moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 10:37

Zorry schreef:
Is rotterdam-overschie te ver voor je.
Ik sta op een kleine pension stal, paarden staan in de winter overdag buiten van ongeveer 10 uur tot 16.00.
In de zomer staan ze 24/7 buiten, het is op basis van zelf mesten alleen je kanals je wilt tegen meer betaling de staleigenaar laten mesten.
Verder word alles gedaan dus als je een dag niet kan geen probleem.

Nee dat is op zich nog wel te doen :j Hoeveel kost de stalling daar? en hoeveel kost het om te laten uitmesten?

hetbommeke

Re: moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:09

Marius, wat een nare situatie :(:) Is er geen mogelijkheid om er samen over te praten, desnoods met een onafhankelijke erbij? Het is altijd lastig zoiets, voor je het weet is er herrie in de tent en dat wil je ook niet.
Ik weet niet hoe alles tussen jullie geregeld is en wat de verwachtingen van je man zijn tov jou. Is het mogelijk om duidelijke afspraken te maken? Beiden dienen zich hier dan ook te houden. Cijfer je vooral niet weg, ook jij bent belangrijk! WEet niet zo goed of het daarmee te maken heeft. Als voorbeeld wat wij voor afpsraken hebben:
maandagavond, hij brengt kids naar bed, ik ga naar paard
dinsdagavond, ik breng kids naar bed, hij gaat hardlopen of nog wat thuiswerken
woensdagavond, hij brengt kids naar bed, ik ga naar paard
donderdagavond, ik breng kids naar bed, hij gaat hardlopen of nog wat thuiswerken
vrijdagavond, hij brengt kids naar bed, ik ga naar paard
zaterdagavond, om de beurt kids naar bed brengen of hoe het net uitkomt
zondagavond, ik breng kids naar bed, die hebben al gegeten, hij kookt en we eten dan samen rond 8u

Die laatste avond hebben we bewust zo gedaan, mijn man houdt van koken, vaak vinden de kids dat weer niet lekker, en nu hebben we even samen een avond, komen dan ook vaak tot een goed gesprek, wat met 2 koters soms niet lukt en door de weeks ook niet omdat we vaak weg zijn.

Nu is ons schema niet "heilig" maar ik bedoel het meer als voorbeeld. Ik ben ook nog de woensdag en vrijdag vrij, dan doe ik vaak het huishouden en de boodschappen. Soms ga ik op vrijdagochtend naar mijn paard en heb ik de avond lekker voor ons.

Kinderen krijgen, opvoeden, begeleiden doe je samen, is hier het motto. Verder komt de kindertijd nooit meer terug, dus ik wil daar juist van genieten. En gelukkig denkt mijn man er ook zo over.

:o bedoel het niet als preek, sorry als het zo overkomt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:17

Ojajoh schreef:
Paddenpad schreef:
Valt me ook op dat de meeste alleenstaande ouders het wel weten te managen en twee ouder gezinnen het altijd zo moeilijk hebben,naar eigen zeggen dan,denk dat het voordeel van alleenstaande ouders is dat ze minder tijd nodig hebben om te discussieren met hun partner over hoe en wat en daardoor meer tijd overhouden door gewoon te doen!
Niet l*llen maar gewoon je tijd vullen! :P

een alleenstaand iets is ook heel anders, met een man erbij run je natuurlijk een gezin van drie of vier (of meer)
je houdt rekening met......dat heb je niet als je alleen bent met je kindje, dan doe je met je vrije tijd wat je wil
vaak ook als je alleen staand bent zijn mensen wat coulanter kwa oppassen....bij een gezin zeggen ze : je hebt toch een man?

Nou.... ik heb zowel de ervaring van mijn gezin destijds als nu als gescheiden moeder met dochter. Toen we nog samen waren, ex en ik, had ik veel meer tijd voor mijn paard. Ik kon 's avonds makkelijker weg (want papa was thuis) en ik werkte niet meer sinds we een kind hadden (hij verdiende de kost). Dus als dochterlief naar de peuterspeelzaal was, zat ik bij mijn paard. Nu werk ik, heb ik een vriend waarmee ik niet samen woon en die ook graag tijd met me wil spenderen en vind ik het een heel gepuzzel om er nog dagelijks voor mijn paard te zijn. Sowieso vind ik niet dat ik er qua vrije tijd echt op vooruit gegaan ben, aangezien ik juist ook werk als mijn dochter bij haar vader is. Gelukkig staat mijn paard heerlijk in de wei, krijgt gevoerd (toerbeurten met z'n tweetjes) enzo, maar geef mij de periode maar dat we gewoon nog allemaal samen waren. Dat was veel minder gedoe qua paard. :j

Maar goed........ wie weet kopen mijn nieuwe liefde en ik ooit een mooi huis met een weiland e.d. er bij en komt het allemaal alsnog goed. <3

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:20

hetbommeke schreef:
Kinderen krijgen, opvoeden, begeleiden doe je samen, is hier het motto.

