben toch zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel dat ze geen kinderen zouden moeten nemen?

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:40

shadow19871 schreef:
Maar volwassenen die hieraan meewerken, hebben toch zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel dat ze geen kinderen zouden moeten nemen?

Als eerste, wat verschrikkelijk voor dat paard en eigenaar! ÖÖ
Als 2de, de kinderen zeggen gewoon dat ze hun zadel moeten meenemen voor hun nieuwe verzorgpaard oid.
Ouders weten waarschijnlijk niet veel van paarden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:43

een vriendin heeft op een manege/pensionstal gestaan waar meiden gewoon op andersmans paarden gingen rijden!!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:47

Toch vind ik dat het dan de taak van de ouders is om die bron eerst even te checken alvorens er een zadel op te knopen!
Misschien ben ik dan beschermend, maar ik zou mijn kind ( als ik die zou hebben) echt niet zomaar bij een vreemd paard loslaten als de eigenaar er niet bij is. ook als ik de verhalen van andere bokkers hier lees, zie ik verhalen voorbij komen waar de ouders toch wat steken laten vallen als opvoeder.

Gelukkig zijn ze niet allemaal zou. Voor mijn kleine pony heb ik een heel lief verzorgertje van 12, die o veral eerst netjes toestemming voor vraagt voor ze dingen gaat doen. Die zijn er gelukkig ook nog, dus er is nog hoop! :D

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:49

shadow19871 schreef:
Toch vind ik dat het dan de taak van de ouders is om die bron eerst even te checken alvorens er een zadel op te knopen!
Misschien ben ik dan beschermend, maar ik zou mijn kind ( als ik die zou hebben) echt niet zomaar bij een vreemd paard loslaten als de eigenaar er niet bij is. ook als ik de verhalen van andere bokkers hier lees, zie ik verhalen voorbij komen waar de ouders toch wat steken laten vallen als opvoeder.

Gelukkig zijn ze niet allemaal zou. Voor mijn kleine pony heb ik een heel lief verzorgertje van 12, die o veral eerst netjes toestemming voor vraagt voor ze dingen gaat doen. Die zijn er gelukkig ook nog, dus er is nog hoop! :D

Daar heb je weer een punt. Sommige ouders hebben geen interesse in de paardrij"carrière" van hun dochter/zoon.
Ik heb mijn brevet en mijn wedstrijden allemaal zonder m'n moeder moeten doen, ze heeft me al zo'n 5 jaar niet meer zien rijden, enkel op foto's. En ze snapt er dus geen hol van. Zij zou me wel vertrouwen als ik naar een of ander paard stap en m'n zadel erop zwier.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:52

anais96 schreef:
liempje schreef:
Wat dacht je van een volwassen Penny van 40. Die heeft 1 week mijn paard mogen verzorgen en rijden en toen heb ik haar snel het gat van de staldeur laten zien. Ze gaf mijn paard gelijk een andere naam en kwam de 2e dag met een wagen vol spullen aan zoals dekens etc. terwijl ik dat zelf allemaal heb. Ze nam mijn paard helemaal van mij over dat het gewoon eng was. Toen ik vertelde dat ik het niet zag zitten met haar, kreeg ik te horen dat mijn paard niet van mij hield maar wel van haar. Zucht.

Die had waarschijnlijk haar 2e jeugd of zat in een midlife-crisis :+

Hehehe geweldig :D
Tja je denkt dan blij te zijn met volwassen bijrijders,maar niks is minder waar.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 01:05

TeckTonie schreef:
shadow19871 schreef:

Daar heb je weer een punt. Sommige ouders hebben geen interesse in de paardrij"carrière" van hun dochter/zoon.
Ik heb mijn brevet en mijn wedstrijden allemaal zonder m'n moeder moeten doen, ze heeft me al zo'n 5 jaar niet meer zien rijden, enkel op foto's. En ze snapt er dus geen hol van. Zij zou me wel vertrouwen als ik naar een of ander paard stap en m'n zadel erop zwier.

Waarschijnlijk heb jij aan je moeder in het verleden al bewezen dat je zulke domme acties niet in je hoofd haalt :D vertrouwen komt vanzelf dan.

