dan ging ik naar de action en haalde ik een leuke kleur paars of rose haarverf en kleurde vrolijk staart van het dier, heeft het paard geen last van en kun jij gewoon zeggen dat deze kleur veel mooier staat bij haar paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
heleen88 schreef:heeft een van haar paarden geen lichte kleur staart?
dan ging ik naar de action en haalde ik een leuke kleur paars of rose haarverf en kleurde vrolijk staart van het dier, heeft het paard geen last van en kun jij gewoon zeggen dat deze kleur veel mooier staat bij haar paard
IKbenEllen schreef:Janine1990 schreef:Vergelijking aangifte van dierenmishandeling/aangifte van mishandeling.
Zie mijn reactie op opisop_shop.
Hier was een broek kapot en had je aantoonbaar letsel. Zou het dan weer belachelijk gevonden hebben als je aangifte zou doen voor een afgebroken nagel. Die groeit wel weer aan namelijk.
Bovendien dat aangiftegedrag hier op Bokt: veel makkelijker als sterke oom agent even iemand aanspreekt in plaats van dat je zelf je nek uit moet steken voor iets onnozels.
Overigens bedoel ik hier niet per definitie TS mee, ondanks dat ik andere keuzes gemaakt zou hebben.
opisop_shop schreef:wahahah die is best wel grappig, wel zou ik dan spray gebruiken die meteen uitwasbaar is, anders is het niet meer leuk...
Maar nee, ik zie hierin geen intentie tot dierenmishandeling janine, bij jou 'wel' .
Janine1990 schreef:Waarom niet gewoon praten? Wat als er een volgende keer meer gebeurd? Wat als dametje van 24 met het paard van TS een ommetje gaat maken en TS vervolgens een kreupel paard heeft, noem maar gewoon wat.
Zo iemand moet gewoon weten waar grenzen liggen, en dat kan je maar het beste zo snel mogelijk duidelijk maken.
Ik weet niet wat er met een aangifte gebeurt, maar mocht je verder wíllen gaan, dan heb je die wel nodig. Bovendien heb je een volgende keer extra houvast aan het verleden, mocht het ooit wel eens tot een rechtzaak komen.
opisop_shop schreef:Maar nee, ik zie hierin geen intentie tot dierenmishandeling janine, bij jou 'wel' .
Janine1990 schreef:Maarja, is vernieling van eigendommen wel gepast? Het paard is z'n manen kwijt, TS baalt hier natuurlijk ontiegelijk van, want ja, zo op wedstrijd verschijnen is ook niets, wat ik me geheel wel kan voorstellen.
abeltje_xx schreef:ik denk inderdaad dat je ze vooral moet laten schrikken en niet zozeer echt een rechtszaak moet beginnen ( want dan sta je denk ik niet zo sterk, maar ik ben geen expert)
en ja, Z of niet, ik zou dan ook niet ( als ik Z zou rijden) met een schimmel met vlekken aan de start komen. je wilt dan toch netjes ingevlochten je proef rijden.
heb je haar vader al gesproken TS?
Janine1990 schreef:Je hoeft niet meteen een rechtzaak aan te spannen, maar stel dat dit soort dingen aan de lopende band gaan gebeuren en telkens een stukje erger worden, dan ga je toch al snel die kant op neigen. Het is immers niet een meisje van 12 jaar die zich van geen kwaad bewust is. .
Janine1990 schreef:TS gaf aan Z te starten, dus punten voor verzorging krijgt ze niet meer. Maar ik kan goed begrijpen dat je wel met een mooi verzorgd paard aan de start wilt verschijnen. Het is niet zo dat mensen na de L2 geen knotjes meer maken, omdat ze er toch geen cijfer meer op krijgen.
Janine1990 schreef:abeltje_xx schreef:ik denk inderdaad dat je ze vooral moet laten schrikken en niet zozeer echt een rechtszaak moet beginnen ( want dan sta je denk ik niet zo sterk, maar ik ben geen expert)
en ja, Z of niet, ik zou dan ook niet ( als ik Z zou rijden) met een schimmel met vlekken aan de start komen. je wilt dan toch netjes ingevlochten je proef rijden.
heb je haar vader al gesproken TS?
Moet ook wel een heel eind komen wil het rechtzaakwaardig wordenMaar als het in een halve winter al zó ver komt, dat iemand van 24 hiertoe in staat blijkt te zijn. Dan zou ik mij (persoonlijk, maar hé, wie ben ik
) wel best druk gaan maken.
IKbenEllen schreef:Janine1990 schreef:Je hoeft niet meteen een rechtzaak aan te spannen, maar stel dat dit soort dingen aan de lopende band gaan gebeuren en telkens een stukje erger worden, dan ga je toch al snel die kant op neigen. Het is immers niet een meisje van 12 jaar die zich van geen kwaad bewust is. .
Misschien is het dat wel, maar dan in het lichaam van een 24 jarige![]()
TS heeft al gezegd dat ze als hier niets aan gedaan wordt weg gaat van stal. Nou dan moet het gek lopen als ze dan nog last van die griet heeft. Het is geen Fatal Attraction![]()
Overigens vind ik wel dat de staleigenaar ook een soort van taak heeft. Als zij zegt: goh ik heb haar aangeproken maar ze geeft geen enkele sjoege / lacht me uit (weet ik veel), dan mag die stalbeheerder haar er best even op wijzen dat ze zich maar met haar eigen paarden bezig dient te houden. Wellicht maakt dat al meer indruk. In dat opzicht kan ik me best voorstellen dat TS overweegt te vertrekken.Janine1990 schreef:TS gaf aan Z te starten, dus punten voor verzorging krijgt ze niet meer. Maar ik kan goed begrijpen dat je wel met een mooi verzorgd paard aan de start wilt verschijnen. Het is niet zo dat mensen na de L2 geen knotjes meer maken, omdat ze er toch geen cijfer meer op krijgen.
Ik rijd ook wedstrijden (ander soort en op veeeeel lager niveau), en inderdaad, ik laat mijn paard er ook graag zo mooi mogelijk uitzien, maar als dat niet KAN (hij heeft zijn staart geschuurd, is in zijn billen gebeten door een weidegenootje, is net een plekje weggeschoren vanwege enting, noem het maar op....).... zou er uit zien dat ik dan niet meer wilde startenWant hij loopt er niet slechter op hoor.
Vervelend is het wel, maar he, ik moet morgen weer werken, dat is ook vervelend.
abeltje_xx schreef:ik zou het er zeker niet zomaar bij laten zitten, maar aangezien ze heel erg afhankelijk is van haar vader ( financieel iig) voor de paarden, is het misschien effectiever om haar zo te "straffen".
wanneer een vader zich min of meer publiekelijk ( binnen het gezin, of op de hele pensionstal) moet schamen voor de onzin die zijn dochter uithaald dan kan je er vaak donder op zeggen dat die dochter daar flink op wordt aangesproken( en anders ben ik verkeerd opgevoed
)