Is absoluut waar, maar mijn man komt bijvoorbeeld vaak pas tegen 19.15 uit zijn werk, dus dan hebben wij al gegeten en hij moet er nog aan beginnen. Dan ben ik toch degene die ze naar bed brengt. Daarnaast sport hij 2x per week 's avonds na zijn werk, dus dan is ie nog later thuis en dan wordt het al snel laat voor mij. Dus het moet ook allemaal maar passen. Maar jullie hebben een mooi schema!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:50

mijn schema:

maandag: ben ik vrij, Anouk en ik gaan samen Bonnie doen. Bonnie heeft een rustdag. 's avonds samen met vriendlief op de bank
dinsdag: werken tot half 5, eten, samen douchen. vriend brengt Anouk naar bed en ik ga naar Bonnie. (longeren)
woendag: hetzelfde als dinsdag alleen wat later thuis ivm les
donderdag: hetzelfde als dinsdag. (bonnie longeren)
vrijdag: ben ik vrij. leuke dingen doen met Anouk, (zwemmen, speeltuin, winkelen) 's avonds Bonnie.
zaterdag en zondag: afstemmen met vriend. ga overdag Bonnie doen.

longeer 2x in de week (op mijn werkdagen)
rij 3x in de week
2x heeft ze vrij...

strak plannen en je houd genoeg tijd over... maar manlief moet wel hierin meestemmen.

KusNiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:52

Ik ben getrouwd en mama van 4 kindjes (7,5,2,1)
en ik ga elke dag 2x het eten loopt niet vanzelf naar hem toe.. !

Mijn schema als volgt:

Oudste 2 naar school 3 dagen in de week de oudste 3 naar school kleinste in de auto en naar stal, Kleine in de buggy paardje buiten zetten stal uitmesten onder t toeziend oog van mn ukkie.
Dan naar huis. rond half 5 rij ik weer terug (dan is mijn man thuis) en haal ik hem binnen. zaterdag en zondag kan ik vrij bewegen etc. woensdag ochtend word er gelongeerd. (heb n 3 jarige fries) Ddlk als hij thuis komt van beleren zal ik de woensdag gebruiken om te rijden en de zaterdag. de rest van de week zal hij gewoon smorgens binnen en buiten gezet worden om m nog wat tijd te geven rustig te groeien en bloeien.

Denk dat t ook een kwestie is van wat voor man je hebt. Mijn man vind het fijn als ik thuis ben maar vind t ook prima als ik naar mijn paard ga..Tis tenslotte net een kind en die heeft ook voldoende aandacht nodig. in de wintermaanden ben ik natuurlijk meer thuis omdat t snel donker is en wij alleen een buitenbak hebben. welliswaar verlicht maar ach vind ik niet dringend gezien zijn leeftijd. Zomers ben k veel van huis lekker de bossen in met mn paard..trainen, knuffelen en lekker tutten..

Als mijn kinderen in bed liggen hebben ze mij niet nodig! Mijn man wist waar hij aan begon en heeft er ook totaal geen problemen mee!

KusNiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:57

Sammy_xxs schreef:
Ik heb een dochtertje van 4 en een zoontje van 1,
Maar je moet inderdaad echt geluk hebben wil je het combineren, want ik snap dat het voor sommige mensen er gewoon niet in zit als ze niet de steun krijgen die je zou moeten hebben.

Als je de steun niet krijgt (wat je naar mijn idee vantevoren bespreekt) waarom beginnen ze er dan aan?? Wij hebben t eerst uitvoerig besproken over het hoe en wat.. de enige die er harder van moet lopen ben ik zelf.. voor mijn man en kinderen verandert er niets! en als je vantevoren al weet dat je kerel moeilijk gaat doen met opmerkingen als ga je nu weer tsja.. dan vind ik dat hij dat eerder had moeten bedenken..

marion82

Re: moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:21

Ik heb 3 kindjes (9,5,4) 1 paardje en getrouwd.

Mijn schema
Maandag: kids naar school, huishouden doen, 's avonds uitmesten en rij ik mee in de les
Dinsdag: kids naar school, ik naar stal uitmesten en dan rijden
Woensdag: kids naar school, ik naar stal uitmesten en meerijden in de moeder les
Donderdag: kids naar school en overblijven, ik naar stal uitmesten en losgooien (ruil het ook wel eens met de dinsdag, dus dan dinsdag los en donderdag rijden)
Vrijdag: kids naar school, ik naar stal uitmesten en losgooien of rijden of longeren
Zaterdag: in de ochtend rijden of bijrijdster gaat in de middag rijden
Zondag: losgooien of de bijrijdster doet het.

Ik ben nagelstyliste en werk gewoon thuis, dus kan zelf alles indelen. Ik red het zo prima.
Laatst wat mijn paardje ziek en moest ik echt in de ochtend medicijnen geven. Bij overmaat van ramp heb ik dan ook nog eens een ziek kind thuis, maar dan is mijn man echt super lief om thuis te werken, zodat ik gewoon kan gaan en dan let hij op het kind.

De kindervakanties vind ik dan wel een stuk lastiger om in te plannen hoor