Het gaat ook niet op voor alle incidenten hoor. vroeger als klein meisje had ik ook wel eens de neiging om bij vreemde paarden in de wei te kruipen :# al had ik het nooit om mn hoofd gehaald om er ook op te kruipen! anyway, daar wist mijn moeder niets vanaf. (Gelukkig kreeg ik op mijn tiende zelf een pony)Ik denk dat de penny kindjes ook zeker niet alles thuis vertellen en dan wordt het als ouder natuurlijk moeilijk om overzicht te houden/ in te grijpen.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 01:11

shadow19871 schreef:
TeckTonie schreef:

Waarschijnlijk heb jij aan je moeder in het verleden al bewezen dat je zulke domme acties niet in je hoofd haalt :D vertrouwen komt vanzelf dan.

Het gaat ook niet op voor alle incidenten hoor. vroeger als klein meisje had ik ook wel eens de neiging om bij vreemde paarden in de wei te kruipen :# al had ik het nooit om mn hoofd gehaald om er ook op te kruipen! anyway, daar wist mijn moeder niets vanaf. (Gelukkig kreeg ik op mijn tiende zelf een pony)Ik denk dat de penny kindjes ook zeker niet alles thuis vertellen en dan wordt het als ouder natuurlijk moeilijk om overzicht te houden/ in te grijpen.

Vertrouwen wel, maar ze krijgt een hartverzakking, omdat ik altijd val als ze komt zien :+ (Mama is 57 jaar oud, dat wil ik haar niet aandoen!)

Ik heb het 1 keer bijna gedaan op een hengst die niet zadelmak was ,maar je voelt je dan ook King of the world omdat je zo'n mister hansome mag verzorgen =D De eigenaren deden er ook niet goed aan om me te zeggen dat ik er alles mee mag doen behalve uit de wei halen, omdat beestje niet verkeersmak was..
Dat ze het niet vertellen is het ergste niet, ouders geloven ook gewoon niet dat hun kind iets heeft gedaan dat niet mocht!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 01:16

... en dat zijn de ergste ouders :( Ik heb zelf geen jongelingen dus ik kan er niet uit eerste hand over meepraten, maar sta wel voor de klas dus ik ontmoet toch wel wat diverse types ouders.

Haha, dat gevoel snap ik ja, dat is natuurlijk wel superstoer als kleine meid! Hoewel de eigenaren de gevolgen ook niet voldoende hebben overdacht dat een hengst nog wel eens het licht uit de ogen van zo'n kind kan slaan.. Gelukkig liep het goed af ja! :j

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 01:43

shadow19871 schreef:
... en dat zijn de ergste ouders :( Ik heb zelf geen jongelingen dus ik kan er niet uit eerste hand over meepraten, maar sta wel voor de klas dus ik ontmoet toch wel wat diverse types ouders.

Haha, dat gevoel snap ik ja, dat is natuurlijk wel superstoer als kleine meid! Hoewel de eigenaren de gevolgen ook niet voldoende hebben overdacht dat een hengst nog wel eens het licht uit de ogen van zo'n kind kan slaan.. Gelukkig liep het goed af ja! :j

Ach, je hebt 2 soorten ouders. Ouders die hun oerdomme kind bestempelen als briljant, en ouders die hun briljante kind niet zien staan. Persoonlijk vind ik het tweede soort ouders het ergst
- Quote uit Mathilda va Rhoald Dahl

Jaa, ik voelde me zoo goed bij hem ;D Had ook met de eigenaar afgesproken, dat alsie eenmaal zadelmak was, ik hem kwam testen, en de eerste mogelijkheid tot kopen voor mij was. Eigenaar hield zich hier niet aan, jammer genoeg.
Maar als meneer nu wat kleiner was, had ik er vanaf m'n poetsbak opgestapt, zonder cap natuurlijk.
En de vriendin die erbij was, vond me een angsthaas, omdat ik het niet durfde, dus ging zij het wel effe voordoen. Heb haar dan maar duidelijk gemaakt dat dit paard erg bijzonder en gevoelig is, en hij geen mensen om zich heen duld die hij kent, wat ook zo was. Achteraf gezien heel dom, maar ik vond het toen de max om hem 2 jaar lang te verzorgen, het ene jaar met 1 weidemaatje, het andere jaar met jaarlingen, twenters en pasgespeende veulens rond hem. 18 paarden in totaal, ik had DOOD kunnen zijn, maar oh, wat vond ik het cool :D

Gelukkig had ik wel altijd toestemming gevraagd voordat ik iets deed.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:25

Het kleine meisje wat denkt mijn leasepaard ook te verzorgen deed gister nog iets raars :S Ik ging naar huis na de schriktraining en ik loop langs de paddock waar een paardje en een pony van iemand in staan en het paardje was helemaal opgefokt aan het rondrennen. Ik zag wel iemand in het midden staan, maar dacht dat het de eigenaar was, maar toen ik beter keek, was het dat kind! Ze liep gewoon doodleuk die paarden van die vrouw op te jagen! Toen ze mij zag liep ze ook heel schijnheilig naar het hek toe en ging erop zitten, maar volgens mij was het niet de bedoeling dat zij die paarden op moest jagen :?

