nougoed stal eventjes proberen uit te mesten voor zover dat kan.. en Eclipse was opzich wel redelijk braaf en liet mij weer de helft ongeveer uitmesten van de stal..
toen geprobeerd wat kuil uit de hand te laten geven maar wekte geen interesse..
toen kreeg ik ineens een beeld/idee in mn hoofd van een lange stok-idee om zo mijn arm te verlengen en hem aan te kunnen raken.
mijn 1e ingeving was een longeerzweep..
eerst vanuit de buitenkant door de tralies heen op zn kont, oei dat was wel even schrikken en gaf 1 klein bokje maar verder geen paniek, dus ik ging verder met het aanraken op zn kont, zn buik, zn rug en zo heb ik een groot gedeelte van hem kunnen aanraken.
maargoed hij stond dus met zijn kont naar mij toe gericht en zn hoofd in een hoekje dus ik kon hem niet bij de voorkant aaien.
alleen de zweep is natuurlijk een klein ding en heeft niet echt het hand idee..
dus ik een bezemsteel (van zo'n heksending) gepkat en die takken eraf gehaald en daar mijn wand op gebonden met een stro touwtje..
en ben hem toen zo gaan aaien..

nahhh fantastisch!! hij gaf geen kick! maar ook niet zo dat hij zich helemaal stijf hield ofzo..
en na een tijdje heb ik wat kuil in die hoek gegooit en heeft ie zelfs staan eten terwijl ik hem zo aan het aaien was!!

ik kon hem (voor zover ik erbij kon natuurlijk) overal aaien zo, onder zijn buik ook!!

voorbeen ging wel goed, zn achterbeen vond ie wel irritant en trok hem ook even op, maar niet trappen ofzo..
maar dan!
het mooiste/beste van allemaal:

ik heb hem gewoon op zijn kont geaait!!!!