Het is wel een lief kind, maar ze bemoeit zich met alles en blijft uren bij je stal staan. Ze vroeg me ook of het nieuwe zadel van de Fries goed zat, ja zelf had ze er nog niet op gezeten, maar bij het oude zadel had ze "altijd" dat ze naar voren viel... En aan mij vragen of ik dat ook had? Ik rijd hem 2 dagen per week en zij mag misschien af en toe uitstappen en even draven... Nou ja :+

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:31

wie zou hier eigenlijk de grootste penny van bokt zijn ? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:09

bente173 schreef:

IwKuhh ni3jj h00wrrr <3 <3 <3 <3 :+: :+: :+: :o :o :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:33

bente173 schreef:

Absoluut ik :j

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:34

bente173 schreef:

Die award zal toch aan Pokemon toegekend moeten worden met haar topic over hoestsiroop en groentensoep _/-\o_ zelden zo gelachen om een topic

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 01:07

Link? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:51

Bij zoek kan je d'r vinden, ze heet gewoon Pokemon dacht ik ;)

96_Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:04

als ik die verhalen zo lees, krijg ik soms bijna een hartverzakking. zou toch niet moeten denken dat het ooit bij mij gebeurt... vooral de manen afnkippen lijkt me erg!

maar om eerlijk te zijn. ik heb nogsteeds penny momentjes. *\o/*
waar ik help met rijden en verzorgen staat een hafglingerxfries die je achterna loopt als een puppy
en ik vind het gewoon heerlijk om rondjes door de weide te rennen( en een beetje te klooien) met een hyperactief blij paard erachter ;p
en deze pony heeft natuurlijk een bos met manen waar een vlechtje in word gemaakt voor een buitenrit
(wat jonger paard en met een vlecht erin kan hij beter naar enge stukjes plastic kijken achter zich)
en ik vind nog altijd wel leuk om te kijken hoe een hengstenvlecht ookalweer moet ;)
maar voor de rest valt het nog wel mee, vooral als ik die verhalen zo hoor. 8)7

(heeft iemand anders nog penny momentjes? ;p)

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:23

Ik zie dat pokemon ook geband is :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:25

Haha dat is al heel lang :P

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:37

hahaha oke, maar was dit nu een geamuseerde bokker of echt een penny?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:30

Denk geen echte penny, daar zijn de spelfouten te nep voor :')

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:39

ik heb het hele forum van voren naar achtere gelzen,
maar kan me zulke dingen moeilijk voorstellen waar halen kinderen het lef vandaan om zulke dingen te doen??
ik ben 14 en heb geen eigen pony dus natuurlijk vraag ik wel is aan mensen met een eigenpaard of ik kan helpen of mag verzorgen maar als ze nee zeggen accepteer ik dat gewoon en ga ik niet stiekem dingetjes doen.

en soms heb ik wel mn penny momentjes dan ga ik uren lang poetsen en vlechten tiptop voor de les en dekje op neusbontje erbij en alles wat mogelijk is en allemaal roze (want dat staat zo leuk bij de manege ponys)compleet :o

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:09

Horse4life10 schreef:
ik heb het hele forum van voren naar achtere gelzen,
maar kan me zulke dingen moeilijk voorstellen waar halen kinderen het lef vandaan om zulke dingen te doen??
ik ben 14 en heb geen eigen pony dus natuurlijk vraag ik wel is aan mensen met een eigenpaard of ik kan helpen of mag verzorgen maar als ze nee zeggen accepteer ik dat gewoon en ga ik niet stiekem dingetjes doen.

en soms heb ik wel mn penny momentjes dan ga ik uren lang poetsen en vlechten tiptop voor de les en dekje op neusbontje erbij en alles wat mogelijk is en allemaal roze (want dat staat zo leuk bij de manege ponys)compleet :o

Haha helemaal vlechten en in het roze is ook niet zo erg :P Zulke momenten heeft iedereen denk ik nog wel eens, van die momenten dat je je paard helemaal wilt optutten en wassen en vlechten en met complete setjes wilt rijden :P Niks mis mee!
Maar manen afknippen en zomaar op een paard van iemand stappen of weet ik het is gewoon niet normaal...

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:02

echte pennys kunnen goed ver gaan dan heb ik gelluk dat er op de manege geen eentje is ;)